obrazek

 

JRP5.271.1.5.2016.AW(2)

18.07.2016 r.

INFORMACJA

O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Na podstawie art. 93 ust. 3 pkt. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015 r., poz. 2164) Zamawiający unieważnia postępowanie na „Świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego w zakresie obsługi prawnej świadczonej przy realizacji projektu pn.: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn – faza V” 

 

Uzasadnienie faktyczne i prawne

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7. Zamawiający pomimo faktu iż wartość zamówieni przekracza wyrażona w złotych równowartość kwoty 30 000  euro nie opublikował  ogłoszenie o zmówieniu publicznym. Tym samym postępowanie zostało obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

 

 

 

obrazek

 Raszyn, dnia 11.07.2016 r.    

 JRP5.271.1.5.2016.AW

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych

I. Zamawiający: Urząd Gminy Raszyn

Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2A, 05-090 Raszyn

tel. 22 701 77-77, faks 22 701 77 78

Zaprasza do złożenia ofert cenowych na:

„Świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego w zakresie obsługi prawnej świadczonej przy realizacji projektu pn.: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn – faza V”

 

II. Opis przedmiotu zamówienia i termin realizacji

Świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego w zakresie obsługi prawnej świadczonej przy realizacji projektu realizowanego przez Zamawiającego  według ustalonego z Zamawiającym harmonogramem pracy, w następujących miejscach i czasie:

 1)      raz w tygodniu w ustalonym dniu w godzinach w siedzibie Zamawiającego,

 2)      w terminie i miejscu wyznaczonym w ramach zastępstwa prawnego i procesowego,

 3)      w innym miejscu, w którym Zamawiający załatwia sprawy bądź prowadzi negocjacje,

 

obejmującej w szczególności:

1)   doradztwo w zakresie przygotowywania pod względem prawnym właściwych procedur zamówień publicznych, w tym wskazanie właściwego trybu postępowania przewidzianego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.

2)   opracowywanie i uzgadnianie z Zamawiającym wzorów wszystkich umów cywilnoprawnych oraz aneksów do umów, związanych z realizacją Projektu – zarówno zawieranych w trybie ustawy Pzp jak i z pominięciem tej ustawy a następnie opiniowanie, pod względem zgodności z przepisami prawa, umów i aneksów do umów, ze wskazaniem niezbędnych korekt, z przepisami prawa, umów i aneksów do umów, ze wskazaniem niezbędnych korekt,

3)   opracowywanie opinii i analiz prawnych wynikających z prowadzonych Projektów,

4)   udzielanie Zamawiającemu porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa w związku z działaniami projektowymi

5)   przygotowywanie i uzgadnianie z Zamawiającym projektów odpowiedzi na wystąpienia Wykonawców w trakcie postępowań o zamówienia publiczne oraz w trakcie realizacji tych zamówień dotyczących problematyki natury prawnej;

6)    weryfikacja umów łączących Beneficjenta z Instytucją Pośredniczącą lub Instytucją Zarządzającą oraz ewentualnego wykonania analiz i przedstawienia opinii w tym zakresie

7)   uczestniczenie w rokowaniach, spotkaniach i negocjacjach w ramach Projektów (na terenie Raszyna) jeżeli zaistnieją okoliczności do prowadzenia takich rokowań, spotkań i negocjacji.

8)   W ramach zamawianych uug do obowiązków Wykonawcy należeć będzie także udzielanie Zamawiającemu pomocy prawnej w trakcie kontroli, dotyczących Projektów, przeprowadzanych przez uprawnione jednostki nadzorcze, polegającej na weryfikacji, przygotowanych przez Zamawiającego, wyjaśnień oraz stanowisk.

9)   udzielanie porad i konsultacji prawnych,

10)       sporządzanie pisemnych opinii prawnych,

11)       występowanie przed sądami i urzędami w ramach zastępstwa prawnego i procesowego,

12)       uczestnictwo w przetargach,

13)       uczestnictwo w negocjowaniu umów,

14)       świadczenie pomocy prawnej raz w tygodniu w ustalonym dniu w siedzibie Zamawiającego lub innym miejscu, w którym Zamawiający załatwia sprawy lub prowadzi negocjacje,

15)       w uzasadnionych sytuacjach , gdy konieczny będzie bezpośredni kontakt z zamawiającym przedstawiciel Wykonawcy zobowiązuje się stawić w siedzibie Zamawiającego w ciągu 2 dniu roboczych od zaproszenia go przez  Zamawiającego,

16)       bieżące informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności JRP oraz o konieczności aktualizacji dokumentów Urzędu,

17)       pisemne informowanie Wójta Gminy – o uchybieniach w działalności Urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,

18)       Wykonawca zapewni koordynację obsługi prawnej przez Koordynatora, wyznaczonego przez Wykonawcę. Dla prawidłowego wykonania zamówienia niezbędne jest by wyznaczony Koordynator był stale dostępny dla Zamawiającego w godzinach pracy Urzędu poprzez kontakt telefoniczny oraz za pomocą elektronicznych środków łączności.

19)       Wykonawca świadczyć będzie pomoc prawną z należytą starannością wynikającą z wiedzy prawniczej oraz zasad etyki zawodowej z należytą troską o finanse publiczne oraz interes prawny Zamawiającego.

20)       udzielanie pomocy prawnej przez Wykonawcę odbywać się będzie niezwłocznie, natomiast w przypadku spraw złożonych i skomplikowanych udzielenie pomocy prawnej winno nastąpić w terminie 7 dni,

21)       na zapytania prawne JRP Urzędu Gminy Raszyn Wykonawca będzie udzielać odpowiedzi w formie pisemnych opinii. Opinia prawna powinna być sporządzona w postaci wydruku komputerowego i każdorazowo przekazywana w formie papierowej i elektronicznej – po uprzednim zarejestrowaniu w systemie obiegu dokumentów obowiązującym w Urzędzie,

22)       pomoc prawna świadczona będzie przez osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego lub adwokata

23)       Zamawiający w celu wykonywania czynności objętych zamówieniem udostępni Wykonawcy w swojej siedzibie pomieszczenie biurowe wyposażone w meble biurowe, a także umożliwi korzystanie z telefonu stacjonarnego.

2 Wzór umów stanowią załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

3. Przedmiot zamówienia opisany został wg. następujących kodów CPV – 79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8

4. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.

5. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminy składania ofert.

 

III. Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1.         Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia.

Wykonawca powinien wykazać wykonanie (zakończenie), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonywanie, w okresie ostatnich nie mniej niż 2 (dwie) usługi (wykonane lub wykonywane należycie), polegające na obsłudze prawnej w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego – stosowania przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych; nie mniej niż 1 (jedną) usługę (wykonaną lub wykonywaną należycie), polegającą na bieżącej obsłudze prawnej jednostki samorządu terytorialnego (gmina/miasto); nie mniej niż 1 (jedna) usługę (wykonaną lub wykonywaną należycie), polegającą na obsłudze prawnej w zakresie upadłości

2.         Odnośnie spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia aktualnie wpisanymi na listę radców prawnych (art. 23 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych – tekst. jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 637 z późn. zm.) lub adwokatów (art. 65 ustawy z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze – tekst jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 635 z późn. zm.) z których:

a) co najmniej 2 (dwie) osoby posiadającą uprawnienia radcy prawnego

- Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:

1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg załączonego wzoru formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,

2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);.

3) Wykaz wykonanych zamówień, dla potrzeb oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru załączonego do niniejszego zapytania stanowiącego załącznik nr 4 do zapytania ofertowego,

4) Wykaz osób, które będą świadczyć pomocy prawną w ramach zamówienia z podaniem informacji dotyczących posiadanych kwalifikacji oraz doświadczenia oraz kopią wpisu na listę radców prawnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst. jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 637 z późn. zm.) lub adwokatów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 635 z późn. zm.), w którym to wykazie Wykonawca zobowiązany jest do wskazania wyłącznie dwóch osób dla potrzeb oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu i dla potrzeb oceny w ramach kryteriów oceny ofert. Wskazane osoby w wykazie będą wyłącznymi osobami świadczącymi pomoc prawną dla Zamawiającego - wg wzoru załączonego do niniejszego zapytania stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.

Zamawiający w przypadku wątpliwości lub nie załączenia lub załączenia nieprawidłowych dokumentów będzie wzywał Wykonawców do uzupełnienia dokumentów we wskazanym przez siebie terminie (Zamawiający odstąpi od wezwania w przypadku gdy z treści dokumentu w sposób oczywisty wynikać będzie niespełnienie warunków udziału w postępowaniu). W przypadku nie uzupełnienia lub uzupełnienia nieprawidłowych dokumentów oferta wykonawcy nie będzie rozpatrywana. Oferta Wykonawcy nie będzie rozpatrywana również w przypadku niezgodności z opisem przedmiotu zamówienia. 

1.       Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

2.       Oferta obejmie całość przedmiotu zamówienia i musi być sporządzona w oparciu o niniejszą zapytanie.

3.       Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej alternatywę spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert równoważnych.

4.       Oferta (formularz cenowo – ofertowy) musi spełniać następujące wymogi:

   1) oferta ma być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze, ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem pod rygorem jej nieważności;

2) oferty nieczytelne nie będą rozpatrywane;

3) formularz oferty oraz wszystkie załączniki muszą być podpisane na każdej zapisanej stronie przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania firmy (podpis i pieczątką imienną lub czytelny podpis), zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej firmy Wykonawcy;

 4) upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy należy dołączyć do oferty w formie oryginału, o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub załączonych dokumentów,

a)       w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy.

b)       w przypadku złożenia kserokopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone
„za zgodność z oryginałem” przez mocodawcę lub notarialnie.

5)       wszystkie strony oferty, w kolejności wskazanej w formularzu ofertowym, mają być spięte (zszyte) w sposób zapobiegający możliwości zmiany zawartości oferty;

6)       zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane kolejnymi numerami,

7)       wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.

8) wszelkie miejsca wymagające wypełnienia lub skreślenia należy skreślić lub wypełnić poprzez wpisanie cyfry lub słowa. Nie wstawienie żadnego znaku, pozostawienie pustego  miejsca lub nie wykreślenie skutkować  będzie  odrzuceniem oferty.

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

1.       Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania w jest P. Dorota Czajkowska lub P. Elżbieta Funo lub P. Anna Wierzbicka-Abramska

2.       Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach pracy urzędu.

 

VI. Miejsce składania ofert

Ofertę cenową należy złożyć w siedzibie Zamawiającego :ul. Szkolna 2A, 05-090 Raszyn w zamkniętej   dopiskiem:

„Świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego w zakresie obsługi prawnej świadczonej przy realizacji projektów realizowanych  przez Zamawiającego

 

  złożyć w terminie do dnia 18-07-2016 r.

 

VII. Kryteria oceny ofert

Spośród złożonych ofert, Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, stosując następujące kryteria oceny ofert:

                                                                                                                                                                                      

L.p.

Kryteria brane pod uwagę przy ocenie ofert

Znaczenie

1.

Cena oferty

70%

2.

Doświadczenie radcy prawnego lub adwokata w zakresie obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego

25%

3.

Świadczenie pomocy prawnej w charakterze pełnomocnika procesowego jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach przed sądem

3%

4.

Świadczenie pomocy prawnej w charakterze pełnomocnika procesowego jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach upadłościowych

2%

 

Wybrana zostanie ofertę najkorzystniejszą z pośród ofert które nie podlegają odrzuceniu, przez co należy rozumieć ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ustalone w SIWZ kryteria. Punkty przyznane zostaną w poszczególnych kryteriach, a następnie zsumowane tj. C1 + C2 + C3 + C4 = C.

Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane na podstawie punktacji uzyskanej wg  wzoru :

 

                    najniższa cena podana w ofertach nie podlegających odrzuceniu

        C1 = -------------------------------------------------------------------------------- x  70 pkt

                               cena oferty badanej nie podlegającej odrzuceniu 

 

                   doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek samorządu terytorialnego jako radca  prawny lub adwokat w latach w badanej oferty nie podlegającej odrzuceniu

        C2 = -------------------------------------------------------------------------------- x  25 pkt

                   najwyższe doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek samorządu terytorialnego jako radca prawny lub adwokat w latach w ofertach nie podlegających odrzuceniu 

 

W kryterium będzie oceniane doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek samorządu terytorialnego radcy  prawnego lub adwokata za pełne lata  powyżej 10 lat doświadczenia w  obsłudze prawnej jednostek samorządu .

 

C3 –Świadczenie pomocy prawnej w charakterze pełnomocnika procesowego jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach przed sądem – 3 pkt.

W kryterium będzie oceniane  świadczenie pomocy prawnej w charakterze pełnomocnika procesowego jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach przed sądem, niezależnie od ilości wystąpień  w wyżej wymienionych postępowaniach za które Wykonawca otrzyma 1 pkt, za brak wystąpień jako pełnomocnik procesowy jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach przed sądem Wykonawca otrzyma 0 pkt.

C4 - Świadczenie pomocy prawnej w charakterze pełnomocnika procesowego jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach upadłościowych  – 2 pkt.

W kryterium będzie oceniane  świadczenie pomocy prawnej w charakterze pełnomocnika procesowego jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach upadłościowych, niezależnie od ilości wystąpień  w wyżej wymienionych postępowaniach za które Wykonawca otrzyma 2 pkt, za brak wystąpień jako pełnomocnik procesowy jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniach upadłościowych,  Wykonawca otrzyma 0 pkt.

VIII. Opis sposobu obliczania ceny

1.       Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto
za wykonanie / udzielenie przedmiotu zamówienia w danej części.

2.       Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą w wysokości miesięcznego ryczałtu – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.

3.       Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane ze świadczeniem usługi.

4.       Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

VIII. Informacje o formalnościach

1.       Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.

2.       Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia
o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.

3.       Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

4.       Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.

5.       Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

Załączniki:

1.       Formularz ofertowo-cenowy- zał. nr 1

2.       Wzór umowy- zał. nr 2