Raszyn, dnia 30 październik 2015 r.

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:

Zadanie nr 1 - Budowa we wsi Laszczki (ul.Jeżynowa, Leszczynowa i Szybowcowa), Podolszyn Nowy (ul.Długa),           Jaworowa (ul.Błękitna), Falenty Nowe (ul.Rzemieślnicza) i Rybie (ul. Malinowa) przyłączy kanalizacyjnych na odcinkach od granic posesji do studzienek na ich terenie.

Zadanie nr 2 - Budowa sieci wodociągowej  w drodze dojazdowej (boczna od ul.Miklaszewskiego) we wsi Dawidy Bankowe

Zadanie nr 3 - Budowa sieci wodociągowej (z przyłączami) w Alei Krakowskiej w miejscowości Sękocin Nowy, gm. Raszyn.

Zadanie nr 4 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami w ul. Malinowej

w miejscowości Rybie, gm. Raszyn.

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia

 

Pytanie nr 1

Dot. Zadanie nr 2 - Budowa sieci wodociągowej  w drodze dojazdowej (boczna od ul.Miklaszewskiego) we wsi Dawidy Bankowe

Zadanie nr 3 - Budowa sieci wodociągowej (z przyłączami) w Alei Krakowskiej w miejscowości Sękocin Nowy, gm. Raszyn.

Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie zadań metoda przewiertu sterowanego rurami PE 100 RC SDR 17 PN 10.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza wykonanie metodą przewiertu sterowanego.

 

Pytanie nr 2

W ofercie do zadania nr 1 należy podać łączną kosztorysowo – ryczałtową ceną brutto oraz ceny jednostkowe:

a) za 1 metr bieżący przyłącza w nawierzchni utwardzonej

b) za 1 metr bieżący przyłącza w nawierzchni nieutwardzonej
c) za studzienkę inspekcyjną

Zamawiający nie załączył do SIWZ, przedmiarów, projektów przyłączy kanalizacyjnych. Czy zamawiający udostępni przedmiary, projekty na podstawie, których będzie można dokonać wyceny zadania nr 1, czy może wykonawca ma w ofercie podać jedynie ceny ryczałtowe jednostkowe z pkt. a), b), c).

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający udostępnił projekty przyłączy.

 

Pytanie nr 3

Czy w ofercie do zadania nr 1 łączna kosztorysowo – ryczałtowa cena brutto ma być równa sumie iloczynów cen jednostkowych ryczałtowych brutto i ilości odpowiednich dla punktów a), b), c).

Jeżeli ma to być suma iloczynów, prosimy o podanie ilości metrów bieżących przyłącza kanalizacyjnego w nawierzchni utwardzonej, nawierzchni nieutwardzonej oraz ilości studzienek.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Cena kosztorysowo ryczałtowa ma być sumą iloczynów cen jednostkowych i ilości metrów i ilości studzienek.
Długość przyłączy w nawierzchni nieutwardzonej – 207,7 m
Długość przyłączy w nawierzchni utwardzonej – 21 m
Ilość studzienek – 100 szt.

 

Pytanie nr 4

W załączniku nr 4a treść w nazwie zamówienia nie odpowiada nazwie zamówienia przedstawionego w SIWZ.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zmawiający skorygował w treści załącznika nr 4a nazwę zamówienia.

Jest:

Zadanie nr 1  - „Wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Długiej w Dawidach Bankowych” ,

Zadanie nr 2 - „Wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Szlacheckiej w Dawidach Bankowych”.

 

Winno być:

Zadanie nr 1 -Budowa we wsi Laszczki (ul.Jeżynowa, Leszczynowa i Szybowcowa), Podolszyn Nowy (ul.Długa), Jaworowa (ul.Błękitna), Falenty Nowe (ul.Rzemieślnicza) i Rybie (ul. Malinowa) przyłączy kanalizacyjnych na odcinkach od granic posesji do studzienek na ich terenie.

Zadanie nr 2 - Budowa sieci wodociągowej  w drodze dojazdowej (boczna od ul.Miklaszewskiego) we wsi Dawidy Bankowe

Zadanie nr 3 - Budowa sieci wodociągowej (z przyłączami) w Alei Krakowskiej w miejscowości Sękocin Nowy, gm. Raszyn.

Zadanie nr 4 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami w ul. Malinowej w miejscowości Rybie, gm.   Raszyn.

 

Pytanie nr 5

W związku, że do zadania nr 1 nie zostały dołączone projekty techniczne, czy Zamawiający dopuszcza do zwieńczenia studzienek włazy o średnicy 315mm.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Studzienki należy wykonać zgodnie z  załączoną dokumentacją.

 

Pytanie nr 6

Czy w zadaniu nr 1 wszystkie studzienki są do wybudowania z kinetą przelotową czy wymagane są kinety zbiorcze.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Studzienki należy wykonać zgodnie z  załączoną dokumentacją.

 

Pytanie nr 7

W opisie przedmiotu zamówienia brak jest informacji dotyczącej ilości przyłączy w nawierzchni utwardzonej oraz nawierzchni nieutwardzonej z rozgraniczeniem długości danych przyłączy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Ilość przyłączy w nawierzchni nieutwardzonej – 91 szt
Ilość przyłączy w nawierzchni utwardzonej – 9 szt , w tym :
w kostce betonowej – 7szt,  16 m
w płytkach betonowych 50x50 – 1 szt,.  2 m
w nawierzchni asfaltowej – 1 szt ,  3m

 

Pytanie nr 8

W załącznikach do przetargu brakuje dokumentacji projektowej do zadania 1.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający załączył dokumentację.

 

Pytanie nr 9

Z uwagi na krótki okres realizacji zadania nr 3 proszę o informację czy Zmawiający dysponuje aktualnym projektem organizacji ruchu umożliwiającym uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w granicach pasa drogowego Drogi Krajowej S-8.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dysponuje projektem organizacji ruchu . Wodociąg wykonywany będzie na terenie budowy trasy S8 realizowanej przez firmę STRABAG Sp.z oo.

 

Pytanie nr 10

Czy Zamawiający posiada projekty techniczne? Jeśli tak prosimy o ich udostępnienie, bez nich wycena robót  nie jest możliwa.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający załączył dokumentację.

 

 

W załączeniu:

-  dokumentacja techniczna do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

Projekty przyłączy sanitarnych - pobierz

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.34.2015.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

Zadanie nr 1 - Budowa we wsi Laszczki (ul.Jeżynowa, Leszczynowa i Szybowcowa), Podolszyn Nowy (ul.Długa), Jaworowa (ul.Błękitna), Falenty Nowe (ul.Rzemieślnicza) i Rybie (ul. Malinowa) przyłączy kanalizacyjnych na odcinkach od granic posesji do studzienek na ich terenie.

Zadanie nr 2 - Budowa sieci wodociągowej  w drodze dojazdowej (boczna od ul.Miklaszewskiego) we wsi Dawidy Bankowe

Zadanie nr 3 - Budowa sieci wodociągowej (z przyłączami) w Alei Krakowskiej w miejscowości Sękocin Nowy, gm. Raszyn.

Zadanie nr 4 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami w ul. Malinowej

w miejscowości Rybie, gm. Raszyn.

 

Przedmiotem zamówienia jest: Zadanie nr 1 - budowa we wsi Laszczki (ul.Jeżynowa, Leszczynowa i Szybowcowa), Podolszyn Nowy (ul. Długa), Jaworowa (ul. Błękitna), Falenty Nowe (ul. Rzemieślnicza) i Rybie (ul. Malinowa) przyłączy kanalizacyjnych na odcinkach od granic posesji do studzienek na ich terenie,

Inwestycja obejmuje budowę 100 sztuk przyłączy kanalizacyjnych o średnicy fi 160 mm  na odcinkach od granicy nieruchomości   do   studzienki   na   posesji   o   łącznej  długości  228,70 m.

 W ramach inwestycji realizowana będzie budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej  na terenach prywatnych posesji. Projekt obejmuje odcinki przewodu grawitacyjnego z rur PVC-u (lite) 160 klasy SN8 z wydłużonym kielichem, łączonych na kielichy z uszczelkami gumowymi, od granic ewidencyjnych działek do studzienek rewizyjnych o średnicy 425 mm z PP zlokalizowanych na posesjach. Studzienki należy wyposażyć we właz żeliwny osadzony na rurze teleskopowej.

Zagłębienie przyłączy kształtuje się na głębokości od 1,10 m p.p.t do 2,58 m p.p.t.

Szczegółowy zakres robót określa opis przedmiotu zamówienia.

 

Zadanie nr 2-   Budowa sieci wodociągowej  w drodze dojazdowej (boczna od ul. Miklaszewskiego) we wsi Dawidy Bankowe.

 Inwestycja obejmuje budowę sieci wodociągowej w drodze dojazdowej do posesji dz. ew. nr 100/2, 101/2 i  101/3 (boczna od ul. Miklaszewskiego) we wsi Dawidy Bankowe, nieutwardzonej, będącej prywatną własnością.  Projekt przewiduje  budowę przewodu wodociągowego z rur PE 110x6,0 o długości L= 67,5 m, zakończonego hydrantem p.poż HP 80 mm (podziemnym).  Zagłębienie sieci wynosi od 1,80 m p.p.t do 1,73 m p.p.t.

W ramach inwestycji realizowana będzie budowa sieci wodociągowej z rur PE HD fi110x6,6 mm zgrzewanych doczołowo o długości L= 67,5 m. Na sieci przewidziano montaż 1 sztuki hydrantu przeciwpożarowego podziemnego Hp80 oraz 3 kompletnych zasuw żeliwnych kołnierzowych z miękkim uszczelnieniem klina. Budowana sieć wodociągowa włączona będzie do istniejącego wodociągu PVC fi 160 mm w ul. Miklaszewskiego.

Do montażu stosować rury wodociągowe PN 10, które posiadają odpowiedni atest higieniczny, ważną aprobatę techniczną i spełniają wymagania PN. 

 

Zadanie nr 3 - Budowa sieci wodociągowej (z przyłączami) w Alei Krakowskiej w miejscowości Sękocin Nowy, gm. Raszyn.

Inwestycja zlokalizowana jest w Alei Krakowskiej na terenie działek nr Ew. 31/3, 30/7, 30/9, 29/3, 32/3, 33/3, 34/3, 35/1,36/3,37/7,37/9 i 114.  Wodociąg jest zaprojektowany na odcinku od ul.6 Sierpnia do posesji Al. Krakowska 107 , w granicach pasa drogowego Drogi Krajowej S-8. W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wykonanie:

Sieci wodociągowej :

- przewód wodociągowy z PEHD  DN 110 mm – długość 305,5 m

- hydranty p-pożarowe podziemne DN 80 mm – 3 szt

- zasuwy odcinające DN 150 mm żeliwne kołnierzowe – 2 szt

- zasuwa odcinająca DN 100 mm – 1 szt

- opaski pełne kołnierzowe dla rur 110 mm z zasuwami DN 50 mm  - kpl 7

- średnie zagłębienie przewodu wodociągowego  1,78 m

Przewód wodociągowy będzie łączony metodą zgrzewania doczołowego i elektrooporowego.
Przyłącza wodociągowe projektuje się z rur PE 100  DN 40x3,7mm.

Robót drogowych:

Po zakończeniu robót kanalizacyjnych teren należy odtworzyć do stanu pierwotnego, z uwzględnieniem warunków zawartych w decyzji Zarządcy drogi zezwalającej na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym.

 

Zadanie nr 4 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami w ul. Malinowej w miejscowości Rybie, gm. Raszyn.

Inwestycja zlokalizowana jest w ul. Malinowej oraz na terenie działek nr Ew. 1330/2 i 1342 . Kanał będzie odprowadzać ścieki z działek w ulicy do kanału w ul. Zakole. W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wykonanie:

Sieci kanalizacji sanitarnej:

- kanału z rur PCV o śr.  200 mm-  143 m

- odgałęzienia rur PCV śr. 160 mm- 7  m, (w granicach pasa drogowego – 5 szt)

- betonowych studni o śr. 1200 mm– 2 szt.

- studni z tworzywa PP o śr. 425 mm – 2 szt

- studni z tworzywa PP o śr. 600 mm – 1 szt

- średnie zagłębienie kanału 1,75 m

Kolektory grawitacyjne projektuje się z rur PVC DN200x5,9mm klasy S ze ścianką litą - jednorodną (bez warstw) o sztywności obwodowej min. 8 kN/m2 dostosowanych do pracy w środowisku ścieków komunalnych

Przyłącza kanalizacyjne projektuje się z rur PVC typ S łączonych na uszczelki gumowe, ze ścianką jednorodną litą, o średnicy zewnętrznej 160x4,7mm

Uzbrojenie kolektorów grawitacyjnych stanowić będą studnie rewizyjne włazowe z kręgów betonowych DN1200 łączonych na uszczelki, z niecentrycznym wejściem oraz studnie rewizyjne PE DN425 oraz DN 600.  Studnie zaopatrzone zostaną we włazy betonowo-żeliwne ciężkie fi600 typu D.

Wszystkie przejścia kanałów przez ściany studzienek należy wykonać jako szczelne w stopniu uniemożliwiającym infiltrację wody gruntowej oraz eksfiltrację ścieków.

Robót drogowych:

Po zakończeniu robót kanalizacyjnych teren należy odtworzyć do stanu pierwotnego, z uwzględnieniem warunków zawartych w decyzji Zarządcy drogi zezwalającej na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym.

 

Szczegółowy   przedmiot i zakres zamówienia określony  jest odpowiednio w projektach budowlano-wykonawczych i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót  także opisie przedmiotu zamówienia dla każdego z poszczególnych zadań.

 

Wykonawca udzieli Zamawiającemu min. 36 (trzydzieści sześć) miesięcy gwarancji i min. 36 (trzydzieści sześć) miesięcy rękojmi na przedmiot umowy t.j. na wykonane roboty i wbudowane materiały. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

 

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

  Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.23.24.10-9  , 45.23.31.42-6 , 45.23.10.00-5.

 

ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA MOŻLIWOŚĆ SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH na jedno wybrane zadanie lub klika zadań.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (dot. zadania nr 1)

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

zadanie nr 1 - do 31.05.2016r.

zadanie nr 2 – do 15.12.2015r.

zadanie nr 3 – do 15.12.2015r.

zadanie nr 4 – do 15.12.2015r.

 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

Zadanie nr 1

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) każda z robót tzn. zamówień polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie sieci  kanalizacji deszczowej lub kanalizacyjnej.

Zadanie nr 2

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia tzn. zamówień polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie sieci  kanalizacji deszczowej lub kanalizacyjnej.

Zadanie nr 3 i 4                           

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 60 000,00 zł brutto (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych) każda z robót tzn. zamówień polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie sieci kanalizacji deszczowej lub kanalizacyjnej.  

 

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, dopuszczalne jest posłużenie się tymi samymi zamówieniami dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu w poszczególnych zadaniach.

 

1.3    Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

  Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót) - dot. zadania nr 1,2,3,4.

 

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, ta sama osoba w danym zadaniu może być wskazana na funkcję podaną w pkt. a).

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym.

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

VI. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) w zakresie zadania nr 1 oraz formularz oferty (oryginał) wraz kosztorysem ofertowym sporządzonym metodą kalkulacji uproszczonej w zakresie zadania nr 2 i/lub zadania nr 3, i/lub zadania nr 4.

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona),

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.

Warunki zmiany umowy w zakresie zadania nr 1.

1.        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 3,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji  lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)        w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w umowie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.         Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zamiennych/zaniechanych –

        w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3) – ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z formularza ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w ofercie, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/zaniechanych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Warunki zmiany umowy w zakresie zadania nr 2,3,4.

1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

 1. wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie     art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2.        konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3.         konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4.        niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 5 lub 6,

5.        kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6.        zmiany, rezygnacji lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7.        w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zaniechanych/zamiennych – w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1), 2), 3)– ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, materiałów, sprzętu, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

04-11-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Dotyczy zadania nr 1,2,3,4.

Kryterium cena – 95%

      Kryterium gwarancja i rękojmia – 5%

 

Wadium

7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych) – zadanie nr 1

2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset  złotych) – zadanie nr 3

2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset  złotych) – zadanie nr 4

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

04-11-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

20-10-2015 r.

 

Załączniki do pobrania: