Raszyn, dnia 16 sierpnia 2016r.

 

ZP.271.1.25.2016.DC(18)

 Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie: telefonii komórkowej, internetu mobilnego, telefonii stacjonarnej oraz internetu stacjonarnego dla Urzędu Gminy Raszyn oraz dla jednostek organizacyjnych Urzędu"

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie, które wpłynęło w przedmiotowym postępowaniu.

Pytanie nr 1

Dotyczy OPZ Zadanie IV - Internet stacjonarny dla jednostek pkt. technologia w jakiej może być świadczona usługa, ppkt. łącze bezprzewodowe WiFi zestawiane z użyciem pasma koncesjonowanego.

Czy Zamawiający dopuści łącze WIFI w nielicencjonowanym paśmie do momentu dobudowania łącza światłowodowego. Dopuszczenie łącza w nielicencjonowanym paśmie z zabezpieczeniem transmisji metodą WPA2, zwiększy konkurencyjność, zwiększając tym samym szansę Zamawiającego wyboru najlepszej technologii w najniższej cenie.

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 1

Zamawiający dopuszcza łącze WiFi w nielicencjonowanym paśmie do momentu dobudowania łącza światłowodowego na okres 30 dni przy zachowaniu ciągłości świadczenia usług.

 UWAGA:

- Zamawiający informuje, że powyższe pytanie i odpowiedź staje się integralną częścią SIWZ i będzie wiążące przy składaniu ofert.

  - W załączeniu  jednolity tekst wzorów umów.

 

Raszyn, dnia 12.08.2016r.

 

ZP.271.1.25.2016.DC(17)

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie: telefonii komórkowej, internetu mobilnego, telefonii stacjonarnej oraz internetu stacjonarnego dla Urzędu Gminy Raszyn oraz dla jednostek organizacyjnych Urzędu".

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania, które wpłynęły w przedmiotowym postepowaniu.

 Pytanie nr 1

Z uwagi na zakres czynności i prac jakie należy wykonać w celu realizacji zamówienia publicznego zwłaszcza w przypadku Zadań 2, 3, 4 i 5 oraz w naszej ocenie nieprecyzyjnych zapisów w zakresie terminów rozpoczęcia usług objętych postępowaniem, niniejszym zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie zapisów dotyczących terminu rozpoczęcia świadczenia usług w dokumentach SIWZ i określenie go na minimum 60 dni od daty podpisania Umowy wykonawczej.

Niniejszą prośbę uzasadniamy tym, iż w dokumentacji przetargowej (SIWZ, OPZ, projekty umów ramowych, wzoru umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki oraz wzoru protokołu z negocjacji do umowy wykonawczej) nie wynika jasno jaki termin na realizację poszczególnych zadań przewiduje Zamawiający. W naszej ocenie Wykonawcy ubiegający się o zamówienie w celu oszacowania kosztów realizacji poszczególnych zadań muszą posiadać wiedzę w zakresie dopuszczalnych terminów na realizację Zadania, o które chcą się ubiegać. Termin realizacji wybranego zadania w znacznej mierze ma wpływ na ponoszone koszty, które Wykonawca chcący złożyć ofertę winien znać by rzetelnie skalkulować koszty, a w konsekwencji przygotować jak najkorzystniejszą w danej sytuacji ofertę.

W związku z powyższym wnosimy o dokonanie przez Zamawiającego modyfikacji treści SIWZ poprzez zmianę postanowień SIWZ w zakresie terminu wykonania umowy (rozpoczęcia świadczenia poszczególnych usług), w taki sposób, aby wprowadzić dla wykonawców jednolity termin na uruchomienie usług objętych postępowaniem liczony od dnia zawarcia umowy wykonawczej w terminie nie krótszym niż 60 dni lub dłuższym, zgodnie z ustaleniami wypracowanymi w ramach negocjacji do umowy wykonawczej.

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 1

Uruchomienie usług musi nastąpić w terminie maksymalnie 60 dni od daty podpisania umów ramowej lub w terminie wynikającym z zakończenia obecnie obowiązujących umów (przy uwzględnieniu terminów ich wypowiedzenia) z zachowaniem ich ciągłości (a tam gdzie jest to wymagana z przeniesieniem numeru).

 Pytanie nr 2

SIWZ pkt II - Zamawiający wymaga przeniesienia numerów w telefonii stacjonarnej oraz komórkowej. Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza aby przeniesienie numerów nastąpiło w trybie przewidzianym przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r.  w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych. Wykonawca wnosi również o potwierdzenie, że przenoszone numery na dzień przeniesienia nie będą objęte zobowiązaniami wobec dotychczasowego dostawy usług i nie będzie się to wiązało z zapłatą kar umownych z tytułu rozwiązania dotychczasowych umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tego tytułu (uprawnienia wynikające z art. 57 ust. 6 ustawy prawo telekomunikacyjne)??

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr  2

Przeniesienie numerów powinno nastąpić zgodnie z datami zakończenia obowiązywania obecnych umów dlatego nie będzie się to wiązało z koniecznością zapłaty kar umownych.

 Pytania dotyczące  zadania nr 1

 Pytanie nr 3

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 4, ust 1 - zwracamy uwagę na fakt, że Wykonawca jako podmiot świadczący usługi telekomunikacyjne nie jest producentem sprzętu i nie udziela na niego gwarancji, przekazuje jedynie dokumenty gwarancyjne wystawione przez Producenta a jednostką umocowaną do napraw sprzętu jest Autoryzowany Serwis Producenta. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisu poprzez wykreślenie informacji o gwarancji wystawianej przez Wykonawcę i akceptacje gwarancji wystawionej przez Producenta zakupionych Urządzeń. Czy Zamawiający dokonana modyfikacji SIWZ w podanym zakresie?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 3

Zamawiający zaakceptuje gwarancję producenta w miejsce gwarancji Wykonawcy. W związku z powyższym Zamawiający dodaje do par. 5 każdej z umów ramowych w każdej z części ostatni ustęp o następującej treści:

,,Wykonawca w miejsce udzielanej przez siebie gwarancji na urządzenia może przedstawić gwarancję producenta spełniającą wszystkie wymagania o których mowa w niniejszym ustępie".

 

Pytanie nr 4.

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 4, ust 8 i ust 9 - zwracamy się z prośba
o odstąpienie od wymogu - wysyłanie potwierdzenia przyjęcia awarii pocztą elektroniczną lub SMS
jest możliwe jedynie wówczas gdy Użytkownik zgłaszający usterkę złoży stosowną dyspozycję.
Czy Zamawiający dokonana modyfikacji SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr  4

Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie w/w zapisów.

