<>

Raszyn, dnia  12.02.2016r.

 

ZP.271.1.6.2016.DC(4)

 

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowę ulicy Malwy oraz ulicy Krańcowej na terenie Gminy Raszyn”.

 

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 2164) Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

Pytanie nr 1

Czy zamawiający uzna studnie kanalizacyjne z tworzywa sztucznego o średnicy DN1200 jako równoważne do studni kanalizacyjnych z kręgów betonowych o średnicy DN1200?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający  nie wyraża zgody na zmianę materiałów.

 

Pytanie nr 2

Czy zamawiający uzna studnie kanalizacyjne z tworzywa sztucznego o średnicy DN1000 jako równoważne do studni kanalizacyjnych z kręgów betonowych o średnicy DN1000?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający  nie wyraża zgody na zmianę materiałów.

 

Pytanie nr 3

W przedmiarze robót do zadania II Przebudowa ulicy Krańcowej m. Raszyn w pozycji 108 opisana ilość to 13 kpl. Czy Ilość nie powinna być taka sama jak w pozycji nr 105 czyli 14?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dokonuje zmiany ilości w Przedmiarze robót poz. 108 d.7.1 „ Montaż przewodów do opraw oświetleniowych wciąganych w słupy, rury osłonowe i wysięgniki przy wysokości latarni do

                Było: 13 kpl.

                Jest: 14 kpl.

 

Pytanie nr 4

Między  tabelą zestawienie materiałów znajdującą się w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót Przebudowa ul. Krańcowej w miejscowości Raszyn a przedmiarem robót zadanie II Przebudowa ulicy Krańcowej w m. Raszyn są rozbieżności:

W ilości opraw przedmiar 14sztuk, zestawienie materiałów 13 sztuk.

W ilości wysięgników podwójnych przedmiar 1 sztuka, zestawienie materiałów 2 sztuki 1,5m i 2,5m.

W ilości rur osłonowych DVK75 przedmiar 430m, zestawienie materiałów 511,68m.

W ilości kabla YKY 4x16 przedmiar 510m, zestawienie materiałów 581,9m.

W przedmiarze brak jest pozycji związanej z ułożeniem bednarki FeZn 30x4 o długości 531,44m, która jest ujęta w zestawieniu materiałów.

Bardzo proszę o informację które ilości należy przyjąć do wyceny?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Właściwe ilości przedstawione są w Przedmiarze robót.

W związku z zasilaniem 1-fazowym zrezygnowano z układania bednarki FeZn 30x4. Należy wykorzystać żyłę kabla YKY 4x16 mm2, oznakować taśmą żółto – zieloną na końcach kabla. Tak oznakowaną żyłę uziemić uziomami pionowymi – poz. 99 d7.1.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

  

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.6.2016.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Przebudowa ulicy Malwy oraz ulicy Krańcowej
na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania”

Przedmiotem zamówienia jest: przebudowa ulicy Malwy we wsi Rybie oraz ulicy Krańcowej
w miejscowości Raszyn na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania:

 

Zadanie nr 1 – Przebudowa ulicy Malwy we wsi Rybie na terenie Gminy Raszyn

W ramach zadania należy wykonać:

1. Roboty drogowe.

Zaprojektowano jezdnię z kostki betonowej długości 230 mb, o szerokości od 5,0  do 5,5 m z opaskami (szer. ok. 0,5 m)  i chodnikiem (szerokości ok. 2m) z kostki betonowej na długości ok. 230 m.

- nawierzchnia jezdni: warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 5 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 12 cm,  podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 31,5/63 gr. 18 cm, gruncie stabilizowanym cementem Rm=2,5 MPa gr. 10 cm (mieszanka dowożona)

- nawierzchnia chodników i zjazdów: warstwa ścieralna z kostki betonowej czerwona gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 5 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 gr. 15 cm, gruncie stabilizowanym cementem Rm=2,5 MPa gr. 10 cm (mieszanka dowożona),

- ciek: kostka betonowa szara, gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm.

2. Roboty odwodnieniowe

Dla potrzeb odprowadzenie wód opadowych z ul. Malwy zaprojektowano budowę kanału deszczowego. Budowa kanalizacji deszczowej obejmuje odcinek wyłącznie w pasie drogi gminnej ul. Malwy zgodnie z Załącznikiem nr 2a.

W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wykonanie :

- kanału z rur PCV o śr.  zew.  315 mm-  222,5 m

- kanału z rur PCV śr.  zew. 200 mm- 19,5 m,

- kanału z rur PCV śr.  zew. 160 mm- 9,5 m,

- studni rewizyjnych betonowych studni o śr. 1200 mm– 9 szt.,

- studzienek ściekowych betonowych o śr. 500– 4 szt.,

- ścieki uliczne z prefabrykatów betonowych 50x28x10 – 54 m.

3. Sieć wodociągową

Zaprojektowano wydłużenie sieci wodociągowej DN110 w ul. Malwy w kierunku ul. Białobrzeskiej
tj. montaż rur PE HD o średnicy zew. 110- 76m oraz hydrantu p.poż. o śr. 80 mm podziemnego
z podwójnym zamknięciem -1 szt.

W ramach zamówienia, należy wykonać przyłącza wodociągowe na odcinku od sieci do granicy nieruchomości 1303, 1289/4, 1308, 1307, 1285 (5 szt.). Przyłącza należy wykonać z rur PE 100 SDR 11 PN 16 Dn 40mm  o łącznej długości 11,6  m. Wcinkę przyłącza do wodociągu wykonać za pomocą opaski pełnej kołnierzowej do nawiercania dla rur PE/PVC Dn 110mm, z odejściem kołnierzowym DN 50mm . Za opaską należy zamontować zasuwę domową kołnierzową DN 50mm żeliwną (5 szt.). Głębokość ułożenia przyłączy ok. h=1,70 m.

4. Przyłącza sanitarne.

Przyłącza sanitarne na odcinku od sieci do granicy nieruchomości 1289/4, 1308 (2 szt.). Przyłącza należy wykonać z rur PVC o śr. 160 mm na długości 5,7 m.

Głębokość ułożenia przyłączy ok. h=1,90 m.

 

 

Zadanie nr 2 Przebudowa ulicy Krańcowej w miejscowości Raszyn

W ramach zadania należy wykonać:

1. Roboty drogowe.

Na podstawie załączonej dokumentacji wykonana zostanie przebudowa ciągu pieszo-jezdnego długości 380 mb, szerokości 5 m (miejscowe zwężenie do 3m) z wraz ze zjazdami:

- nawierzchnia ciągu pieszo jezdnego: kostka betonowa szara gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 5 cm typ BEHATON w ilości 1869,29 m2, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 8 cm,  podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 31,5/63 gr. 12 cm, warstwie pospółki gr. 10 cm,  gruncie stabilizowanym cementem Rm=2,5 MPa gr. 15 cm (km 0+00,00-2+75,00) i gr. 25 cm (2+75,00-3+80,50) - mieszanka dowożona,

- nawierzchnia zjazdów: kostka betonowa czerwona gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 5 cm typ BEHATON w ilości 30,24 m2, konstrukcja tak jak na ciągu-pieszo jezdnym,

- ułożenie krawężnika betonowego 15x30 w ilości 766 mb,

- wykonanie ścieku przykrawężnikowego z trzech rzędów kostki w ilości 383 mb.

2.       Roboty odwodnieniowe

Zaprojektowano ułożenie rur z perforacją w połowie obwodu, ułożone w obsypce żwirowej frakcji 16/32 mm i otulinie z geowłókniny filtracyjnej.

Projektowaną sieć kanalizacji deszczowej należy wykonać z rur kanalizacyjnych o średnicy
DN 200mm min. SN10 (sztywność obwodowa 10kN/m2), strukturalnych, dwuściennych.

Łączna długość kanalizacji deszczowej z rur perforowanych wynosi 285,7 m., z rur pełnych wynosi 43,30 m.

Zaprojektowano 7 betonowych wpustów deszczowych o średnicy wewnętrznej fi500 mm.

Zaprojektowano studnie rewizyjno-połączeniowe fi1000 mm w liczbie 10 szt., wykonane
z prefabrykowanych elementów betonowych lub żelbetowych.

Ograniczenie zrzutu wód opadowych do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej zapewnione będzie przez regulator przepływu o wydajności 5l/s, zlokalizowany w studni SD1.

3. Kanalizację sanitarną

Zaprojektowano budowę sieci kanalizacyjnej z rur z PVC o średnicy Dz200mm i długości L200=18,20m oraz Dz160mm i długości L160=2,70m.

4. Roboty elektryczne

Zakres robót elektrycznych obejmuje wykonanie nowej kablowej linii oświetleniowej, montaż słupów oraz opraw oświetleniowych.

W ramach budowy linii oświetleniowej należy wykonać:

- montaż słupów oświetleniowych stalowych ocynkowanych 8 m : 13 szt.

- montaż sodowych opraw oświetlenia ulicznego 70 W : 14 szt.

- budowę linii kablowej nN – YKY 4x16mm2: 492 mb.

Zasilanie i sterowanie projektowanego oświetlenia ulicznego należy przewidzieć zgodnie
z warunkami wydanymi przez Urząd Gminy Raszyn z istniejącej linii napowietrznej na ul. Granicznej.

5. Przyłącza wodociągowe.

Zakres robót obejmuje wykonanie przyłączy wodociągowych z rur PCV o śr. 110 mm, łącznej długości 10,44 m, na odcinku od istniejącej sieci wodociągowej do działek ewidencyjnych: nr 922, nr 923, nr 924, nr 925, nr 926, nr 927.

Należy dokonać wymiany istniejących skrzynek dla zaworów wodociągowych na skrzynki żeliwne duże 185 mm w liczbie 7 szt.

Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.23.32.52-0, 45.23.32.20-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.90-8, 45.23.32.21-4, 45.23.13.00-8,

Zamawiający DOPUSZCZA składania ofert częściowych na jedno wybrane zadanie lub oba zadania

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015, poz. 2164) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Zadanie nr 1 - do 1 sierpnia 2016 r.

Zadanie nr 2 – do 1 sierpnia 2016 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane
w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym odpowiednio co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złoty) każda z robót odpowiadające rodzajem i robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. obejmujące budowę/przebudowę nawierzchni z  kostki betonowej (placu, części drogi tj. jezdni, chodnika bądź ścieżki rowerowej) oraz wykonanie kanalizacji deszczowej/ sanitarnej/ wodociągowej – dotyczy zadania nr 1;

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 400 000,00 zł brutto (słownie: czterysta tysięcy złoty) każda z robót odpowiadające rodzajem i robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. obejmujące budowę/przebudowę nawierzchni z  kostki betonowej (placu, części drogi tj. jezdni, chodnika bądź ścieżki rowerowej), wykonanie kanalizacji deszczowej/sanitarnej/ wodociągowej, oraz wykonanie kablowej linii oświetleniowej – dotyczy zadania nr 2;

dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia odpowiednio:

dla zadania nr 1: co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika robót); co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika budowy),

dla zadania nr 2: co najmniej 1 (jedną)  osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika budowy); co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót); co najmniej 1 (jedną) osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (pełniącą rolę  Kierownika robót); co najmniej 1 (jedną) osobę, posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych na stanowisku eksploatacji w zakresie montażu oraz w zakresie kontrolno-pomiarowym dla urządzeni, instalacji i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 kV;

 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/ Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z kosztorysami ofertowymi sporządzonymi metodą kalkulacji uproszczonej odpowiednio dla każdego z zadań, na które składana jest oferta,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1.     Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 5 lub 6,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)       w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

1.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zaniechanych/zamiennych – w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3)– ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

3. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

18-02-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena- waga kryterium 95 %

Oferowany okres gwarancji i rękojmi – waga kryterium 5 %

Wadium

dla zadania nr 1 – 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych)

dla zadania nr 2 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

18-02-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

03-02-2016 r.

 

Załączniki do pobrania: