Raszyn, dnia 22 października 2015 r.

ZP.271.1.40.2015.DC(5)

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla części terenów położonych na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania”

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia

 

Pytanie nr 1

„(…) zwracam się z zapytaniem o obszar Zadanie 2. Zgodnie ze SIWZ wymagane są referencje związane
z planami, dla których uzyskano zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (…)

Natomiast, zgodnie z Analizą do Uchwały o przystąpieniu: „Teren wyznaczony do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (…) położony jest na terenach projektowanych do zainwestowania kl. III i IV, V i VI dla których uzyskano poprzednie zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze. Zgody te uzyskano do Miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Raszyn, przyjętego Uchwałą Nr 23/94 Rady Gminy Raszyn z dnia 9 listopada 1994 r. (Dz. Urz. Woj. Warszawskiego Nr 24 poz. 821 z dnia 5 grudnia 1994 r.) oraz Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Sękowin Stary, Sękowin Nowym Janki, Falenty, wsi Wypędy, Puchały w dwóch etapach – Etap I (wieś Wypędy)”, zatwierdzonego Uchwałą Nr XXXVI/623/04 Rady Gminy Raszyn z dnia 21 października 2004 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 316, poz. 10404 z dnia 24 grudnia 2004 r.)”.

W związku z powyższym czy zasadne jest wymaganie dla tego zadania referencji związanych z  planami, dla których uzyskano zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze”

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W rozdziale V „Specyfikacji istotnych warunków zamówienia” dot. warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków odnośnie 3 (trzech) zamówień, których przedmiotem było opracowanie 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, dla których uzyskano zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze wykreślono w 5.1.2. lit. a) „2,5 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 2 oraz w 5.1.3. lit. a)2,5 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 2”.

 

Pytanie nr 2

Zwracam się z zapytaniem o prawidłowości załączonego wzoru umowy. Istotnym kryterium wyboru ofert jest termin płatności faktury. Tymczasem we wzorze umowy podany jest termin 14 dni, co może doprowadzić do konieczności unieważnienia przetargu z powodu braku możliwości podpisania umowy w załączonym do przetargu brzmieniu.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W § 6 ust. 3 wzoru umowy zmienia się następująco zapis: „Należności z tytułu faktur wystawionych zgodnie z zapisem § 4 ust. 4 umowy płatne będą przez Zamawiającego przelewem na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionych faktur.”

na „Należności z tytułu faktur wystawionych zgodnie z zapisem § 4 ust. 4 umowy płatne będą przez Zamawiającego przelewem na konto Wykonawcy w terminie ………….. dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionych faktur.”

 

Pytanie nr 3

(…) prosimy o zmieszczenie załączników graficznych do uchwał nr VIII/59/15, VIII/60/15, VIII/61/15, VIII/62/15, VIII/64/15, VIII/65/15, VIII/66/15, VIII/67/15, X/94/15”

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Załączniki graficzne do uchwał Rady Gminy Raszyn Nr VIII/59/15 -  VIII/67/15  oraz  uchwały Rady Gminy Raszyn Nr X/94/15 zostały zamieszczone na www.bip.raszyn.pl/Prawo lokalne/Uchwały/Kadencja 2014-2018

 

Pytanie nr 4

Nawiązując do zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu (znak: ZP.271.1.40. 2015 DC.) na „Wykonanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla części terenów położonych na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania”, wnosimy o wprowadzenie zmian w załączniku nr 3 „harmonogram rzeczowo- finansowy” polegających na:

1.              zmianie terminu przekazania prac Etapu I z 8 tygodni na 16 tygodni od dnia podpisania umowy.

Stoimy na stanowisku, iż wskazany termin 8 tygodni na wykonanie prac określonych w Etapie I jest zbyt krótki (opracowanie kompletnego projektu planu zawierającego część tekstową i graficzną, prognozy środowiskowej, prognozy finansowej i uzgodnienia przyjętych rozwiązań z Zamawiającym). Jest to zasadniczy etap prac projektowych, przesądzający o ostatecznym kształcie planu i należy przewidzieć ewentualność kilkukrotnej potrzeby wewnętrznego uzgodnienia proponowanych zapisów.

2.               przeniesieniu zadania „5. Przygotowanie wniosków o uzyskanie zgód na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (w zależności od potrzeb)” do Etapu II.

Zgodnie z zapisem Art. 17 pkt. 6 lit. C) ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 199 ze zm.), czynność wystąpienia o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntó rolnych na cele nierolnicze następuje po uzyskaniu wymaganych opinii i uzgodnień.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje, iż w załączniku nr 3 do umowy „Harmonogram rzeczowo-finansowy” wprowadzona zmianę polegającą na podzieleniu Etapu I na: Etap I a i Etap I b, w którym określono dodatkowy termin przekazania prac w zakresie przygotowania wniosku o uzyskanie zgód na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze.

Załącznik nr 3 do umowy  „Harmonogram rzeczowo-finansowy” otrzymuje nowe brzmienie:

 

HARMONOGRAM RZECZOWO-FINANSOWY

 (termin wykonania i płatności)

 

 

L.p.

 

Etapy opracowania

 

Termin

przekazania prac

 

Płatności netto

1.

Etap I a

1. Analiza dokumentów wyjściowych.

2. Opracowanie wykazu wniosków do planu oraz uzasadnienie rozpatrzenia wniosków dot. strat. oceny oddziaływania na środowisko.

3.Uzgodnienie przyjętych rozwiązań z Zamawiającym.

4.Opracowanie projektu planu (tekst i rysunki) oraz prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych.

8 tygodni od dnia podpisania umowy

25% ceny umownej

 

 

2

Etap I b

1.Przygotowanie wniosku o uzyskanie zgód na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (w zależności od potrzeb)

3 tygodnie od dnia odbioru przez Zamawiającego

prac dot. Etapu I a

3.

Etap II

1. Wprowadzenie korekt do proj. planu wynikających z otrzymanych opinii i uzgodnień.

2. Przygotowanie projektu planu do wyłożenia do publicznego wglądu.

2 tygodnie od dnia otrzymania opinii i uzgodnień

20% ceny umownej

 

 

4.

Etap III

Wyłożenie projektu planu do  publicznego wglądu, dyskusja publiczna z udziałem projektanta.

 

art. 17 pkt. 10 i 11 ustawy

0% ceny umownej

5.

Etap IV

1. Przygotowanie wykazu uwag wniesionych do projektu planu.

2. Przygotowanie projektu, sposobu rozpatrzenia uwag do projektu planu w tym uzasadnienia dot. strat. oceny oddział. na środowisko

3. Wprowadzenie korekt do projektu planu wynikających z treści uwag.

4. Przygotowanie projektu sposobu realizacji zadań zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej.

2 tygodnie od dnia doręczenia uwag

25% ceny umownej

 

 

6.

Etap V

1.Podjęcie uchwały przez Radę Gminy.

2.Przygotowanie dokumentacji planistycznej w celu przekazania Wojewodzie Mazowieckiemu oraz podsumowania dot. strat. oceny oddział. na środowisko

 

 

 

Ad. 2.

7 dni od podjęcia uchwały

0% ceny umownej

 

 

7.

Etap VI

1. Publikacja planu  w dzienniku urzędowym województwa

2. Przekazanie opracowania końcowego.

 

30 dni od podjęcia uchwały

 

30% ceny umownej

 

 

Na pozostałe zmiany Zamawiający nie wyraża zgody.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.40.2015.DC – po modyfikacji z dnia 22 października 2015 r.

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
dla części terenów położonych na terenie Gminy Raszyn
z podziałem na zadania”

Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie usługi polegającej na wykonaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów Gminy Raszyn z podziałem na zadania:

 

Zadanie nr 1.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Raszyn 01 – rejon Południowej Obwodnicy Warszawy.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/59/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 2.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Wypędy w Gminie Raszyn – Obszar I.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/60/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Północno – wschodni obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Pozostały obszar objęty jest „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części wsi Sękocin Stary, Sękocin Nowy, Janki, Falenty, wsi Wypędy, Puchały w dwóch etapach - Etap I (wieś Wypędy)”, zatwierdzonym uchwałą Nr XXXVI/623/04 Rady Gminy Raszyn z dnia 21 października 2004 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 316, poz. 10404 z dnia 24 grudnia 2004 r.), zmienioną uchwałą Nr XII/176/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6977 z dnia 25 listopada 2007 r.)