 Pytanie nr 5

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 2, pkt 2 - zwracamy uwagę Zamawiającego na fakt, że zgodnie z zapisami ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych - z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej
przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 21 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT
przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem,
że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 7 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia? Czy Zamawiający dokonana modyfikacji SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr  5

Tak Zamawiający wyraża zgodę na w/w zmianę i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 21 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 7 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia

 Pytanie nr 6

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 6 - zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że Zamawiający akceptuje stosowny przez Wykonawcę sposób rozliczania faktur VAT. Opłaty abonamentowe naliczane są z góry, natomiast koszty wykonanych połączeń np. telefonicznych oraz usług dodatkowo płatnych (np. zmiana numeru), naliczane są po zakończeniu okresu rozliczeniowego a więc mamy do czynienia z opłacaniem z dołu. Wyżej wymieniony sposób rozliczania jest zgodny z ustawą z dnia 16 lipca 2004r. Prawo Telekomunikacyjne, mającą bezsprzeczne zastosowanie do przedmiotu niniejszego zamówienia. Dodatkowo, Wykonawca  nalicza będzie wartość faktury VAT w oparciu o sumaryczne wartości zdarzeń do których doliczana będzie stawka VAT. Informujemy iż stawka VAT naliczana jest od sumarycznej wartości zdarzeń w konkretnej usłudze czyli np. pod pozycja SMS - Jeśli Klient prześle 1000 SMS-ów - podatek VAT będziemy naliczali po zsumowaniu kwoty netto wszystkich SMS-ów. Czy Zamawiający potwierdza podany sposób rozliczania faktury VAT?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr  6

Tak, Zamawiający potwierdza.

 Pytanie nr 7

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 2, pkt 2 oraz § 6, ust 4 - zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów i uwzględnienie informacji, że naliczenia kar umownych
przez Zamawiającego może nastąpić wyłączenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, potwierdzającego winę Wykonawcy, prowadzonego na zasadach i warunkach określonych
w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz.U.  poz. 284). Podstawą naliczenia kary umownej stanowią dokumenty wystawione przez Zamawiającego, zawierające specyfikację obciążenia wraz ze wskazaniem terminu płatności. Brak płatności przez Wykonawcę we wskazanym terminie będzie uprawniał Zamawiającego do potrącenia kary umownej z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Czy Zamawiający dokonana modyfikacji SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr  7

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę brzmienia zapisów zawartych we wzorze umowy wykonawczej i dokonuje modyfikacji i par 6 ust. 8 otrzymuje następujące brzmienie:

,,8. Naliczenie kar umownych przez Zamawiającego może nastąpić wyłączenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, prowadzonego na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz.U.  z 2014 r. poz. 284). Podstawą naliczenia kary umownej stanowią dokumenty wystawione przez Zamawiającego, zawierające specyfikację obciążenia wraz ze wskazaniem terminu płatności. Brak płatności przez Wykonawcę we wskazanym terminie będzie uprawniał Zamawiającego do potrącenia kary umownej z wynagrodzenia należnego Wykonawcy".

 

Pytanie nr 8

Wzór umowy ramowej dla zadania 1, § 5, ust 1 i ust 4 są zapisy niezgodne z ogólnymi regulacjami w zakresie gwarancji jakości urządzeń oraz wsparcia usług - w ust. 1, że: "Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia w każdej poszczególnej umowie wykonawczej gwarancji na dostarczone w ramach umowy wykonawczej urządzenia, na cały okres obowiązywania umowy wykonawczej jednak nie krócej niż na okres 24 miesięcy", a następnie w ust. 4, że: "Dany Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji, o której mowa w ust.1 niezależnie od roszczeń przysługujących z tytułu rękojmi za wady fizyczne oraz niezależnie od gwarancji producenta świadczonej na podstawie kart gwarancyjnych, o których mowa w §4 ust. 4 pkt 1 lit. c.  Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji, o którym mowa w ust. 1.". Prosimy o wykreślenie punktu mówiącego o zobowiązaniach gwarancyjnych Wykonawcy.

Operator nie jest Producentem sprzętu, dla każdego urządzenia dostarczonego w ramach realizacji Umowy zobowiązania gwarancyjne spoczywają na Producencie - reguluje je dostarczona wraz z urządzeniem karta gwarancyjna.

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr  8

Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie w/w zapisów. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż zaakceptuje gwarancję producenta w miejsce gwarancji Wykonawcy. W związku z powyższym Zamawiający dodaje do par. 5 każdej z umów ramowych w każdej z części ostatni ustęp o następującej treści:

,,Wykonawca w miejsce udzielanej przez siebie gwarancji na urządzenia może przedstawić gwarancję producenta spełniającą wszystkie wymagania o których mowa w niniejszym ustępie".

 Pytanie nr 9

Wzór umowy ramowej dla zadania 1, § 5, ust 9 - zwracam uwagę Zamawiającego na fakt, że wysokie wymaganie dotyczące czasu usuwania awarii sieci w ciągu 4  godzin, jest wymaganiem ponadstandardowym i wiąże się ze wzrostem opłat abonamentowych, które Zamawiający będzie musiał ponosić na rzecz Wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca proponuje Zamawiającemu rozważenie modyfikacji treści SIWZ i zmianę wymagań dotyczących czasu usuwania awarii na takie, które Wykonawca będzie w stanie spełnić, a dla Zamawiającego zapewnią sprawne funkcjonowanie, bez niepotrzebnego ponoszenia nadmiernych kosztów i usuwanie awarii np. zgodnie ze standardem w którym Wykonawca zapewni usunięcie zgłoszonej usterki w ciągu 48 godzin od chwili przyjęcia zgłoszenia przez Wykonawcę w formie telefonicznej (na wskazany przez niego numer telefonu), z zastrzeżeniem, że zgłoszenie nastąpi w godzinach 8:00 do 18:00 w dni robocze, tj. z wyłączeniem dni wolnych od pracy, świąt oraz niedziel, a wspomniane 48 godziny na usunięcie awarii liczone jest w dni robocze. Zgłoszenie przyjęte po godzinie 18:00 w przeddzień dni wolnych od pracy usunięte będzie do końca następnego dnia roboczego. Jednocześnie informujemy, że 80% awarii jest usuwanych w czasie nie przekraczającym 24 godzin. Czy Zamawiający dokonana modyfikacji SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 9

Zamawiający wyraża zgodę aby usunięcie awarii nastąpiło w ciągu 48 godzin od chwili przyjęcia zgłoszenia przez Wykonawcę w formie telefonicznej (na wskazany przez niego numer telefonu), z zastrzeżeniem, że zgłoszenie nastąpi w godzinach 8:00 do 18:00 w dni robocze, tj. z wyłączeniem dni wolnych od pracy, świąt oraz niedziel, a wspomniane 48 godziny na usunięcie awarii liczone jest w dni robocze. Zgłoszenie przyjęte po godzinie 18:00 w przeddzień dni wolnych od pracy usunięte będzie do końca następnego dnia roboczego.

 Pytania dotyczące  zadania nr 2,3,4,5.

 Pytanie nr 10

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 4, ust 5 - "Zgłoszenia awarii w działaniu Usługi bądź Urządzenia przyjmowane będą przez Wykonawcę całodobowo, we wszystkie dni tygodnia
nie wyłączając sobót i dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U. z 2015 r., poz. 90), pod numerem telefonu ................ oraz pocztą elektroniczną pod adresem..................."
- czy Zamawiający zgodzi się zgłaszać uszkodzenia i awarie telefonicznietylko na wskazaną przez wykonawcę Infolinię? Wykonawca informuje, że w kanale telefonicznym może zapewnić najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie a ponadto Doradca telefoniczny może już przez telefon załatwić sprawę Zamawiającego, co w mniemaniu Wykonawcy zwiększy zadowolenie Zamawiającego z obsługi.

Ponadto Wykonawca tylko w tym kanale kontaktu może zagwarantować bezzwłoczne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia SMS-em. Wszystkie rozmowy z Doradcami są nagrywane i w razie reklamacji odsłuchiwane, dlatego Zamawiający może mieć pewność prawidłowego przyjęcia jego zgłoszenia.

Zwracamy się z prośbą o rezygnację z przesyłania zgłoszeń awarii e-mailem. Wykonawca w e-mailu może nie otrzymać wystarczającej ilości informacji aby mógł ustalić źródło problemu a to może znacznie wydłużyć czas realizacji zgłoszenia. Doradca będzie musiał skontaktować się z osobą Zgłaszającą co może okazać się niemożliwe. Tylko zgłoszenie na Infolinię i odpowiedź na pytania zadane przez Doradcę umożliwią ustalenie źródła problemu.

Czy Zamawiający dokonana modyfikacji SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 10

Zamawiający wyraża zgodę na potwierdzanie przyjmowania zgłoszeń tylko za pomocą SMS, jednocześnie dopuszcza możliwość potwierdzania zgłoszeń za pomocą e-mail.

 Pytanie nr 11

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 4, ust 8 "Każde zgłoszenie będzie rejestrowane
i potwierdzane pocztą elektroniczną na adres ......................"
- czy Zamawiający zgodzi się na przesyłanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia awarii przy pomocy SMS?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 11

Zamawiający wyraża zgodę na potwierdzanie przyjmowania zgłoszeń tylko za pomocą SMS, jednocześnie dopuszcza możliwość potwierdzania zgłoszeń za pomocą e-mail.

 Pytanie nr 12

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 5 - "Faktury VAT przedłożone
przez Wykonawcę muszą zawierać ceny jednostkowe brutto za każdy zrealizowany element składowy Usługi"
- czy Zamawiający zgodzi się aby Wykonawca obliczył ceny poszczególnych pozycji poprzez przemnożenie ceny jednostkowej razy ilość jednostek oraz obliczy wartości wskazane w Specyfikacji asortymentowo - ilościowo - cenowej -  cena jedn. netto x ilość = wartość netto + podatek VAT = wartość brutto (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 25.05.2006r z późn. zm.)

Cena = ilość x cena jednostkowa netto x współczynnik stawki podatku VAT

Współczynnika stawki podatku VAT wynosi odpowiednio:

- 1,08 dla 8 % stawki podatku VAT,

- 1,23 dla 23 % stawki podatku VAT.

Na przykład:

Cena jednostkowa netto przedmiotu zamówienia wynosi  300,00 PLN, a stawka dla tego towaru wynosi
23 % Vat, zatem wartość brutto dla 3 sztuk powyższego towaru wynosi: 3 x 300,00 x 1,23  = 1 107,00 PLN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 25.05.2006r z późn. zm.).

Czy Zamawiający wyraża zgodę na powyższy wniosek?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 12

Tak Zamawiający wyraża zgodę na taki sposób wystawiania faktur.

 Pytanie nr 13

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 9 - "Za datę zapłaty wynagrodzenia Strony zgodnie uznają datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego" - należy zwrócić uwagę,
że postanowienie to w obecnym brzmieniu jest niezgodne z powszechną zasadą oraz linią orzecznictwa Sądu Najwyższego (por. uchwała SN z dn. 4 stycznia 1995r. sygn. CZP 164/94), w myśl których za dzień spełnienia świadczenia pieniężnego w postaci bezgotówkowej uważa się dzień uznania rachunku bankowego wierzyciela (tu Wykonawcy), a nie dzień obciążenia rachunku bankowego dłużnika (tu Zamawiającego). Czy w związku z powyższym Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę powyższego zapisu i uzna dniem zapłaty dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 13

Tak Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści w/w zapisu.

 Pytanie nr 14

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki -§ 5, ust 10 - czy Zamawiający wyraża zgodę
aby usługi nie wymienione w treści SIWZ i oferty Wykonawcy były taryfikowane zgodnie z cennikiem świadczenia usług telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych przedstawionym przez Wykonawcę oraz dołączonym do umowy? Uzasadnione jest to tym, iż w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z usług, których opłaty nie zostały określone w ofercie Wykonawcy lub nie określonych w SIWZ Wykonawca będzie miał podstawę do ich rozliczenia/naliczenia właściwych opłat za usługi telekomunikacyjne zgodnie z cennikiem?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 14

Tak. Usługi nie wymienione w treści SIWZ mają być taryfikowane zgodnie z cennikiem świadczenia usług telekomunikacyjnych przedstawionym przez Wykonawcę oraz dołączonym do umowy.

 

Pytanie nr 15

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 6, ust 2 "W przypadku nie usunięcia awarii polegającej na braku możliwości wykonywania połączeń z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
w terminie o którym mowa w § 4 ust. 10  od momentu zgłoszenia awarii, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 1% łącznej wartości abonamentów miesięcznych, określonych w Ofercie Wykonawcy, za każde rozpoczęte 15 minut przerwy w dostawie Usługi liczone po upływie terminu o którym mowa w § 4 ust. 10 od momentu zgłoszenia awarii
" - prosimy o doprecyzowanie, że chodzi o karę naliczaną od abonamentów dla numerów objętych awarią. Czy Zamawiający dokona modyfikacji zapisów SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 15

Tak Zamawiający precyzuje, iż chodzi o karę naliczaną o łącznej wartości abonamentów objętych awarią.

 Pytanie nr 16

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 6 wnosimy o doprecyzowanie iż naliczanie
kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postepowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U. poz. 284). Czy Zamawiający dokona modyfikacji zapisów SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 16

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę brzmienia zapisów zawartych we wzorze umowy wykonawczej i dokonuje modyfikacji i par 6 ust. 8 otrzymuje następujące brzmienie:

,,8. Naliczenie kar umownych przez Zamawiającego może nastąpić wyłączenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, prowadzonego na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz.U.  z 2014 r. poz. 284). Podstawą naliczenia kary umownej stanowią dokumenty wystawione przez Zamawiającego, zawierające specyfikację obciążenia wraz ze wskazaniem terminu płatności. Brak płatności przez Wykonawcę we wskazanym terminie będzie uprawniał Zamawiającego do potrącenia kary umownej z wynagrodzenia należnego Wykonawcy".

 Pytanie nr 17

Zadanie nr 2 i nr 3 umowa ramowa, § 5, ust 2 "Zgłoszenia awarii w działaniu Usługi bądź Urządzenia przyjmowane będą przez Wykonawcę całodobowo, we wszystkie dni tygodnia nie wyłączając sobót
i dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U. z 2015 r., poz. 90), pod numerem telefonu ............... oraz pocztą elektroniczną pod adresem ............."
- czy zamawiający zgodzi się zgłaszać uszkodzenia i awarie telefonicznietylko na wskazaną przez wykonawcę Infolinię? Wykonawca informuje, że w kanale telefonicznym może zapewnić najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie a ponadto Doradca telefoniczny może już przez telefon załatwić sprawę Zamawiającego, co w mniemaniu Wykonawcy zwiększy zadowolenie Zamawiającego z obsługi.

Ponadto Wykonawca tylko w tym kanale kontaktu może zagwarantować bezzwłoczne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia SMS-em. Wszystkie rozmowy z Doradcami są nagrywane i w razie reklamacji odsłuchiwane, dlatego Zamawiający może mieć pewność prawidłowego przyjęcia jego zgłoszenia.

Zwracamy się z prośbą o rezygnację z przesyłania zgłoszeń awarii e-mailem. Wykonawca w e-mailu może nie otrzymać wystarczającej ilości informacji aby mógł ustalić źródło problemu a to może znacznie wydłużyć czas realizacji zgłoszenia. Doradca będzie musiał skontaktować się z osobą Zgłaszającą co może okazać się niemożliwe. Tylko zgłoszenie na Infolinię i odpowiedź na pytania zadane przez Doradcę umożliwią ustalenie źródła problemu. Czy Zamawiający dokona modyfikacji zapisów SIWZ w podanym zakresie?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 17

Zamawiający wyraża zgodę na zgłaszanie uszkodzeń i awarii tylko za pośrednictwem infolinii, jednocześnie Zamawiający dopuszcza możliwość zgłaszania za pośrednictwem e-mail

 Pytanie nr 18

Zadanie nr 2 i nr 3 umowa ramowa § 5, ust 4 "Każde zgłoszenie będzie rejestrowane i potwierdzane pocztą elektroniczną na adres .................." - czy Zamawiający zgodzi się na przesyłanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia awarii przy pomocy SMS?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 18

Zamawiający wyraża zgodę na potwierdzanie przyjmowania zgłoszeń tylko za pomocą SMS, jednocześnie dopuszcza możliwość potwierdzania zgłoszeń za pomocą e-mail.

 Pytanie nr 19

Zadanie nr 2 i nr 3 umowa ramowa, § 6, ust 4 "Faktury VAT przedłożone przez Wykonawcę muszą zawierać ceny jednostkowe brutto za każdy zrealizowany element składowy Usługi" - czy Zamawiający zgodzi się aby Wykonawca obliczył ceny poszczególnych pozycji poprzez przemnożenie ceny jednostkowej razy ilość jednostek oraz obliczy wartości wskazane w Specyfikacji asortymentowo - ilościowo - cenowej -  cena jedn. netto x ilość = wartość netto + podatek VAT = wartość brutto (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 25.05.2006r z późn. zm.)

Cena = ilość x cena jednostkowa netto x współczynnik stawki podatku VAT

Współczynnika stawki podatku VAT wynosi odpowiednio:

- 1,08 dla 8 % stawki podatku VAT,

- 1,23 dla 23 % stawki podatku VAT.

Na przykład:

Cena jednostkowa netto przedmiotu zamówienia wynosi  300,00 PLN, a stawka dla tego towaru wynosi
23 % Vat, zatem wartość brutto dla 3 sztuk powyższego towaru wynosi: 3 x 300,00 x 1,23  = 1 107,00 PLN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 25.05.2006r z późn. zm.).

Czy Zamawiający wyraża zgodę na powyższy wniosek?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 19

Zamawiający wyraża zgodę na taką formę wystawiania faktur.

  Pytanie nr 20

Zadanie nr 2 i nr 3 umowa ramowa § 7 - wnosimy o doprecyzowanie iż naliczanie kar może nastąpić
po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postepowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U.  poz. 284).

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 20

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę brzmienia zapisów zawartych we wzorach umów ramowych i dokonuje modyfikacji i par 7 ust. 1 pkt 7 w/w umów otrzymuje następujące brzmienie:

,,7) Naliczenie kar umownych przez Zamawiającego może nastąpić wyłączenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, prowadzonego na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz.U.  z 2014 r. poz. 284). Podstawą naliczenia kary umownej stanowią dokumenty wystawione przez Zamawiającego, zawierające specyfikację obciążenia wraz ze wskazaniem terminu płatności. Brak płatności przez Wykonawcę we wskazanym terminie będzie uprawniał Zamawiającego do potrącenia kary umownej z wynagrodzenia należnego Wykonawcy".

 Pytanie nr 21

Zadanie nr 4 i 5 umowa ramowa § 5, ust 2 "Zgłoszenia awarii w działaniu Usługi bądź Urządzenia przyjmowane będą przez Wykonawcę całodobowo, we wszystkie dni tygodnia nie wyłączając sobót
i dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U. z 2015 r., poz. 90), pod numerem telefonu ............ oraz pocztą elektroniczną
pod adresem ....................
" - czy Zamawiający zgodzi się zgłaszać uszkodzenia i awarie telefonicznietylko na wskazaną przez wykonawcę Infolinię? Wykonawca informuje, że w kanale telefonicznym może zapewnić najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie a ponadto Doradca telefoniczny może już przez telefon załatwić sprawę Zamawiającego, co w mniemaniu Wykonawcy zwiększy zadowolenie Zamawiającego z obsługi.

Ponadto Wykonawca tylko w tym kanale kontaktu może zagwarantować bezzwłoczne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia SMS-em. Wszystkie rozmowy z Doradcami są nagrywane i w razie reklamacji odsłuchiwane, dlatego Zamawiający może mieć pewność prawidłowego przyjęcia jego zgłoszenia.

Zwracamy się z prośbą o rezygnację z przesyłania zgłoszeń awarii e-mailem. Wykonawca w e-mailu może
nie otrzymać wystarczającej ilości informacji aby mógł ustalić źródło problemu a to może znacznie wydłużyć czas realizacji zgłoszenia. Doradca będzie musiał skontaktować się z osobą Zgłaszającą co może okazać się niemożliwe. Tylko zgłoszenie na Infolinię i odpowiedź na pytania zadane przez Doradcę umożliwią ustalenie źródła problemu. Czy Zamawiający dokona modyfikacji zapisów SIWZ w podanym zakresie?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 21

Zamawiający wyraża zgodę na potwierdzanie przyjmowania zgłoszeń tylko za pomocą SMS, jednocześnie dopuszcza możliwość potwierdzania zgłoszeń za pomocą e-mail.

 Pytanie nr 22

Zadanie nr 4 i 5 umowa ramowa § 5, ust 4 "Każde zgłoszenie będzie rejestrowane i potwierdzane pocztą elektroniczną na adres ................" - czy Zamawiający zgodzi się na przesyłanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia awarii przy pomocy SMS?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 22

Zamawiający wyraża zgodę na potwierdzanie przyjmowania zgłoszeń tylko za pomocą SMS, jednocześnie dopuszcza możliwość potwierdzania zgłoszeń za pomocą e-mail.

 Pytanie nr 23

Zadanie nr 4 i 5 umowa ramowa § 6, ust 4 "Faktury VAT przedłożone przez Wykonawcę muszą zawierać ceny jednostkowe brutto za każdy zrealizowany element składowy Usługi" - czy Zamawiający zgodzi się aby Wykonawca obliczył ceny poszczególnych pozycji poprzez przemnożenie ceny jednostkowej razy ilość jednostek oraz obliczy wartości wskazane w Specyfikacji asortymentowo - ilościowo - cenowej -  cena jedn. netto x ilość = wartość netto + podatek VAT = wartość brutto (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 25.05.2006r z późn. zm.)

Cena = ilość x cena jednostkowa netto x współczynnik stawki podatku VAT

Współczynnika stawki podatku VAT wynosi odpowiednio:

- 1,08 dla 8 % stawki podatku VAT,

- 1,23 dla 23 % stawki podatku VAT.

Na przykład:

Cena jednostkowa netto przedmiotu zamówienia wynosi  300,00 PLN, a stawka dla tego towaru wynosi
23 % Vat, zatem wartość brutto dla 3 sztuk powyższego towaru wynosi: 3 x 300,00 x 1,23  = 1 107,00 PLN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 25.05.2006r z późn. zm.)

Czy Zamawiający wyraża zgodę na powyższy wniosek?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 23

Zamawiający wyraża zgodę na taką formę wystawiania faktur.

 Pytanie nr 24

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki § 7 - wnosimy o doprecyzowanie iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postepowania reklamacyjne wynikłe
w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych
(Dz. U. poz. 284). Uwaga dotyczy również adekwatnych zapisów zawartych w umowach ramowych
dla zadania nr 2, 3, 4, 5.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 24

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę brzmienia zapisów zawartych we wzorze umowy wykonawczej i dokonuje modyfikacji i par 6 ust. 8 oraz wyraża zgodę na zmianę brzmienia we wzorach umów ramowych i dokonuje modyfikacji  par 7 ust. 1 pkt 7 w/w umów, które otrzymują następujące brzmienie:

,,Naliczenie kar umownych przez Zamawiającego może nastąpić wyłączenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, prowadzonego na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz.U.  z 2014 r. poz. 284). Podstawą naliczenia kary umownej stanowią dokumenty wystawione przez Zamawiającego, zawierające specyfikację obciążenia wraz ze wskazaniem terminu płatności. Brak płatności przez Wykonawcę we wskazanym terminie będzie uprawniał Zamawiającego do potrącenia kary umownej z wynagrodzenia należnego Wykonawcy".

 Pytanie nr 25

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki § 6, ust. 5 przewiduje kary umowne za odstąpienie od umowy - czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie w § 6 ust. 5 i 6 oraz w § 9 ust. 2? Uwaga dotyczy również adekwatnych zapisów zawartych w umowach ramowych dla zadania nr 2, 3, 4, 5.

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 25

Zamawiający nie wyraża zgody.

 Pytanie nr 26

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki § 6 przewiduje kary umowne bez pokreślenia łącznej górnej ich granicy - czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w § 6 kolejnego ustępu w brzmieniu: "Łączna wysokość wszystkich kar umownych, do zapłaty których może być zobowiązany Wykonawca nie może przekroczyć 20% wartości umowy brutto"? Uwaga dotyczy również adekwatnych zapisów zawartych w umowach ramowych dla zadania nr 2, 3, 4, 5.

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 26

Zamawiający nie wyraża zgody.

 Pytanie nr 27

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki § 8 przewiduje możliwość odstąpienia od umowy - czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie w § 8 ust. 2 oraz w § 8 ust. 3 wyrazów: "i 2"? Uwaga dotyczy również adekwatnych zapisów zawartych w umowach ramowych dla zadania nr 2, 3, 4, 5.

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 27

Zamawiający nie wyraża zgody.

 Pytanie nr 28

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki § 9 oraz § 11, ust. 8 przewidują możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy - czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w § 9 kolejnego ustępu w brzmieniu: "W przypadku rozwiązania umowy przed terminem, na który została zawarta Zamawiający zwróci udzielone mu przez Wykonawcę ulgi i rabaty za okres faktycznego obwiązywania umowy".? Uwaga dotyczy również adekwatnych zapisów zawartych w umowach ramowych dla zadania nr 2, 3, 4, 5.

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 28

Zamawiający wyraża zgodę na dodanie w/w ustępu.

 Pytanie nr 29

Posiadamy nieprzerwaną działalność w zakresie telekomunikacji od 2008r.

(forma prawna naszej firmy: osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą)

Pytanie do warunków udziału - posiadania wiedzy i doświadczenia, punktu 1.2:

Czy w związku z prowadzeniem działalności dłużej niż 3 lata musimy wykazać się usługami telekomunikacyjnymi dla jednego podmiotu na łączną kwotę równą lub powyżej 100 000zł?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 29

Zamawiający określił warunek w zakresie wiedzy i doświadczenia precyzyjnie i wymaga przedstawienia od Wykonawców realizacji zamówienia - jednej umowy na kwotę co najmniej 100 tys. Złotych.

 Pytanie nr 30

Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert : Jak dużo głównych usług należy wykazać i jakiego rodzaju usługi?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 30

Zamawiający wymaga przedstawienia co najmniej takiej ilości usług jaka została określona w warunku jako minimalna przykładowo dla zad. 1 - 2 umowy. Przedmiot umowy jaka winna zostać przedstawiona dla potrzeb spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia został określony w warunku dla każdego z zadań oddzielnie i tak przykładowo w przypadku zad. Nr 1 ma być to usługa telekomunikacyjna w zakresie telefonii komórkowej.

 Pytanie nr 31

 Czy potwierdzeniem wykonania usług może być umowa bezterminowa zawarta z podmiotem publicznym lub fizycznym np. 4 lata temu i trwająca na dostawę łącza internetowego (łączna kwota za 36 miesięcy nie przekracza 100 000zł)?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 31

Potwierdzeniem wykonania w/w usług mają być dokumenty określone w przepisach Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane i są to dowody (poświadczenia) dotyczących najważniejszych usług, określające czy usługi zostały wykonane należycie.

 Pytanie nr 32

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 5 - "Faktury VAT przedłożone
przez Wykonawcę muszą zawierać ceny jednostkowe brutto za każdy zrealizowany element składowy Usługi"
- czy Zamawiający zgodzi się, aby Wykonawca wskazał ceny brutto jedynie w przypadku wykonanego ruchu (połączenia głosowe, wiadomości, transmisja danych itd.). W przypadku opłat stałych i jednorazowych (abonament, opłaty za aktywację itp.) ceny podane w kwotach netto.

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 32

Tak Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie nr 33

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 9 - "Za datę zapłaty wynagrodzenia Strony zgodnie uznają datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego" - należy zwrócić uwagę,
że postanowienie to w obecnym brzmieniu jest niezgodne z powszechną zasadą oraz linią orzecznictwa Sądu Najwyższego (por. uchwała SN z dn. 4 stycznia 1995r. sygn. CZP 164/94), w myśl których za dzień spełnienia świadczenia pieniężnego w postaci bezgotówkowej uważa się dzień uznania rachunku bankowego wierzyciela (tu Wykonawcy), a nie dzień obciążenia rachunku bankowego dłużnika
(tu Zamawiającego). Czy w związku z powyższym Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę powyższego zapisu i uzna dniem zapłaty dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 33

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę w/w zapisu.

 Pytanie nr 34

Wzór umowy wykonawczej zawieranej przez jednostki - § 5, ust 8 - czy Zamawiający zgodzi się na modyfikację treści, tak, aby wystawiane faktury VAT za Usługi zawierały jedynie dane nabywcy (klienta) i dane do korespondencji?

 Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 34

Faktura powinna zawierać dane wymagane przepisami prawa (art. 106e Ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług).

Ewentualne zawężenie zakresu wymaganych danych, możliwe jest tylko w przypadkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 03 grudnia 2013 w sprawie wystawiania faktur. Katalog takich sytuacji nie obejmuje usług telekomunikacyjnych.

  

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

Raszyn, dnia 11 sierpnia 2016r.

 

ZP.271.1.25.2016.DC(16)

  

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie: telefonii komórkowej, internetu mobilnego, telefonii stacjonarnej oraz internetu stacjonarnego dla Urzędu Gminy Raszyn oraz dla jednostek organizacyjnych Urzędu".

 

         Na podstawie art. 38 ust. 1 oraz w związku z art. 12a ust 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), Zamawiający informuje,  iż w związku z licznymi pytaniami dotyczącymi zapisów wzorów umów, odpowiedzi na nie zostaną przesłane oraz opublikowane w najbliższym czasie.

 

W zawiązku z powyższym, Zamawiający informuje, że zmienia się termin składania i otwarcia ofert.

Termin składania ofert - jest: 17 - 08 - 2016 r.

Zmienia się na: 19 - 08 - 2016 r.

 

Godziny składania i otwarcia ofert pozostają niezmienione.

 

  

Raszyn, dnia 3 sierpnia 2016 r.

ZP.271.1.25.2016.DC

   

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie: telefonii komórkowej, internetu mobilnego, telefonii stacjonarnej oraz internetu stacjonarnego dla Urzędu Gminy Raszyn oraz dla jednostek organizacyjnych Urzędu"

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania, które wpłynęły w przedmiotowym postepowaniu.

Pytanie nr 1

W zawiązku z ogłoszonym postępowaniem nr ZP.271.1.25.2016.DC i wyznaczonym terminem składania ofert na 29.07.2016r. wnioskujemy o wydłużenie terminu składania ofert do dnia 05.08.2016 r.

Powyższy wniosek argumentujemy tym, iż w naszej ocenie obecnie wskazany termin składania ofert, który upływa dnia 29.07.2016r. jest terminem zbyt krótkim biorąc pod uwagę specyfikę i zakres przedmiotu zamówienia, który Zamawiający zamierza zbudować w wyniku prowadzonego postępowania. Wykonawcy - oprócz Wykonawców obecnie świadczących usługi dla Zamawiającego - muszą przeprowadzić czasochłonną procedurę sprawdzenia warunków technicznych umożliwiających świadczenie usług zgodnie z wymaganiami SIWZ, w szczególności w odniesieniu do Zadań nr 2, 3, 4 i 5.

W celu sprawdzenia, czy Wykonawca będzie miał możliwość realizacji łączy dostępowych np. drogą światłowodową lub radiową konieczne jest wykonanie szeregu czasochłonnych czynności w tym wizji lokalnych we wszystkich lokalizacjach Zamawiającego, a zwłaszcza w 18 lokalizacjach Jednostek, które zlokalizowane są w okolicznych miejscowościach. Wizyty te są uzależnione od dostępności lokalizacji, które należy uzgodnić z wyznaczonymi osobami przez Zamawiającego, co zwyczajowo również wydłuża cały proces weryfikacji warunków technicznych. Z naszego doświadczenia wynika, że samo przeprowadzenie wizji to okres od kliku do nawet kilkunastu dni. Podobnie weryfikacja wymagań i ustalenie warunków technicznych dla usług telefonicznych wymaga konsultacji oraz zależy od ustaleń jakie zostaną poczynione podczas wizji.

W związku z powyższym prosimy o przychylenie się do wniosku jaki zwarliśmy na wstępie, tj. wydłużenie terminu składania ofert przynajmniej do dnia 05.08.2016r.

Pytanie nr 2

W związku z zakresem przedmiotu zamówienia oraz ilością lokalizacji, które objęte są postępowaniem niezbędne jest wykonanie wizji lokalnych w celu ustalenia rzeczywistego zakresu prac związanego z budową dostępów w każdej lokalizacji do wskazanego przez Zamawiającego miejsca świadczenia usługi, co pozwoli Wykonawcom oszacować rzeczywiste koszty uruchomienia usług niezbędne do przeprowadzenia kalkulacji oraz przygotowania oferty. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji o sposobie i terminie możliwego wykonania wizji w każdej lokalizacji i podanie osób kontaktowych, które zapewnią dostęp do niezbędnych pomieszczeń oraz tam gdzie to niezbędne wejść na dachy obiektów w każdej lokalizacji celem ustalenia zakresu niezbędnych prac zwłaszcza w zakresie Zadań nr 2, 3, 4 i 5.

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 1 i 2:

Zamawiający przychyla się do wniosku o przedłużenie terminu składania ofert.

Termin zostaje przesunięty do dnia 17 sierpnia 2016 roku.

W celu dokonania wizji należy się kontaktować bezpośrednio z jednostkami - dane kontaktowe zawiera dokument wykaz_jednostek_i_lokalizacji.xls

W przypadku dodatkowych pytań, proszę się kontaktować z informatykami Urzędu Gminy Raszyn - telefon 22 7017707, 22 7017717 i 22 7017715.

Pytanie nr 3

W wymaganiach szczegółowych Załącznika nr A (OPZ) w części dotyczącej Zadania nr V - Internet dla Urzędu Gminy - Zamawiający wskazuje jako wymóg:

"Dysponuje wydajnymi kanałami transmisyjnymi do co najmniej 2 (dwóch) głównych krajowych dostawców Internetu: (np.: Orange Polska S.A., NASK, ATM S.A., Exatel S.A., Netia S.A., T-Mobile) lub 2 (dwóch) polskich punktów wymiany ruchu internetowego o łącznej przepustowości minimum 100 Gb/s".

