Raszyn, dnia 16 grudzień 2015r.

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzędu Gminy Raszyn w roku

 

 

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 oraz w związku z art. 12a ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania w związku  powyższym, Zamawiający informuje, iż termin składania i otwarcia ofert  z dnia 18-12-2015 r.  zostaje zmieniony na:

21-12-2015 r. godz. 10:30 (składanie ofert) – otwarcie ofert – godz.: 10:40.

 

Do pobrania:

Odpowiedzi na pytania

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.46.2015.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzędu Gminy Raszyn w roku 2016”.

 

Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzędu Gminy Raszyn w roku 2016 zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności zgodnie z ustawą Prawo pocztowe i będzie polegać na:

1.        Przyjmowaniu i doręczaniu przesyłek:

a)       listów zwykłych – przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii
w obrocie krajowym i obrocie zagranicznym,

b)       listów zwykłych priorytetowych – przesyłki nierejestrowane będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i obrocie zagranicznym,

c)       listów poleconych – przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii
w obrocie krajowym i obrocie zagranicznym,

d)       listów poleconych priorytetowych – przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i obrocie zagranicznym,

e)       listów poleconych ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru – przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru,

f)        listów poleconych priorytetowych ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru – przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru,

g)       paczek zwykłych – rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii,

2.     Usługa odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego i doręczenia lub zwrotu przesyłek do siedziby Zamawiającego.

3.     Zamawiający przewiduje nadawanie przesyłek listowych o gabarytach:

1) Gabaryt A, to przesyłki o wymiarach:

- minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm,

- maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm.

2) Gabaryt B, to przesyłki o wymiarach:

- minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość grubość 20 mm lub długość 325 mm, lub szerokość 230 mm,

- maksimum - suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.

 

Wykaz rodzajowy i ilościowy przesyłek zawierający przewidywany maksymalny zakres przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1A do SIWZ.

 

4. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przesyłek pocztowych codziennie w dni robocze  (od poniedziałku do piątku ) w godzinach 09:00 do 10:00 do  Urzędu Gminy Raszyn przy ulicy. Szkolnej 2a do  Biuro Obsługi Mieszkańców (pok. nr 15)  oraz   odbioru przesyłek z Urzędu Gminy Raszyn codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku )  z Kancelarii Urzędu Gminy Raszyn (pok. nr 15) w godzinach   14:00 do 15:00. 

 

5.  Ze względu na specyfikę przesyłek urzędowych terminowych – Art. 76 § 1  k.p.a. / dokumenty urzędowe sporządzone w przepisane formie przez powołane do tego organy państwowe w ich zakresie działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone/ - Zamawiający wymaga przestrzegania przez Wykonawcę niżej wymienionych wymogów ustawowych w odniesieniu do dokumentów urzędowych w zakresie:

-  skutków nadania pisma (moc doręczenia), Art. 57 § 5 k.p.a. pkt 2 – Kodeksu postępowania administracyjnego / termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu Ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529)/,

 

- Art. 165 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego / oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu Ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529)/ jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu/,

 

- Art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacja podatkowa /termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego/,

 

Zamawiający informuje iż, przesyłki listowe, które mają być nadawane w ramach zamówienia w trybach: art. 57 § 5 pkt. 2 KPA, art. 12 § 6 pkt. 2 ordynacji podatkowej lub ew. innych analogicznych przepisów, np. art. 165 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego stanowi około 60% udziału wszystkich przesyłek listowych.

 

  1. Wykonawca  wykaże , że dysponuje placówkami / stanowiskami pocztowymi odbioru awizowanych przesyłek na terenie Gminy Raszyn.

Wymogiem jest aby placówka /stanowisko pocztowe odbioru spełniały następujące warunki:

- musi być czynna we wszystkie dni robocze, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy przez co najmniej 6 godzin w każdym z tych dni,

- powinna być oznakowana w sposób widoczny szyldem z nazwą lub logo Wykonawcy umieszczonym w obrębie witryny jednoznacznie wskazującym na jednostkę Wykonawcy – jeżeli znajduje się w lokalu w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza,

- w lokalu musi być wyodrębnione stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych, oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy, stanowisko pocztowe musi być obsługiwane przez osobę wyznaczoną do wykonywania czynności pocztowych. Wszystkie placówki pocztowe, w których Wykonawca zapewnia odbiór przesyłek awizowanych, umiejscowione muszą być w lokalizacjach oraz posiadać warunki lokalowe, które w sposób oczywisty nie utrudniają dostępu osobom niepełnosprawnym, obejmujące brak utrudnień takich jak (bariery architektoniczne):

- schody bez podjazdu, spocznika, rampy, pochylni lub sprawnie działającej windy dla wózków inwalidzkich, umiejscowionych przy jednym z wejść do budynku placówki pocztowej,

- progi oraz stopnie wewnątrz placówki pocztowej w strefie przeznaczonej dla klientów,

- utwardzony ciąg komunikacyjny do placówki pocztowej, o szerokości co najmniej 150 cm, biegnący od granic posesji na której umiejscowiony jest budynek, w którym znajduje się placówka,

- drzwi o szerokości co najmniej 90 cm, prowadzące do placówki pocztowej, w celu zapewnienia swobodnego dostępu dla wózków inwalidzkich obejmującym również zapewnienie odpowiedniej przestrzeni manewrowej wokół takich drzwi,

- stanowisko obsługi klientów dysponującego ladą o wysokości nieprzekraczającej 90 cm lub osobne stanowisko obsługi klientów osób poruszających się na wózkach,

- przestrzeń przeznaczona do przebywania klientów, o powierzchni wystarczającej dla swobodnego poruszania się na wózku inwalidzkim (Szerokość wszystkich ciągów komunikacyjnych wewnątrz placówki pocztowej, w strefie obsługi klientów nie może być mniejsza niż 120 cm) lub posiadając warunki lokalowe, które mogą utrudniać dostęp do usług pocztowych osobom niepełnosprawnym jednocześnie są zorganizowane w sposób, który pozwala na skorzystanie z usługi pocztowej bez pokonywania takich barier obejmujący (udogodnienia organizacyjne) .


Każda placówka pocztowa powinna zapewnić prawidłowe zabezpieczenie przesyłek przed dostępem osób trzecich, gwarantujące zachowanie tajemnicy pocztowej oraz ochronę danych osobowych.  Adresy tych placówek poda wykonawca w załączniku nr 3 SIWZ.

Wykonawca wyznaczy jednocześnie na terenie Raszyna placówkę pocztową odpowiedzialną za realizację usług pocztowych na rzecz Urzędu Gminy Raszyn.

 

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych przesyłek.
  2. Określone rodzaje i ilości poszczególnych przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego.

9.         Zamawiający jest odpowiedzialny za nadawanie przesyłek listowych w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczanie bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie z adresem przeznaczenia. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym według kategorii rodzajowej i wagowej. Opakowanie przesyłek listowych stanowi zaklejona koperta Zamawiającego. Zamawiający umieszcza w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki oraz pełną nazwę i adres zwrotny nadawcy.

10.      Zamawiający nie dopuszcza stosowania przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki. Nie dopuszczalne jest również doczepianie i przyklejanie przez wykonawcę, różnych przedmiotów i znaków do opakowania listu lub przesyłki w celu zwiększenia masy listu i przesyłki.

11.     Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na podstawie właściwie przygotowanych przez Zamawiającego przesyłek do nadania oraz zestawienia ilościowego z wyszczególnieniem adresów. W przypadku przesyłek rejestrowanych zestawienie będzie sporządzane w 2 egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla Zamawiającego i Wykonawcy.

  1.  Przesyłki rejestrowane nadawane będą na podstawie wykazu listów poleconych, zawierającym co najmniej: liczbę porządkową, nazwę adresata, oznaczenie miejsca przeznaczenia, numer nadawczy, masę przesyłki i naliczoną opłatę oraz numer/sygnaturę przesyłki.

13.      W przypadku przesyłek, które nie są rejestrowane - ilość i waga przyjętych lub zwróconych przesyłek, stwierdzona będzie na podstawie zestawienia nadanych lub zwróconych przesyłek, sporządzonego przez Zamawiającego w dwóch egzemplarzach po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego.

14.     Przesyłki stanowiące przedmiot umowy nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą do każdego miejsca w kraju i zagranicą.

  1. Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata wraz z właściwym kodem pocztowym, jednocześnie określające rodzaj przesyłki (polecona, za potwierdzeniem odbioru, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki.
  2. Zamawiający zobowiązany jest do umieszczania na stronie adresowej przesyłek, w miejscu przeznaczonym na opłatę, napis (nadruk) o treści uzgodnionej przez strony po zawarciu umowy (np. Opłata - Umowa Nr  z dnia ).

17.     Wykonawca będzie doręczał Zamawiającemu do jego siedziby, pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia doręczenia.

18.     W każdym przypadku nieobecności adresata przesyłki Wykonawca pozostawi adresatowi zawiadomienie o próbie dostarczenia przesyłki (pierwsze awizo) zawierające wskazanie miejsca i czasu odbioru przesyłki przez adresata. Termin odbioru przesyłki przez adresata po pierwszym awizo ustala się na 7 dni, licząc od dnia pozostawienia pierwszego zawiadomienia a po upływie tego terminu w przypadku niepodjęcia przesyłki przez adresata wymagane jest wystawienie powtórnego zawiadomienia (powtórne awizo) o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż 14 dni licząc od dnia pierwszego zawiadomienia.

