Raszyn, dnia 22 lipca 2016 r.

 

ZP.271.1.23.2016.DC

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Raszyn do szkół specjalnych i integracyjnych z zapewnieniem opieki oraz z powrotem”

 

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164) Zamawiający informuje, iż zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie Opisu przedmiotu zamówienia.

Do zakresu dowozu dzieci do szkół dodaje się 1 (jedno) dziecko.

W zawiązku z wprowadzoną zmianą dowóz dzieci przedstawia się następująco:

Usługa świadczona będzie w zakresie zapewnienia uczniom niepełnosprawnym objętym kształceniem specjalnym bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do oddziału przedszkolnego, szkoły lub placówki umożliwiającego realizację obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, w terminie od 1 września 2016 r. do 30 czerwca 2017 r.

W ramach zamówienia, do szkół specjalnych i integracyjnych dowożonych będzie 12 dzieci do podanych placówek (na poniższych trasach):

1)   Warszawa ul. Białobrzeska 44 – Zespół Szkół Specjalnych Nr 109 Dla Dzieci
i Młodzieży z Niepełnosprawnością Ruchową i Złożoną – 3 (troje) dzieci: Rybie ul. Mała, Laszczki ul. Leszczynowa oraz Raszyn ul. Lotnicza

Wśród dzieci jest 1 (jedno) dziecko poruszające się na elektrycznym wózku inwalidzkim, w związku z tym Wykonawca musi posiadać pojazd dostosowany do przewożenia elektrycznych wózków inwalidzkich.

2)   Warszawa ul. Malownicza 31a

3)   Warszawa ul. Szczęśliwicka 45/47 - Zespół Szkół Specjalnych Nr 92 – 2 (dwoje) dzieci: Raszyn, ul. Nadrzeczna i ul. Generała Zajączka;

4)   Warszawa ul. Kopińska 6/10 - Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej – 1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Mieszka I,

5)   Warszawa, ul. Hafciarska 80/86 – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 244 – 1 (jedno)
dziecko: Raszyn ul. 19 Kwietnia,

6)   Warszawa, ul. Różana 22/24 – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 111 w Zespole Szkół
Specjalnych Nr 99– 1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Chrobrego 15.

7)   Warszawa, ul. Teligi 1 – Przedszkole Specjalne Nr 213 – 1 (jedno) dziecko: Rybie, ul. Sportowa;

8)     Pruszków, ul. Wapienna 2 – Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy – 1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Mieszka I.

Dowożeniem objęte będą dzieci niepełnosprawne, posiadające skierowanie do nauczania specjalnego zgodnie z art. 71 b pkt 1 Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. ( Dz. U. 2015 r. poz. 2156 ze zm.), spełniające obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu lub szkole, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w szkole podstawowej lub gimnazjum z oddziałami integracyjnymi lub w szkole specjalnej lub ośrodku szkolno – wychowawczym.

Wykaz uczniów ich adresy zamieszkania oraz adresy placówek do których są dowożone określał będzie załącznik Nr 1 do umowy.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe zmiany stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert..

 

W związku z powyższym termin składania ofert, zmienia się na:

 

Składanie ofert: 27 lipca 2016 r. godz, 10:30

Otwarcie ofert: 27 lipca 2016 r. godz. 10:40

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.23.2016.DC - po modyfikacji z 22 lipca 2016 r.

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Raszyn do szkół specjalnych i integracyjnych z zapewnieniem opieki oraz z powrotem”

 

Usługa świadczona będzie w zakresie zapewnienia uczniom niepełnosprawnym objętym kształceniem specjalnym bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do oddziału przedszkolnego, szkoły lub placówki umożliwiającego realizację obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, w terminie od 1 września 2016 r. do 30 czerwca 2017 r.

W ramach zamówienia, do szkół specjalnych i integracyjnych dowożonych będzie 12 dzieci do podanych placówek (na poniższych trasach):

1)   Warszawa ul. Białobrzeska 44 – Zespół Szkół Specjalnych Nr 109 Dla Dzieci
i Młodzieży z Niepełnosprawnością Ruchową i Złożoną – 3 (troje) dzieci: Rybie ul. Mała, Laszczki ul. Leszczynowa oraz Raszyn ul. Lotnicza

Wśród dzieci jest 1 (jedno) dziecko poruszające się na elektrycznym wózku inwalidzkim, w związku z tym Wykonawca musi posiadać pojazd dostosowany do przewożenia elektrycznych wózków inwalidzkich.

2)   Warszawa ul. Malownicza 31a Gimnazjum nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi – 2 (dwoje) dzieci: Rybie ul. Topolowa, Raszyn, ul. Nadrzeczna;

3)   Warszawa ul. Szczęśliwicka 45/47 - Zespół Szkół Specjalnych Nr 92 – 2 (dwoje) dzieci: Raszyn, ul. Nadrzeczna i ul. Generała Zajączka;

4)   Warszawa ul. Kopińska 6/10 - Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej – 1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Mieszka I,

5)   Warszawa, ul. Hafciarska 80/86 – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 244 – 1 (jedno)
dziecko: Raszyn ul. 19 Kwietnia,

6)   Warszawa, ul. Różana 22/24 – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 111 w Zespole Szkół
Specjalnych Nr 99– 1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Chrobrego 15.

7)   Warszawa, ul. Teligi 1 – Przedszkole Specjalne Nr 213 – 1 (jedno) dziecko: Rybie, ul. Sportowa;

8)     Pruszków, ul. Wapienna 2 – Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy –                     1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Mieszka I.

Dowożeniem objęte będą dzieci niepełnosprawne, posiadające skierowanie do nauczania specjalnego zgodnie z art. 71 b pkt 1 Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. ( Dz. U. 2015 r. poz. 2156 ze zm.), spełniające obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu lub szkole, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w szkole podstawowej lub gimnazjum z oddziałami integracyjnymi lub w szkole specjalnej lub ośrodku szkolno – wychowawczym.

Wykaz uczniów ich adresy zamieszkania oraz adresy placówek do których są dowożone określał będzie załącznik Nr 1 do umowy.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

60.11.20.00-6, 60.17.20.00-4. 60, 60.11.34.00-7

ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 30% wartości zamówienia przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

 od 1 września 2016 r do 30 czerwca 2017 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien posiadać licencję lub zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia
6 września 2001 r. o transporcie drogowym.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej, odpowiednio: 3 (trzy) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na transporcie, przewozie osób niepełnosprawnych do szkół, ośrodków szkolno-wychowawczych, zakładów pracy itd. na kwotę nie mniejszą niż: 100 000,00 zł brutto każda z usług (słownie: sto tysięcy złotych);

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: 1 osobą będąca opiekunem podczas przewozu dzieci, posiadającą odpowiednie kwalifikacje tj. przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno – opiekuńczych lub posiadającą potwierdzone, co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w opiece nad osobami niepełnosprawnymi oraz przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub pierwszej pomocy przedmedycznej;   1 kierowcą spełniającym wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późn. zm).

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi sprzętem: - co najmniej 2 (dwoma) sprawnymi technicznie, oznakowanymi pojazdami wyposażonym w specjalistyczny sprzęt (tj. szyny, rampy lub windy, odpowiednie zabezpieczenie dla przewozu dzieci
i wózków, w tym wózków elektrycznych oraz pasy do mocowania wózków, itp.). w sposób umożliwiający przewóz dzieci niepełnosprawnych oraz posiadającymi aktualne badania techniczne dopuszczające pojazdy do ruchu.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż: Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

2.1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

2.2 Licencja lub zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (załącznik Wykonawcy);

2.3 Wykaz głównych usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

2.4 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.5 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

2.6 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.7 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2.8 Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

2.9 Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.10 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (załącznik Wykonawcy);

 

 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

3.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

3.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

 W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

4.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

5.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

5.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

5.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty  wraz z opisem działań Wykonawcy.

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona),

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)        Dokument potwierdzenia wniesienia wadium

 

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w poniższych przypadkach:

- zmiany ilości dzieci, objętych dowozem do szkół (zmniejszenie bądź zwiększenie ilości dzieci i/lub zmiana adresów ich zamieszkania)

- w przypadku zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego,

- w przypadku zamiany składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,

- w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT,

- w przypadku zamiany ustawowej kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę,

- w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

 

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§  ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

27-07-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 90%

Kryterium parametry techniczne pojazdu/ rok produkcji pojazdu – 10%

Wadium

5 000,00 zł (słownie pięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

27-07-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

15-07-2016 r.

Data zamieszczenia ogłoszenia
o zmianie ogłoszenia
w Biuletynie Zamówień Publicznych

22-07-2016 r.

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.23.2016.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Raszyn do szkół specjalnych i integracyjnych z zapewnieniem opieki oraz z powrotem”

 

Usługa świadczona będzie w zakresie zapewnienia uczniom niepełnosprawnym objętym kształceniem specjalnym bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do oddziału przedszkolnego, szkoły lub placówki umożliwiającego realizację obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, w terminie od 1 września 2016 r. do 30 czerwca 2017 r.

W ramach zamówienia, do szkół specjalnych i integracyjnych dowożonych będzie 11 dzieci do podanych placówek (na poniższych trasach):

1)   Warszawa ul. Białobrzeska 44 – Zespół Szkół Specjalnych Nr 109 Dla Dzieci
i Młodzieży z Niepełnosprawnością Ruchową i Złożoną – 3 (troje) dzieci: Rybie ul. Mała, Laszczki ul. Leszczynowa oraz Raszyn ul. Lotnicza

Wśród dzieci jest 1 (jedno) dziecko poruszające się na elektrycznym wózku inwalidzkim, w związku z tym Wykonawca musi posiadać pojazd dostosowany do przewożenia elektrycznych wózków inwalidzkich.

2)             Warszawa ul. Malownicza 31a Gimnazjum nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi – 2 (dwoje) dzieci: Rybie ul. Topolowa, Raszyn, ul. Nadrzeczna;

3)             Warszawa ul. Szczęśliwicka 45/47 - Zespół Szkół Specjalnych Nr 92 – 2 (dwoje) dzieci: Raszyn, ul. Nadrzeczna i ul. Generała Zajączka;

4)             Warszawa ul. Kopińska 6/10 - Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej – 1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Mieszka I,

5)             Warszawa, ul. Hafciarska 80/86 – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 244 – 1 (jedno)
dziecko: Raszyn ul. 19 Kwietnia,

6)             Warszawa, ul. Różana 22/24 – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 111 w Zespole Szkół
Specjalnych Nr 99– 1 (jedno) dziecko: Raszyn ul. Chrobrego 15.

7)             Warszawa, ul. Teligi 1 – Przedszkole Specjalne Nr 213 – 1 (jedno) dziecko: Rybie, ul. Sportowa;

Dowożeniem objęte będą dzieci niepełnosprawne, posiadające skierowanie do nauczania specjalnego zgodnie z art. 71 b pkt 1 Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. ( Dz. U. 2015 r. poz. 2156 ze zm.), spełniające obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu lub szkole, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w szkole podstawowej lub gimnazjum z oddziałami integracyjnymi lub w szkole specjalnej lub ośrodku szkolno – wychowawczym.

Wykaz uczniów ich adresy zamieszkania oraz adresy placówek do których są dowożone określał będzie załącznik Nr 1 do umowy.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

60.11.20.00-6, 60.17.20.00-4. 60, 60.11.34.00-7

ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 30% wartości zamówienia przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

 od 1 września 2016 r do 30 czerwca 2017 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien posiadać licencję lub zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia
6 września 2001 r. o transporcie drogowym.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej, odpowiednio: 3 (trzy) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na transporcie, przewozie osób niepełnosprawnych do szkół, ośrodków szkolno-wychowawczych, zakładów pracy itd. na kwotę nie mniejszą niż: 100 000,00 zł brutto każda z usług (słownie: sto tysięcy złotych);

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: 1 osobą będąca opiekunem podczas przewozu dzieci, posiadającą odpowiednie kwalifikacje tj. przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno – opiekuńczych lub posiadającą potwierdzone, co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w opiece nad osobami niepełnosprawnymi oraz przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub pierwszej pomocy przedmedycznej;   1 kierowcą spełniającym wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późn. zm).

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi sprzętem: - co najmniej 2 (dwoma) sprawnymi technicznie, oznakowanymi pojazdami wyposażonym w specjalistyczny sprzęt (tj. szyny, rampy lub windy, odpowiednie zabezpieczenie dla przewozu dzieci
i wózków, w tym wózków elektrycznych oraz pasy do mocowania wózków, itp.). w sposób umożliwiający przewóz dzieci niepełnosprawnych oraz posiadającymi aktualne badania techniczne dopuszczające pojazdy do ruchu.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż: Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

2.1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

2.2 Licencja lub zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (załącznik Wykonawcy);

2.3 Wykaz głównych usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

2.4 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.5 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

2.6 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.7 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2.8 Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

2.9 Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

2.10 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (załącznik Wykonawcy);

 

 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

3.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

3.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

 W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

4.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

5.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

5.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

5.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty  wraz z opisem działań Wykonawcy.

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona),

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)        Dokument potwierdzenia wniesienia wadium

 

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w poniższych przypadkach:

- zmiany ilości dzieci, objętych dowozem do szkół (zmniejszenie bądź zwiększenie ilości dzieci i/lub zmiana adresów ich zamieszkania)

- w przypadku zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego,

- w przypadku zamiany składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,

- w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT,

- w przypadku zamiany ustawowej kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę,

- w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

 

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§  ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

25-07-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 90%

Kryterium parametry techniczne pojazdu/ rok produkcji pojazdu – 10%

Wadium

5 000,00 zł (słownie pięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

25-07-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

15-07-2016 r.