Raszyn, dnia 28 października 2015 r.

ZP.271.1.37.2015.DC(3)

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: Udostępnienie, obsługa, odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Raszyn do prowadzonego przez Przedsiębiorcę Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych”.

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 i w związku z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia

 

Pytanie nr 1

Poroszę o wykreślenie w OPZ w pkt. 6 ppkt. 6.2[1] wskazanego kodu odpadów 10 01 02 w wymaganym zezwoleniu na zbieranie odpadów komunalnych na terenie PSZOK – w myśl obowiązujących przepisów prawa, odpady o kodzie 10 01 02 nie należą do grupy odpadów komunalnych i nie mogą być wytwarzane w gospodarstwach domowych – przedmiotowy kod odpadu zgodnie z obowiązującym katalogiem odpadów z 9.12.2015 r. (Dz. 2015 poz. 1923), podlega pod grupę 10 01 tj. odpady z elektrowni i innych zakładów energetycznego spalania paliw (w załączeniem grupy 19).

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W Opisie Przedmiotu Zamówienia – dalej „OPZ” pkt. 6 ppk. 6.2 [1] zostaje wykreślony kod odpadu 10 01 02.

 

 

Pytanie nr 2

Proszę o wyjaśnienie jakie odpady Zamawiający klasyfikuje w kodzie 20 01 99 oraz 20 03 99 –  prosimy o dokładne wskazanie rodzaju sklasyfikowanego odpadu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Jako kod 20 01 99 – zgodnie z klasyfikacją odpadów Zamawiający wskazuje: odpady w postaci popiołu z palenisk domowych, który został dodany do OPZ w pkt 6 ppkt. 6.1 [1].

Kod odpadu 20 03 99 – zostaje wykreślony z pkt. 6 ppkt 6.2 [1] OPZ.

 

 

Pytanie nr 3

Proszę o zmianę poprzez ujednolicenie zapisów OPZ w pkt 2, pkt 4 oraz w pkt. 6 ppkt. 6.2 [1] w związku z różnym zakresem wskazanych rodzajów i kodów odpadów – pkt. 2, pkt.4 oraz w pkt. 6 ppkt. 6.2 [1] nie są spójne i określają rodzaje i kody odpadów.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W pkt. 4 OPZ zostaje skorygowana numeracja wymienionych rodzajów odpadów (uprzednio były to pozycje od „j” do „q”) na „a” do „h”.

 

Oprócz zmian wymienionych w Ad. 2 nie zostają wprowadzone inne zmiany do OPZ.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ
i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.37.2015.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

Udostępnienie, obsługa, odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Raszyn
do prowadzonego przez Przedsiębiorcę Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych

Przedmiotem zamówienia jest: „Udostępnienie, obsługa, odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Raszyn do prowadzonego przez Przedsiębiorcę Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych” w okresie od 01 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.

W ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanym dalej PSZOK), w którym przyjmuje się od mieszkańców gminy Raszyn, bez pobierania dodatkowych opłat indywidualnych, odpady komunalne selektywnie zbierane w postaci:

a)      selektywnie zbieranych odpadów opakowaniowych i surowcowych,

b)      odpadów zielonych i bioodpadów

c)      odpadów wielkogabarytowych,

d)      zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

e)      przeterminowanych leków i chemikaliów,

f)       zużytych baterii i akumulatorów,

g)      zużytych opon,

h)      odzieży i tekstyliów,

i)        odpadów budowlanych i rozbiórkowych w ilości do 750 kg rocznie z każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie Gminy Raszyn.

Prawo do nieodpłatnego przekazania odpadów do PSZOK przysługuje właścicielom
nieruchomości budynków jednorodzinnych, lokali mieszkalnych w zabudowie wielolokalowej oraz części mieszkalnej gospodarstw rolnych, co do której została złożona
w Urzędzie Gminy Raszyn deklaracja w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od 1-01-2016r. do 31-12-2019 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:

- posiada wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez GIOŚ, a wymagany art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;

- posiada zezwolenie na zbieranie odpadów na terenie udostępnionego PSZOK wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach;

- posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach;

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku – posiadania wiedzy i doświadczenia

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Wykonawca winien wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia, tj.:

a)       sytuacja ekonomiczna: Wykonawca winien wykazać, iż posiada opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł

b) sytuacja finansowa: Wykonawca powinien wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum: 1 000 000,00 zł., potwierdzone informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy  w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

2/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

 

2.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

2.2 Wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez GIOŚ, a wymaganego zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (załącznik Wykonawcy);

2.3 Zezwolenie na zbieranie odpadów na terenie udostępnionego PSZOK, wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (załącznik Wykonawcy);

2.4 Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (załącznik Wykonawcy);

2.5 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.6 Jeżeli Wykonawca polega na zdolności finansowej innych podmiotów, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.7 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (załącznik Wykonawcy).

 

3/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

3.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

3.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

4./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

4.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

5/ Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.2 - 6.2.4. i pkt. 6.2.5 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.6 i 6.2.7 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 3) Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 pkt. a), b), c) oraz pkt 2), zastępuje się je dokumentem (wydanym w terminach analogicznych, jak wskazane odpowiednio w pkt. 1 pkt a) – c) i 2 powyżej), zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców;

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian w przypadku:

1) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy ,

2) wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT po dacie zawarcia umowy,

3) zmiany stawki podatku od towarów i usług,

4)  zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,

5) wzrostu cen za odbieranie odpadów komunalnych, związanych ze zmianą stawki opłaty środowiskowej ustalanej przez Ministra Środowiska, pod warunkiem, że wzrost tej opłaty będzie przekraczał 5 % stawki opłaty środowiskowej ustalonej na rok 2014 - o wartość wzrostu tej opłaty.

6)  zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne

- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.

 W związku z wskazanymi w ust 1 okolicznościami dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia o którym mowa w § 6 ust. 1 wzoru umowy, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost postanowień niniejszej umowy oraz wymagają formy pisemnej pod rygorem jej nieważności.

Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

17-11-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

60 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 80%

Kryterium częstotliwość przyjmowania odpadów do PSZOK – 10%

Kryterium odległość PSZOK do granic gminy Raszyn – 10%

Wadium

25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

17-11-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data przesłania ogłoszenia do
Urzędu Publikacji Unii Europejskie

07-10-2015 r.

Data zamieszczenia ogłoszenia
na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego

_10-10-2015 r._