19.     Po upływie czternastodniowego terminu nieodebrana przez adresata przesyłka podlega zwrotowi z podaniem przyczyny nieodebrania przesyłki.

20.     Usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej uważa się za niedokonaną, jeżeli doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienie o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania.

21.     Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie informacje powzięte przy wykonaniu umowy.

22.     Sposób realizacji zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr A do niniejszej SIWZ.

 

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od 01-01-2016 do 31-12-2016 roku.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

 Wykonawca winien wykazać,  iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej, na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529).

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia.

 Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

 

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

a) opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:

- 3 placówkami – stanowiskami pocztowymi awizowanych przesyłek na terenie Gminy Raszyn, w tym:

- 1 placówka pocztowa odpowiadająca za realizację usług pocztowych (rozliczenia),

  - 2 placówki – punkty odbioru awizowanych przesyłek - znajdujące się na terenie Gminy Raszyn.

 

Wymogiem jest aby placówka /stanowisko pocztowe odbioru spełniały następujące warunki:

-  musi być czynna we wszystkie dni robocze, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy przez co najmniej 6 godzin w każdym z tych dni,

- powinna być oznakowana w sposób widoczny szyldem z nazwą lub logo Wykonawcy umieszczonym w obrębie witryny jednoznacznie wskazującym na jednostkę Wykonawcy – jeżeli znajduje się w lokalu w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza,

- w lokalu musi być wyodrębnione stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych, oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy, stanowisko pocztowe musi być obsługiwane przez osobę wyznaczoną do wykonywania czynności pocztowych. Wszystkie placówki pocztowe, w których Wykonawca zapewnia odbiór przesyłek awizowanych, umiejscowione muszą być w lokalizacjach oraz posiadać warunki lokalowe, które w sposób oczywisty nie utrudniają dostępu osobom niepełnosprawnym, obejmujące brak utrudnień takich jak (bariery architektoniczne):

- schody bez podjazdu, spocznika, rampy, pochylni lub sprawnie działającej windy dla wózków inwalidzkich, umiejscowionych przy jednym z wejść do budynku placówki pocztowej,

- progi oraz stopnie wewnątrz placówki pocztowej w strefie przeznaczonej dla klientów,

- utwardzony ciąg komunikacyjny do placówki pocztowej, o szerokości co najmniej 150 cm, biegnący od granic posesji na której umiejscowiony jest budynek, w którym znajduje się placówka,

- drzwi o szerokości co najmniej 90 cm, prowadzące do placówki pocztowej, w celu zapewnienia swobodnego dostępu dla wózków inwalidzkich obejmującym również zapewnienie odpowiedniej przestrzeni manewrowej wokół takich drzwi,

- stanowisko obsługi klientów dysponującego ladą o wysokości nieprzekraczającej 90 cm lub osobne stanowisko obsługi klientów osób poruszających się na wózkach,

- przestrzeń przeznaczona do przebywania klientów, o powierzchni wystarczającej dla swobodnego poruszania się na wózku inwalidzkim (Szerokość wszystkich ciągów komunikacyjnych wewnątrz placówki pocztowej, w strefie obsługi klientów nie może być mniejsza niż 120 cm) lub posiadając warunki lokalowe, które mogą utrudniać dostęp do usług pocztowych osobom niepełnosprawnym jednocześnie są zorganizowane w sposób, który pozwala na skorzystanie z usługi pocztowej bez pokonywania takich barier obejmujący (udogodnienia organizacyjne) .

 

b) opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

  Zmawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2. Zaświadczenie potwierdzające, iż Wykonawca został wpisany do rejestru operatorów pocztowych

1.3 Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług tj. placówek/ stanowisk pocztowych spełniających wymagania określone w pkt. 5.1.3 a.

1.4 Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym do wykonania zamówienia innych podmiotów a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona),

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców.

 

Warunki zmiany umowy.

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach tj.:

- z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych

   przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,

- wystąpienia okoliczności nie zawinionych przez strony,  których nie można było wcześniej przewidzieć,

- wystąpienia obiektywnych zmian ocenianych jako korzystne dla Zamawiającego.

- w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług.

  2) Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonane za zgodą stron, wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy.

 

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

18-12-2015 r. godz. 11:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena- waga kryterium 80%

Liczba placówek pocztowych, którymi dysponuje Wykonawca na terenie Gminy Raszyn w dniu składania ofert – waga kryterium 20%

Wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.                            

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

18-12-2015 r.

Godzina otwarcia

11:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

10-12-2015 r.