Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowj w Gminie Raszyn - faza V
Raszyn, dnia 28 października 2016 r.
ZP.271.1.35.2016.DC ( 4 )
Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn – faza V” Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164 ze zm.) Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania. Pytanie nr 1 Czy na 4 zadania będące przedmiotem umowy są wydane: - prawomocne decyzje środowiskowe? - prawomocne decyzje pozwolenia na budowę lub zaakceptowane projekty zgłoszeniowe? Zamawiający udziela odpowiedzi: Zamawiający posiada dla 4 zadań ostateczne decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz ostateczne decyzję pozwolenia na budowę Pytanie nr 2 Czy w zadaniu 3 projekt budowlany obejmował przyłącza na odcinku od kanału do granicy działki wraz Zamawiający udziela odpowiedzi: Projekt budowlany obejmuje kanał główny wraz z odgałęzieniami do granicy działki. Pytanie nr 3 Czy w zadaniu 3 projekt budowlany zawiera warunki zasilania w energię elektryczną pompowni? Zamawiający udziela odpowiedzi: Zamawiający posiada warunki przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, dla sieciowych przepompowni ścieków z zadania 3 Pytanie nr 4 Zamawiający zawarł w punkcie V.2.b.tiret 1 wymagania dotyczące kwalifikacji Specjalisty nr 1 – Inżyniera Rezydenta: Specjalista nr 1 – Inżynier rezydent - 1 (jedna) osoba: - posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno – kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, posiada wykształcenie wyższe i co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu Projektami inwestycyjnymi w tym 3 letnie doświadczenie zawodowe przy zarządzaniu pracami związanymi z realizacją inwestycji w zakresie oczyszczalni ścieków lub sieci kanalizacyjnej lub wodociągowej w ramach Projektu dofinansowanego ze środków zewnętrznych zarówno krajowych jak i Unii Europejskiej o wartości całkowitej minimum 5 000 000 zł jako Inżynier Rezydent / Kierownik Zespołu / Koordynator. Wnosimy o rozważenie rezygnacji z wymogu dotyczącego konieczności legitymowania się uprawnieniami budowlanymi przez Inżyniera Rezydenta. Rolą Inżyniera Rezydenta jest zarządzanie oraz koordynowanie prac zespołu inspektorów nadzoru. Nie sprawuje on tym samym bezpośredniego nadzoru nad prawidłowym wykonaniem robót oraz innymi obowiązkami wynikającymi z art. 25 ustawy Prawo budowlane. Z przekazanej przez Zamawiającego SIWZ wskazano zakres robót obejmujące branże: sanitarną, elektryczną Pragniemy również zauważyć, że Zamawiający wymaga uczestnictwa w realizacji usługi aż czterech inspektorów nadzoru legitymujących się uprawnieniami w specjalnościach instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; tym samym wymóg posiadania przez Inżyniera Rezydenta tożsamych kwalifikacji jest wymogiem nadmiernym Zamawiający udziela odpowiedzi: Zamawiający podtrzymuje warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. UWAGA Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.
Ogłoszenie o zamówieniu Usługi Dyrektywa 2014/24/UE I.1) Nazwa i adresy Urząd Gminy Raszyn ul. Szkolna 2a Raszyn 05-090 Polska Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska Tel.: +48 227017803 E-mail: zam.publ@raszyn.pl Faks: +48 227017801 Kod NUTS: PL12A Adresy internetowe: Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl I.2) Wspólne zamówienie I.3) Komunikacja Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.raszyn.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej Organ władzy regionalnej lub lokalnej I.5) Główny przedmiot działalności Środowisko II.1) Wielkość lub zakres zamówienia II.1.1) Nazwa: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V Numer referencyjny: ZP.271.1.35.2016.DC II.1.2) Główny kod CPV 71310000 II.1.3) Rodzaj zamówienia Usługi II.1.4) Krótki opis: Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej na terenie Gminy Raszyn. Infrastruktura zrealizowana zostanie w oparciu o dokumentację projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego oraz dokumentację wykonawcza opracowaną w ramach usługi Inżynier Kontraktu dla zadania nr 3 Budowa sieci kanali II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość II.1.6) Informacje o częściach To zamówienie podzielone jest na części: nie II.2) Opis II.2.1) Nazwa: II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV II.2.3) Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL12 Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Gmina Raszyn II.2.4) Opis zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej na terenie Gminy Raszyn. Infrastruktura zrealizowana zostanie w oparciu o dokumentację projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego oraz dokumentację wykonawcza opracowaną w ramach usługi Inżynier Kontraktu dla zadania nr 3 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Janki ul. Poniatowskiego i Godebskiego. II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia II.2.6) Szacunkowa wartość II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Początek: 02/01/2017 Koniec: 30/10/2018 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11) Informacje o opcjach Opcje: nie II.2.12) Informacje na temat katalogów elektronicznych II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak Numer identyfikacyjny projektu: POIS.02.03.00-00-0057/16 II.2.14) Informacje dodatkowe Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodnościekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Wykonawca wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej, jeżeli wykażą, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych), III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Wykonawca wykażę, że: a) wykonał, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 zamówienia (tj. umowy) o wartości minimum 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) brutto (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - wartość wykonanych usług musi wynosić 500 000 zł), których przedmiotem było pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji kontraktów w zakresie gospodarki wodno – ściekowej a polegającej w szczególności na zarządzaniu kontraktami na roboty budowlane i wykonywaniu obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego oraz koordynowaniu czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Polsce, w szczególności ustawy Prawo budowlane, b) dysponuje osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, zgodnie z poniższymi wymaganiami:Specjalista nr 1 – Inżynier rezydent - 1 (jedna) osoba: - posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno – kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, posiada wykształcenie wyższe i co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu Projektami inwestycyjnymi w tym 3 letnie doświadczenie zawodowe przy zarządzaniu pracami związanymi z realizacją inwestycji w zakresie oczyszczalni ścieków lub sieci kanalizacyjnej lub wodociągowej w ramach Projektu dofinansowanego ze środków zewnętrznych zarówno krajowych jak i Unii Europejskiej o wartości całkowitej minimum 5 000 000 zł jako Inżynier Rezydent / Kierownik Zespołu / Koordynator. Specjalista nr 2 - Inspektor nadzoru – 4 (cztery) osoby - posiadające uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie przy wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w tym obejmujące doświadczenie w nadzorowaniu w ostatnich 3 latach co najmniej 2 robót budowlanych (w ramach odrębnych umów) dotyczących gospodarki wodnej lub ściekowej lub wodociągowej o wartości całkowitej minimum 5 000 000 zł. każda Specjalista nr 3 - Inspektor nadzoru robót elektrycznych – 1 (jedna) osoba posiadająca uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie przy wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w tym doświadczenie obejmujące nadzorowanie co najmniej 2 robót budowlanych dotyczących sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Specjalista nr 4: - Inspektorem nadzoru robót drogowych zg. z opisem w SIWZ III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.1) Informacje dotyczące określonego zawodu III.2.2) Warunki realizacji umowy: umowa będzie realizowana przez Wykonawcę wyłonionego w toku prowadzonego postępowania, zgodnie z warunkami określonymi w załączniku do SIWZ, tj. Istotne postanowienia umowy. III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia IV.1) Opis IV.1.1) Rodzaj procedury Procedura otwarta IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów IV.1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu IV.1.6) Informacje na temat aukcji elektronicznej IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie IV.2) Informacje administracyjne IV.2.1) Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału Data: 15/11/2016 Czas lokalny: 10:30 IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert) IV.2.7) Warunki otwarcia ofert Data: 15/11/2016 Czas lokalny: 10:40 Miejsce: siedziba Zamawiającego: 05-090 Raszyn, ul. Szkolna 2a - sala Konferencyjna Urzędu - pokój 102 VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych VI.3) Informacje dodatkowe: VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Krajowa Izba Odwoławcza Warszawa Polska VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne VI.4.3) Składanie odwołań VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 04/10/2016
z uzgodnieniem z właścicielami tych działek?
i drogową, zatem legitymowanie się przez Inżyniera Rezydenta wyłącznie uprawnieniami w jednej z nich jest
w tym przypadku bezzasadne.
i nieadekwatnym do potrzeb realizacji usługi. Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym III.1) Warunki udziału
Sekcja IV: Procedura
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Załączniki (5) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Dorota Czajkowska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dorota Czajkowska |
Data wprowadzenia: | 2016-10-04 15:15:49 |
Opublikował: | Dorota Czajkowska |
Data publikacji: | 2016-10-04 15:49:31 |
Ostatnia zmiana: | 2017-01-16 16:55:22 |
Ilość wyświetleń: | 3449 |