UCHWAŁA NR XVII/165/15
Rady Gminy Raszyn
z dnia 28 grudnia 2015r.
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji dla podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015r., poz. 1515 z późn.zm.), art. 6 ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2014r., poz. 849 z późn.zm.), art. 6a ust. 11 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz.U. z 2013r. poz. 1381 z późn.zm.), art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2013r. poz. 465 z późn.zm.) oraz art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt. 2 ustawy z dnia 20 listopada 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2015r., poz. 1484 z późn.zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
W zakresie formularzy informacji i deklaracji dla podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego:
1. wzór informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego I-NRL stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały,
2. wzór deklaracji na podatek od nieruchomości DN stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,
3. wzór deklaracji na podatek rolny DR stanowiący załącznik nr 3 do niniejszej uchwały,
4. wzór deklaracji na podatek leśny DL stanowiący załącznik nr 4 do niniejszej uchwały,
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Raszyn.
§ 3.
Traci moc Uchwała Nr LXI/1012/05 Rady Gminy Raszyn z dnia 19 grudnia 2005r. w sprawie określenia wzoru formularzy informacji i deklaracji podatkowych (Dz. U. Woj. Maz. z 2005r., Nr 280, poz. 10589).
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
UZASADNIENIE
Stosownie do treści art. 7a ust. 1 i ust. 2 w/w ustawy o podatkach i opłatach lokalnych dla potrzeb wymiaru i poboru podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i podatku leśnego organy podatkowe prowadzą ewidencję podatkową nieruchomości w systemie informatycznym. Ewidencja podatkowa nieruchomości zawiera dane o podatnikach i przedmiotach opodatkowania, w szczególności wynikające z informacji i deklaracji składanych przez podatników na podstawie przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz przepisów o podatku rolnym i podatku leśnym, danych zawartych w księgach wieczystych, w ewidencji gruntów i budynków oraz innych ewidencjach i rejestrach, w tym prowadzonych przez organy administracji publicznej.
Stosownie do treści art. 6 ust. 13 w/w ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, art. 6a ust. 11 w/w ustawy o podatku rolnym, art. 6 ust. 9 w/w ustawy o podatku leśnym Rada Gminy określa w drodze uchwały wzory formularzy, o których mowa odpowiednio w ust. 6 i 9 pkt. 1, ust. 5 i 8 pkt. 1 oraz ust. 2 i 5 pkt. 1 cytowanych wyżej ustaw.
Rada Gminy w Raszynie jest zobowiązana do podjęcia nowej uchwały w sprawie formularzy w podatku od nieruchomości, rolnym, leśnym z uwagi na to, że ustawą z dnia 25 czerwca 2015r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015r. poz. 1045) od 1.01.2016r. zmieniono treść przedmiotu opodatkowania z „gruntów pod jeziorami zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych” na „grunty pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi płynącymi jezior i zbiorników sztucznych” oraz wprowadzono nową stawkę lit. d) „grunty niezabudowane objęte obszarem rewitalizacji, o którym mowa w ustawie z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz. U. poz. 1777) i położonych na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego”.
Ponadto w nowych wzorach formularzy uwzględniono szereg zmian, które będą także obowiązywać w ustawie o podatku rolnym i leśnym.
Niniejsza uchwała zawiera także uaktualnienie podstaw prawnych zawartych w formularzach oraz dodatkowo, proponuje się wprowadzenie zmiany graficznej formularzy podatkowych, które mają ułatwić podatnikom wypełnianie poszczególnych druków.
DATA WPŁYWU INFORMACJI
|
NR KARTY PODATNIKA
…………………………………………………… |
Załącznik nr 1 do Uchwały
Nr XVII/165/15 Rady Gminy Raszyn
z dnia 28 grudnia 2015r.
|
INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO I-NRL
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 849 z późn. zm.), Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013r. , poz. 1381 z późn. zm.), Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 465 z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie ewidencji podatkowej nieruchomości (Dz. U. z 2004r. Nr 107, poz. 1138) |
Składający: |
Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. |
Termin i miejsce składania: |
W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku. Organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI |
|
1. Nazwa i adres siedziby organu podatkowego Wójt Gminy Raszyn
ul. Szkolna 2A, 05-090 Raszyn |
B. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA INFORMACJI (zaznaczyć właściwy kwadrat) |
|
2. ? nabycie przedmiotu opodatkowania ? zbycie przedmiotu opodatkowania ? aktualizacja informacji ? zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania ? korekta błędnie złożonej informacji ? zakończenie budowy lub rozpoczęcie użytkowania budynku lub jego części, zakończenie budowli ? zmiana użytków gruntowych ? inne (podać poniżej jakie)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
C. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ |
C.1. DANE IDENTYFIKACYJNE |
|
3. Rodzaj składającego informację (zaznaczyć właściwą pozycję) |
? właściciel |
? współwłaściciel |
? współposiadacz zależny |
? posiadacz samoistny |
? użytkownik wieczysty |
? współużytkownik wieczysty |
? współposiadacz samoistny |
? posiadacz zależny |
4. Adres(y) nieruchomości dotyczącej opodatkowania oraz numery działek, budynków, lokali
|
5. Numer księgi wieczystej lub zbioru dokumentów
|
Wyszczególnienie |
Dane osobowe właściciela |
Dane osobowe małżonka / współwłaściciela |
6. Nazwisko |
|
|
7. Pierwsze imię, drugie imię |
|
|
8. PESEL |
|
|
9. Data urodzenia |
|
|
10. Imię ojca, imię matki |
|
|
Pkt. 11, 12 i 13 wypełniają osoby prowadzące działalność
gospodarczą
11. REGON |
|
|
12. NIP |
|
|
13. PKD |
|
|
C.2 ADRES ZAMELDOWANIA (UWAGA! W przypadku zmian danych podatnika (np. zmiana nazwiska) należy zawiadomić pisemnie tut. organ podatkowy) |
|
14. Kraj |
|
|
15. Województwo |
|
|
16. Powiat |
|
|
17. Gmina |
|
|
18. Ulica |
|
|
19. Nr domu / Nr lokalu |
|
|
20. miejscowość |
|
|
21. Kod pocztowy |
|
|
22. Poczta |
|
|
23. Urząd Skarbowy w/g właściwości |
|
|
C.3 ADRES DO KORESPONDENCJI (należy wpisać, jeśli adres do korespondencji jest inny niż adres zameldowania) |
|
24. Ulica |
|
|
25. Nr domu / Nr lokalu |
|
|
26. Miejscowość |
|
|
27. Kod pocztowy |
|
|
28. Poczta |
|
|
CZĘŚĆ I - PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI |
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
E. 1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
m 2 |
2. grunty pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi płynącymi jezior i zbiorników sztucznych |
ha |
3. pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego |
m2 |
|
4. grunty niezabudowane objęte obszarem rewitalizacji, o którym mowa w ustawie z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz. U. poz. 1777), i położonych na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego |
|
E. 2 BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (budynek - obiekt budowlany w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach).
