Znak sprawy IR.271.4.1.2017.AK

 

 

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawyz z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo zamówień publicznych

/Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm/

 

I. Zamawiający:  Gmina Raszyn

Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn

Zaprasza do złożenia ofert cenowych na wykonanie robót konserwacyjno - remontowych

kanalizacji deszczowej  na terenie Gminy Raszyn podzielonych na dwa zadania stanowiące łącznie przedmiot zamówienia.

 

Zadanie nr 1.
 mechaniczna i hydrokinetyczna konserwacja i bieżące utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem inspekcji TV/ monitoringu wizyjnego wyczyszczonej sieci kanalizacji deszczowej na terenie gminy Raszyn, będącej własnością Gminy Raszyn .
Zadanie nr 2.
remont kanalizacji deszczowej oraz przepustów pod drogami
stanowiącej własność Gminy Raszyn, zlokalizowanej w pasie drogowym, przy czym objęte utrzymaniem są również sieci kanalizacyjne (kolektory i kanały) odprowadzające wody opadowe z pasa drogowego, a zlokalizowane na terenie prywatnym.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

II. Opis przedmiotu zamówienia dla zadania nr 1

Zamówienie obejmuje oczyszczenie mechaniczne i hydrokinetyczne sieci kanalizacji deszczowej, a także wszystkich obiektów inżynierskich na tej sieci zlokalizowanych lub z nią związanych. Celem oczyszczania jest utrzymanie drożności przykanalików, wpustów burzowych, studzienek rewizyjnych, bezodpływowych studni chłonnych i kanałów.

 

Prace wykonuje się na sieci kanalizacyjnej deszczowej (rozdzielczej), stanowiącej własność Gminy Raszyn, zlokalizowanej w pasie drogowym, przy czym objęte utrzymaniem są również sieci kanalizacyjne (kolektory i kanały) odprowadzające wody opadowe z pasa drogowego, a zlokalizowane na terenie prywatnym.

 

Na przedmiot zamówienia składa się następujący zakres prac:

 

1.            Oczyszczanie z osadzonego namułu i innych zanieczyszczeń kanałów przesyłowych z wylotami włączenie, niezależnie od stopnia zamulenia.

2.            Usuwanie elementów obcych z kanałów tj. cegieł, betonu, kamieni, gałęzi itp.

3.            Usuwanie korzeni i narostów z wewnętrznych ścian kanałów.

4.            Oczyszczanie z namułu i innych zanieczyszczeń osadników wpustów ulicznych wraz z przykanalikami do kanałów włącznie.

5.            Oczyszczanie z namułu i innych zanieczyszczeń studni rewizyjnych.

6.            Odpompowanie wody, usuwanie osadów i innych zanieczyszczeń ze studzienek burzowych chłonnych.

7.            Usuwanie tworzących się zastoisk ( rozlewisk) mogących stworzyć zagrożenie.

 

8.            Załadunek i wywóz zebranych odpadów, a w szczególności wybranego osadu i innych zanieczyszczeń wraz z uporządkowaniem terenu i miejsca pracy.
W przypadku odpadów uznawanych za niebezpieczne Wykonawca zobowiązany jest do przekazania stosownych dokumentów dotyczących transportu i utylizacji w/w odpadów po każdorazowym wykonaniu takiej usługi.

9.            Przeprowadzenie inspekcji TV/ monitoringu wizyjnego wyczyszczonej sieci kanalizacji deszczowej.

 

Zakres koniecznych prac objętych przedmiotem umowy, określi każdorazowo przedstawiciel Zamawiającego w formie pisemnych zleceń (protokołów wprowadzenia).

Przewidywany zakres prac określa załącznik : Formularz Cenowy - Konserwacja kanalizacji deszczowej 2017

Protokoły wprowadzenia z adnotacją o sytuacji kryzysowej obejmują utrzymanie i konserwacje sieci, w zakresie ujętym w punktach 1-8 we wszystkie dni kalendarzowe i wszystkie godziny w ciągu całej doby w okresie obowiązywania umowy.

 

Rozliczenie przedmiotu umowy będzie następowało w oparciu o ceny jednostkowe, podane przez Wykonawcę za wykonanie poszczególnych prac objętych przedmiotem zamówienia oraz rzeczywiste ilości wykonanych prac.

Zakres prac w ilości i rodzaju będzie określany na bieżąco, zależnie od potrzeb, przez przedstawiciela Zamawiającego.

 

Wymagany sposób organizacji pracy

 

Wykonawca winien zawrzeć z dostawcą wody tj. Przedsiębiorstwem Komunalnym „Eko-Raszyn” Sp. z o.o., umowę na jej pobór dla potrzeb związanych z utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej (m. in. dla samochodów do mechanicznego i hydrokinetycznego czyszczenia sieci kanalizacyjnej, studzienek burzowych, wpustów burzowych),

 

Wykonawca zobowiązany jest prowadzić karty ewidencji i przekazywania odpadów zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami (Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów

 (Dz. U. z 2014, poz. 1973),

 

Wykonawca zobowiązany jest do załączania do protokołu odbioru prac za utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej potwierdzenia przez podmiot uprawniony, posiadający zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia odpadów przejęcia odpadów i osadów z czyszczenia sieci z okresu, jaki obejmuje protokół.

Ponadto w celu właściwej realizacji zamówienia Wykonawca musi:

-          zapewnić stałą łączność telefoniczną (przez całą dobę) z osobami odpowiedzialnymi za realizację zamówienia (telefon stacjonarny i komórkowy oraz fax. dla całodobowego pogotowia oraz telefony komórkowe),

-          dysponować bazą sprzętu zlokalizowaną w takiej odległości od obsługiwanego terenu Gminy Raszyn, by możliwy był dojazd i podjęcie działań w tym rejonie o każdej porze doby w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od otrzymania zgłoszenia, a w sytuacjach kryzysowych w czasie do 6 godzin;

-          zapewnić w okresie realizacji zamówienia pracę zespołów utrzymujących sieć kanalizacyjną tj.:

a)      zespołu dysponującego środkiem transportu do ręcznego oczyszczania wpustów burzowych i studzienek burzowych,

 

 

b)      zespołu do hydrokinetycznego lub ciśnieniowego czyszczenia sieci kanalizacyjnej, obiektów inżynierskich i wpustów burzowych (dysponującego 2 samochodami komunalnymi do czyszczenia kanalizacji, które spełniają następujące parametry:

          - minimalne ciśnienie robocze 15 MPa,

          - minimalny wydatek wody 300 dm3/min dla średnic kanału do 300 mm,

                - minimalny wydatek wody 390 dm3/min dla średnic kanału powyżej 300 mm,

-          zapewnić ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego - możliwość wykonywania części prac w godzinach nocnych i w dni wolne od pracy,

-          zapewnić całodobowe (w dni robocze, wolne od pracy i święta) przyjmowanie zgłoszeń i odejmowanie działań w przypadkach sytuacji kryzysowych tj. zalań, zastoisk wody innych zdarzeń, mogących mieć związek z funkcjonowaniem sieci kanalizacji deszczowej;

-          w przypadkach tworzenia się zastoisk (rozlewisk), mogących stwarzać zagrożenie w ruchu ulicznym, powodować zalewanie posesji lub zagrażać życiu, zdrowiu, niszczeniu mienia lub środowiska podejmować w ciągu całej doby po zgłoszeniu przez Zamawiającego działania zmierzające do ich usunięcia;

-          oznakować nazwą firmy ubrania robocze używane przez pracowników; sprzęt wykorzystywany do realizacji zamówienia, jak również worki i pojemniki do gromadzenia odpadów również oznakować nazwą firmy i dodatkowo numerami telefonów Wykonawcy;

-          zapewnić po wykonaniu zleceń objętych protokołami wprowadzenia, samochód                       do kontrolnego objazdu i odbioru wykonanych prac z przedstawicielem Zamawiającego, w terminach przez niego ustalonych.

 

III . Opis przedmiotu zamówienia dla zadania nr 2

Zamówienie obejmuje roboty remontowo naprawcze kanalizacji deszczowej oraz przepustów pod drogami stanowiącej własność Gminy Raszyn, zlokalizowanej w pasie drogowym.

 

 Na przedmiot zamówienia dla zadania 2 składa się następujący zakres prac:

- rozebranie nawierzchni z mas bitumicznych

- rozebranie nawierzchni z kostki betonowej

- wywóz gruzu z terenu rozbiórki na odległośc do 10 km

- wykonanie wykopu w gruncie kl. III-IV

- wymiana (naprawa) uszkodzonego kanału DN200

- wymiana (naprawa) uszkodzonego kanału DN250

- wymiana (naprawa) uszkodzonego kanału DN300

- wymiana (naprawa) uszkodzonego kanału DN400

- wymiana (naprawa) uszkodzonego kanału DN600

- wymiana (naprawa) studni kanalizacyjnych DN1000

- wymiana (naprawa) studni kanalizacyjnych DN1200

- wykonanie kinet w studni kanalizacyjnej DN1000

- wykonanie kinet w studni kanalizacyjnej DN1200

- wykonanie podłoża pod kanały z materiałów sypkich gr. 10 cm - z piasku dowiezionego

