<>

W związku z wpłynięciem do Urzędu Gminy Raszyn zapytania do procedury prowadzonej w trybie  art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych /t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm./, dotyczącej Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej dla Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych  w celu pozyskania  dofinansowanie z Działania 5.2 Gospodarka odpadami – typ projektów  Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej ma wymianę urządzeń grzewczych w celu pozyskania dofinansowania z Działania 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – typ projektów „Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020” Zamawiający wyjaśnia co następuje:

 

Pytanie:

„Zwracamy się z prośba o podanie informacji, czy Gmina posiada już opracowane audyty lub świadectwa energetyczne dla wszystkich 120 budynków, na które złożono ankiety do wymiany urządzeń  grzewczych oraz odnawialnych źródeł energii?

Jeśli gmina jest w trakcie opracowania audytów prosimy o podanie terminu odbioru dokumentacji. Jeśli jednak Gmina nie posiada w/w dokumentów prosimy o zmiany w zapytaniu ofertowym z wyraźnym zaznaczeniem takiego zakresu prac, jak również wyszczególnienie ceny we wzorze umowy.

Koszt wykonania audytów może mieć duży wpływ na wycenę opracowania całości przedmiotu zamówienia.”

 

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie posiada opracowanych audytów i świadectw energetycznych. Tym samym Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania świadectw energetycznych dla nieruchomości przewidzianych do dofinansowania oraz ujęcia kosztów ich sporządzenia w całkowitym wynagrodzeniu z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia.

 

Jednocześnie Zamawiający zmodyfikował formularz ofertowy poprzez dodanie pozycji cena brutto za opracowanie świadectw energetycznych oraz zapisy w § 3 istotnych postanowień umowy, oraz wydłuża termin złożenia oferty

 

do dnia 30.04.2017 r. do godziny 11.30

 

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

(ze względu na wartość zamówienia nie przekraczającą równowartości 30 tys. euro do zapytania nie stosuje się trybów przewidzianych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych)

 

Gmina Raszyn kierując się regułą poszukiwania Wykonawców na zasadach konkurencyjnych zawiadamia o wszczęciu procedury wyłonienia Wykonawcy dla zadania pn. Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej ma wymianę urządzeń grzewczych w celu pozyskania  dofinansowanie z Działania 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – typ projektów „Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020”

Mając powyższe na względzie Gmina Raszyn zaprasza do złożenia oferty na wykonanie przedmiotowego zamówienia.

 

I.    ZAMAWIAJĄCY:

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2a

05-090 Raszyn

 

II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

KOD CPV – 79.90.0000-3

Głównym zadaniem Wykonawcy będzie przygotowanie wniosku o dofinansowanie oraz Studium Wykonalności wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami dla projektu, jak również programu funkcjonalno – użytkowego niezbędnych oraz jak również dokumenty potwierdzające spełnienie kryterium „Efektywność energetyczna budynku” dla uzyskania dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 zgodnie z regulaminem konkursu nr RPMA.04.03.01-IP.01-14-078/18 zwanego dalej „przedmiotem zamówienia” lub „dokumentacją aplikacyjną”.

Zgodnie z RPO WM 2014-2020, w ramach kryterium Efektywność energetyczna budynku” ocenie podlegać będzie, standard efektywności energetycznej budynku wyrażony maksymalną wartością wskaźnika EP. Standard zapotrzebowania budynku na nieodnawialną energię pierwotną do ogrzewania, wentylacji, chłodzenia, przygotowania ciepłej wody użytkowej oraz oświetlenia musi być potwierdzony spełnieniem warunku obowiązującego od 1 stycznia 2014 r. wskazanego w par 329 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa I Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Kryterium będzie weryfikowane na podstawie audytu energetycznego[1] lub świadectwa energetycznego.

Przygotowany wniosek o dofinansowanie dotyczyć będzie projektu parasolowego tj. projektu o charakterze rozproszonym realizowanym przez Gminę Raszyn, gdzie odbiorcami końcowymi projektu będą gospodarstwa domowe. Przewiduje się iż projekt obejmie nieruchomości położone na terenie Gminy Raszyn wytypowane na podstawie ankiet złożonych przez ich właścicieli w trakcie wstępnego naboru prowadzonego przez JST. Na dzień przygotowania przedmiotowego zapytania do Urzędu Gminu Raszyn wpłynęło 105 ankiety odnoszących się do wymiany urządzeń grzewczych oraz 15 ankiet odnoszących się do odnawialnych źródeł energii . Dla prawidłowego sporządzenia dokumentacji aplikacyjnej oraz oszacowania kosztów projektu należy przyjąć 20 % rezerwy.

Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania studium Wykonalności zgodnie z przyjętymi przez Instytucję Zarządzającą kryteriami oraz wskazaniami dla studium wykonalności stanowiącymi załącznik do ogłoszonego konkursu a zamieszczonymi na stronie internetowej https://www.funduszedlamazowsza.eu/nabory-wnioskow/4-3-redukcja-emisji-zanieczyszczen-powietrza-poddzialanie-4-3-1-ograniczanie-zanieczyszczen-powietrza-i-rozwoj-mobilnosci-miejskiej-typ-projektu-ograniczenie-niskiej-emisji-wymiana/

 

Do zadań Wykonawcy będzie należeć również sporządzenie wniosku o dofinansowanie wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, według aktualnego wzoru obowiązującego w dniu przekazania przedmiotu zamówienia, w formie papierowej i elektronicznej, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi.

W ramach przygotowywania kompleksowej dokumentacji aplikacyjnej zgodnie z wymaganiami konkursowymi Wykonawca zidentyfikuje cele projektu: uzasadnienie projektu m.in. w kontekście analizy popytu, konkurencyjności podmiotu, zgodności z dokumentami strategicznymi; analiza zmiennych związanych z efektywnością finansową i społeczną (ekonomiczną) projektu oraz podmiotu w związku z realizacją projektu, wymogami prawa, wykonalności technicznej i finansowej; budowa montażu finansowego projektu.

Wykonawca będzie współpracował z Zamawiającym na etapie identyfikacji projektu i budowy zakresu rzeczowego w celu zmaksymalizowania uzyskanej punktacji w zakresie kryteriów wyboru projektów, adekwatnie do potrzeb i możliwości (technicznych, organizacyjnych, finansowych itd.) Zamawiającego jako Beneficjenta. Dokona również analizy i identyfikacji zakresu rzeczowego projektu pod względem kwalifikowalności wydatków, jak również analizy dotychczas poniesionych wydatków w kontekście spełnienia warunków zachowania kwalifikowalności wydatków z punktu widzenia możliwości uwzględnienia ich w dokumentacji aplikacyjnej ze statusem do refundacji. Treści merytoryczne (opisy) winny być  wypracowywane przez Wykonawcę na podstawie dokumentów i informacji udostępnionych i przekazanych przez Zamawiającego (Zamawiający nie dopuszcza możliwości, by Wykonawca kierował do Zamawiającego swoje wewnętrzne fiszki projektowe do wypełnienia).

W ramach zamówienia Wykonawca opracuje program funkcjonalno użytkowy, który powinien on zawierać planowany koszt prac projektowy oraz robót budowlanych. Opracowany dokument powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. Nr 202 poz. 2072 ze zm.)

W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego informowania o postępie prac i przekazywania w trybie roboczym opracowanych dokumentów.

Ostateczna wersja Studium Wykonalności oraz wniosku o dofinansowanie tj. po uwzględnieniu uwag zgłoszonych przez Zamawiającego będzie sporządzona w języku polskim w programie Microsoft Word i Microsoft Excel (aktywne modele i aktywne formuły). Dla zapisu obrazów preferowany jest format JPEG.

Przedmiot zamówienia winien zostać przekazany Zamawiającemu w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej.

 

WNIOSEK O DOFINANSOWNIE, STUDIUM WYKONALNOŚCI ORAZ WSZYSKIE ZAŁACZNIK WINNY ZOSTAĆ SPRZĄDZONE ZGODNIE Z OBOWIAZUJĄCYMI PRZEPISAMI I WYTYCZNYMI W DNIU ODBIORU PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO BEZ UWAG, CO ZOSTANIE POTWIERDZONE PROTOKOŁEM ODBIORU.

 

 

III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Strony ustalają termin realizacji przedmiotu nie dłużej niż do dnia 1 czerwca 2018 r.  

 

 

IV. WARUNKU UDZIAŁU W POSTEPOWANIU

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, w sposób należyty, minimum 3 zamówienia o wartości łącznie nie mniejszej niż 40 000  zł brutto obejmujące studia wykonalności dla przedsięwzięć lub projektów inwestycyjnych z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wraz z załączeniem dokumentów, potwierdzających należyte ich wykonanie.

 

W celu potwierdzenia spełnienia opisanego wyżej warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty wykaz wykonanych zamówień sporządzony wg wzoru  stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego, potwierdzający spełnianie warunku udziału w postępowaniu wskazanego  powyżej dotyczącego posiadanego doświadczenia wraz z potwierdzonymi za zgodność z oryginałem przez wykonawcę dowodami określającymi, czy te zamówienia  zostały wykonane należycie w postaci m.in. referencji, poświadczeń.

 

Ponadto do oferty winna zostać załączona kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę aktualnego odpisu z właściwego rejestru wydana nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty, w którym wpisany jest przedsiębiorca. Dopuszczalna jest także odpowiednio informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców pobrana na podstawie art. 4 ust. 4a ustawy z 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym (ze zm.) albo wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej.

 

Ocena spełniania ww. warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia.

 

V. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Złożona oferta winna zawierać cenę netto, stawkę VAT, cenę brutto wykonania prac objętych zamówieniem. Cena zawarta w ofercie obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.

2. Podana w ofercie cena będzie ceną ryczałtową i będzie uwzględniała wszystkie wymagania niniejszego zapytania ofertowego oraz obejmowała wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.

3. Cena winna zostać podzielona na trzy części, w sposób następujący:

a)       za wykonanie Studium Wykonalności wraz z niezbędnymi załącznikami;

b)      za wypełnienie Wniosku o dofinansowanie;

c)       za opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego wraz z planowanym kosztem prac projektowych oraz robót budowlanych.

Przy czym Zamawiający wskazuje, iż cena za sporządzenie wniosku o dofinansowanie nie może być wyższa niż 15 % ceny za całość przedmiotu zamówienia.

4. Zaleca się, aby ofertę sporządzić w z wykorzystaniem formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 1 - Formularz Ofertowy..

5. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składnia ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

6. Oferta winna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim i podpisana przez osobę/y uprawnione do składnia oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, wg. dokumentów rejestrowych lub właściwego pełnomocnictwa.

7. Wykonawca powinien również załączyć odpowiednie pełnomocnictwa w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej, jeśli w imieniu wykonawcy ofertę lub dokumenty złożone wraz z ofertą podpisuje pełnomocnik. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie właściwe dokumenty złożyć musi każdy z nich.

8. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

9. Zamawiający odrzuci oferty, które:

a)       wpłyną po podanym w niniejszym zapytaniu terminie – oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcy bez otwierania,

b)      nie spełniają wymagań formalnych i materialnych określonych w niniejszym zamówieniu, w szczególności Wykonawca nie przedstawi wraz z ofertą wymaganych dokumentów lub przedstawi dokumenty zawierające błędy i nie uzupełni dokumentów w przypadku wezwania przez Zamawiającego do uzupełnienia,

c)       są niezgodne z przepisami prawa

d)      Wykonawca w wyznaczonym terminie nie wyjaśnił treści oferty lub z treści oferty i wyjaśnień Wykonawcy wynika, iż Wykonawca  lub jego oferta nie spełnia wymagań określonych w zapytaniu ofertowym,

e)      zawierają rażąco niską cenę.

10.Zamawiający uprawniony jest do wyjaśnienia oferty oraz złożonych z nią dokumentów, a także do wezwania Wykonawcy do uzupełnienia wymaganych dokumentów.

11. Postanowienia dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie  ubiegających się o zamówienie.

 

VI. KRYTERIUM OCENY OFERT

Złożone oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:

1  cena - 60 %

2   potencjał kadrowy  - 40 %

 

RAZEM - 100%

 

Kryteria mają przyporządkowaną ilość punktów w skali od 0 do 100, zgodnie z posiadaną wagą,

np. cena – waga 60%, maksymalna ilość punktów 60.

Cena:

Oferty otrzymają ilość punktów obliczoną wg wzoru:

                                    wartość oferty o najniższej cenie

                C =    ---------------------------------------------------------  x       60 punktów

                                       wartość oferty badanej

 

Przy ocenie ofert w Kryterium nr 2 – Potencjał kadrowy, Zamawiający będzie brał pod uwagę dysponowanie przez wykonawcę dwiema osobami z doświadczeniem w przygotowaniu Studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych (z wyłączeniem aktualizacji)

 

- oferta, w której wykonawca wykazał, że dysponuje dwiema osobami z doświadczeniem w przygotowaniu Studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych (z wyłączeniem aktualizacji), w tym jedną osobą specjalizującą się w części finansowo-ekonomicznej i jedną osobą specjalizującą się w części ogólnej, przy czym każda z nich wykonała przynajmniej sześć studiów wykonalności w części w której się specjalizuje, otrzymuje 40 punktów.

