Raszyn, dnia 25.02.2016r.

 

ZP.271.1.8.2016.MŚ(4)

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Miklaszewskiego w Dawidach Bankowych”.

 

Na podstawie  art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164) Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

Pytanie nr 1

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Rozdział II- Przedmiot zamówienia i w opisie przedmiotu zamówienia – zał. Nr 2 do SIWZ, wskazane jest, że odcinki sieic kanalizacji deszczowej należy wykonać z rur GRP PN1 SN10000, natomiast w przedmiarze robót poz. 40 i poz. 42- kanały fi 4000 i 315 należy wykonać z rur PCV.

Prosimy o sprecyzowanie rodzaju materiału jaki należy  przyjąć przy wycenie kanałów fi 400 i fi 315.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Z rur GRP PN1 SN 10000 należy wykonać odcinki kanału o średnicy

 

Pytanie nr 2

Czy przy budowie kanalizacji deszczowej, która stanowi element gospodarki drogowej  Gmina będzie pobierała opłaty za zajęcie pasa drogowego?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Przy budowie kanalizacji deszczowej Gmina nie pobiera opłat za zajęcie pasa  drogowego.

 

Pytanie nr 3

Czy Wykonawca po zakończeniu inwestycji i dokonaniu odbioru końcowego będzie zobowiązany do uzyskania w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie przedmiotu umowy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

O decyzję na użytkowanie występuje Zamawiający.

 

Pytanie nr 4

Czy Zamawiający uzna jako rozwiązanie równoważne dla rur GRP zastosowanie systemu kanalizacyjnego opartego na rurach kamionkowych o wytrzymałości potwierdzonej obliczeniami wytrzymałościowymi. Rury produkowane są zgodnie z normą PN-EN295 oraz posiadają parametry pozanormowe uwzględnione w aprobacie IBDiM, dopuszczającej rury między innymi do zastosowania w ciągach komunikacyjnych? (aprobata w załączniku). Uzupełnienie sytemu będą stanowić studnie betonowe z monolitycznymi dennicami typu „PERFECT”.   Jednocześnie informujemy iż jednostki samorządowe w podobnych sytuacjach uznają tą argumentację jako wystarczającą do dopuszczenia proponowanego przez Nas systemu jako równoważny do systemu z GRP. Dopuszczenie takie eliminuje ryzyko protestów, które mogły by wnieść inne strony postępowania. Uzasadnienie techniczne dla zastosowania systemu rur kamionkowych ze studniami betonowymi typu Perfect: Kanały kamionkowe na tle innych materiałów wyróżniają się między innymi: • Większą odpornością termiczną i współczynnikiem rozszerzalności termicznej od rur tworzywowych uwzględnionych w dokumentacji. • Odpornością na promieniowanie słoneczne. • Parametrami wytrzymałościowymi niezależnymi od temperatury.  • Wysoką odpornością na płukanie wysokociśnieniowe. Proponowany system rur kamionkowych posiada potwierdzenie odporności na płukanie dyszami wysokociśnieniowymi 340 bar. • Najwyższą odpornością chemiczną. Systemy kamionkowe posiadają najlepsze parametry odporności chemicznej. Dla materiału podstawowego odporność wynosi pH 0-14 dla uszczelek pH 0,4-13,4.  • Wysoką odporność na ścieranie. W teście Darmstad testowi poddano rury z różnych materiałów. Na wykresach przedstawiających wyniku testu wyraźnie widać, że w zakresie ścieralność kamionka ma bardzo dobre parametry. Jeżeli rozpatrzymy wykres ścieralność z uwzględnieniem grubości ścianki rury wyniki są jeszcze bardziej korzystne dla kamionki.  • Największą żywotnością kanałów. Według załącznika 6 przewodnika trwałości budownictwa (Ocena trwałości i właściwości budowli) opracowanego dla Niemieckiego Ministerstwa Transportu i Budownictwa trwałość kanałów kamionkowych wynosi 80-100 lat natomiast kanałów tworzywowych wynosi 40-50 lat. Doświadczenia eksploatacyjne pokazują, że żywotność kanałów kamionkowych może być znacznie wyższa niż podają wytyczne. • Większą sztywność rur oraz ich ciężarem. Połączenie tych dwóch parametrów skutecznie eliminuje możliwość wystąpienia przemieszczania kanałów lub utratę geometrii podczas zagęszczania opsypki lub podczas zasypywania kanału, które w znacznym stopniu wpływają na prawidłową eksploatację.  Studnie betonowe z monolitycznymi dennicami typu „PERFECT” tle innych materiałów wyróżniają się między innymi: Lepszą kompatybilnością z rurami typu sztywnego • Większą wytrzymałością i trwałością materiału szczególnie w kontekście oddziaływania sił zgniatających, • Obojętnością na oddziaływanie sił wyporu wody, • Lepszą kompatybilnością z rurami typu sztywnego, • Odpornością na promieniowanie słoneczne, • Lepszą kompatybilnością z rurami typu sztywnego, • Technologia PERFECT umożliwia przemysłową i zautomatyzowaną produkcję betonowych monolitycznych  dennych elementów studni kanalizacyjnych. Do produkcji ich stosuje się beton   samozagęszczalny SCC. Beton ten umożliwia wykonanie elementów o bardzo skomplikowanych kształtach bez potrzeby jego mechanicznego zagęszczania.  • w jednym cyklu produkcyjnym można otrzymać dennice o dowolnie skonfigurowanej kinecie, spoczniku i szczelnym połączeniem z rurami kolektora, z uwzględnieniem ilości przyłączy, wielkości  ich średnic, wysokości ich położenia, kątów i spadków z zachowanie szczelności wymaganej przez producenta rur kamionkowych.  • idealnym przepływem hydraulicznym - dokładne rozmieszczenie i nachylenie wszystkich przyłączy oraz rynien kinety umożliwia zoptymalizowanie przepływu na całej długości kolektora. Technologia PERFECT pozwala na wykonanie jednolitego spadku kolektora z dokładnością do 1 mm łącznie z przejściami szczelnymi i kinetą. Zapobiega to powstawaniu osadów, zatorów oraz zawirowań w kanale. Przyłącza są posadowione z dokładnością do 1°, w zakresie od 90° – 270° po obwodzie w stosunku do wylotu 0°. • Odporność chemiczna – zwiększenie odporności studni na agresywność chemiczną o ekspozycji XA2 i XA3 osiągamy przez zastosowanie do produkcji betonu cementu siarczano odpornego HSR zgodnie z krajowym uzupełnieniem normy PN-B-06265:2004. Uzasadnienie ekonomiczne dla zastosowania systemu rur kamionkowych ze studniami betonowymi typu Perfect: Zastosowanie proponowanego przez nas systemu pozwoli Państwu wybudować kanalizację o co najmniej dwukrotnie większej żywotności. W związku z powyższym będzie Państwo mogli obniżyć współczynnik amortyzacji, który znacząco wpływa na stawkę taryfy za oprowadzanie ścieków. Dla systemów tworzywowych zgodnie z wytycznymi przyjmuje się żywotność od 40–50lat. Dla systemów kamionkowych żywotność określa się na okres 80 – 100lat. Ta zależność pozwala dwukrotnie obniżyć współczynnik amortyzacji w przypadku zastosowania systemów kamionkowych. Nasze doświadczenia w tym zakresie pokazują, że zastosowanie proponowanego przez nas systemu powoduje znaczne oszczędności.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający mając na uwadze wykonanie dalszych etapów odwodnienia w latach  następnych, podtrzymuje decyzję  wykonania kanałów deszczowych z rur typu GRP.

