obrazek

Raszyn, dnia 28 października 2016 r.

ZP.271.1.35.2016.DC ( 4 )

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn – faza V”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164 ze zm.) Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

Pytanie nr 1

Czy na 4 zadania będące przedmiotem umowy są wydane:

- prawomocne decyzje środowiskowe?

- prawomocne decyzje pozwolenia na budowę lub zaakceptowane projekty zgłoszeniowe?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający posiada dla 4 zadań ostateczne decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz ostateczne decyzję pozwolenia na budowę

 

Pytanie nr 2

Czy w zadaniu 3 projekt budowlany obejmował przyłącza na odcinku od kanału do granicy działki wraz
z uzgodnieniem z właścicielami tych działek?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Projekt budowlany obejmuje kanał główny wraz z odgałęzieniami do granicy działki.

 

Pytanie nr 3

Czy w zadaniu 3 projekt budowlany zawiera warunki zasilania w energię elektryczną pompowni?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający posiada warunki przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, dla sieciowych przepompowni ścieków z zadania 3

 

Pytanie nr 4

Zamawiający zawarł w punkcie V.2.b.tiret 1 wymagania dotyczące kwalifikacji Specjalisty nr 1 – Inżyniera Rezydenta:

Specjalista nr 1 – Inżynier rezydent - 1 (jedna) osoba: - posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno – kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, posiada wykształcenie  wyższe i co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu Projektami inwestycyjnymi w tym 3 letnie doświadczenie zawodowe przy zarządzaniu pracami związanymi z realizacją inwestycji w zakresie oczyszczalni ścieków lub sieci kanalizacyjnej lub wodociągowej w ramach Projektu dofinansowanego ze środków zewnętrznych zarówno krajowych jak i Unii Europejskiej o wartości całkowitej minimum 5 000 000  zł jako Inżynier Rezydent / Kierownik Zespołu / Koordynator.

Wnosimy o rozważenie rezygnacji z wymogu dotyczącego konieczności legitymowania się uprawnieniami budowlanymi przez Inżyniera Rezydenta. Rolą Inżyniera Rezydenta jest zarządzanie oraz koordynowanie prac zespołu inspektorów nadzoru. Nie sprawuje on tym samym bezpośredniego nadzoru nad prawidłowym wykonaniem robót oraz innymi obowiązkami wynikającymi z art. 25 ustawy Prawo budowlane.

Z przekazanej przez Zamawiającego SIWZ wskazano zakres robót obejmujące branże: sanitarną, elektryczną
i drogową, zatem legitymowanie się przez Inżyniera Rezydenta wyłącznie uprawnieniami w jednej z nich jest
w tym przypadku bezzasadne.

Pragniemy również zauważyć, że Zamawiający wymaga uczestnictwa w realizacji usługi aż czterech inspektorów nadzoru legitymujących się uprawnieniami w specjalnościach instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; tym samym wymóg posiadania przez Inżyniera Rezydenta tożsamych kwalifikacji  jest wymogiem nadmiernym
i nieadekwatnym do potrzeb realizacji usługi.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

obrazek

 

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)             Nazwa i adresy Urząd Gminy Raszyn ul. Szkolna 2a

Raszyn

05-090

Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska

Tel.:  +48 227017803

E-mail: zam.publ@raszyn.pl

Faks:  +48 227017801

Kod NUTS: PL12A

Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.2)               Wspólne zamówienie

I.3)              Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.raszyn.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)                Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)             Główny przedmiot działalności Środowisko

Sekcja II: Przedmiot

II.1)               Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)         Nazwa:

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V Numer referencyjny: ZP.271.1.35.2016.DC

II.1.2)          Główny kod CPV

71310000

II.1.3)          Rodzaj zamówienia

Usługi

II.1.4)         Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej na terenie Gminy Raszyn. Infrastruktura zrealizowana zostanie w oparciu o dokumentację projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego oraz dokumentację wykonawcza opracowaną w ramach usługi Inżynier Kontraktu dla zadania nr 3 Budowa sieci kanali

II.1.5)            Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)           Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)            Opis

II.2.1)         Nazwa:

II.2.2)           Dodatkowy kod lub kody CPV

II.2.3)        Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL12

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Gmina Raszyn

II.2.4)          Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej na terenie Gminy Raszyn. Infrastruktura zrealizowana zostanie w oparciu o dokumentację projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego oraz dokumentację wykonawcza opracowaną w ramach usługi Inżynier Kontraktu dla zadania nr 3 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Janki ul. Poniatowskiego i Godebskiego.

II.2.5)           Kryteria udzielenia zamówienia

Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia

II.2.6)           Szacunkowa wartość

II.2.7)                  Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 02/01/2017

Koniec: 30/10/2018

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)         Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)        Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.12)          Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13)          Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Numer identyfikacyjny projektu: POIS.02.03.00-00-0057/16

II.2.14)        Informacje dodatkowe

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodnościekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym III.1) Warunki udziału

III.1.1)      Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

III.1.2)          Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Wykonawca wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej, jeżeli wykażą, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych),

III.1.3)      Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Wykonawca wykażę, że:

a)     wykonał, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 zamówienia (tj. umowy) o wartości minimum 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) brutto (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - wartość wykonanych usług musi wynosić 500 000 zł), których przedmiotem było pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji kontraktów w zakresie gospodarki wodno – ściekowej a polegającej w szczególności na zarządzaniu kontraktami na roboty budowlane i wykonywaniu obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego oraz koordynowaniu czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w

Polsce, w szczególności ustawy Prawo budowlane,

b)     dysponuje osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, zgodnie z poniższymi wymaganiami:Specjalista nr 1 – Inżynier rezydent - 1 (jedna) osoba: - posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno – kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, posiada wykształcenie wyższe i co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu Projektami inwestycyjnymi w tym 3 letnie doświadczenie zawodowe przy zarządzaniu pracami związanymi z realizacją inwestycji w zakresie oczyszczalni ścieków lub sieci kanalizacyjnej lub wodociągowej w ramach Projektu dofinansowanego ze środków zewnętrznych zarówno krajowych jak i Unii Europejskiej o wartości całkowitej minimum 5 000 000 zł jako Inżynier Rezydent / Kierownik Zespołu / Koordynator.

Specjalista nr 2 - Inspektor nadzoru – 4 (cztery) osoby - posiadające uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie przy wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w tym obejmujące doświadczenie w nadzorowaniu w ostatnich 3 latach co najmniej 2 robót budowlanych (w ramach odrębnych umów) dotyczących gospodarki wodnej lub ściekowej lub wodociągowej o wartości całkowitej minimum 5 000 000 zł. każda

Specjalista nr 3 - Inspektor nadzoru robót elektrycznych – 1 (jedna) osoba posiadająca uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie przy wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w tym doświadczenie obejmujące nadzorowanie co najmniej 2 robót budowlanych dotyczących sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Specjalista nr 4: - Inspektorem nadzoru robót drogowych zg. z opisem w SIWZ

III.1.5)           Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2)             Warunki dotyczące zamówienia

III.2.1)      Informacje dotyczące określonego zawodu

III.2.2)      Warunki realizacji umowy: umowa będzie realizowana przez Wykonawcę wyłonionego w toku prowadzonego postępowania, zgodnie z warunkami określonymi w załączniku do SIWZ, tj. Istotne postanowienia umowy.

III.2.3)      Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)          Opis

IV.1.1)        Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3)              Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.4)              Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6)          Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8)      Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)            Informacje administracyjne

IV.2.1)              Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2)             Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 15/11/2016

Czas lokalny: 10:30

IV.2.3)                Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)      Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski

IV.2.6)      Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)       Warunki otwarcia ofert

Data: 15/11/2016 Czas lokalny: 10:40 Miejsce:

siedziba Zamawiającego:

05-090 Raszyn, ul. Szkolna 2a - sala Konferencyjna Urzędu - pokój 102

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)       Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie VI.2)      Informacje na temat procesów elektronicznych VI.3) Informacje dodatkowe:

VI.4)            Procedury odwoławcze

VI.4.1)            Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza

Warszawa

Polska

VI.4.2)           Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3)        Składanie odwołań

VI.4.4)             Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

VI.5)              Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

04/10/2016