 

- oferta, w której wykonawca wykazał, że dysponuje dwiema osobami z doświadczeniem w przygotowaniu Studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych (z wyłączeniem aktualizacji), w tym jedną osobą specjalizującą się w części finansowo-ekonomicznej i jedną osobą specjalizującą się w części ogólnej, przy czym każda z nich wykonała przynajmniej cztery studiów wykonalności w części w której się specjalizuje, otrzymuje 20 punktów.

 

- oferta, w której wykonawca wykazał, że dysponuje dwiema osobami z doświadczeniem w przygotowaniu Studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych (z wyłączeniem aktualizacji), w tym jedną osobą specjalizującą się w części finansowo-ekonomicznej i jedną osobą specjalizującą się w części ogólnej, przy czym każda z nich wykonała przynajmniej dwóch studiów wykonalności w części w której się specjalizuje, otrzymuje 10 punktów.

 

W celu wykazania spełnienia powyższego kryterium, Wykonawca jest zobowiązany załączyć wykaz osób tj. imienną listę specjalistów wraz z listą przygotowanych przez nich studiów, wykonalności, zgodnie z wzorem poniższej tabeli.

 

Lp.

 

Imię i nazwisko osoby specjalizującej się w przygotowaniu Studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych

 

Nazwa części Studium Wykonalności, w której specjalizuje się dana osoba (część finansowo-ekonomiczna lub część ogólna)

 

Wykaz projektów, dla których dana osoba przygotowywała Studium Wykonalności (z wyłączeniem aktualizacji) w części, w której się specjalizuje

 

1.

 

 

 

 

………………….

1.

 

2.

 

3.

................

2.

 

………………….

1.

 

2.

 

3.

................

Brak złożenia dokumentów w ramach kryteriów pozacenowych spowoduje, że oferta zostanie odrzucona. Zamawiający nie przewiduje możliwości uzupełniania wzmiankowanych dokumentów po upływie terminu składania ofert.

Łączna ocena punktowa oferty obliczona zostanie według poniższego wzoru:

OP = C + K

gdzie:

OP- punktowa ocena badanej oferty

C – punktowa ocena w kryterium cena

K- punktowa ocena w kryterium potencjał kadrowy  

 

Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego i uzyskała największą ilość punktów. W przypadku, gdy Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty otrzymujące taką samą liczbę punktów, wówczas Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia (w terminie określonym przez Zamawiającego) ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

 

VII. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY

Ofertę sporządzoną w języku polskim w formie pisemnej pod rygorem nieważności należy złożyć w

 

Urzędzie Gminy Raszyn

ul. Szkolna2 a 05-090 Raszyn

 

z dopiskiem na kopercie: Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej ma wymianę urządzeń grzewczych w celu pozyskania  dofinansowanie z Działania 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – typ projektów „Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020”

 

w terminie do dnia 27.04.2017 r. do godziny 11.30

 

 

 

VIII. OSOBY DO KONTAKTU

W sprawie niniejszego zamówienia osobami uprawnionymi do kontaktu z oferentami są:

1. Elżbieta Funo email: efuno@raszyn.pl, tel. (22) 701-78-02

2. Anna Wierzbicka - Abramska email: awierzbicka@raszyn.pl, tel. (22) 701-78-78

 

IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca związany jest ofertą 30 dni, licząc od upływu terminu składnia ofert, przy czym bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składnia ofert.

 

X. INNE:

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyn na każdym etapie postępowania i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

2. W przypadku, gdy wybrany wykonawca odstąpi od podpisania umowy z zamawiającym zamawiający jest uprawniony do podpisania umowy z kolejnym wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.

3. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej www.bip.raszyn.pl

4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zapytania ofertowego przed upływem terminu do składnia ofert

5. W celu uniknięcia konfliktu interesów niniejsze zamówienie zostanie, udzielane przez Zamawiającego podmiotem, nie będącym podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania  zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami

wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem

procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej

b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

 

XI. ZAŁĄCZNIKI

1. Formularz ofertowy

2. wzór Wykazu wykonanych zamówień

3. Istotne postanowienia umowy

 

 



[1] Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego.