Uchwała Nr  XXII/210/16

Rady Gminy Raszyn

z dnia 12 maja 2016 r.

 

w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn - rejon ul. Starzyńskiego i ul. Kwiatów Polnych

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz art. 14 ust. 1, ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199 ze zm.) na wniosek Wójta Gminy Raszyn, po stwierdzeniu wykonania zadań i czynności poprzedzających podjęcie uchwały, określonych w art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Rada Gminy Raszyn uchwala, co następuje:

 

§ 1.

 

  1. Przystępuje się do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn - rejon ul. Starzyńskiego i ul. Kwiatów Polnych, obejmujący obszar planu w obrębie Dawidy Bankowe, którego granice wyznaczają:

1) od północy - północna granica działki nr ew. 77;

2) od wschodu - wschodnia granica działki nr ew. 77;

3) od południa - południowa granica działki nr ew. 77;

4) od zachodu - zachodnia granica działki nr ew. 77.

 

2.   Granice obszaru planu, o którym mowa w ust. 1, oznaczone są następującymi  literami: A - B - C - D - E - F - A na załączniku graficznym stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

3.  Analiza dotycząca zasadności przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennegoczęści terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn - rejon ul. Starzyńskiego i ul. Kwiatów Polnych i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.

 

§ 2.

 

Sporządzenie planu zostanie wykonane w skali 1:1000.

 

§ 3.

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Raszyn.

 

§ 4.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

                                                                                              do uchwały Nr XXII/210/16

                                                                                              Rady Gminy Raszyn

                                                                                              z dnia 12 maja 2016 r.

ANALIZA

dotycząca zasadności przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennegoczęści terenów położonych we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn - rejon ul. Starzyńskiego i ul. Kwiatów Polnych i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Raszyn

  1. TEREN OBJĘTY ANALIZĄ
  2. Analizą objęto teren położony we wsi Dawidy Bankowe w Gminie Raszyn, którego granice wyznaczają:

1) od północy - północna granica działki nr ew. 77;

2) od wschodu - wschodnia granica działki nr ew. 77;

3) od południa - południowa granica działki nr ew. 77;

4) od zachodu - zachodnia granica działki nr ew. 77.

 

II. STAN ISTNIEJĄCY ZAGOSPODAROWANIA TERENU

Analizowany teren stanowi niezabudowana działka o nr ew. 77 we wsi Dawidy Bankowe przy ul. Starzyńskiego róg ul. Kwiatów Polnych o powierzchni 7387m2.

III. ANALIZA DOTYCHCZAS OBOWIĄZUJĄCYCH USTALEŃ PLANISTYCZNYCH

Obszar wyznaczony do sporządzenia planu na podstawie "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy - obszar I" zatwierdzonego Uchwałą Nr LIX/984/05 Rady Gminy Raszyn z dnia 27 października 2005r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 266, poz. 8713 z dnia 6 grudnia 2005 r.), zmienioną Uchwałą Nr XII/175/07 Rady Gminy Raszyn z dnia 20 września 2007r. (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 241, poz. 6976 z dnia 25 listopada 2007 r.), zmienioną Uchwałą Nr XLI/451/13 Rady Gminy Raszyn z dnia 26 września 2013r. (Dz. Urz. Woj. Maz., poz. 10595 z dnia 23 października 2013 r.) w sprawie zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi Dawidy, Dawidy Bankowe, Łady, Podolszyn Nowy - obszar I - rejon rzeki Raszynki znajduje się na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oznaczonym symbolem MN.

 

IV. OPIS PRZEWIDYWANYCH ROZWIĄZAŃ

 

      Stwierdzono potrzebę rozpoczęcia procedury sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w trybie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U z 2015 poz. 199 ze zm.) w wyniku uwzględnienia przez Wójta Gminy Raszyn części wniosku dot. sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w zakresie dopuszczenia wolno stojącej zabudowy usługowej oraz zmiany wskaźników i parametrów  dotyczących zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.

V. STOPIEŃ ZGODNOŚCI PRZEWIDYWANYCH ROZWIĄZAŃ Z USTALENIAMI STUDIUM

  1. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Raszyn, uchwalone Uchwałą Rady Gminy Raszyn Nr LX/590/14 z dnia 21 października 2014 r. przeznacza obszar objęty do sporządzenia planu jako tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usług, w tym usług  publicznych, poza wsiami Raszyn, Rybie, Nowe Grocholice (M3).

 

4.1.2.3.

 

Symbol terenu
i kierunki rozwoju

M3 - tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usług, w tym usług  publicznych, poza wsiami Raszyn, Rybie, Nowe Grocholice

Podstawowy kierunek przeznaczenia terenu

  • zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna w zabudowie wolno stojącej lub bliźniaczej;
  • w zorganizowanych osiedlach mieszkaniowych zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna w zabudowie wolno stojącej, bliźniaczej lub szeregowej;
  • zieleń ogólnodostępna z urządzeniami sportowo-rekreacyjnymi, placami zabaw, zielenią izolacyjną, stawy, oczka wodne;
  • garaże, wiaty, budynki gospodarcze, obiekty małej architektury, urządzenia budowlane;
  • drogi lokalne, dojazdowe i wewnętrzne, ścieżki rowerowe;
  • wbudowane usługi towarzyszące - usługi z wykorzystaniem urządzeń służących działalności, której celem jest zaspokajanie podstawowych potrzeb ludności, które nie wytwarzają dóbr materialnych bezpośrednimi metodami przemysłowymi, a w szczególności: usługi handlu detalicznego, działalności biurowej, oświaty, nauki, edukacji, odnowy biologicznej i ochrony zdrowia, apteki, usługi opieki społecznej, sportu i rekreacji, kultury, projektowania i pracy twórczej, gastronomii, turystyki, wynajmu, działalności weterynaryjnej, drobnych usług rzemieślniczych takie jak usługi fryzjerskie, kosmetyczne, pralnicze oraz drobne usługi naprawcze sprzętu codziennego użytku;
  • usługi komercyjne lub publiczne w oddzielnych budynkach, w szczególności: usługi handlu detalicznego, obiekty administracyjno-biurowe, banki, poczta, usługi telekomunikacji, usługi oświaty, nauki, edukacji, odnowy biologicznej i ochrony zdrowia, opieki społecznej, sportu i rekreacji, kultury, projektowania i pracy twórczej, hoteli i gastronomii, turystyki, działalności weterynaryjnej, drobne usługi rzemieślnicze takie jak usługi fryzjerskie, kosmetyczne, pralnicze oraz drobne usługi napraw sprzętu codziennego użytku itp.;
  • w zorganizowanych osiedlach mieszkaniowych obowiązek lokalizacji usług oświaty według, dostosowanych do chłonności terenów, wskaźników dotyczących usług określonych w Studium;

Dopuszczalny kierunek przeznaczenia terenu

  • urządzenia infrastruktury technicznej i ochrony środowiska dla potrzeb działki, potrzeb lokalnych lub ponadlokalnych;
  • dopuszczenie zachowania terenów rolnych i zabudowy zagrodowej;
  • usługi inne, w szczególności: usługi handlu hurtowego, obsługi technicznej pojazdów, napraw pojazdów mechanicznych (z wyłączeniem stacji paliw, a także obiektów wymagających bazy pojazdów transportu towarowego);

 

  • (.)

Ograniczenia w zagospodarowaniu terenu

  • zakaz lokowania nowej zabudowy zagrodowej;
  • zakaz przeznaczania terenu pod składowiska opału i odpadów, złomowiska, handel paliwami i gazem płynnym;
  • zakaz realizacji przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko z wyjątkiem elementów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania gminnych i ponad lokalnych systemów inżynieryjnych;
  • zakaz degradacji środowiska mieszkaniowego poprzez lokalizacje usług konfliktowych w stosunku do sąsiadującej zabudowy mieszkaniowej, a zwłaszcza zakaz lokalizacji usług stwarzających zagrożenia dla zdrowia ludzi;
  • na terenach z przewagą zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej kwalifikacja terenów w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, jako tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;
  • na terenach z zabudową mieszkaniową jednorodzinną i usługami kwalifikacja terenów w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, jako tereny zabudowy mieszkaniowo - usługowej;
  • warunkiem realizacji zabudowy na terenach zmeliorowanych jest przebudowa lub likwidacja istniejących w obszarze urządzeń melioracyjnych w sposób zapewniający swobodny odpływ wód drenażowych i powierzchniowych z dopuszczalnym przykryciem, przebudową istniejących rowów melioracyjnych lub przeniesienia ich w linie rozgraniczające dróg, pod warunkiem zachowania drożności, jeżeli przeprowadzają wody melioracyjne z terenów sąsiednich zgodnie z warunkami technicznych określonymi przez zarządzającego;

 

 

  1. Teren wyznaczony do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i przeznaczony w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Raszyn pod zainwestowanie położony jest na terenach, dla których uzyskano poprzednie zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze. Zgody te uzyskano do Miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Raszyn, przyjętego Uchwałą Nr 23/94 Rady Gminy Raszyn z dnia 9 listopada 1994r. (Dz. Urz.. Woj. Warszawskiego Nr 24 poz. 821 z dnia 5 grudnia 1994 r.).

 

VI. ZASADNOŚĆ PRZYSTĄPIENIA DO SPORZĄDZANIA PLANU

  1. Po przeprowadzeniu analizy dotyczącej potrzeb inwestycyjnych z zakresu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy usługowej określonych w Studium - rysunek nr I, w świetle obowiązujących przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, należy stwierdzić, że przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest zasadne.
  2. Przystąpienie do sporządzenia planu ma na celu ustalenia przeznaczenia terenu, oraz określenia sposobów jego zagospodarowania i zabudowy, ustalenia parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zasad zagospodarowania. Plan powinien uwzględnić możliwie potrzebę inwestycyjną przewidzianą przez wnioskodawcę, nie naruszając jednocześnie ładu przestrzennego.                                                                            W przypadku dopuszczenia zabudowy usługowej sporządzenie planu przyczyni się również do rozwoju ekonomicznego Gminy z tytułu wzrostu dochodu z podatku od nieruchomości.

 

VII.NIEZBĘDNY ZAKRES PRAC PLANISTYCZNYCH

Obszar opracowania

Zgodnie z opisem w pkt. I analizy

Zakres merytoryczny

Projekt planu zostanie sporządzony z uwzględnieniem stosownych standardów przy zapisywaniu ustaleń projektu planu, wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. (Dz. U. Nr 164, poz. 1587) oraz odpowiednio do zakresu planu z uwzględnieniem stosownych zapisów z art. 15 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U. z 2015 r. poz. 199 ze zm.).

Zakres prac

Odpowiednio do zakresu planu należy sporządzić prognozę oddziaływania na środowisko i prognozę skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego.

Materiały geodezyjne:

Odpowiednio do treści ww. planu zagospodarowania przestrzennego zostanie sporządzony rysunek planu. Rysunek planu zostanie sporządzony na mapie w skali 1:1000, stanowiącej urzędową kopię sekcji map zasadniczych.