Proszę o informację i wyjaśnienie czy podana wartość dotycząca minimalnej przepustowości punktów wymiany ruchu jest podana prawidłowo, czy też Zamawiający miał na myśli łączną wartość na poziomie 10 Gb/s? Podana w Załączniku wartość dla tego Zadania jest wartością niewspółmiernie zawyżoną w stosunku do oczekiwanego przez Zamawiającego parametru łącza dostępowego do sieci Internet, który dla Zadania nr V jest ustalony na 500 Mb/s. Poziom, który wskazany jest w Załączniku jest wartością niesłychanie wygórowaną i ogranicza możliwości uzyskania przez Zamawiającego ofert od szerszego grona potencjalnych Wykonawców i nawet dla największych operatorów w Polsce może się okazać warunkiem trudnym do spełnienia. Większość operatorów posiada punkty wymiany ruchu na poziomie od 1 Gb/s do 10 Gb/s z największymi operatorami krajowymi i zagranicznymi, co w sumie daje wielkość punktu styku zazwyczaj na poziomie od kilku do kilkunastu Gb/s i są to wartości w zupełności wystarczające do zapewnienia obsługi ruchu internetowego generowanego na łączu będącego przedmiotem Zamówienia.

W związku z powyższym wnioskujemy o modyfikację tego parametru w taki sposób by wymagana minimalna wielkość punktów wymiany ruchu do polskich operatorów wynosiła minimum 10 Gb/s.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zgadza się na modyfikację tego parametru w taki sposób by wymagana minimalna wielkość punktów wymiany ruchu do polskich operatorów wynosiła minimum 10 Gb/s.

ZADANIE NR 2 - Usługi telefonii stacjonarnej dla Jednostek organizacyjnych:

Pytanie nr 4

Co maja Państwo na myśli?
Ilość aktywacji telefonii stacjonarnej: 43 sztuk;
Ilość miesięcy abonamentu telefonicznego: 1150 sztuk.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Ilość aktywacji to ilość linii telefonicznych.

Ilość miesięcy abonamentu telefonicznego - Umowy na linie telefoniczne będą zawierane od następnego miesiąca po wygaśnięciu obecnych umów zawartych na czas określony (te terminy są rożne), zgodnie z danymi zawartymi w tabeli Wykaz numerów telefonów wraz z terminami obowiązywania obecnych umów - stanowiący załącznik do niniejszych odpowiedzi na pytania. Z sumowania miesięcy jakie będą obowiązywać wszystkie umowy razem wynika ilość miesięcy abonamentu telefonicznego.

Pytanie nr 5

Proszę podać informacji dotyczących:
ilość linii telefonicznych w każdej jednostki  lub dla Jednostek organizacyjnych
rodzaj linii telefonicznych ( PSTN czy ISDN 2B+D)

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Z wyjątkiem Urzędu Gminy Raszyn i Szkoły Podstawowej w Raszynie poprzez linie telefoniczną stacjonarną rozumiemy linie PSTN zakończoną gniazdem RJ-11.

Pytanie nr 6

Stosownie do treści art. 59 ust. 1 oraz 60a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych zobowiązany jest doręczyć Abonentowi regulamin świadczenia usług. W związku z powyższym Wykonawca wnosi o wprowadzenie do SIWZ'u postanowienia, iż regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych Wykonawcy stanowi załącznik do przedmiotowej umowy, z jednoczesnym zastrzeżeniem, że będzie  miał on zastosowanie jedynie w zakresie niesprzecznym z umową.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający przychyla się do wniosku.

Pytanie nr 7

OPZ - Zadanie 1, proszę o potwierdzenie, że Grupa I to Grupa A, grupa II to grupa B.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak, Grupa I to Grupa A, grupa II to grupa B.

Pytanie nr 8

Proszę o zmianę minimalnych parametrów w grupie C i dopuszczenie wersji bluetooth 2.1.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza wersję bluetooth 2.1

Pytanie nr 9

Proszę informacje, czy w Formularzu Cenowo Ofertowym, kolumna "opis/uwagi" należy wpisać proponowane modele telefonów. Jeśli nie - proszę o jednoznaczne wskazanie miejsca na wpisanie rodzaju modeli telefonów.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak należy wpisać.

  

Załączniki:

Wykaz jednostek i lokalizacji

Wykaz numerów telefonów wraz z terminami obowiązywania obecnych umów

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

Zamawiający informuje, iż w związku z licznymi pytaniami dotyczącymi zapisów wzorów umów, odpowiedzi na nie zostaną przesłane oraz opublikowane w najbliższym czasie.

W zawiązku z powyższym, Zamawiający informuje, zmienia się termin składania i otwarcia ofert.

Zmienia się na: 17 - 08 - 2016 r.

Godziny składania i otwarcia ofert pozostają niezmienione.

 

 

Raszyn, dnia 27 lipca 2016 r.

ZP.271.1.25.2016.DC(9)

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie: telefonii komórkowej, internetu mobilnego, telefonii stacjonarnej oraz internetu stacjonarnego dla Urzędu Gminy Raszyn oraz dla jednostek organizacyjnych Urzędu"

Na podstawie art. 38 ust. 1 oraz w związku z art. 12a ust 2 Ustawy z dnia

Zamawiający udzieli odpowiedz na wszystkie pytania, które wpłynęły w terminie wyznaczonym na zadawanie pytań do dnia 4 sierpnia 20016 r.

W zawiązku z powyższym, Zamawiający informuje, zmienia się termin składania i otwarcia ofert.

Termin składania ofert - jest: 29 - 07 - 2016 r.

Zmienia się na: 08 - 08 - 2016 r.

Godziny składania i otwarcia ofert pozostają niezmienione.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.25.2016.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art.10, art. 39 oraz art. 99 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

"Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie: telefonii komórkowej, internetu mobilnego, telefonii stacjonarnej oraz internetu stacjonarnego dla Urzędu Gminy Raszyn oraz dla jednostek organizacyjnych Urzędu"

Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług telefonicznych w zakresie: telefonii komórkowej, internetu mobilnego, telefonii stacjonarnej oraz internetu stacjonarnego dla Urzędu Gminy Raszyn oraz dla jednostek organizacyjnych Urzędu w okresie odpowiednio od 1 września 2016 r do 31 grudnia 2018 r. Okres rozpoczęcia świadczenia usług w zakresie poszczególnych usług, jest zależny od daty wygaśnięcia aktualnych umów i jest określony w Zestawieniu usług posiadanych.

Zamówienie jest podzielone na następujące zadania:

ZADANIE NR 1 - Usługi telefonii komórkowej

Zadanie obejmuje zakup usług telefonii komórkowej dla Urzędu i jego Jednostek organizacyjnych. W większości są to usługi już świadczone przez innych operatorów. W ramach postępowania, zakłada się, iż poszczególne usługi zostaną "przeniesione" do wybranego w postępowaniu operatora z zachowaniem istniejącego numeru telefonu. W ramach zamówienia, uruchomione zostaną również nowe usługi oraz usługa dostępu do Internetu mobilnego (bez usług głosowych).

Ilość aktywacji głosowych: 74 sztuk;

Ilość miesięcy abonamentu telefonicznego: 1957 sztuk;

Ilość aparatów telefonicznych: 71 sztuk;

Ilość aktywacji Internetu mobilnego: 5 sztuk;

Ilość modemów dostępowych do Internetu mobilnego: 5 sztuk;

Ilość miesięcy abonamentu Internetu mobilnego: 124 sztuk.

ZADANIE NR 2 - Usługi telefonii stacjonarnej dla Jednostek organizacyjnych

Zadanie obejmuje zakup usług analogowej telefonii stacjonarnej dla Jednostek organizacyjnych Gminy. W większości są to usługi już świadczone przez innych operatorów. W ramach postępowania, zakłada się, iż poszczególne usługi zostaną "przeniesione" do wybranego w postępowaniu operatora z zachowaniem istniejącego numeru telefonu oraz uruchomienie jednej nowej aktywacji.

Ilość aktywacji telefonii stacjonarnej: 43 sztuk;

Ilość miesięcy abonamentu telefonicznego: 1150 sztuk.

ZADANIE NR 3 - Usługi telefonii stacjonarnej dla Urzędu Gminy i Szkoły Podstawowej w Raszynie

Zadanie obejmuje zakup usług telefonii stacjonarnej w technologii ISDN. Są to usługi już świadczone przez innych operatorów i zamówienie zakłada przeniesienie tych usług z zachowaniem puli numerów telefonów.

Zadanie obejmuje zakup usługi ISDN 30B+D (pula 300 numerów) dla Urzędu Gminy na okres 27 miesięcy i usługi ISDN 2B+D (pula 10 numerów) dla Szkoły Podstawowej w Raszynie na okres 28 miesięcy.

Do zakresu przedmiotu zamówienia wchodzi również pomoc techniczna w zakresie podłączenia zakupionych usług do istniejących central telefonicznych.

ZADANIE NR 4 - Usługi dostępu do Internetu stacjonarnego dla Jednostek

Zadanie obejmuje zakup usług dostępu do Internetu dla Jednostek organizacyjnych Gminy w technologii DSL lub łącza miedzianego Ethernet lub łącza bezprzewodowego WiFi zestawianego z użyciem pasma koncesjonowanego lub łącza światłowodowego. Są to usługi świadczone obecnie przez innych operatorów oraz dwie nowe aktywacje.

Ilość usług Internetu stacjonarnego: 18 sztuk;

Ilość miesięcy abonamentu: 320 sztuk.

ZADANIE NR 5 - Usługi dostępu do Internetu z użyciem łącza światłowodowego wraz
 z wykonaniem połączeń światłowodowych pomiędzy Urzędem Gminy Raszyn a jednostkami organizacyjnymi Urzędu

Zadanie obejmuje zakup internetu z użyciem łącza światłowodowego wraz z wykonaniem połączeń światłowodowych pomiędzy Urzędem Gminy Raszyn a jednostkami organizacyjnymi Urzędu w ramach:

  1. Szkoły Podstawowej w Raszynie,
  2. Gimnazjum w Raszynie,
  3. Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Raszynie,
  4. Gminnej Biblioteki Publicznej w Raszynie.

Parametry łącza światłowodowego oraz połączeń światłowodowych określa Opis techniczny.

Ilość miesięcy abonamentu: 27 sztuk.

Szczegółowy zakres zamówienia w ramach każdego z powyższych zadań określony został w Opisie technicznym przedmiotu zamówienia - stanowiącego załącznik do niniejszej SIWZ.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

64.21.10.00-8, 64.21.20.00-5, 64.21.42.00-5

ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH

 - na jedno wybrane lub kilka wybranych zadań

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% wartości zamówienia przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164). - odpowiednio dla każdego z zadań.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 31 grudnia 2018 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1       posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien posiadać: zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych wydawane przez Prezesa UKE, o którym mowa w art. 10 i art. 11 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.)

1.2                                posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej, odpowiednio:

- 2 (dwie umowy) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii komórkowej na kwotę nie mniejszą niż: 100 000,00 zł brutto każda z usług (umów) (słownie: sto tysięcy złotych) - w zakresie zadania nr 1;

- 2 (dwie umowy) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii stacjonarnej na kwotę nie mniejszą niż: 100 000,00 zł brutto każda z usług (umów) (słownie: sto tysięcy złotych) - w zakresie zadania nr 2 i zadania nr 3;

- 2 (dwie umowy) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w zakresie internetu stacjonarnego i/ lub mobilnego na kwotę nie mniejszą niż: 100 000,00 zł brutto każda z usług (umów) (słownie: sto tysięcy złotych) - w zakresie zadania nr 4 i zadania nr 5.

W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na więcej niż jedno zadanie posiadane doświadczenie należy złożyć jeden raz.

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku - dysponowanie potencjałem technicznym do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4                                       sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych wydawane przez Prezesa UKE, o którym mowa w art. 10 i art. 11 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) (załącznik Wykonawcy);

1.3 Wykaz głównych usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

1.4 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem". Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty  wraz z wypełnionym formularzem cenowym.

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona),

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy - wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców.

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w poniższych przypadkach:

1.        gdy wskazana w Ofercie Wykonawcy nazwa usługi lub sposób jej świadczenia ulega zmianie, dopuszczalna jest zamiana usługi na aktualnie świadczoną - z zastrzeżeniem, że w przypadku zmiany sposobu jej świadczenia Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów.

2.        gdy wskazany w Ofercie Wykonawcy model urządzenia przestaje być dostępny na rynku. W takim wypadku dopuszczalna jest zmiana modelu urządzenia na model o funkcjonalności co najmniej takiej, jak określona w OPZ.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 22 701 78 01, 22 701 77 78)

§  ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

29-07-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Zadanie nr 1

Cena- waga kryterium 85%

Wielkość pakietu internetowego dla każdej aktywacji - waga kryterium 15%

ZADANIE nr 2 -

Cena- waga kryterium 85%

Czas przystąpienia do naprawy awarii - waga kryterium 15%

ZADANIE nr 3

Cena- waga kryterium 85%

Czas usunięcia awarii - waga kryterium 15%

ZADANIE nr 4

Cena- waga kryterium 85%

Rodzaj technologii w jakiej świadczona będzie usługa - waga kryterium 15%

ZADANIE nr 5

Cena- waga kryterium 85%

Rodzaj technologii połączenia Urzędu Gminy Raszyn z jednostkami organizacyjnymi Urzędu - waga kryterium 15%

Wadium

3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) - dla zadania nr 1;

1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) - dla zadania nr 2;

1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) - dla zadania nr 3;

1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) - dla zadania nr 4;

1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) - dla zadania nr 5;.

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna - pokój nr 102

Data otwarcia

29-07-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

21-07-2016 r.