 

Zadanie nr 3.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Wypędy w Gminie Raszyn – Obszar II.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Nr VIII/61/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Północno – zachodni obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Pozostały obszar objęty jest  „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części wsi Sękocin Stary, Sękocin Nowy, Janki, Falenty, wsi Wypędy, Puchały w dwóch etapach - Etap I (wieś Wypędy)”, zatwierdzonym uchwałą Nr XXXVI/623/04 Rady Gminy Raszyn z dnia 21 października 2004 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 316, poz. 10404 z dnia 24 grudnia 2004 r.), zmienioną uchwałą Nr XII/176/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6977 z dnia 25 listopada 2007 r.).

Zadanie nr 4.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Janki w Gminie Raszyn – rejon ul. Sokołowskiej i ul. Wspólnej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/62/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 5.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy w Gminie Raszyn – rejon Południowej Obwodnicy Warszawy.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/63/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 6.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Jaworowa w Gminie Raszyn – rejon Południowej Obwodnicy Warszawy.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/64/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 7.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn – rejon ul. Długiej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/65/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu objęty jest „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I” zatwierdzonym uchwałą Nr LIX/984/05 Rady Gminy Raszyn z dnia 27 października 2005r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 266, poz. 8713 z dnia 6 grudnia 2005r.), zmienioną Uchwałą Nr XII/175/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6976 z dnia 25 listopada 2007r.), zmienioną uchwałą Nr XLI/451/13 Rady Gminy Raszyn z dnia 26 września 2013r. (Dz. Urz. Woj. Maz., poz. 10595 z dnia 23 października 2013r.) w sprawie zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I - rejon rzeki Raszynki

 

Zadanie nr 8.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn – rejon ul. Warszawskiej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/66/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu objęty jest „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I” zatwierdzonym uchwałą Nr LIX/984/05 Rady Gminy Raszyn z dnia 27 października 2005r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 266, poz. 8713 z dnia 6 grudnia 2005r.), zmienioną Uchwałą Nr XII/175/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6976 z dnia 25 listopada 2007r.), zmienioną uchwałą Nr XLI/451/13 Rady Gminy Raszyn z dnia 26 września 2013r. (Dz. Urz. Woj. Maz., poz. 10595 z dnia 23 października 2013r.) w sprawie zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I - rejon rzeki Raszynki.

 

Zadanie nr 9.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Falenty w Gminie Raszyn – rejon ul. Poniatowskiego.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/67/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 10.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Falenty Nowe w Gminie Raszyn – rejon ul. Grudzi i ul. Willowej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr X/94/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 30 czerwca 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu objęty jest częściowo  „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego we wsi Falenty i Falenty Nowe w Gminie Raszyn – część III” zatwierdzonym uchwałą Nr VI/51/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 8 marca 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 89, poz. 2140 z dnia 16 maja 2007 r.) oraz jest częściowo objęty  „Zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego we wsi Falenty i Falenty Nowe w Gminie Raszyn – część III -  Obszar 2” zatwierdzoną uchwałą Nr XLIX/817/10 Rady Gminy Raszyn z dnia 15 lipca 2010r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 160, poz. 3970 z dnia 6 września 2010r.).

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

71.41.00.00-5

Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych – na jedno wybrane lub kilka wybranych zadań

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Dla wszystkich zadań – do 3 (trzech) lat od daty podpisania umowy

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.1     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej: - 3 (trzy) zamówienia, których przedmiotem było opracowanie 3 (trzech) uchwalonych
i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu  do podjęcia uchwały o uchwaleniu - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, odpowiadających w swym zakresie z przedmiotem zamówienia oraz o wielofunkcyjnym przeznaczeniu, każdy obejmujący obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a) 40 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 1, b) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 2, c) 15 hadla oferty składanej na zadanie nr 3, d) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, e) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 5, f) 50 ha -  dla oferty składanej na zadanie nr 6, g) 30 hadla oferty składanej na zadanie nr 7, h) 10 hadla oferty składanej na zadanie nr 8, i) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, j) 50 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

oraz 3 (trzy) zamówienia, których przedmiotem było opracowanie 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, dla których uzyskano zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, każda obejmująca obszar o powierzchni nie mniejszej niż: b) 2,5 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, c) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 5, d) 1 hadla oferty składanej na zadanie nr 6, e) 5 ha  dla oferty składanej na zadanie nr 7, f) 2 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, g) 1 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

W przypadku składania ofert na dwa lub więcej zadań, Zamawiający za wystarczające uzna spełnienie warunku określonego dla zadania obejmującego obszar o większej powierzchni.

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:

1) co najmniej 1 osobą, która posiada prawo do wykonywania zawodu urbanisty, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U z 2015 r. poz. 199 ze zm.), będzie pełniła funkcji głównego projektanta planu oraz posiada doświadczenie zawodowe polegające na wykonywaniu samodzielnie lub w zespole w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert lub krótszym co najmniej: - 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu  - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, odpowiadających w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wielofunkcyjnym przeznaczeniu, każdy obejmujący obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a)  40 hadla oferty składanej na zadanie nr 1, b)  50 hadla oferty składanej na zadanie nr 2. c) 15 hadla oferty składanej na zadanie nr 3, d) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, e)  50 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 5, f) 50 ha -  dla oferty składanej na zadanie nr 6, g) 30 hadla oferty składanej na zadanie nr 7, h) 10 hadla oferty składanej na zadanie nr 8, i) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, j) 50 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

oraz 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu  - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, dla których uzyskano zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, każda obejmująca obszar o powierzchni nie mniejszej niż: b) 2,5 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, c) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 5, d) 1 hadla oferty składanej na zadanie nr 6, e) 5 ha  dla oferty składanej na zadanie nr 7, f) 2 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, g) 1 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

2) co najmniej 3 osobowym zespołem projektowym (z wyłączeniem głównego projektanta), w tym specjalistów w dziedzinie: komunikacji, ochrony środowiska i infrastruktury technicznej, którzy będą wykonywać zamówienie. Każda z tych osób musi posiadać wykształcenie kierunkowe z zakresu komunikacji, ochrony środowiska i infrastruktury technicznej do wykonywania prac stanowiących przedmiot zamówienia oraz posiadać doświadczenie zawodowe polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert lub krótszym co najmniej:

- 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu  - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, odpowiadających w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wielofunkcyjnym przeznaczeniu każdy obejmujący obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a)  40 hadla oferty składanej na zadanie nr 1, b)  50 hadla oferty składanej na zadanie nr 2., c) 15 hadla oferty składanej na zadanie nr 3, d) 50 ha  dla oferty składanej na zadanie nr 4, e)  50 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 5, f) 50 ha  - dla oferty składanej na zadanie nr 6, g) 30 hadla oferty składanej na zadanie nr 7, h) 10 hadla oferty składanej na zadanie nr 8, i) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, j) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 10.

W przypadku składania ofert na dwa lub więcej zadań łącznie Zamawiający za wystarczające uzna spełnienie warunku określonego dla zadania obejmującego obszar o większej powierzchni.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

2/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

2.2 Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

2.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

2.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

3/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

3.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

3.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

4/ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

4.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

5/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 5.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 5.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 5.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.

Warunki zmiany umowy.

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne są zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian w przypadku:

1.  w przypadku przewidzianym w art. 19 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U. z 2015 r., poz. 199 ze zm.) - termin wykonania przedmiotu umowy ulegnie przedłużeniu o czas niezbędny do ponowienia czynności, o których mowa w art. 17, w zakresie niezbędnym do dokonania tych zmian,

2.  w razie przedłużającego się postępowania administracyjnego o udzielenie uzgodnienia, zgody, opinii, porozumienia bądź przedłużającego się postępowania, które kończy się wydaniem decyzji administracyjnej - termin wykonania przedmiotu umowy przedłuża się o czas odpowiadający długości przedłużającego się postępowania, w stosunku do przewidzianego przepisami prawa,

3.  w przypadku niepodjęcia uchwały przez Radę Gminy w terminie 60 dni od dnia przekazania projektu uchwały - termin wykonania przedmiotu umowy przedłuża się o czas odpowiadający długości przedłużającej się procedury legislacyjnej uchwalenia planu przez Radę Gminy,

4.  w razie zmiany stanu prawnego w zakresie dotyczącym przedmiotu umowy - termin wykonania przedmiotu umowy przedłuża się o czas niezbędny na wprowadzenie tych zmian,

5.  w przypadku wystąpienia usług objętych zamówieniami dodatkowymi, które będą miały wpływ na zachowanie terminu zamówienia podstawowego - termin wykonania zamówienia podstawowego zostanie wydłużony o czas niezbędny na wykonanie zamówienia dodatkowego.

Zamawiający dopuszcza zmiany zapisów umowy, również w przypadku:

1). zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,

2). zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.

3). zmiany obowiązującej stawki VAT - jeżeli zmiana ta będzie powodować zwiększenie kosztów po stronie Wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,

4). zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy.

Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

a). zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,

b). zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.

2.Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

26-10-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena- waga kryterium 90%

Termin płatności faktury – waga kryterium 10%

Wadium

Nie jest wymagane

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

26-10-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

13-10-2015 r.

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.40.2015.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
dla części terenów położonych na terenie Gminy Raszyn
z podziałem na zadania”

Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie usługi polegającej na wykonaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów Gminy Raszyn z podziałem na zadania:

 

Zadanie nr 1.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Raszyn 01 – rejon Południowej Obwodnicy Warszawy.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/59/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 2.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Wypędy w Gminie Raszyn – Obszar I.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/60/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Północno – wschodni obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Pozostały obszar objęty jest „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części wsi Sękocin Stary, Sękocin Nowy, Janki, Falenty, wsi Wypędy, Puchały w dwóch etapach - Etap I (wieś Wypędy)”, zatwierdzonym uchwałą Nr XXXVI/623/04 Rady Gminy Raszyn z dnia 21 października 2004 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 316, poz. 10404 z dnia 24 grudnia 2004 r.), zmienioną uchwałą Nr XII/176/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6977 z dnia 25 listopada 2007 r.)

 

Zadanie nr 3.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Wypędy w Gminie Raszyn – Obszar II.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Nr VIII/61/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Północno – zachodni obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Pozostały obszar objęty jest  „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części wsi Sękocin Stary, Sękocin Nowy, Janki, Falenty, wsi Wypędy, Puchały w dwóch etapach - Etap I (wieś Wypędy)”, zatwierdzonym uchwałą Nr XXXVI/623/04 Rady Gminy Raszyn z dnia 21 października 2004 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 316, poz. 10404 z dnia 24 grudnia 2004 r.), zmienioną uchwałą Nr XII/176/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6977 z dnia 25 listopada 2007 r.).

Zadanie nr 4.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Janki w Gminie Raszyn – rejon ul. Sokołowskiej i ul. Wspólnej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/62/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 5.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy w Gminie Raszyn – rejon Południowej Obwodnicy Warszawy.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/63/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 6.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Jaworowa w Gminie Raszyn – rejon Południowej Obwodnicy Warszawy.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/64/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 7.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn – rejon ul. Długiej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/65/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu objęty jest „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I” zatwierdzonym uchwałą Nr LIX/984/05 Rady Gminy Raszyn z dnia 27 października 2005r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 266, poz. 8713 z dnia 6 grudnia 2005r.), zmienioną Uchwałą Nr XII/175/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6976 z dnia 25 listopada 2007r.), zmienioną uchwałą Nr XLI/451/13 Rady Gminy Raszyn z dnia 26 września 2013r. (Dz. Urz. Woj. Maz., poz. 10595 z dnia 23 października 2013r.) w sprawie zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I - rejon rzeki Raszynki

 

Zadanie nr 8.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn – rejon ul. Warszawskiej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/66/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu objęty jest „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I” zatwierdzonym uchwałą Nr LIX/984/05 Rady Gminy Raszyn z dnia 27 października 2005r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 266, poz. 8713 z dnia 6 grudnia 2005r.), zmienioną Uchwałą Nr XII/175/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6976 z dnia 25 listopada 2007r.), zmienioną uchwałą Nr XLI/451/13 Rady Gminy Raszyn z dnia 26 września 2013r. (Dz. Urz. Woj. Maz., poz. 10595 z dnia 23 października 2013r.) w sprawie zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy – obszar I - rejon rzeki Raszynki.

 

Zadanie nr 9.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Falenty w Gminie Raszyn – rejon ul. Poniatowskiego.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr VIII/67/15 Rady  Gminy Raszyn z dnia 14 maja 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu znajduje się na terenie, na którym nie obowiązuje  miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

 

Zadanie nr 10.

Wykonanie Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Falenty Nowe w Gminie Raszyn – rejon ul. Grudzi i ul. Willowej.

Przedmiotem zamówienia jest obszar określony w załączniku mapowym nr 1 do uchwały Rady Gminy Raszyn Nr X/94/15 Rady Gminy Raszyn z dnia 30 czerwca 2015 r.

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu objęty jest częściowo  „Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego we wsi Falenty i Falenty Nowe w Gminie Raszyn – część III” zatwierdzonym uchwałą Nr VI/51/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 8 marca 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 89, poz. 2140 z dnia 16 maja 2007 r.) oraz jest częściowo objęty  „Zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego we wsi Falenty i Falenty Nowe w Gminie Raszyn – część III -  Obszar 2” zatwierdzoną uchwałą Nr XLIX/817/10 Rady Gminy Raszyn z dnia 15 lipca 2010r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 160, poz. 3970 z dnia 6 września 2010r.).

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

71.41.00.00-5

Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych – na jedno wybrane lub kilka wybranych zadań

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Dla wszystkich zadań – do 3 (trzech) lat od daty podpisania umowy

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.1     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej: - 3 (trzy) zamówienia, których przedmiotem było opracowanie 3 (trzech) uchwalonych
i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu  do podjęcia uchwały o uchwaleniu - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, odpowiadających w swym zakresie z przedmiotem zamówienia oraz o wielofunkcyjnym przeznaczeniu, każdy obejmujący obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a) 40 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 1, b) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 2, c) 15 hadla oferty składanej na zadanie nr 3, d) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, e) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 5, f) 50 ha -  dla oferty składanej na zadanie nr 6, g) 30 hadla oferty składanej na zadanie nr 7, h) 10 hadla oferty składanej na zadanie nr 8, i) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, j) 50 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

oraz 3 (trzy) zamówienia, których przedmiotem było opracowanie 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, dla których uzyskano zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, każda obejmująca obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a)  2,5 hadla oferty składanej na zadanie nr 2, b) 2,5 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, c) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 5, d) 1 hadla oferty składanej na zadanie nr 6, e) 5 ha  dla oferty składanej na zadanie nr 7, f) 2 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, g) 1 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

W przypadku składania ofert na dwa lub więcej zadań, Zamawiający za wystarczające uzna spełnienie warunku określonego dla zadania obejmującego obszar o większej powierzchni.

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:

1) co najmniej 1 osobą, która posiada prawo do wykonywania zawodu urbanisty, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U z 2015 r. poz. 199 ze zm.), będzie pełniła funkcji głównego projektanta planu oraz posiada doświadczenie zawodowe polegające na wykonywaniu samodzielnie lub w zespole w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert lub krótszym co najmniej: - 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu  - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, odpowiadających w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wielofunkcyjnym przeznaczeniu, każdy obejmujący obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a)  40 hadla oferty składanej na zadanie nr 1, b)  50 hadla oferty składanej na zadanie nr 2. c) 15 hadla oferty składanej na zadanie nr 3, d) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, e)  50 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 5, f) 50 ha -  dla oferty składanej na zadanie nr 6, g) 30 hadla oferty składanej na zadanie nr 7, h) 10 hadla oferty składanej na zadanie nr 8, i) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, j) 50 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

oraz 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu  - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, dla których uzyskano zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, każda obejmująca obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a)  2,5 hadla oferty składanej na zadanie nr 2. b) 2,5 hadla oferty składanej na zadanie nr 4, c) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 5, d) 1 hadla oferty składanej na zadanie nr 6, e) 5 ha  dla oferty składanej na zadanie nr 7, f) 2 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, g) 1 ha– dla oferty składanej na zadanie nr 10.

