Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.1.42.2015.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2015/2016”

Przedmiotem zamówienia jest: zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w  sezonie 2015/ 2016.

Usługa obejmuje: odśnieżanie ulic, zwalczanie śliskości zimowej i oczyszczanie dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej.

Zimowe utrzymanie dróg (dalej ZUD) – są to prace prowadzone w ramach bieżącego utrzymania dróg, mające na celu zmniejszenie lub ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego, wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu.

Do ZUD od dnia podpisania umowy do 15 kwietnia 2016 r. zalicza się między innymi:

- przygotowanie, gromadzenie oraz przechowywanie materiałów do zapobiegania powstawania oraz usuwania śliskości zimowej,

- odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

- usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków chemicznych oraz materiałów uszorstniających zwiększających przyczepność poprzez poprawę tarcia,

- usuwanie z nawierzchni dróg mieszanek kruszywa pozostałych na jezdni po zapobieganiu i likwidacji śliskości zimowej poprzez mechaniczne zamiatanie

- całodobowa dyspozycyjność.

 

Wykaz dróg objętych zimowym utrzymaniem określono w załączniku numer 1 do SIWZ.

Łączna długość dróg zaliczonych do I kolejności utrzymania wynosi: 32.730 m.

Łączna długość dróg zaliczonych do II kolejności utrzymania wynosi: 27.850 m.

Łączna długość dróg zaliczonych do III kolejności utrzymania wynosi: 27.802 m.

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian klasyfikacji dróg pod względem kolejności utrzymania, ponadto Zamawiający może wskazać drogi gminne nie wykazane w załączniku nr A1 do wykonania zimowego utrzymania dróg.

 

Oczyszczanie jezdni ze śniegu lub zwalczania śliskości zimowej dróg I, II i III kolejność utrzymania polega na ich posypywaniu solą drogową, mieszanką piaskową-solną, mieszanką piaskową i płużeniu.

W przypadku stosowania soli drogowej lub mieszanki piaskowo-solnej nawierzchnia drogi powinna być czarno-mokra lub czarno-sucha w czasie 2 godzin po ustaniu opadów.

W przypadku wystąpienia zawiei lub zamieci uniemożliwiających prace sprzętu przewidzianego do odśnieżania standardowego, dopuszcza się wprowadzenia do pracy sprzętu ciężkiego, tj. pługa wirnikowego lub bądź ładowarek ciężkich (dotyczy to ulic usytuowanych w szczerym polu).

 

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.62.00.00-9, 90.61.00.00-6

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Od dnia podpisania umowy do 15.04.2016r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Wykonawca winien wykazać, że:

- posiada aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr. 185, poz. 1243 z póź zm), lub zezwolenie na zbieranie odpadów- podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r., poz. 21z póź. zm.) (Decyzje wydane na podstawie wcześniejszych przepisów pozostają ważne na czas, na jaki zostały wydane, lecz nie dłużej niż na 2 lata od dnia wejścia w życie nowej ustawy o odpadach licząc od dnia 23 stycznia 2013r., który został przesunięty o rok. Zmianę tę wprowadziła ustawa z dnia 15 stycznia 2015 o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, za wyjątkiem pozwolenia zintegrowanego obejmującego wytwarzanie i  gospodarowanie odpadami, które zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane) dla kodu 20 03 03.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej:

2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegające na wykonaniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg lub chodników lub placów, obejmujące swym zakresem odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) brutto każde.

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

a) opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

b) opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:

- 2 samochodami do zwalczania śliskości z zamontowaną piaskarką i pługiem nie powodującym uszkodzenia nawierzchni drogi,

- 1 ładowarką lub 1 koparko- ładowarką  lub 1 koparką z łyżką przystosowaną do usuwania zasp śnieżnych,

- 1 zamiatarką samojezdną lub samochodem z osprzętem do zamiatania. 

Wyżej wymieniony sprzęt i urządzenia winny być w całodobowej dyspozycji Wykonawcy dla potrzeb Gminy Raszyn w okresie realizacji usługi.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

a)       Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).

b)       sytuacja finansowa: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Koncesje, licencje, zezwolenia:

Aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr. 185, poz. 1243 z póź zm), lub zezwolenie na zbieranie odpadów- podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r., poz. 21z póź. zm.) (Decyzje wydane na podstawie wcześniejszych przepisów pozostają ważne na czas, na jaki zostały wydane, lecz nie dłużej niż na 2 lata od dnia wejścia w życie nowej ustawy o odpadach licząc od dnia 23 stycznia 2013r., który został przesunięty o rok. Zmianę tę wprowadziła ustawa z dnia 15 stycznia 2015 o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, za wyjątkiem pozwolenia zintegrowanego obejmującego wytwarzanie i  gospodarowanie odpadami, które zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane) dla kodu 20 03 03.

1.3 Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie.

1.4 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

1.5 Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym do wykonania zamówienia innych podmiotów a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

1.7 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.

e)      informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1. Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian postanowień zawartej na podstawie oferty Wykonawcy umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

03-11-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena- waga kryterium 85%

Czas przystąpienia do zwalczania śliskości – waga kryterium 15%

Wadium

7 000,00 zł (siedem tysięcy złotych).             

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

03-11-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

26-10-2015 r.