 

Pytanie nr 5

Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie kanałów DN 315 i DN 400 z rur PVC litych SN8?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak, Zamawiający dopuszcza wykonanie kanałów DN 315 i DN 400 z rur PVC litych SN8.

 

 

Pytanie nr 6

W opisie technicznym napisane jest, że grunt z wykopu nie nadaje się do zasypki, z kolei szczegółowa specyfikacja techniczna nakazuje zasypkę gruntem z wykopu. Jaką przyjąć metodę. Przedmiar tej kwestii w ogóle nie reguluje. Jeżeli ma być wymiana gruntu, to gdzie umieścić tę kalkulację?

 

Pytanie nr 7

SIWZ nakłada na Wykonawcę obowiązek prowadzenia dziennika pompowania. Przedmiar nie przewiduje pompowania, chociaż woda występuje nawet na głębokości 1,7m. Jak Zamawiający zamierza rozliczać konieczność pompowania wody?

 

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 6 i 7:

Wynagrodzenie winno być określone w oparciu o dokumentację projektową, STWiOR oraz wiedzę własną. Jako materiał pomocniczy Zamawiający dostarcza przedmiar robót. Cena za wykonanie przedmiaru zamówienia powinna obejmować wszystkie koszty związane z realizacją robót oraz koszty czynności niezbędnych do wykonania zadania.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.8.2016.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Miklaszewskiego w Dawidach Bankowych”

 

Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie kanalizacji deszczowej o łącznej długości 639,5 m, odcinek od studni D22 do studni D36 w ul. Miklaszewskiego w Dawidach Bankowych, z rur typu GRP PN1 SN10000 ( zamiast projektowanych rur WIPRO i PVC )  przeznaczonych do układania metodą wykopu otwartego odpowiednio o średnicach i długościach:

D22 –D23, fi 0,5 m, l = 60 m

D23- D31,  fi 0,6 m, l = 290 m

D31 – D34, fi 0,5 m, l =169 m

D34 – D35, fi 0,4 m, l = 59,5 m

D35 – D36, fi 0,3, l = 61m


Na sieci należy wykonać studzienki przepływowe  z kręgów betonowych  fi 1500 mm  12 szt , oraz    fi 1200 mm  2 szt. Dla ujęcia wód deszczowych z ulicy zaprojektowano typowe wpusty uliczne z rur betonowych o średnicy  D=0,5 m  po obu stronach jezdni oraz podejścia do wpustów z rur PVC ze ścianką litą  klasa S  o średnicy 0.20 .
Średnie zagłębienie przewodu  wynosi 2,80 m.

Zamówienie obejmuje przebudowę istniejącego przewodu wodociągowego na PE100, SDR 17, PN10, fi 160/9,5 mm, na długości 55 m, wraz z wszystkimi przyłączami również tymi które kolidują z zaprojektowanym.

 

Odtworzenie nawierzchni po robotach związanych z budową kanalizacji deszczowej.

1. Konstrukcja nawierzchni w miejscu wykopu:

a)        warstwa ścieralna z betonu asfaltowego  AC 8 S 35/40 gr. 4 cm,

b)       warstwa wiążąca z betonu asfaltowego  AC 16 W 50/70 gr. 6 cm,

c)        podbudowa z tłucznia kamiennego stabilizowanego mechanicznie- warstwa dolna o frakcji 31,5-63 gr. 17 cm zaklinowanego klińcem kamiennym o frakcji 0- 31,5  gr. 8cm, co daje łączna grubość podbudowy tłuczniowej 25 cm,

2. Konstrukcja nawierzchni na pozostałej części jezdni:

a) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego  AC 8 S 35/50. 4 cm,

Nawierzchnie z mas mineralno- asfaltowych należy układać rozściełaczem do mas bitumicznych. Jeżeli fragmenty odtworzenia warstwy wiążącej nie pozwalają na zastosowanie rozściełacza należy ją układać ręcznie, przy czym jakość i równość nie może odbiegać od nawierzchni układanej mechanicznie. Układanie mieszanki asfaltowej ma być wykonywane w temperaturze powyżej 5 °C na czyste i skropione emulsją asfaltową podłoże asfaltowe. Nawierzchnia asfaltowa ma być wykonana z masy asfaltowej o parametrach jak dla ruchu KR1-2,

3. Obramowanie nawierzchni za pomocą oporników betonowych 12x25x100 na ławie z betonu C12/15 (F=0,067 m3),

4. Uzupełnienie ubytków w poboczu z destruktu bitumicznego gr. śr. 5 cm wraz   nadaniem spadków,

5. Odtworzenie progów zwalniających z kostki betonowej gr. 8 cm na podbudowie z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa gr. 10 cm wraz z wykonaniem oznakowania pionowego cienkowarstwowego P-25 oraz elementami odblaskowymi „kocie oczka”.

Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.23.21.30-2

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015, poz. 2164) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 31.05.2016r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

 

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 400 000,00 zł brutto (słownie: czterysta tysięcy złotych) każda z robót tzn. zamówień polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie sieci  kanalizacji deszczowej lub kanalizacyjnej wraz z odtworzeniem nawierzchni.                            

dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót) ,

b)       co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika robót).

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.7 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy).

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/ Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)    wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz kosztorysem ofertowym sporządzonym metodą kalkulacji uproszczonej ,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

 

Warunki zmiany umowy.

1.        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 8 lub 9,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami, zmiany, rezygnacji lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

6)       zwłoki w uzyskaniu przez Wykonawcę wymaganych pozwoleń, uzgodnień lub opinii innych organów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, mimo dołożenia wszelkich starań ze strony Wykonawcy w zakresie uzyskania w/w dokumentów,

7)       działalności ze strony użytkowników nieruchomości przyległych do placu budowy, mogących mieć wpływ na zakres rzeczowy lub  sposób wykonania lub  terminy lub  wysokość wynagrodzenia,

8)       działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwania lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia,

2.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zaniechanych/zamiennych – w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1), 2), 3)– ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z zaakceptowanego przez Zamawiającego kosztorysu, o którym mowa w §2 ust. 3 wzoru umowy , a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w zaakceptowanym przez Zamawiającego kosztorysie o którym mowa w §2 ust. 3, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, materiałów, sprzętu, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

3. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

02-03-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena- waga kryterium 95 %

Gwarancja i rękojmia – waga kryterium 5 %

Wadium

20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

02-03-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

16-02-2016 r.

Dokumenty do pobrania: