Raszyn, dnia 28.01.2016r.

 

ZP.271.1.3.2016.MŚ(3)

  

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowa ulic Reymonta (odc. na wschód od ul. Godebskiego) i Żeromskiego w miejscowości Raszyn”.

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania:

 

 

Pytanie nr 1

Proszę o informację jakie materiały pochodzące z rozbiórki i w jakich ilościach zamierza Zamawiający ewentualnie wykorzystać na własne potrzeby – zgodnie z zapisem w SIWZ str. 5 pkt. 2.2/. Realizacja robót.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie szczegółowymi warunkami realizującymi (pkt IV ppkt 17) Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania na własne potrzeby  materiałów  pochodzących z rozbiórki typu kostka betonowa, płyty chodnikowe, destrukt bitumiczny nadających się do powtórnego wykorzystania. W w/w przypadku Wykonawca zobowiązany jest do transportu w/w materiałów na odległości do

 

Pytanie nr 2

Wnoszę o zmianę w par. 6 pkt.1 ppkt. 4 wzoru umowy zapisu o zgłaszaniu zastrzeżeń i wad w dokumentacji projektowej w terminie 7 dni od daty jej przekazania na  „… w terminie 7 dni od daty ich stwierdzenia (tj. zastrzeżeń i wad).

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy.

 

Pytanie nr 3

W par. 6 pkt.1 ppkt. 10 wzoru umowy wykonawca zobowiązany jest do: „zawiadamiania Zamawiającego o trybie i sposobie wykonania robót zanikających lub ulegających zakryciu w terminie umożliwiającym ich odbiór.” – proponuję wykreślenia tego punktu w całości, gdyż sprawy odbiorowe opisuje par. 12 (Odbiory) pkt. 10 – w którym to widnieje informacja, że „ … Inspektor dokona sprawdzenia w ciągu 5 dni roboczych od dnia powiadomienia przez Wykonawcę”. Termin 5 dni wydaje się być przedziałem czasowym aż nadto wystarczającym na przeprowadzenie czynności sprawdzających.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy.

 

Pytanie nr 4

Proszę o wykreślenie pkt. 4 par. 8 (Teren budowy) z wzoru umowy w którym jest mowa o udostępnieniu bez dodatkowych kosztów możliwości korzystania przez nadzór inwestorski z pomieszczeń zaplecza budowy – potencjalny wykonawca może ale nie musi przewidzieć zaplecza budowy w postaci osobnego pomieszczenia dla kierownika budowy czy robót – dla tych robót wystarczające jest zaplecze w postaci podręcznego magazynu tym bardziej, że Inwestor nie wskazuje terenu przewidzianego na zaplecze budowy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy.

 

Pytanie nr 5

Wnoszę o wykreślenie z par. 13 (Wynagrodzenie wykonawcy i zasady płatności) z pkt. 4 wzoru umowy części zdania :” … błędy w dokumentacji projektowej i przedmiarowej nie uwzględniające wszystkich prac.”  Za błędy w wykonanej przez siebie dokumentacji odpowiada projektant, potwierdza również oświadczeniem fakt, iż dokumentacja jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa, kompletna i nadaje się do realizacji.  Dokumentacja taka winna być sprawdzona przez Zamawiającego i dopiero wtedy przyjęta do realizacji. Zwalanie całej odpowiedzialności w tym również finansowej na wykonawcę jest nielogiczne i sprzeczne z zasadami prawa.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy.

 

Pytanie nr 6

Proszę o wykreślenia ze wzoru umowy z par. 21 (Kary umowne i odstąpienie od umowy) pkt. 3 w całości – potencjalny wykonawca jest zobligowany umową do zakończenia prac w terminie umownym – niedotrzymanie obwarowane jest to stosownymi karami – nie widzę konieczności „ciągłej” pracy na budowie jeżeli termin zakończenia robót będzie dotrzymany. Jeżeli Zamawiającemu zależy na ciągłej pracy na tej budowie to należy wprowadzić dodatkowe kryterium oceny ofert z uwagi na przyspieszenie terminu zakończenia budowy.  To samo dotyczy pkt. 3 ppkt. 4 w którym też jest mowa o 14 dniowej przerwie w robotach.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy.

 

Pytanie nr 7

Proponuję wprowadzenie do par. 21 (Kary umowne i odstąpienie od umowy) wzoru umowy równowagi pomiędzy karami nakładanymi na wykonawcę przez Zamawiającego jak i karami obciążającymi Zamawiającego. Wszak umowa powinna w równym stopniu zabezpieczać interesy obu stron a nie tylko Zamawiającego. I tak np. za odstąpienie od umowy z winy Zamawiającego wykonawca powinien móc naliczyć karę w wysokości 10% wartości brutto wynagrodzenia określonego w par. 13 ust. 1 niniejszej umowy – równowaga z pkt.4 ppkt. 1 przytoczonego paragrafu.  

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy.

 

Pytanie nr 8

Najlepszym dowodem na nierówne traktowanie stron jest ppkt. 8 pkt.4 par. 21 wzoru umowy – w przypadku nieterminowej płatności za fakturę ze strony Zamawiającego (30 dni) wykonawca wystosowuje dodatkowe wezwanie w terminie 1 miesiąca (to już 60 dni od daty złożenia faktury) od upływu terminu za zapłatę faktury i wyznacza dodatkowy termin 30 dniowy na zapłatę. Zakładam, że do takiej sytuacji w rzeczywistości nie dojdzie, ale jeżeli miałoby dojść, to wykonawca jest w tarapatach finansowych. Wnioskuję  o zapłatę w takim przypadku przez Zamawiającego  kary umownej równej 10% wartości brutto wynagrodzenia określonego w par. 13 ust. 1 niniejszej umowy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy.

 

Pytanie nr 9

Proszę również o wykreślenie z par.11 (Podwykonawcy) z pkt. 3 słowa „dostawy” – zgodnie z przepisami prawa umowy na dostawę materiałów są poufne ( w tym ceny) i ich dalsze udostępnianie wymaga zgody obu stron umowy. Producenci nie godzą się na takie praktyki. W wielu przypadkach regułą jest, że  umowy zawierane są na cały rok, na wiele budów na asortyment produkowany przez danego wytwórcę – w oparciu o kredyt kupiecki.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapisy wzoru umowy. Zgodnie z art. 143d ust 1 pkt 3 Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2015 r. poz. 2164) Wykonawca robót budowlanych winien przedłożyć Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi oraz ich zmian.

 

Pytanie nr 10

Proszę o wyrażenie zgody na zastosowanie do przebudowy wodociągu rur PVC zamiast PE przy zachowaniu takich samych klas wytrzymałości.      

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający  nie wyraża zgody na zmianę materiałów do przebudowy wodociągu.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.3.2016.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Przebudowa ulic Reymonta (odc. na wschód od ul. Godebskiego) i Żeromskiego w miejscowości Raszyn”.

Przedmiotem zamówienia jest: przebudowa ulic Reymonta (odc. na wschód od ul. Godebskiego) i Żeromskiego w miejscowości Raszyn.

Przebudowywana ul. Żeromskiego jest podzielona ulicą Godebskiego na część zachodnią i wschodnią, natomiast przebudowana ul. Reymonta obejmuje odcinek na wschód od ul. Godebskiego.

 

UL. ŻEROMSKIEGO

a)         odcinek na wschód od ul. Godebskiego:

Roboty drogowe: Zaprojektowano jezdnię o szerokości 5,0 m z kostki betonowej z obustronnym chodnikiem na długości ok.  140 m.

·          nawierzchnia jedni : warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce grysowej gr. 5 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm, podbudowie pomocniczej z piasku stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa gr. 12 cm (mieszanka dowożona)

·          nawierzchnia zjazdów: warstwa ścieralna z kostki betonowej czerwona gr. 8 cm na podsypce gryzowej gr. 5 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, podbudowie pomocniczej z piasku stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa gr. 12 cm (mieszanka dowożona),

·          nawierzchnia chodników (ok. 296 m2) : warstwa ścieralna z kostki betonowej szara gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 3 cm, typ BEHATON, podbudowie zasadniczej z piasku stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa gr. 15 cm (mieszanka dowożona),

Odwodnienie:

Dla potrzeb odprowadzenie wód opadowych z ul. Żeromskiego na wschód od ul. Godebskiego zaprojektowano przebudowę kanału deszczowego.

W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wykonanie :

- kanału z rur PVC-U  DN  200 mm-  63 m

- wpusty uliczne betonowe o śr. 500 z osadnikiem bez syfonu – 4 szt.

 

Sieć  i przyłącza wodociągowe:

Zaprojektowano przebudowę istniejącej sieci i przyłączy wodociągowych w zakresie:

- sieci wodociągowe PE DN110- 123 m,

- przyłącza wodociągowe PE DN 40- 42 m,

- hydranty p.poż. DN80- 1szt.

Na odcinku przejścia przez ul. Godebskiego sieć wodociągową zaprojektowano w rurze osłonowej stalowej o średnicy DN200 na długości 9 m.

 

b)         odcinek na wchód od ul. Godebskiego

Roboty drogowe: Zaprojektowano ciąg pieszo- jezdny z kostki betonowej na długości ok. 260 m.

·          nawierzchnia jezdni : warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 4 cm, typ BEHATON, na górnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 8 cm, dolnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  31,5/63 gr. 12 cm, pospółce  10 cm,

·          nawierzchnia chodników i opasek: warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 4 cm, typ BEHATON, na górnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, pospółce 10 cm,

·           nawierzchnia zjazdów i zatok parkingowych: warstwa ścieralna z kostki betonowej czerwonej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 4 cm, typ BEHATON, na górnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, pospółce 10 cm,

 

Odwodnienie:

W związku z złym stanem technicznym wpustów ulicznych oraz przykanalików na odcinku od ul. Prostej do posesji nr 25 (W1, W2)  zaprojektowano ich wymianę (2 szt.)  Studnię S3 należy przebudować poprzez wymianę płyty żelbetowej oraz poprzez dobudowę pierścienia odciążającego.

 Na odcinku od posesji nr 25 do ul. Godebskiego przewidziano budowę kanalizacji deszczowej poprzez wbudowanie:

- rur z PVC DN 500- 106 m,

- rur z PVC DN 200- 44,6 m,

- studzienki wpustowej żelbetowej o DN 500 z osadnikiem– 5 szt

Łącza ilość wbudowania studzienek wpustowych żelbetowej o DN 500 z osadnikiem na odcinku objętym przebudową – 7 szt.

 

Sieć  i przyłącza wodociągowe:

Nową trasę przewodu wodociągowego zaprojektowano po śladzie istniejącego wodociągu w zakresie:

- sieci wodociągowe PE- HD 110- 267,24 m,

- przyłącza wodociągowe PE- HD 40- 47,14 m,

- przyłącza wodociągowe PE- HD 50- 1,62 m.

Na przewodzie zamontować hydranty p. poż. DN 80 (6 szt.) podziemne z samoczynnym odwodnieniem, podwójnym zamknięciem na ciśnienie PN16, zlokalizowane bezpośrednio na przewodzie wodociągowym.

Zaprojektowano przebudowę istniejących przyłączy wodociągowych w przedmiotowej ulicy w ilości 12 szt. oraz wykonanie nowego przyłącza wodociągowego do posesji nr 6.

 Odcinek wodociągu przechodzący poprzecznie przez ul. Żeromskiego (przy skrzyżowaniu z ul. Prostą należy ułożyć w rurze osłonowej o średnicy 245x4 mm o długości 5, 5 m. Przyłącza wodociągowe na odcinkach przechodzących pod jezdnią układać należy w rurach osłonowych  o średnicy:

- 159x40 mm na długości 36,4 m,

- 178 x40 mm na długości 0,9 m.

 

UL. REYMONTA NA WSCHÓD OD UL. GODEBSKIEGO

 

Roboty drogowe: Zaprojektowano jezdnię o szerokości 5,5 m z kostki betonowej z obustronnymi opaskami o łącznej długości 210 m:

·          nawierzchnia jedni : warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 4 cm, typ BEHATON, na górnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 8 cm, dolnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  31,5/63 gr. 12 cm, pospółce  10 cm,

·           nawierzchnia zjazdów: warstwa ścieralna z kostki betonowej czerwonej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 4 cm, typ BEHATON, na górnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, pospółce 10 cm,

·          nawierzchnia opasek (zmienna szerokość od ok. 0,5-1,6 m): warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 4 cm, typ BEHATON, na górnej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, pospółce 10 cm,

 

Odwodnienie:

 

Dla potrzeb odprowadzenie wód opadowych z ul. Reymonta zaprojektowano budowę kanału deszczowego z włączeniem do istniejącej studni zlokalizowanej na skrzyżowaniu z ulicą Godebskiego.

W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wykonanie :

- kanału z rur PCV DN 400- 190 m,

- kanału z rur PCV DN 200- 9,2 m,

- studzienki wpustowej żelbetowej o DN 500 z osadnikiem– 7 szt.

- studni żelbetowej rewizyjnej z kręgów betonowych DN 1200 mm – 7 szt.

 

Sieć  i przyłącza wodociągowe:

Zaprojektowano przebudowę istniejącej sieci wodociągowej z rur PE HD DN110.  Przewód ten włączyć z jednej strony do istniejącego wodociągu DN 100 w ul. Godebskiego, a z drugiej strony do istniejącego wodociągu DN 200 w Al. Krakowskiej. Dodatkowo przebudowane zostaną wszystkie istniejące przyłącza zlokalizowane w granicach pasa drogowego oraz trzy dodatkowe przyłącza wodociągowe do działek, które obecnie nie są zasilanie z wodociągu ul. Reymonta.

Na przewodzie zamontować hydranty p. poż. DN 80 (5 szt.) podziemne z samoczynnym odwodnieniem.

 

W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wykonanie :

- sieci wodociągowe PE- HD DN 110- 219,8 m,

- przyłącza wodociągowe PE- HD DN 40- 73,75m,

Odcinek wodociągu przechodzący poprzecznie przez ul. Godebskiego należy ułożyć w rurze osłonowej o średnicy 249x4 mm o długości 6 m. Przyłącza wodociągowe na odcinkach przechodzących pod jezdnią układać należy w rurach osłonowych o średnicy 159x40 mm na długości 46,4 m.

 

Wykonawca w ramach realizacji wyżej wymienionego zadania zobowiązany jest do:

- uzyskania zezwolenia na zajęcia pasa drogowego oraz poniesienia wszelkich kosztów związanych z prowadzeniem robót w pasie drogi krajowej DK- 7,

- dostarczenia  GDDKiA  Rejon Ożarów Mazowiecki 2 egz. inwentaryzacji geodezyjnej wykonanych robót  w pasie drogi krajowej.

GWARANCJA

Wykonawca udzieli Zamawiającemu min. 36 (trzydzieści sześć) miesięcy gwarancji i min. 36 (trzydzieści sześć) miesięcy rękojmi na przedmiot umowy t.j. na wykonane roboty i wbudowane materiały. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

  Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.10.00.00-8 , 45.23.24.50-1, 45.23.32.52-0,

45.11.27.10-5, 45.23.32.90-8, 45.23.32.21-4, 45.23.13.00-8.

 

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015, poz. 2164) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 01.08.2016r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 800 000,00 zł brutto (słownie: osiemset tysięcy złoty) każda z robót tzn. zamówień obejmujących swym zakresem budowę/przebudowę nawierzchni z  kostki betonowej (placu, części drogi tj. jezdni, chodnika bądź ścieżki rowerowej) oraz wykonanie kanalizacji deszczowej/ sanitarnej/ wodociągowej.

 

dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

 Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       co najmniej 1 (jedną)  osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika robót),

b)       co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót ),

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tj. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji  zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.7 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/ Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)    wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z kosztorysami ofertowymi sporządzonymi metodą kalkulacji uproszczonej,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) ,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców ,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.

 

Warunki zmiany umowy.

1.        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie     art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 5 lub 6,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)       w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zaniechanych/zamiennych – w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3)– ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

2. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

03-02-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

 Cena- waga kryterium 95 %

      Gwarancja i  rękojmia – waga kryterium 5 %

Wadium

40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

03-02-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

19-01-2016 r.

 Dokumentacja projektowa zał. nr B,1, B2,B3,  Przedmiary dla każdej z ulic– zał. C1, C2,C3,