Raszyn, dnia 27 sierpnia 2015 r.

ZP.271.1.31.2015.MŚ(2)

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami:

Zadanie nr 1 – Przebudowa ulicy Kolibra we wsi Rybie, Gm. Raszyn

Zadanie nr 2 – Przebudowa ulicy Spacerowej we wsi Rybie, gmina Raszyn

Zadanie nr 3 – Przebudowa ulicy Ukośnej we wsi Jaworowa, Gm. Raszyn”.

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia

Pytanie nr 1

Czy Zamawiający może uwzględnić na etapie prac projektowych dla inwestycji, której dotyczy powyższy przetarg, możliwość zastosowania ekologicznej betonowej kostki brukowej, oczyszczającej powietrze ze szkodliwych tlenków azotu (NOx), wykonanej w technologii TX Active®? Zakres zastosowania dotyczy nawierzchni chodników z betonowej kostki brukowej podanych przez Zamawiającego w SIWZ.  Opisana powyżej kostka spełnia wymagania normy PN-EN 1338 „Betonowe kostki brukowe - Wymagania i metody badań”, może mieć każdy dostępny na rynku polski kształt i kolor, posiada znak CE lub B, i jest legalnie dopuszczona do obrotu i stosowania na terenie Polski i UE zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawa.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, art. 29 ust 2 cyt.: „Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudnić uczciwą konkurencję” oraz ust. 3 cyt.: „ Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytanie i odpowiedz staje się integralną częścią SIWZ
i będzie wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.31.2015.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

Wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami:

Zadanie 1- Przebudowa ulicy Kolibra we wsi Rybie, gm. Raszyn.

Zadanie 2 - Przebudowa ulicy Spacerowej  we wsi Rybie, gm. Raszyn.

Zadanie 3 - Przebudowa ulicy Ukośnej we wsi Jaworowa, gm. Raszyn.

 

Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami wraz z opracowaniem specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysu  inwestorskiego, przedmiarów oraz uzyskanie zaświadczeń o braku sprzeciwu  w zakresie zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę.

 

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia dla każdego z zadań:

Zadanie 1- Przebudowa ulicy Kolibra we wsi Rybie -  długość przebudowy ok. 300 m. Na w/w obszarze obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego . Należy uzyskać zgodę w formie zaświadczenia  o braku sprzeciwu dot. wykonania robót budowlanych w pasie drogowym nie wymagających pozwolenia na budowę. Projekty powinny obejmować:

W zakresie robót drogowych:

-opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowych z rozwiązaniami sytuacyjno - wysokościowymi,

-rozwiązanie układu drogowego - jezdnia, chodniki,

-zaprojektowanie konstrukcji nawierzchni w oparciu o obowiązujące katalogi konstrukcyjne z odniesieniem do obowiązujących norm technicznych,

-uwzględnienie regulacji wysokościowej istniejącego uzbrojenia w ulicy - do projektowanej rzędnej (m in. wodociąg i kanalizacja sanitarna, telekomunikacja, gaz),

-wykonanie planów sytuacyjnych – w kolorze,

-rysunki przekrojów z pikietażem  co 25 m oraz na zjazdach  z uwzględnieniem mas ziemnych,

-na planie sytuacyjnym określić rzędne wysokościowe istniejące i projektowane zjazdów,

-wykonanie projektu stałej i czasowej organizacji ruchu.

 

W zakresie robót odwodnieniowych

Wykonanie projektu odwodnienia pasa drogowego w kierunku kolektora O 200 w ul. ul. Okrężnej  oraz ul. Sójki zgodnie z koncepcją (załącznik nr 2 koncepcja kanalizacji deszczowej w Raszynie).

W projekcie przedstawić:

-opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowej z rozwiązaniami związaniami sytuacyjno - wysokościowymi,

-profil przyłączy kanalizacji deszczowej (w skali1:100),

-szczegół wpustu, schemat studni ,

-sposób wykonania zabezpieczeń kolizji bądź ich rozwiązań zamiennych

-wykonanie planów sytuacyjnych – w kolorze,

 

 - W zakresie robót elektrycznych

Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego  oświetlenia ulicy Kolibra. Dobór rozwiązań technicznych (kablowe, typ słupów i opraw) należy uzgodnić z Zamawiającym na  wstępnym etapie projektowania.

 

- W zakresie robót wod-kan.

W ramach realizacji projektu wystąpić o warunki techniczne do EKO-Raszyn Sp.
z o.o. ul. Unii Europejskiej 3 w Raszynie dla przebudowy drogi w ciągu ulicy Kolibra oraz zaprojektować brakujące odcinki sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z odejściem do granicy pasa drogowego dla każdej wydzielonej granicy ewidencyjnej działki ( brak przyłączy wodociągowych do działek nr ew. 1135, nr ew. 1151, nr ew. 1190, nr ew. 1193). W projekcie ująć wymianę skrzynek dla zasuw na przyłączach do posesji.

 

Zadanie 2 - Przebudowa ulicy Spacerowej we wsi Rybie , gm. Raszyn, długość przebudowy ok. 623 m (droga publiczna). Na w/w obszarze obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Należy uzyskać zgodę w formie zaświadczenia  o braku sprzeciwu dot. wykonania robót budowlanych w pasie drogowym nie wymagających pozwolenia na budowę. Projekty powinny obejmować:

  W zakresie robót drogowych:

-opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowych z rozwiązaniami sytuacyjno - wysokościowymi,

-rozwiązanie układu drogowego - jezdnia, chodniki,

-zaprojektowanie konstrukcji nawierzchni w oparciu o obowiązujące katalogi konstrukcyjne z odniesieniem do obowiązujących norm technicznych.

-uwzględnienie regulacji wysokościowej istniejącego uzbrojenia w ulicy - do projektowanej rzędnej (m in. wodociąg i kanalizacja, gaz),

-wykonanie planów sytuacyjnych – w kolorze,

-na planie sytuacyjnym określić rzędne wysokościowe istniejące i projektowane zjazdów,

-rysunki przekrojów z pikietażem  co 25 m oraz na zjazdach z uwzględnieniem mas ziemnych,

-wykonanie projektu stałej i czasowej organizacji ruchu.

 

 W zakresie robót odwodnieniowych

Wykonanie projektu przebudowy odwodnienia pasa drogowego

W projekcie przedstawić:

-opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowej z rozwiązaniami sytuacyjno - wysokościowymi,

-profil przyłączy kanalizacji deszczowej (w skali1:100),

-szczegół wpustu, schemat studni betonowej,

-sposób wykonania zabezpieczeń kolizji bądź ich rozwiązań zamiennych

-wykonanie planów sytuacyjnych – w kolorze,

 

W zakresie robót sanitarnych :wodociągowych i kanalizacyjnych

W ramach realizacji projektu wystąpić o warunki techniczne do EKO-Raszyn Sp.
z o.o. dla przebudowy drogi w ciągu ulicy Spacerowej oraz zaprojektować odcinki sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z odejściem do granicy pasa drogowego dla każdej wydzielonej granicy ewidencyjnej działki, jeśli występuje brak ( w tym dz. nr  ew. 495, 497, 498 oraz dz. nr ew. 554, 579/2, 584 ).

Wykonać inwentaryzację zasuw i włazów do studni. W przedmiarze przewidzieć wymianę istniejących małych żeliwnych skrzynek ulicznych (od zasuw) na skrzynki duże o wym. 185 mm.

Projekt powinien zawierać:

-projekt zagospodarowania terenu,

-profil podłużny sieci wodociągowej,

-schemat montażu węzłów,

-rozwiązanie kolizji z infrastrukturą podziemną,

-projekt uzgodniony z eksploratorem sieci wod-kan firmą EKO-RASZYN, Sp. z o.o. ul. Unii Europejskiej 3, 05-050 Raszyn.

 

Zadanie 3 - Przebudowa ulicy Ukośnej  we wsi Jaworowa, gm. Raszyn, długość przebudowy ok. 357 m. Na w/w obszarze nie obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Jaworowa. Projekty powinny obejmować:

 W zakresie robót drogowych:

-opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowych  z rozwiązaniami sytuacyjno - wysokościowymi,

-rozwiązanie układu drogowego - jezdnia, chodniki,

-zaprojektowanie konstrukcji nawierzchni w oparciu o obowiązujące katalogi konstrukcyjne z odniesieniem do obowiązujących norm technicznych.

-uwzględnienie regulacji wysokościowej istniejącego uzbrojenia w ulicy - do projektowanej rzędnej (m in. wodociąg i kanalizacja, gaz),

-wykonanie planów sytuacyjnych – w kolorze,

--na planie sytuacyjnym określić rzędne wysokościowe istniejące i projektowane zjazdów,

-rysunki przekrojów z pikietażem  co 25 m oraz na zjazdach z uwzględnieniem mas ziemnych,

-wykonanie projektu stałej i czasowej organizacji ruchu.

 

W zakresie robót odwodnieniowych

Zaprojektować budowę  kanalizacji deszczowej  w ulicy Ukośnej. W projekcie przedstawić:

-opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowej Z

 rozwiązaniami sytuacyjno - wysokościowymi, po wyborze sposobu odwodnienia przedstawić rysunki szczegółowe uwzględniające przekroje poprzeczne i podłużne,

-sposób wykonania zabezpieczeń kolizji bądź ich rozwiązań zamiennych

-wykonanie planów sytuacyjnych – w kolorze,

 

W zakresie robót sanitarnych :wodociągowych i kanalizacyjnych

W  ramach realizacji projektu wystąpić o warunki techniczne do EKO-Raszyn Sp. z o.o. dla przebudowy drogi w ciągu ulicy Ukośnej oraz zaprojektować odcinki sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z odejściem do granicy pasa drogowego dla każdej wydzielonej granicy ewidencyjnej działki, jeśli występuje brak.

Wykonać inwentaryzację zasuw i włazów do studni. W przedmiarze przewidzieć wymianę istniejących małych żeliwnych skrzynek ulicznych (od zasuw) na skrzynki duże o wym. 185 mm i wymianę włazów od studni kanalizacyjnych na typ ciężki D 400.

Projekt powinien zawierać:

-projekt zagospodarowania terenu,

-profil podłużny sieci wodociągowej,

-schemat montażu węzłów,

-rozwiązanie kolizji z infrastrukturą podziemną,

-projekt uzgodniony z eksploratorem sieci wod-kan firmą EKO-RASZYN, Sp. z o.o. ul. Unii Europejskiej 3, 05-050 Raszyn

Wykonawca udziela gwarancji jakości z tytułu wad przedmiotu umowy na okres 24 miesięcy, nie krócej jednak niż do dnia odbioru końcowego  wykonanych na podstawie dokumentacji robót budowlanych.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

71.32.00.00-7

ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA MOŻLIWOŚĆ SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH na jedno, dwa lub trzy wybrane zadania.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% wartości zamówienia dla każdego z zadań przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

   Wykonanie dokumentacji  dla każdego z zadań w terminie – 30.09.2016 r.

Uzyskanie zaświadczeń o braku sprzeciwu na zgłoszenie wykonania  robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę dla każdego z zadań  do 04.11.2016 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej:

2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia, tj. polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy lub budowy dróg o wartości zamówienia, co najmniej 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złoty) brutto każda z usług- dot. zadania nr 1,2.

2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia, tj. polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy lub budowy dróg o wartości zamówienia, co najmniej 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złoty) brutto każda z usług- dot. zadania nr 3.

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, dopuszczalne jest posłużenie się tymi samymi zamówieniami dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu w poszczególnych zadaniach.

1.3     Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:

-          po 2 osoby (projektujący i sprawdzający)  posiadające uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278 ze zm.), w następujących specjalnościach:

a)        drogowej -  w zakresie zadania 1,2,3,

b)       instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i  kanalizacyjnych - w zakresie zadania 1,2,3,

c)        instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - w zakresie zadania 1.

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, ta sama osoba w danym zadaniu może być wskazana na funkcję podaną w pkt. a) i b). 

 

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym.

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz głównych usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie.

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać: Na ofertę składa się:

a)   wypełniony formularz oferty w zakresie zadania nr 1 i/lub zadania nr 2 i/lub zadania nr 3,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

 

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku uniemożliwiającym dotrzymania terminu określonego w § 2 ust. 1 lub 2, jak również  w przypadku opóźnienia w uzyskaniu map do celów projektowych i map podziałowych, decyzji administracyjnych lub zaświadczeń na skutek okoliczności za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności a w szczególności opóźnienia  w uzyskaniu wymaganych opinii, czy uzgodnień, jak również wystąpienia przyczyn, które wystąpiły niezależnie od woli stron umowy i nie można ich było przewidzieć na etapie podpisywania umowy.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

02-09-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 95%

Kryterium termin płatności– 5%

Wadium

700,00 zł (słownie: siedemset złotych) – dot. zadania nr 1,

 800,00zł (słownie: osiemset złotych) – dot. zadania nr 2.

       1 500,00zł (słownie: tysiąc pięćset złotych) – dot. zadania nr 3.

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

02-09-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

21-08-2015 r.