Raszyn, dnia 08 lutego 2016r.

 

ZP.271.1.4.2016.DC(10)

 

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Utrzymanie czystości na terenie Gminy Raszyn w roku 2016/2017’’.

 

 

           Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r pzp (tj. Dz.U.z 2015r. poz.2164) Zamwiający informuje, iz modyfikuje zapisy formularza ofertowego w zakresie zadania nr 1 - "Wywóz nieczystoścvi stałych wraz z odbiorem odpadów zebranych seletywnie, utrzymanie czystości na przystankach autobusowych wraz z zopróznieniem koszy ulicznych, usuwanie zwłok bezdomnych zwierzat" dotyczące deklarcji częstotliowści mycia wiat przystankowych.

 

Jest:

Deklaruję częstotliwość mycia wiat przystankowych ____________ razy.

/Wykonawca może zadeklarować min. 1 mycie do max. 3 myć tygodniowo/

 

Winno być:

Deklaruję częstotliwość mycia wiat przystankowych ____________ raz/razy w miesiącu.

/Wykonawca może zadeklarować 1, 2 lub 4 mycia  w miesiącu/.

 

W związku z powyższym Zamawiający zamieszcza nowy formularz ofertowy.

Formularz_ofertowy_ZP-4_po_modyfikacji_z_08.02.2016r.doc

 

 

Ponadto Zamawiający informuje, iż termin składania i otwarcia ofert z dnia 09-02-2016 r

zostaje zmieniony na:

11-02-2016 r. godz. 10:30 (składanie ofert) – otwarcie ofert – godz.: 10:40

 

 

Raszyn, dnia 5 lutego 2016 r.

ZP.271.1.4.2016.DC(9)

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Utrzymanie czystości na terenie Gminy Raszyn w roku 2016/2017’’

 

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tj. Dz. U. z 2015 r poz. 2164), Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania:

 

 

Pytanie nr 1

W SIWZ w rozdziale V pkt 5.1.1 oraz w rozdziale VI pkt 6.1.4 Zamawiający wpisał: aktualną umowę ze składowiskiem odpadów i/lub z uprawnionym podmiotem/mi prowadzącym/mi odzysk, tym recykling odpadów - w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6

Prosimy o odpowiedź:

Czy w przypadku, gdy Wykonawca, który jest właścicielem Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych zamiast powyższych dokumentów może złożyć oświadczenie potwierdzające, że jest uprawnionym podmiotem prowadzącym odzysk, w tym recykling odpadów w ramach RIPOK?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza dla Wykonawcy, który jest właścicielem Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, złożenie oświadczenia potwierdzającego, że jest uprawnionym podmiotem prowadzącym odzysk, w tym recykling odpadów w ramach RIPOK

 

Pytanie nr 2

W SIWZ w rozdziale V pkt 5.1.1 oraz w rozdziale VI pkt 6.1.4 Zamawiający wpisał: aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na przekazanie odpadów, których nie można odzyskać - w przypadku składania oferty na zadanie nr 6

Prosimy o odpowiedź:

W związku z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 16 lipca 2015 r. w sprawie dopuszczania odpadów do składowania na składowiskach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1277) wnosimy o wykreślenie w rozdziale V pkt 5.1.1 oraz w rozdziale VI pkt 6.1.4 powyższego zapisu, tj.: aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na przekazanie odpadów, których nie można odzyskać.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z załącznikiem nr 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 16 lipca 2015 r. w sprawie dopuszczania odpadów do składowania na składowiskach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1277) wskazane są kryteria dopuszczające m.in. odpady z grupy 20 do składowania na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne
i obojętne. Zamawiający nie zmienia ww. zapisów.

 

Pytanie nr 3

W SIWZ w rozdziale V pkt 5.1.2 w przypadku składania oferty na zadanie nr 6 Zamawiający wpisał:

„2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. związane z likwidacją dzikich wysypisk o wartości nie mniejszej niż
50 000,00 zł każe z zamówień
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców”

Prosimy o odpowiedź:

Czy Zamawiający w ramach spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia dopuszcza złożenie przez Wykonawcę zamiast min. 2 usług o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł każde z zamówień - min. 2 usług
o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł łącznie?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę zamiast min. 2 usług o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł każde z zamówień - min. 2 usług o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł łącznie.

 

Pytanie nr 4

Prosimy o informację, pod jakim kodem będą odbierane odpady w ramach zadania nr 6 - Likwidacja dzikich wysypisk na terenie Gminy Raszyn oraz wywóz kontenerów z odpadami po wiosennych porządkach z terenu osiedla Falenty?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Odpady, w zależności od ich charakteru, powinny byś sklasyfikowane zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923). Zamawiający na dzikich wysypiskach odpadów przewiduje w szczególności: odpady o charakterze komunalnym (tj. z grupy 20 – kody min.: 20 03 01, 20 03 07)

 

Pytanie nr 5

W załączniku nr A6 w pkt. 9 Zamawiający wpisał: „Podstawienie w wyznaczonych miejscach, zlokalizowanych na terenie, o którym mowa w pkt 7 w dniach zbiórki od godziny 7.00 kontenerów na odpady, zapewnienie pracownika do obsługi i pilnowania kontenera, odbiór kontenera po jego zapełnieniu, podstawienie następnego kontenera i kolejnych do momentu zakończenia akcji.“

Prosimy o informację ile kontenerów jednorazowo Wykonawca będzie musił podstawić w ramach jednej akcji?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W ramach jednej akcji możliwe jest podstawienie kontenerów w ilości wyczerpującej całą pulę przewidzianą
w umowie.

 

Pytanie nr 6

W załączniku nr 1.1 (dot. Zadania nr 1) w pkt. 1.2 ppkt 1 i ppkt 2 Zamawiający wpisał:

„Sprzątanie przystanków obejmuje takie czynności, jak: zamiatanie powierzchni przystanków z piasku, błota, liści, opadłych kwiatostanów z drzew i innych nieczystości, zbieranie i usuwanie nieczystości „luźnych”: papiery, folie, butelki, gałęzie, niedopałki papierosów, kapsle, korki od butelek, kamienie, itp.) na całej długości, również wewnątrz wiaty:

1. na przystankach autobusowych z zatoką: na całej długości i szerokości zatoki wraz z zatoką w przypadku, gdy jest to przystanek z wiatą także dwa metry za wiatą lub do granicy posesji jeśli ona znajduje się mniej niż dwa metry za wiatą;”

oraz usuwanie śniegu z przystanków:

przystanki powinny być oczyszczane wg następującego schematu:

2. na przystankach autobusowych z zatoką: na całej długości i szerokości zatoki wraz z zatoką w przypadku, gdy jest to przystanek z wiatą do tylnej krawędzi wiaty;”

Prosimy o odpowiedź:

Wnosimy o wykreślenie zarówno w ppkt 1 jak i w ppkt. 2 zapisu: „wraz z zatoką", ponieważ oczyszczanie przystanków autobusowych z zatoką: na całej długości i szerokości zatoki wraz z zatoką dotyczy już mechanicznego oczyszczania a nie ręcznego oczyszczania.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający przychyla się do wniosku i wykreśla zarówno z ppkt 1 jak i z ppkt. 2 zapis: „wraz z zatoką",

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.1.4.2016.DC- po modyfikacji z dnia 5 lutego 2016 r.

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Utrzymanie czystości na terenie Gminy Raszyn
 w roku 2016/2017”

Przedmiotem zamówienia jest: utrzymanie czystości na terenie Gminy Raszyn w roku 2016/2017 z podziałem na zadania:

Zadanie nr 1 obejmuje:

a) Wywóz nieczystości stałych z terenu Urzędu Gminy Raszyn wraz z odbiorem odpadów zebranych selektywnie oraz odbiór odpadów zebranych selektywnie z nieruchomości przy ul. Poniatowskiego 20 w Raszynie;

b) Utrzymanie czystości na przystankach autobusowych wraz z usuwaniem odpadów z koszy betonowych z wkładami metalowymi o poj. 45 l na terenie Gminy Raszyn oraz mycie wiat przystankowych;

c) Usuwanie i utylizacja odpadów z koszy ulicznych o poj. 45 – 50 l, 70 l oraz opróżnianie koszy ulicznych na psie odchody o poj. 50 l;

d) Usuwanie zwłok bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Raszyn”

Na zadanie składa się wykonanie czynności:

w zakresie ad. a)

- podstawianie pojemników ich opróżnianie i wywóz w zakresie nieczystości stałych z terenu Urzędu Gminy, tj.:

- 2 kontenery o poj. 7m3 - nie mniej niż 8 razy w miesiącu, opróżnianych na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego;

- 2 pojemników do segregacji odpadów w tym:

1 pojemnik o poj. 1 100 l koloru żółtego (na papier, tworzywa sztuczne i metale),

1 pojemnik o poj. 240 l koloru białego (na szkło i opakowania szklane)

Opróżnianych raz na dwa tygodnie

w zakresie ad. b)

- sprzątanie i wywóz nieczystości z przystanków autobusowych zlokalizowanych w granicach Gminy Raszyn tj.:

- 67 szt. przystanków autobusowych wraz z opróżnianiem koszy betonowych z wkładami metalowymi o poj. 45l:

- 17 szt. przystanków – 4 razy w tygodniu,

- 50 przystanków – 3 razy w tygodniu

- mycie wiat przystankowych zlokalizowanych w granicach Gminy Raszyn – 47 szt. – 1 raz
w miesiącu,

w zakresie ad. c)

- opróżnianie i wywóz śmieci z koszy ulicznych o pojemności 45 l oraz 50 l, tj:

- 30 szt. ulicznych koszy betonowych z wkładami metalowymi – 3 razy w tygodniu,

- opróżnianie koszy ulicznych o pojemności 70l,

- 31 szt. ulicznych koszy betonowych z wkładami metalowymi – 3 razy w tygodniu

- opróżnianie koszy na psie odchody o pojemności 50l

– 13 szt. – 3 razy w tygodniu.

w zakresie ad. d)

- usuwanie zwłok bezdomnych zwierząt wraz z ich utylizacją z terenu Gminy Raszyn,

- ok. 20 szt. w trakcie trwania umowy – na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego.

Wykaz przystanków autobusowych objętych usługą wraz z określeniem częstotliwości opróżniania koszy zawiera – załącznik nr 1.1,

Wykaz koszy ulicznych objętych usługą wraz z określeniem częstotliwości opróżniania koszy zawiera – załącznik nr 1.2.

 

Zadanie nr 2 obejmuje:

„Wywóz nieczystości płynnych z obiektów komunalnych Gminy Raszyn”

w zakresie: wywozu nieczystości płynnych z obiektów mieszkalnych komunalnych Gminy Raszyn (w tym jednego wolnostojącego WC),

Szacowana łączna ilość wywożonych nieczystości ciekłych wynosi – 1 056m3 w okresie trwania umowy.

Wykaz obiektów komunalnych objętych usługą zawiera – załącznik nr 2.1.

 

Zadanie nr 3 obejmuje:

„Wynajem wraz z serwisem przenośnych kabin sanitarnych (toalety WC)”

Zakres obejmuje:

- postawienie wraz z serwisowaniem i utrzymaniem w czystości 3 sztuk kabin sanitarnych (WC)
w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach.

Kabiny sanitarne (WC) zostaną postawione:

- teren parku „Nad Raszynką w Raszynie” – dwie toalety,

- teren placu zabaw dla dzieci przy ul. Wybickiego w Raszynie – jedna toaleta.

Zamawiający wymaga, aby serwisowanie kabin odbywało się x  razy w tygodniu – zgodnie z ofertą wykonawcy – minimum 1 raz, maksimum 3 razy w tygodniu.

- postawienie wraz z serwisowaniem i utrzymaniem w czystości 5 sztuk kabin sanitarnych (WC) – (okolicznościowo, jednorazowo) w dniu 6 sierpnia 2016 r. na terenie Kościoła w Raszynie.

 

Zadanie nr 4 obejmuje:

„Odbiór i wywóz nieczystości stałych z terenu jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn”

Zakres obejmuje:

- postawienie, opróżnienia oraz wywóz nieczystości stałych z terenu jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn,

- zapewnienie pojemników oraz kontenerów przeznaczonych do zbierania odpadów stałych.

Częstotliwość opróżniania i rodzaj pojemników:

- 1 kontener o poj. 7m3 - opróżniany 1 raz w tygodniu,

- 15 pojemników 1100 l – opróżniany średnio 1 razy w tygodniu,

- 7 pojemników 1100 l – opróżnianych średnio 2 razy w miesiącu,

- 1 pojemniki 1100 l – opróżnianych średnio 2 razy w tygodniu,

- 5 pojemniki 240l – opróżniany 1 raz w tygodniu,

- 2 pojemniki 240l – opróżniany średnio 2 razy w miesiącu,

- 3 pojemniki 110l – opróżniane 1 raz w tygodniu,

- 50 szt. worków 120 l – na odpady zielone w okresie maj – wrzesień.

Wykaz jednostek organizacyjnych objętych usługą wraz z określeniem częstotliwości opróżniania koszy zawiera – załącznik nr 4.1.

 

Zadanie nr 5 obejmuje:

„Usuwanie wyrobów zawierających azbest”

Zakres obejmuje:

- odbiór, transport i utylizacja odpadów zawierających azbest pochodzący z pokryć dachowych budynków położonych na terenie Gminy Raszyn.

Szacunkowa ilość odpadów do wywiezienia w trakcie trwania umowy – 134 000kg.

 

Zadanie nr 6 obejmuje:

„Likwidacja dzikich wysypisk na terenie Gminy Raszyn oraz wywóz kontenerów z odpadami po wiosennych porządkach z terenu osiedla Falenty”

Zakres obejmuje:

- zbieranie, załadunek oraz wywóz odpadów nielegalnie wyrzucanych – stanowiących tzw. dzikie wysypiska. Teren po zebraniu odpadów należy uporządkować.

Szacunkowa ilość odpadów do wywiezienia – 2 614m3/ rok.

- zbieranie, załadunek oraz wywóz kontenerów z odpadami po wiosennych porządkach z terenu osiedla Falenty.

Szacunkowa ilość odpadów pochodzących z wiosennych porządków z osiedla Falenty – ok. 91m3/ rok.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9

Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych na jedno wybrane lub kilka wybranych zadań

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego (nie dotyczy zadania nr 4), przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 7 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015, poz. 2164) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Zadanie nr 1a, 1b, 1c, 1d – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Zadanie nr 2 – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Zadanie nr 3 – od 1 kwietnia 2016 r. do 31 października 2016 r.

Zadanie nr 4 – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Zadanie nr 5 – od dnia podpisania umowy do 15 grudnia 2016 r.

Zadanie nr 6 – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Wykonawca winien wykazać, że posiada odpowiednio:

- aktualne na czas realizacji usługi zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raszyn w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - podstawa prawna: art.9c ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.: Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z póź. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

W przypadku, składana oferty przez Wykonawcę, który jest właścicielem Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, wystarczy złożenie stosownego oświadczenia, potwierdzającego, że jest on uprawniony do prowadzenia odzysku, w tym recyklingu odpadów
w ramach RIPOK

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.)– w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów i/lub z uprawnionym podmiotem/mi prowadzącym/mi odzysk, tym recykling odpadów – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualną umowę z oczyszczalnią ścieków na przekazywanie nieczystości płynnych w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na przekazanie odpadów, których nie można odzyskać – w przypadku składania oferty na zadanie nr 6;

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie Wójta Gminy Raszyn na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych - podstawa prawna: ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i transporcie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243, późn. zm.), w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) - dot. zadania nr 5;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwiane odpadów zawierających azbest – w przypadku składania oferty na zadanie nr 5;

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej:

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na odbiorze stałych odpadów komunalnych o wartości, nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każde z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. związane z odbiorem nieczystości płynnych o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców– w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. związane z wynajmem i serwisem kabin przenośnych o wartości nie mniejszej niż 1 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców– w przypadku składania oferty na zadanie nr 3;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na odbiorze stałych odpadów komunalnych o wartości nie mniejszej niż 1 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców– w przypadku składania oferty na zadanie nr 4;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej zbieraniu i transporcie odpadów niebezpiecznych w tym odpadów zawierających azbest, o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców
– w przypadku składania oferty na zadanie nr 5;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. związane z likwidacją dzikich wysypisk o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców lub

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. związane z likwidacją dzikich wysypisk o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł łącznie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców – w przypadku składania oferty na zadanie nr 6.

    1.3  dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Koncesje, licencje, zezwolenia:

- aktualne na czas realizacji usługi zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raszyn w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - podstawa prawna: art.9c ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.: Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z póź. zm.),
w przypadku, składana oferty przez Wykonawcę, który jest właścicielem Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, wystarczy złożenie stosownego oświadczenia, potwierdzającego, że jest on uprawniony do prowadzenia odzysku, w tym recyklingu odpadów w ramach RIPOK

– w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6,

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – podstawa prawna – Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów i/lub z uprawnionym podmiotem/mi prowadzącym/mi odzysk, tym recykling odpadów – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub  zadanie nr 6;

- aktualną umowę z oczyszczalnią ścieków na przekazywanie nieczystości płynnych w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na przekazanie odpadów, których nie można odzyskać – w przypadku składania oferty na zadanie nr 6;

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie Wójta Gminy Raszyn na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych - podstawa prawna: ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i transporcie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) - dot. zadania nr 5;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwiane odpadów zawierających azbest – w przypadku składania oferty na zadanie nr 5;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.

e)      informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian w przypadku:

1). zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,

2). zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.

3). zmiany obowiązującej stawki VAT - jeżeli zmiana ta będzie powodować zwiększenie kosztów po stronie Wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,

4). zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy.

3.Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

a). zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,

b). zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.

2.Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

09-02-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

w zakresie zadania nr 1:

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – częstotliwość mycia wiat przystankowych – waga 10%

w zakresie zadania nr 2

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – czas awaryjnego opróżnienia zbiornika – waga 10%

w zakresie zadania nr 3

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – częstotliwość serwisowania kabin WC – waga 10%

w zakresie zadania nr 4

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – termin płatności faktury – waga 10%

w zakresie zadania nr 5

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – okres usunięcia wyrobów zawierających azbest – waga 10%

w zakresie zadania nr 6

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – czas reakcji od zgłoszenia do likwidacji dzikiego wysypiska – waga 10%

 

Wadium

   Zadanie nr 1 – 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych)

   Zadanie nr 2 – 500,00 zł (pięćset złotych)

   Zadanie nr 3 – nie jest wymagane,

Zadanie nr 4 – 1 000,00 zł (jeden tysiąc złotych

Zadanie nr 5 – 1 000,00 zł (jeden tysiąc złotych)

Zadanie nr 6 – 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych).

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

09-02-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

28-01-2016 r.

Data zamieszczenia ogłoszenia o zmianie ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

05-02-2016 r.

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.4.2016.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Utrzymanie czystości na terenie Gminy Raszyn
 w roku 2016/2017”

Przedmiotem zamówienia jest: utrzymanie czystości na terenie Gminy Raszyn w roku 2016/2017 z podziałem na zadania:

Zadanie nr 1 obejmuje:

a) Wywóz nieczystości stałych z terenu Urzędu Gminy Raszyn wraz z odbiorem odpadów zebranych selektywnie oraz odbiór odpadów zebranych selektywnie z nieruchomości przy ul. Poniatowskiego 20 w Raszynie;

b) Utrzymanie czystości na przystankach autobusowych wraz z usuwaniem odpadów z koszy betonowych z wkładami metalowymi o poj. 45 l na terenie Gminy Raszyn oraz mycie wiat przystankowych;

c) Usuwanie i utylizacja odpadów z koszy ulicznych o poj. 45 – 50 l, 70 l oraz opróżnianie koszy ulicznych na psie odchody o poj. 50 l;

d) Usuwanie zwłok bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Raszyn”

Na zadanie składa się wykonanie czynności:

w zakresie ad. a)

- podstawianie pojemników ich opróżnianie i wywóz w zakresie nieczystości stałych z terenu Urzędu Gminy, tj.:

- 2 kontenery o poj. 7m3 - nie mniej niż 8 razy w miesiącu, opróżnianych na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego;

- 2 pojemników do segregacji odpadów w tym:

1 pojemnik o poj. 1 100 l koloru żółtego (na papier, tworzywa sztuczne i metale),

1 pojemnik o poj. 240 l koloru białego (na szkło i opakowania szklane)

Opróżnianych raz na dwa tygodnie

w zakresie ad. b)

- sprzątanie i wywóz nieczystości z przystanków autobusowych zlokalizowanych w granicach Gminy Raszyn tj.:

- 67 szt. przystanków autobusowych wraz z opróżnianiem koszy betonowych z wkładami metalowymi o poj. 45l:

- 17 szt. przystanków – 4 razy w tygodniu,

- 50 przystanków – 3 razy w tygodniu

- mycie wiat przystankowych zlokalizowanych w granicach Gminy Raszyn – 47 szt. – 1 raz
w miesiącu,

w zakresie ad. c)

- opróżnianie i wywóz śmieci z koszy ulicznych o pojemności 45 l oraz 50 l, tj:

- 30 szt. ulicznych koszy betonowych z wkładami metalowymi – 3 razy w tygodniu,

- opróżnianie koszy ulicznych o pojemności 70l,

- 31 szt. ulicznych koszy betonowych z wkładami metalowymi – 3 razy w tygodniu

- opróżnianie koszy na psie odchody o pojemności 50l

– 13 szt. – 3 razy w tygodniu.

w zakresie ad. d)

- usuwanie zwłok bezdomnych zwierząt wraz z ich utylizacją z terenu Gminy Raszyn,

- ok. 20 szt. w trakcie trwania umowy – na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego.

Wykaz przystanków autobusowych objętych usługą wraz z określeniem częstotliwości opróżniania koszy zawiera – załącznik nr 1.1,

Wykaz koszy ulicznych objętych usługą wraz z określeniem częstotliwości opróżniania koszy zawiera – załącznik nr 1.2.

 

Zadanie nr 2 obejmuje:

„Wywóz nieczystości płynnych z obiektów komunalnych Gminy Raszyn”

w zakresie: wywozu nieczystości płynnych z obiektów mieszkalnych komunalnych Gminy Raszyn (w tym jednego wolnostojącego WC),

Szacowana łączna ilość wywożonych nieczystości ciekłych wynosi – 1 056m3 w okresie trwania umowy.

Wykaz obiektów komunalnych objętych usługą zawiera – załącznik nr 2.1.

 

Zadanie nr 3 obejmuje:

„Wynajem wraz z serwisem przenośnych kabin sanitarnych (toalety WC)”

Zakres obejmuje:

- postawienie wraz z serwisowaniem i utrzymaniem w czystości 3 sztuk kabin sanitarnych (WC)
w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach.

Kabiny sanitarne (WC) zostaną postawione:

- teren parku „Nad Raszynką w Raszynie” – dwie toalety,

- teren placu zabaw dla dzieci przy ul. Wybickiego w Raszynie – jedna toaleta.

Zamawiający wymaga, aby serwisowanie kabin odbywało się x  razy w tygodniu – zgodnie z ofertą wykonawcy – minimum 1 raz, maksimum 3 razy w tygodniu.

- postawienie wraz z serwisowaniem i utrzymaniem w czystości 5 sztuk kabin sanitarnych (WC) – (okolicznościowo, jednorazowo) w dniu 6 sierpnia 2016 r. na terenie Kościoła w Raszynie.

 

Zadanie nr 4 obejmuje:

„Odbiór i wywóz nieczystości stałych z terenu jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn”

Zakres obejmuje:

- postawienie, opróżnienia oraz wywóz nieczystości stałych z terenu jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn,

- zapewnienie pojemników oraz kontenerów przeznaczonych do zbierania odpadów stałych.

Częstotliwość opróżniania i rodzaj pojemników:

- 1 kontener o poj. 7m3 - opróżniany 1 raz w tygodniu,

- 15 pojemników 1100 l – opróżniany średnio 1 razy w tygodniu,

- 7 pojemników 1100 l – opróżnianych średnio 2 razy w miesiącu,

- 1 pojemniki 1100 l – opróżnianych średnio 2 razy w tygodniu,

- 5 pojemniki 240l – opróżniany 1 raz w tygodniu,

- 2 pojemniki 240l – opróżniany średnio 2 razy w miesiącu,

- 3 pojemniki 110l – opróżniane 1 raz w tygodniu,

- 50 szt. worków 120 l – na odpady zielone w okresie maj – wrzesień.

Wykaz jednostek organizacyjnych objętych usługą wraz z określeniem częstotliwości opróżniania koszy zawiera – załącznik nr 4.1.

 

Zadanie nr 5 obejmuje:

„Usuwanie wyrobów zawierających azbest”

Zakres obejmuje:

- odbiór, transport i utylizacja odpadów zawierających azbest pochodzący z pokryć dachowych budynków położonych na terenie Gminy Raszyn.

Szacunkowa ilość odpadów do wywiezienia w trakcie trwania umowy – 134 000kg.

 

Zadanie nr 6 obejmuje:

„Likwidacja dzikich wysypisk na terenie Gminy Raszyn oraz wywóz kontenerów z odpadami po wiosennych porządkach z terenu osiedla Falenty”

Zakres obejmuje:

- zbieranie, załadunek oraz wywóz odpadów nielegalnie wyrzucanych – stanowiących tzw. dzikie wysypiska. Teren po zebraniu odpadów należy uporządkować.

Szacunkowa ilość odpadów do wywiezienia – 2 614m3/ rok.

- zbieranie, załadunek oraz wywóz kontenerów z odpadami po wiosennych porządkach z terenu osiedla Falenty.

Szacunkowa ilość odpadów pochodzących z wiosennych porządków z osiedla Falenty – ok. 91m3/ rok.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9

Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych na jedno wybrane lub kilka wybranych zadań

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego (nie dotyczy zadania nr 4), przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 7 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015, poz. 2164) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Zadanie nr 1a, 1b, 1c, 1d – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Zadanie nr 2 – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Zadanie nr 3 – od 1 kwietnia 2016 r. do 31 października 2016 r.

Zadanie nr 4 – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Zadanie nr 5 – od dnia podpisania umowy do 15 grudnia 2016 r.

Zadanie nr 6 – od 1 marca 2016 r. do 28 lutego 2017 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Wykonawca winien wykazać, że posiada odpowiednio:

- aktualne na czas realizacji usługi zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raszyn w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - podstawa prawna: art.9c ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.: Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z póź. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.)– w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów i/lub z uprawnionym podmiotem/mi prowadzącym/mi odzysk, tym recykling odpadów – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualną umowę z oczyszczalnią ścieków na przekazywanie nieczystości płynnych w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na przekazanie odpadów, których nie można odzyskać – w przypadku składania oferty na zadanie nr 6;

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie Wójta Gminy Raszyn na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych - podstawa prawna: ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i transporcie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243, późn. zm.), w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) - dot. zadania nr 5;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwiane odpadów zawierających azbest – w przypadku składania oferty na zadanie nr 5;

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej:

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na odbiorze stałych odpadów komunalnych o wartości, nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każde z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. związane z odbiorem nieczystości płynnych o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców– w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. związane z wynajmem i serwisem kabin przenośnych o wartości nie mniejszej niż 1 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców– w przypadku składania oferty na zadanie nr 3;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na odbiorze stałych odpadów komunalnych o wartości nie mniejszej niż 1 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców– w przypadku składania oferty na zadanie nr 4;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej zbieraniu i transporcie odpadów niebezpiecznych w tym odpadów zawierających azbest, o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców
– w przypadku składania oferty na zadanie nr 5;

    2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. związane z likwidacją dzikich wysypisk o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł każe z zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców– w przypadku składania oferty na zadanie nr 6.

    1.3  dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Koncesje, licencje, zezwolenia:

- aktualne na czas realizacji usługi zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raszyn w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - podstawa prawna: art.9c ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.: Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z póź. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – podstawa prawna – Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub zadanie nr 6;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów i/lub z uprawnionym podmiotem/mi prowadzącym/mi odzysk, tym recykling odpadów – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 lub zadanie nr 4 lub  zadanie nr 6;

- aktualną umowę z oczyszczalnią ścieków na przekazywanie nieczystości płynnych w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na przekazanie odpadów, których nie można odzyskać – w przypadku składania oferty na zadanie nr 6;

- aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie Wójta Gminy Raszyn na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych - podstawa prawna: ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 2 lub zadanie nr 3;

- aktualną aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i transporcie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) - dot. zadania nr 5;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwiane odpadów zawierających azbest – w przypadku składania oferty na zadanie nr 5;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.

e)      informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian w przypadku:

1). zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,

2). zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.

3). zmiany obowiązującej stawki VAT - jeżeli zmiana ta będzie powodować zwiększenie kosztów po stronie Wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,

4). zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy.

3.Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

a). zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,

b). zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.

2.Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

09-02-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

w zakresie zadania nr 1:

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – częstotliwość mycia wiat przystankowych – waga 10%

w zakresie zadania nr 2

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – czas awaryjnego opróżnienia zbiornika – waga 10%

w zakresie zadania nr 3

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – częstotliwość serwisowania kabin WC – waga 10%

w zakresie zadania nr 4

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – termin płatności faktury – waga 10%

w zakresie zadania nr 5

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – okres usunięcia wyrobów zawierających azbest – waga 10%

w zakresie zadania nr 6

Kryterium nr 1 – cena – waga 90%

Kryterium nr 2 – czas reakcji od zgłoszenia do likwidacji dzikiego wysypiska – waga 10%

 

Wadium

   Zadanie nr 1 – 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych)

   Zadanie nr 2 – 500,00 zł (pięćset złotych)

   Zadanie nr 3 – nie jest wymagane,

Zadanie nr 4 – 1 000,00 zł (jeden tysiąc złotych

Zadanie nr 5 – 1 000,00 zł (jeden tysiąc złotych)

Zadanie nr 6 – 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych).

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

09-02-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

28-01-2016 r.