POWIERZCHNIA UŻYTKOWA (mierzona po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych; za kondygnacje uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. Podstawę opodatkowania stanowi suma powierzchni użytkowej pomieszczeń o wysokości powyżej 2,20m oraz o wysokości od 1,40m do 2,20m której zalicza się 50%, mniejszą niż 1,40m, pomija się). |
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania
|
1. mieszkalnych ogółem |
m 2 |
w tym kondygnacji o wysokości |
powyżej |
|
m 2
|
od 1,40 do 2,20 |
m 2
|
2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części
zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem |
m 2 |
w tym kondygnacji o wysokości |
powyżej 2,20 m |
m 2
|
od 1,40 do 2,20 |
m 2
|
3. zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym
ogółem |
m 2 |
w tym kondygnacji o wysokości |
powyżej 2,20 m |
m 2
|
od 1,40 do 2,20 |
m 2
|
4. związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń
ogółem |
m 2
|
w tym kondygnacji o wysokości |
powyżej 2,20 m |
m 2
|
od 1,40 do 2,20 |
m 2
|
5. pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego ogółem |
m 2
|
w tym kondygnacji o wysokości |
powyżej 2,20 m |
m 2
|
od 1,40 do 2,20 |
m 2
|
E. 3 BUDOWLE |
|
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
1. wartość budowli (o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt. 3 i ust. 3-7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, zaokrąglenie do pełnych złotych ) |
zł |
F. INFORMACJE O NIERUCHOMOŚCIACH ZWOLNIONYCH |
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
1. budynki gospodarcze lub ich części położone na gruntach gospodarstw rolnych, służące wyłącznie działalności rolniczej |
m 2 |
2. nieużytki |
m 2 |
3. zwolnienia na podstawie Uchwały Rady Gminy Raszyn |
m 2 |
2. inne (podać rodzaj, powierzchnie gruntów, budynków, budowli zwolnionych oraz przepis prawa z którego wynika zwolnienie) |
m 2 |
CZĘŚĆ II - PODATEK ROLNY |
G. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (włącznie ze zwolnionymi) |
Klasy użytków wynikające z ewidencji gruntów |
Powierzchnia gruntu w hektarach fizycznych (wykazujemy z dokładnością do 1 m 2) |
Orne (R) |
Sady (S) |
Łąki trwałe – Ł
Pastwiska trwałe- Ps |
Rolne zabudowane (Br-gdy nadana jest klasa) |
Zadrzewione i zakrzewione położone na użytkach rolnych (Lzr) |
Ogółem ha |
I |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
III |
X |
X |
|
|
|
|
III a |
|
|
X |
|
|
|
III b |
|
|
X |
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
IV a |
|
|
X |
|
|
|
IV b |
|
|
X |
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
VI z |
|
|
|
|
|
|
RAZEM |
|
|
|
|
|
|
Grunty pod stawami: (Wsr) |
|
a) zarybione: łososiem, trocią głowacicą, palią i pstrągiem, |
|
b) zarybione innymi gatunkami ryb niż w poz a) |
|
|
c) grunty pod stawami niezarybionymi |
|
Rowy (W) |
|
Grunty rolne zabudowane (gdy nienadana klasa użytku) |
|
RAZEM |
|
H. INFORMACJA O ZWOLNIENIACH W PODATKU ROLNYM (podać rodzaj, klasę i powierzchnię gruntów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie) |
|
I. ULGI W PODATKU ROLNYM OD GRUNTÓW |
|
1. z tytułu nabycia lub przejęcia w zagospodarowanie gruntów |
|
2. inwestycyjne |
|
3. inne |
|
RAZEM |
|
J. INFORMACJA O UŻYTKACH ROLNYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE INNYCH GMIN (MIAST) RZECZYPOSPOLITEJ POLSKI (podać nazwę gminy, powiatu, województwa oraz rodzaj ilości i powierzchnię użytków rolnych) |
|
CZĘŚĆ III - PODATEK LEŚNY |
K. POWIERZCHNIA LASU (wykazujemy z dokładnością do 1 m 2) |
Powierzchnia w ha fizycznych |
|
- wynikająca z ewidencji gruntów i budynków
|
|
- wchodzących w skład rezerwatów przyrody i parków narodowych |
|
L. INFORMACJA O ZWOLNIENIACH W PODATKU LEŚNYM (podać rodzaj, klasę i powierzchnię gruntów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie) |
|
Ł. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO
Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|
Wyszczególnienie
|
Właściciel |
Małżonek /współwłaściciel |
1. Imię i Nazwisko |
|
|
2. Telefon kontaktowy/e-mail |
|
|
|
3Data wypełnienia
(dzień - miesiąc - rok) |
|
|
|
4.Podpis (pieczęć) składającego/osoby reprezentującej składającego |
|
|
M. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|
UWAGA! GDY KWOTA PODATKU NIE PRZEKRACZA 100ZŁ –PODATEK JEST PŁATNY JEDNORAZOWO W TERMINIE PŁATNOŚCI PIERWSZEJ RATY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DATA WPŁYWU DEKLARACJI
|
NR KARTY PODATNIKA
…………………………………………………… |
Załącznik nr 2 do Uchwały
Nr XVII/165/15 Rady Gminy Raszyn
z dnia 28 grudnia 2015r.
|
DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI DN
Rok
.......................... |
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2014r., poz. 849 z późn. zm.) |
|
Składający: |
Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub ze spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób fizycznych tworzących wspólnotę mieszkaniową. |
|
Termin składania: |
Do 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub wysokość opodatkowania |
|
Miejsce składania: Organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania |
|
A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI |
|
|
Wójt Gminy Raszyn
Adres: ul. Szkolna 2A, 05-090 Raszyn |
|
B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić) |
|
|
* - dotyczy składającego deklarację nie będącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną |
|
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|
|
1. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą pozycję) |
|
? 1. osoba fizyczna |
? 2. osoba prawna |
? 3. jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej |
|
? 4. spółka nie mająca osobowości prawnej
|
|
2. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą pozycje) |
|
? 1. właściciel |
? 2. współwłaściciel |
? 3. posiadacz samoistny |
? 4. współposiadacz samoistny
|
|
|
? 5. użytkownik wieczysty |
? 6. współużytkownik wieczysty |
? 7. posiadacz |
? 8. współposiadacz
|
|
3. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
|
4. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów oraz nazwa sądu, w którym prowadzona jest księga wieczysta lub zbiór dokumentów.
|
|
5. Nazwa pełna* / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**
|
|
6. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**
|
|
7. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**
|
|
|
8. PKD |
9. Telefon |
10. e-mail |
|
|
11. Urząd Skarbowy według właściwości |
|
|
12. Nr rachunku bankowego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA** |
|
13. Kraj
|
|
14. Województwo |
|
|
|
15. Powiat |
|
|
16. Gmina
|
|
17. Ulica |
|
|
|
18. Numer domu / Numer lokalu |
|
|
19. Miejscowość |
|
20. Kod pocztowy |
|
|
|
21. Poczta |
|
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
|
22. Okoliczności (zaznaczyć właściwą pozycję) |
|
? 1. deklaracja roczna |
? 2. korekta deklaracji rocznej |
|
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
Stawka podatku |
Kwota podatku |
D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
|
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
23.
......................m2 |
24.
.............,..... |
25.
............................ |
|
2. grunty pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi płynącymi jezior i zbiorników sztucznych
|
26.
.......................ha |
27.
............,.....
|
28.
............................ |
|
3. pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego
|
29.
..................... m2 |
30.
............,..... |
31.
........................... |
|
4. grunty niezabudowane objęte obszarem rewitalizacji, o którym mowa w ustawie z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz. U. poz. 1777), i położonych na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego |
32.
……………m2 |
33.
…….....,…. |
34.
………………. |
D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych; za kondygnacje uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny, i poddasza użytkowe. Powierzchnię pomieszczeń o wysokości od 1,40 m do 2,20 m zalicza się do powierzchni użytkowej budynku w 50%, a mniejszą niż 1,40 m, pomija się. Budynek - obiekt budowlany w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.
|
|
1. mieszkalnych |
35.
.....................m2
|
36.
............,..... |
37.
............................ |
2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej |
38.
..................... m2 |
39.
............,.....
|
40.
........................... |
3. zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym |
41.
..................... m2
|
42.
.............,....
|
43.
............................ |
4. związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń |
44.
..................... m2 |
45.
............,.....
|
46.
........................... |
5. pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego |
47.
..................... m2 |
49.
............,..... |
50.
........................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D.3 BUDOWLE |
|
1. budowle – od ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 3 i ust. 3-7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
(wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych) |
51.
...................,....... |
52.
2% |
53.
............................ |
E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU po zaokrągleniu do pełnych złotych Zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2015r., poz. 613 z późn. zm.), podstawy opodatkowania, kwoty podatków, odsetki za zwłokę, opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia przysługujące płatnikom zaokrągla się do pełnych złotych, w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych. |
Kwota podatku
Suma kwot z kol. D |
54.
............................
|
RATY PODATKU Uwaga! Obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości należy w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia Raty które po podziale posiadają końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy zaokrągla się do pełnych złotych. W ostatniej racie następuje wyrównanie do kwoty podatku do zapłaty.
W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty. |
RATA |
KWOTA |
RATA |
KWOTA |
I |
|
VII |
|
II |
|
VIII |
|
III |
|
IX |
|
IV |
|
X |
|
V |
|
XI |
|
VI |
|
XII |
|
RAZEM ZA ROK:................... |
|
|
F. INFORMACJA O NIERUCHOMOŚCIACH ZWOLNIONYCH |
Wyszczególnienie
|
Podstawa opodatkowania |
55. Grunty, budynki, budowle lub ich części zajęte na cele związane z prowadzeniem działalności w zakresie ochrony przeciwpożarowej, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej: |
........................................................................................................m2
........................................................................................................m2
Uchwała Nr XIII/127/11 Rady Gminy Raszyn z dnia 29 września 2011r. (Dz. Urzęd. Woj. Maz. Z 2011r. Nr 189, poz. 5765) |
56. Grunty, budynki , budowle lub ich części zajęte na potrzeby świetlic i sal wiejskich, wykorzystywane w zakresie wypożyczania książek i czytelnictwa, wykorzystywane w zakresie kultury i sztuki oraz sportu, wykorzystywane w zakresie udzielania świadczeń pomocy społecznej, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej: |
........................................................................................................m2
........................................................................................................m2
Uchwała Nr XIII/127/11 Rady Gminy Raszyn z dnia 29 września 2011r. (Dz. Urzęd. Woj. Maz. Z 2011r. Nr 189, poz. 5765) |
57. Budowle lub ich części wykorzystywane do zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, budynki lub ich części bezpośrednio związane z procesem poboru i uzdatniania wody, oczyszczanie ścieków oraz zajęte pod nie grunty: |
.........................................................................................................zł
........................................................................................................m2
........................................................................................................m2
Uchwała Nr XIII/127/11 Rady Gminy Raszyn z dnia 29 września 2011r. (Dz. Urzęd. Woj. Maz. Z 2011r. Nr 189, poz. 5765) |
58. Inne (podać powierzchnie, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO
Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|
59. Imię
|
60. Nazwisko
|
61. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
62. Podpis (pieczęć) składającego/osoby reprezentującej składającego
|
H. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|
63. Uwagi organu podatkowego
|
Na podstawie art. 3a ustawy z dnia 17 czerwca 1996 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2014r., poz. 1619 ze zm.) niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.
DATA WPŁYWU DEKLARACJI
|
NR KARTY PODATNIKA
…………………………………………………… |
Załącznik nr 3 do Uchwały
Nr XVII/165/15 Rady Gminy Raszyn
z dnia 28 grudnia 2015r.
|
DEKLARACJA NA PODATEK ROLNY DR
Rok
............................ |
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013r., poz. 1381 z późn. zm.) |
|
Składający: |
Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nieposiadających osobowości prawnej będących właścicielami gruntów, posiadaczami samoistnymi gruntów, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi lub z jednostkami organizacyjnymi, w tym spółkami, nieposiadającymi osobowości prawnej. |
|
Termin składania: |
Do 15 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub wysokość opodatkowania |
|
Miejsce składania: Organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania |
|
A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI |
|
|
1. Wójt Gminy Raszyn
Adres: ul. Szkolna 2A, 05-090 Raszyn |
|
B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić) |
|
|
* - dotyczy składającego deklarację nie będącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną |
|
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|
|
2. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą pozycję) |
|
? 1. osoba fizyczna |
? 2. osoba prawna |
? 3. jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej |
|
? 4. spółka nie mająca osobowości prawnej
|
|
3. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą pozycję)
|
|
? 1. właściciel |
? 2. współwłaściciel |
? 3. posiadacz samoistny |
? 4. współposiadacz samoistny
|
|
? 5. użytkownik wieczysty |
? 6. współużytkownik wieczysty |
? 7. posiadacz |
? 8. współposiadacz
|
|
4. Miejsce/a (adresy) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
|
5. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów oraz nazwa sądu, w którym prowadzona jest księga wieczysta lub zbiór dokumentów |
|
6. Nazwa pełna* / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**
|
|
7. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**
|
|
8. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**
|
|
|
9. PKD |
10. Telefon |
11. e-mail |
|
|
12. Urząd Skarbowy według właściwości
|
|
|
13. Nr rachunku bankowego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA** |
|
14. Kraj
|
|
15. Województwo |
|
|
16. Powiat |
|
|
17. Gmina |
|
18. Ulica
|
|
|
|
19. Numer domu / Numer lokalu |
|
|
20. Miejscowość
|
|
21. Kod pocztowy |
|
|
|
22. Poczta |
|
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
|
23. Okoliczności (zaznaczyć właściwą pozycję) |
|
? 1. deklaracja roczna |
? 2. korekta deklaracji rocznej |
|
|
|
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (włącznie ze zwolnionymi) |
|
Klasy
użytków
wynikające z ewidencji gruntów i budynków |
Powierzchnia gruntu w hektarach fizycznych |
Liczba hektarów
przeliczeniowych |
Stawka z 1 hektara (przeliczeniowego lub fizycznego)
w zł,gr |
Wymiar podatku rolnego w zł gr |
Ogółem |
Nie podlegające przeliczeniu na ha przeliczeniowe
|
Podlegające przeliczeniu na hektary przeliczeniowe |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
Grunty orne (R) |
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
IVa |
|
|
|
|
|
|
|
IVb |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
VIz |
|
|
|
|
|
|
|
Sady (S)
|
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
IVa |
|
|
|
|
|
|
|
IVb |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
VIz |
|
|
|
|
|
|
|
Łąki trwałe – Ł
Pastwiska trwałe- Ps |
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
VIz |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grunty rolne zabudowane (Br) |
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
IVa |
|
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
IVb |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
VIz |
|
|
|
|
|
|
|
Grunty pod stawami (Wsr) |
|
a) zarybione łososiem, trocią, głowacicą, palią i pstrągiem |
|
|
|
|
|
|
|
b) zarybione innymi gatunkami ryb niż w poz. a) |
|
|
|
|
|
|
|
c) grunty pod stawami niezarybionymi |
|
|
|
|
|
|
|
Rowy (W) |
|
|
|
|
|
|
|
Grunty zadrzewione i zakrzewione położone na użytkach rolnych (Lzr) |
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
IVa |
|
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
VIz |
|
|
|
|
|
|
|
Razem (bez zwolnień) |
|
|
|
|
|
|
E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH (podać rodzaj, klasę i powierzchnię gruntów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie |
|
F. ULGI W PODATKU ROLNYM OD GRUNTÓW
|
|
1. z tytułu nabycia lub przyjęcia w zagospodarowanie gruntów |
|
|
2. inwestycyjne |
|
|
3. inne |
|
|
Razem |
|
G. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU Zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015r., poz. 613 późn zm.) podstawy opodatkowania, kwoty podatków, odsetki za zwłokę, opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia przysługujące płatnikom zaokrągla się do pełnych złotych, w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych. |
Kwota podatku Różnica kwot z D – F |
24.
.....................,…....
|
RATY PODATKU Uwaga ! Obliczony w deklaracji podatek rolny należy wpłacać w 4 ratach w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada. Raty które po podziale posiadają końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy zaokrągla się do pełnych złotych. W ostatniej racie następuje wyrównanie do kwoty podatku do zapłaty.
W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej rat. |
RATA I |
RATA II |
RATA III |
RATA IV |
OBLICZONY W DEKLARACJI PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI NALEŻY WPŁACAĆ – BEZ WEZWANIA- NA RACHUNEK BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W RASZYNIE Nr konta: 65 8004 0002 2001 0000 0316 0001 |
H. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO
Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą.
|
|
25. Imię
|
26. Nazwisko
|
27. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
28. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego
|
I. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|
29. Uwagi organu podatkowego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na podstawie art. 3a ustawy z dnia 17 czerwca 1996 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t. j. Dz. U. z 2014r., poz. 1619 ze zm.) niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.
DATA WPŁYWU DEKLARACJI
|
NR KARTY PODATNIKA
…………………………………………………… |
Załącznik nr 4 do Uchwały
Nr XVII/165/15 Rady Gminy Raszyn
z dnia 28 grudnia 2015r.
|
DEKLARACJA NA PODATEK LEŚNY DL
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2013r., poz. 465 z późn. zm.) |
|
Składający: |
Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nieposiadających osobowości prawnej będących właścicielami lasów, posiadaczami samoistnymi lasów, użytkownikami wieczystymi lasów, posiadaczami lasów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi lub z jednostkami organizacyjnymi, w tym spółkami, nieposiadającymi osobowości prawnej. |
|
Termin składania: |
Do 15 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub wysokość opodatkowania. |
|
Miejsce składania: Organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
|
|
1. Wójt Gminy Raszyn
Adres: ul. Szkolna 2A, 05-090 Raszyn |
|
B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić) |
|
|
* - dotyczy składającego deklarację nie będącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną |
|
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|
|
2. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą pozycję
|
|
? 1.osoba fizyczna |
? 2. osoba prawna |
? 3. jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej
|
|
? 4. spółka nie mająca osobowości prawnej
|
|
3. Rodzaj własności , posiadania (zaznaczyć właściwą pozycję)
|
|
? 1. właściciel |
? 2. współwłaściciel |
? 3. posiadacz samoistny |
? 4. współposiadacz samoistny
|
|
? 5. użytkownik wieczysty |
? 6. współużytkownik wieczysty |
? 7. posiadacz |
? 8. współposiadacz
|
|
4. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
|
5. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów oraz nazwa sądu, w którym jest prowadzona księga wieczysta lub zbiór dokumentów:
|
|
6. Nazwa pełna* / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia** |
|
|
|
7. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki** |
|
|
|
8. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**
|
|
|
9. PKD |
10. Telefon |
11. e-mail |
|
|
12. Urząd Skarbowy według właściwości
|
|
|
13. Nr rachunku bankowego |
|
B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA**
|
|
|
14. Kraj |
|
15. Województwo |
|
|
|
16. Powiat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. Gmina |
|
18. Ulica |
|
|
|
19. Numer domu / Numer lokalu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. Miejscowość |
|
21. Kod pocztowy |
|
|
|
22. Poczta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
|
|
23. Okoliczności (zaznaczyć właściwą pozycję)
|
|
? 1. deklaracja roczna |
? 2. korekta deklaracji rocznej
|
|
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|
D.1 Z WYJĄTKIEM ZWOLNIONYCH |
|
|
Wyszczególnienie |
Powierzchnia w hektarach fizycznych |
Stawka |
Kwota podatku *** |
|
|
1. Lasy ochronne |
24. |
25. |
26. |
|
|
2. Lasy wchodzące w skład rezerwatów przyrody i parków narodowych |
27. |
28. |
29. |
|
|
3. Lasy pozostałe ( nie wymienione w pkt 1 i 2) |
30. |
31. |
32. |
|
|
3. Razem |
33.
|
34. |
35. |
|
RATY PODATKU Uwaga! Obliczony w deklaracji podatek leśny należy w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca. Raty które po podziale posiadają końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy zaokrągla się do pełnych złotych. W ostatniej racie następuje wyrównanie do kwoty podatku do zapłaty. W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej rat. |
|
RATA |
KWOTA*** |
RATA |
KWOTA |
|
I |
|
VII |
|
|
II |
|
VIII |
|
|
III |
|
IX |
|
|
IV |
|
X |
|
|
V |
|
XI |
|
|
VI |
|
XII |
|
|
RAZEM ZA ROK:................... |
|
|
OBLICZONY W DEKLARACJI PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI NALEŻY WPŁACAĆ – BEZ WEZWANIA- NA RACHUNEK BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W RASZYNIE Nr konta: 65 8004 0002 2001 0000 0316 0001. |
|
E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH (podać rodzaj, klasę i powierzchnię gruntów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie |
|
|
|
F. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO
Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą.
|
|
|
36. Imię |
37. Nazwisko
|
|
38. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
39. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego
|
|
G. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|
|
40. Uwagi organu podatkowego |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*** Zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015r., poz. 613 z późn. zm.) podstawy opodatkowania, kwoty podatków, odsetki za zwłokę, opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia przysługujące płatnikom zaokrągla się do pełnych złotych, w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.
Na podstawie art. 3a ustawy z dnia 17 czerwca 1996r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2014r., poz. 1619 ze zm.) niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.