Raszyn, dnia 9 września 2015 r.

 

ZP.271.1.32.2015.DC(3)

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę kanału zrzutowego dla kanału ulgi w ul. Promyka we wsi Jaworowa na terenie Gminy Raszyn”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia

 

Pytanie nr 1

Czy Inwestor dopuszcza zastosowanie separatora innego niż zaprojektowany separator lamelowy bez by-passa?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Należy zastosować separator zgodny z projektem tj. separator lamelowy bez by-passa.

 

Pytanie nr 2

Czy Inwestor dopuszcza zastosowanie separatora bez wydzielonych trzech komór dopływowej, separacyjnej, odpływowej?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Należy zastosować separator wyposażony w trzy komory, tj.: odpływową, separacyjną i odpływową.

 

Pytanie nr 3

Czy Inwestor dopuszcza inne niż w zaprojektowanym separatorze rozwiązanie eksploatacyjne polegające na możliwości swobodnego wyjmowania pakietów lamelowych z poziomu terenu bez konieczności schodzenia do separatora podczas czyszczenia urządzenia?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza innego rozwiązania eksploatacyjnego niż w zaprojektowanym urządzeniu, polegającego na możliwości swobodnego wyjmowania pakietów lamelowych z poziomu terenu, bez konieczności wchodzenia do separatora podczas czyszczenia urządzenia.

 

Pytanie nr 4

Proszę o doprecyzowanie, jaki typ osadnika należy zastosować – osadnik o przepływie poziomym czy przepływie wirowym?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Należy zastosować osadniki wirowe, składające się z dwóch zbiorników o średnicach określonych w dokumentacji projektowej – pierwszy zbiornik przeznaczony jest do wydzielania zawiesiny, w drugim znajduje się pułapka części pływających oraz komora odpływowa.

 

Pytanie nr 5

Czy dopuszcza się zastosowanie osadników o skuteczności usuwania zawiesin wymaganej w dokumentacji, tj. >66,7%?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Należy zastosować osadnik o skuteczności usuwania zawiesin co najmniej 74%.

 

Pytanie nr 6

Czy dopuszcza się zastosowanie osadnika, w którym pierwsza i druga komora połączona jest tylko jednym przewodem?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dopuszcza się zastosowanie osadnika, w którym pierwsza i druga komora połączona jest tylko jednym przewodem, pod warunkiem spełnienia innych parametrów pracy określonych w dokumentacji projektowej (przepustowość, skuteczność, wymiary).

 

Pytanie nr 7

Czy dopuszcza się zastosowanie osadnika wirowo-cyrkulacyjnego wykonanego jako wyrób jednostkowego zastosowania?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dopuszcza się osadniki posiadające aprobaty techniczne wydane przez odpowiedni Instytut Badawczy, które spełniają wymagania określone w dokumentacji projektowej.

 

Pytanie nr 8

Czy dopuszcza się połączenie rury wlotowej do osadnika osiowo zamiast stycznie?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dopuszcza się podłączenie rury wlotowej osiowo, pod warunkiem, iż na wlocie do urządzenia zastosowana będzie odpowiednia kierownica przepływu zapewniająca wymuszenie ruchu wirowego w urządzeniu.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytanie i odpowiedz staje się integralną częścią SIWZ i będzie wiążące przy składaniu ofert.

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.32.2015.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Budowa kanału zrzutowego dla kanału ulgi w ul. Promyka
we wsi Jaworowa na terenie Gminy Raszyn”

 

Przedmiotem zamówienia jest: budowa kanału zrzutowego dla kanału ulgi
 w ul. Promyka we wsi Jaworowa na terenie Gminy Raszyn
:

W ramach inwestycji należy wybudować kanału zrzutowy dla kanału ulgi Kanału Załuskiego o długości 109,0 m  z rur PVC klasy „S” o średnicy ? 250  mm oraz ? 200  mm o połączeniach kielichowych. 

Projektowany kanał będzie miał wylot do rzeki Raszynki. Projektowany jest wylot
o konstrukcji betonowej. Skarpy i dno koryta rzeki zostaną umocnione narzutem kamiennym wzmocnionym  palisadami z okrąglaków.

Na kanale zostaną zamontowane studnie rewizyjne ? 1000 mm w ilości 2 sztuk
o konstrukcji żelbetowej.

Ponadto w celu podczyszczenia ścieków zaprojektowano 2 - komorowe osadniki
o przepływie wirowym typu OW -2B1-4 o średnicy komór ? 1500 mm i ? 1200 mm
(2 sztuki) oraz separator lamelowy (1 sztuka) 

Szczegółowy przedmiot i zakres zamówienia określony jest w projekcie budowlano-wykonawczym.

Wykonawca przedstawi w ofercie wycenę zgodną z zakresem robót określonych dokumentacji technicznej.   Zamawiający nie wskazuje miejsca zwałki, itp.. Zabronione jest zasypywanie wykopów gruzem.

Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów zamiennych tego samego rodzaju i nie niższej jakości, po uzyskaniu zgody Zamawiającego. Zamiana nie może stanowić podstawy do żądania podwyższenia zapłaty.

 

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

 

45.10.00.00-8, 45.11.10.00-8, 45.23.21.50-8

 

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (dot. każdego zadania).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 30 listopada 2015 r..

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

– 2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złoty) każda z robót tzn. zamówień polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie sieci kanalizacji sanitarnej  lub sieci kanalizacji deszczowej.

1.3     Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót).

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym - Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

     1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

 

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

2/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

2.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

2.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

2.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

3/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

3.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

3.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

4/ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

4.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

5/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

5.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

5.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

5.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał),

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1.        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 3,        

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji  lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)        w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w umowie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.         Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zamiennych/zaniechanych –

        w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3) – ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z formularza ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w ofercie, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/ uzupełniających, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

14-09-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 95%

Kryterium gwarancja i rękojmia5%

Wadium

5 000,00 (słownie: pięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

14-09-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

28-08-2015 r.

 Załączniki 1 , 2 , 3 ...