Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.1.45.2015.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 w związku z art. 5 ust 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Ochrona mienia Gminy Raszyn w roku 2016”

 

Przedmiotem zamówienia jest: ochrona mienia Gminy Raszyn w roku 2016

z podziałem na zadania:

Zadanie nr 1 – „Ochrona budynku Urzędu Gminy Raszyn”

Ochrona budynku Urzędu Gminy Raszyn odbywać się będzie przez jednego pracownika ochrony fizycznej posiadającego licencję co najmniej I (pierwszego) stopnia w dni powszednie: poniedziałek do 8:00 i od 18:00 do 8:00 we wtorek od 16:00 do 8:00,
w środę od 16:00 do 8:00, we czwartek od 16:00 do 8:00, w piątek od 14,00
i całodobowo w soboty, niedziele i święta.

Zadanie nr 2 – „Ochrona kompleksu budynków w Raszynie przy Al. Krakowskiej 1 określanych nazwą „Austeria”

Ochrona mienia kompleksu budynków w Raszynie przy Alei Krakowskiej 1, określonego nazwą „Austeria” w Raszynie, odbywać będzie się przez jednego pracownika ochrony całodobowo w dni powszednie, soboty, niedziele i dni świąteczne.

W/w ochrona winna być wspomagana przez zmotoryzowane grupy interwencyjne Wykonawcy.

Zakres czynności pracowników ochrony fizycznej w obiekcie:

a)      reagowanie w miarę możliwości w przypadku powstania zagrożeń,

b)      nie wpuszczanie na teren obiektu osób, których obecność w sposób oczywisty może zagrażać jego bezpieczeństwu,

c)      dokonywanie zewnętrznego sprawdzenia prawidłowości zabezpieczenia pomieszczeń
w chronionym obiekcie w sposób określony w Instrukcji Ochrony Obiektu,

d)      prowadzenie nieregularne, rejestrowanych obchodów chronionego terenu,

e)      współdziałanie w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia
w obiekcie z właściwymi terenowo jednostkami policji,

f)       niezwłoczne powiadamianie upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego
o nagłych zdarzeniach zaistniałych w chronionym obiekcie,

g)      w wypadkach zagrożeń niezwłoczne wzywanie grupy interwencyjnej Wykonawcy ewentualnie odpowiednie służby.

Przedmiotem zamówienia są usługi o charakterze niepriorytetowym określone
w przepisanych wydanych na podstawie art. 2a ustawy: nr kategorii 23 wykazu usług o charakterze niepriorytetowym: Usługi detektywistyczne i bezpieczeństwa, z wyjątkiem usług samochodów opancerzonych, tj. działalności prowadzonej w ramach grupy CPV 79700000-1, w której wyróżnia się m.in. usługi ochroniarskie, wymienione w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68).

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

79.71.00.00-4

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy,
w wysokości do 20% zamówienia podstawowego (w zakresie zadania nr 1), przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
Zamówień Publicznych(tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Zadanie nr 1 – od 01-01-2016 do 31-12-2016 roku,

Zadanie nr 2 – od 01-01-2016 do 31-12-2016 roku,

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

- Wykonawca powinien posiadać aktualną na czas realizacji usługi koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie usług ochrony mienia wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1099)

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym:

- co najmniej 3 osobami, posiadającymi licencję pracownika ochrony fizycznej I (pierwszego) stopnia.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż:

- sytuacja ekonomiczna: Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych);

- sytuacja finansowa: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

1.5    O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Aktualną na czas realizacji usługi koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie usług ochrony mienia wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2014, poz. 1099) - załącznik Wykonawcy;

1.3 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.4 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.6 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia(załącznik Wykonawcy);

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

4.2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a)SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty,

b)   wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń), określających czy wykazane usługi zostały wykonane należycie wg wzoru stanowiącego – załącznik do SIWZ – doświadczenie Wykonawcy (niezbędne do oceny oferty, przy kryterium doświadczenie – 10%),

c)    pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

d)       dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

e)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ/.

f)        informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian w przypadku:

1). zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,

2). zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.

3). zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami,

4). zmiany godzin ochrony - z inicjatywy Zamawiającego bądź na wniosek Wykonawcy zatwierdzony przez Zamawiającego,

5). siły wyższej - tj. zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,

6). zmiany obowiązującej stawki vat - jeżeli zmiana ta będzie powodować zwiększenie kosztów po stronie Wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,

7). zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy.

3.Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

a). zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,

b). zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.

2.Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

16-12-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena – 90%,         Doświadczenie Wykonawcy – 10%

Wadium

4 000,00 (słownie: cztery tysiące złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

16-12-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

08-12-2015 r.