2) co najmniej 3 osobowym zespołem projektowym (z wyłączeniem głównego projektanta), w tym specjalistów w dziedzinie: komunikacji, ochrony środowiska i infrastruktury technicznej, którzy będą wykonywać zamówienie. Każda z tych osób musi posiadać wykształcenie kierunkowe z zakresu komunikacji, ochrony środowiska i infrastruktury technicznej do wykonywania prac stanowiących przedmiot zamówienia oraz posiadać doświadczenie zawodowe polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert lub krótszym co najmniej:

- 3 (trzech) uchwalonych i obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, sporządzonych - od podjęcia uchwały o przystąpieniu do podjęcia uchwały o uchwaleniu  - według procedur i problematyki określonych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, odpowiadających w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wielofunkcyjnym przeznaczeniu każdy obejmujący obszar o powierzchni nie mniejszej niż: a)  40 hadla oferty składanej na zadanie nr 1, b)  50 hadla oferty składanej na zadanie nr 2., c) 15 hadla oferty składanej na zadanie nr 3, d) 50 ha  dla oferty składanej na zadanie nr 4, e)  50 ha – dla oferty składanej na zadanie nr 5, f) 50 ha  - dla oferty składanej na zadanie nr 6, g) 30 hadla oferty składanej na zadanie nr 7, h) 10 hadla oferty składanej na zadanie nr 8, i) 5 hadla oferty składanej na zadanie nr 9, j) 50 hadla oferty składanej na zadanie nr 10.

W przypadku składania ofert na dwa lub więcej zadań łącznie Zamawiający za wystarczające uzna spełnienie warunku określonego dla zadania obejmującego obszar o większej powierzchni.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

2/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

2.2 Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

2.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

2.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

3/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

3.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

3.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

4/ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

4.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

5/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 5.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 5.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 5.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.

Warunki zmiany umowy.

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne są zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian w przypadku:

1.  w przypadku przewidzianym w art. 19 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U. z 2015 r., poz. 199 ze zm.) - termin wykonania przedmiotu umowy ulegnie przedłużeniu o czas niezbędny do ponowienia czynności, o których mowa w art. 17, w zakresie niezbędnym do dokonania tych zmian,

2.  w razie przedłużającego się postępowania administracyjnego o udzielenie uzgodnienia, zgody, opinii, porozumienia bądź przedłużającego się postępowania, które kończy się wydaniem decyzji administracyjnej - termin wykonania przedmiotu umowy przedłuża się o czas odpowiadający długości przedłużającego się postępowania, w stosunku do przewidzianego przepisami prawa,

3.  w przypadku niepodjęcia uchwały przez Radę Gminy w terminie 60 dni od dnia przekazania projektu uchwały - termin wykonania przedmiotu umowy przedłuża się o czas odpowiadający długości przedłużającej się procedury legislacyjnej uchwalenia planu przez Radę Gminy,

4.  w razie zmiany stanu prawnego w zakresie dotyczącym przedmiotu umowy - termin wykonania przedmiotu umowy przedłuża się o czas niezbędny na wprowadzenie tych zmian,

5.  w przypadku wystąpienia usług objętych zamówieniami dodatkowymi, które będą miały wpływ na zachowanie terminu zamówienia podstawowego - termin wykonania zamówienia podstawowego zostanie wydłużony o czas niezbędny na wykonanie zamówienia dodatkowego.

Zamawiający dopuszcza zmiany zapisów umowy, również w przypadku:

1). zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,

2). zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.

3). zmiany obowiązującej stawki VAT - jeżeli zmiana ta będzie powodować zwiększenie kosztów po stronie Wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,

4). zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy.

Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

a). zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,

b). zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.

2.Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

26-10-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena- waga kryterium 90%

Termin płatności faktury – waga kryterium 10%

Wadium

Nie jest wymagane

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

26-10-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

13-10-2015 r.