- naprawienie istn. przepustu pod drogą DN800

- zasypanie wykopu z zagęszczeniem

- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, stabilizowanego cementem gr. 15 cm

- wykonanie podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego gr. 8cm 

- wykonanie nawierzchni z mieszanek meneralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 5 cm

- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej 8cm lub 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej (kostka  z  odzysku)

- przełożenie istniejących krawężników 15x 30x100 z odzysku wraz z wykonaniem ławy i oporu z betonu    

- ustawienie krawężników betonowych 15x30x100 wraz z ławą i oporem z betonu B10

- regulacja pionowa studni kanalizacyjnych

- regulacja pionowa kratek ściekowych, ulicznych

- wymiana studni ściekowych DN500

- wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót kanalizacyjnych,
  zatwierdzony w Jednostce Zarządzającej Ruchem i Policji, a następnie jego wprowadzenie
  i utrzymanie   podczas wykonywania robót

- oczyszczenie rowu z namułu o grub. 30 cm z wyprofilowaniem skarp rowu w rejonie
   kanału/przepustu

- umocnienie dna i skarp kanału/przepustu płytami prefabrykowanymi ażurowymi
  60x40 gr 10 cm. po uprzednim oczyszczeniu rowu.

Przewidywany zakres prac określa załącznik : Formularz Cenowy - Remont kanalizacji deszczowej 2017

Zakres koniecznych prac objętych przedmiotem umowy, określi każdorazowo przedstawiciel Zamawiającego w formie pisemnych zleceń (protokołów wprowadzenia).

Rozliczenie przedmiotu umowy będzie następowało w oparciu o ceny jednostkowe, podane przez Wykonawcę za wykonanie poszczególnych prac objętych przedmiotem zamówienia oraz rzeczywiste ilości wykonanych prac.

Zakres prac w ilości i rodzaju będzie określany na bieżąco, zależnie od potrzeb, przez przedstawiciela Zamawiającego.

 

Posiadane doświadczenie Wykonawcy :

- w ramach zadania nr 1:

- wykonawca powinien wykazać się wykonaniem min. 1 usługi w ciągu ostatnich 3 lat odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, polegającej na utrzymaniu sieci kanalizacyjnej,  czyszczeniu kanałów wraz  z inspekcją telewizyjną (monitoringiem) kanalizacji deszczowej oraz

- w ramach zadania nr 2:

- wykonawca powinien wykazać się wykonaniem min. 1 roboty budowlanej w ciągu ostatnich 5 lat odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegającemu na remontach kanalizacji deszczowej .

- odnośnie nadzoru nad pracami / robotami :

 - wykonawca powinien zapewnić kierowanie robotami przez min. 1 osobę  posiadającą  uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci sanitarnych.
- odnośnie zatrudnienia podwykonawców :

- w przypadku, gdy Wykonawca zamierza zatrudnić podwykonawców  do realizacji przedmiotu umowy,
   zobowiązany jest złożyć wypełniony odpowiednio Załącznik Nr 7.

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1.      Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:

1)  wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg. załączonego   wzoru formularza ofertowego ( załącznik nr 1 ) wraz z formularzami cenowymi dla zadania nr 1 i zadania nr 2.

2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);.

3)   Wykaz usług/robót budowlanych ( załącznik nr 3 )

5)   Wykaz osób uczestniczących w zamówieniu ( załącznik  nr 6 )
6)   Zakres zamówienia dla powierzenia podwykonawcom ( załącznik nr 7 )

2.      Postępowanie prowadzone jest w języku polskim

 

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

 

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

1.      Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania w jest:  Andrzej Kowalski (akowalski@raszyn.pl)

2.      Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach pracy urzędu tj.: pon. 8-18; wt. - czw. 8-16; pt. 8-14

 

VI. Miejsce składania ofert

Ofertę cenową należy:

- złożyć w terminie do dnia 17.02.2017 r, do godz. 12.00

 w siedzibie Zamawiającego : ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn (kancelaria pok. nr 15)

w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Wykonanie robót konserwacyjno - remontowych

kanalizacji deszczowej  na terenie Gminy Raszyn”

 NIE OTWIERAĆ PRZED 17.02.2017 r. godz. 12.00.

 

VII. Opis sposobu obliczania ceny

1.      Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto
za wykonanie Zadania nr 1 i Zadania  nr 2 oraz łączną cenę brutto za wykonanie dwóch zadań czyli całego przedmiotu zamówienia.

2.      Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.

3.      Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

4.      Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

VIII. Informacje o formalnościach

1.      Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.

2.      Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia
o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.

3.      Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

4.      Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.

5.      Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.