obrazek

Raszyn, dnia 21 listopada 2018 r. 

 

ZP.271.1.41.2018.DC ( 5 )

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Budowę sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Raszyn – Faza V”

 

 

Na podstawie art. 12a ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych(t. j. Dz.U z 2018r. poz. 1986) Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu zaistniała konieczność doprecyzowania zapisów dotyczących dokumentacji technicznej jednocześnie mając na  uwadze najlepiej  pojęty interes Zamawiającego oraz potencjalnych Wykonawców, Zamawiający podjął decyzje o przesunięcie terminu składnia ofert.

 

Termin składania ofert jest: 22-11-2018 r godz. 10:30

Termin otwarcia ofert jest: 22-11-2018 godz. 10:40

 

Zmienia się na

Termin składania ofert: 14-12-2018 godz. 10:30

Termin otwarcia ofert : 14-12-2018 godz. 10:40

 

 

 

 

 

obrazek

 

02/11/2018    S211    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Raszyn: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

2018/S 211-481641

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2018/S 186-419316)

Legal Basis:


Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy

Urząd Gminy Raszyn ul. Szkolna 2a Raszyn 05-090 Polska
Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska
Tel.: +48 227017803
E-mail: zam.publ@raszyn.pl
Faks: +48 227017801
Kod NUTS: PL913

Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Raszyn – faza V”

Numer referencyjny: ZP.271.1.41.2018.DC

II.1.2)Główny kod CPV 45231300

II.1.3)Rodzaj zamówienia Roboty budowlane

II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Raszyn – Faza V” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmujące:

a) Zadanie - Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Janki, Al. Krakowskiej

b) Zadanie - Budowa przydomowych przepompowni w miejscowości Janki, ul. Godebskiego

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

29/10/2018

VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia

Numer ogłoszenia w Dz. Urz. UE – OJ/S: 2018/S 186-419316

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania

VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu

Numer sekcji: II.2.12

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Informacja na temat katalogów elektronicznych

Zamiast:

Powinno być:

JEDZ – podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, należy przesłać elektronicznie zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt. XI SIWZ

Numer sekcji: III.1.2

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Zamiast:

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,

C1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 8 000 000,00 PLN (słownie: osiem milionów złotych);

C2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż 6 000 000,00 PLN (słownie: sześć milionów złotych).

Powinno być:

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, c1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych); c2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż 2 500 000,00 PLN (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych).

Numer sekcji: III.1.3

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Zamiast:

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj. wykażą, że:

a) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości min. 5 000 000,00 PLN brutto (każda z robót)

b) dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, zgodnie z poniższymi wymaganiami:

Wykonawca (Wykonawcy) wykaże, że dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej:

B1) 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno-kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia,

W zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik budowy musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości nie mniejszej niż

4 000 000,00 PLN brutto (słownie cztery milion złoty brutto);

B2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN brutto (słownie jeden milion złoty brutto);

B3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN brutto (słownie: dwa miliony złoty brutto).

Powinno być:

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Wykonawca (Wykonawcy) wykaże, że dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej:

B1) 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno–kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik budowy musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości nie mniejszej niż 4 000 000,00 PLN brutto (słownie cztery milion złotych brutto); b2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN brutto (słownie pięćset tysięcy złotych brutto); b3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych brutto).

Numer sekcji: VI.3

Zamiast:

1. Wraz z Formularzem oferty (wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca zobowiązany jest złożyć:

a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ – podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym i przesłany na wskazany w pkt. XI. 7 SIWZ adres e-mail) sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE;

Powinno być:

1. Wraz z Formularzem oferty (wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca zobowiązany jest złożyć:

a) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ – podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym i przesłanego elektronicznie zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt. XI SIWZ), sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/ UE

Numer sekcji: IV.2.2

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Zamiast:

Data: 07/11/2018  Czas lokalny: 10:30

Powinno być:

 

Data: 22/11/2018 Czas lokalny: 10:30

 

Numer sekcji: IV.2.7

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert

Zamiast:  Data: 07/11/2018 Czas lokalny: 10:40

Powinno być:

 

Data: 22/11/2018  Czas lokalny: 10:40

 

VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 13 RODO przez zamawiających w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest:

Pan Arkadiusz Godula Tel.: 22 701-78-42

Adres e-mail: agodula@raszyn.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno–ściekowej w Gminie Raszyn – Faza V” znak: ZP.271.1.41.2018.DC, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2018 r., poz. 1986), dalej „ustawa Pzp”;

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres

4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:

- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;

- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;

- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:

- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

 

obrazek

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych Informacji

Roboty budowlane

Legal Basis:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający Nazwa i adresy

Urząd Gminy Raszyn ul. Szkolna 2a Raszyn, 05-090 Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska

Tel.: +48 227017803 E-mail:  zam.publ@raszyn.pl

Faks: +48 227017801

Kod NUTS: PL913 Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

 

Sekcja II: Przedmiot

Wielkość lub zakres zamówienia

11.1.1)     Nazwa:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno -Numer referencyjny: ZP.271.1.41.2018.DC

11.1.2)     Główny kod CPV 45231300

11.1.3)     Rodzaj zamówienia Roboty budowlane

11.1.4)     Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Raszyn - Faza V" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmujące:

a)  Zadanie - Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Janki, Al. Krakowskiej

b)  Zadanie - Budowa przydomowych przepompowni w miejscowości Janki, ul. Godebskiego Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)     Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 29/10/2018

VI.          6)     Numer pierwotnego ogłoszenia

Pierwotne ogłoszenie przesłane przez eNotices: Login TED eSender: ENOTICES Logowanie jako klient TED eSender: GMINARASZYN Dane referencyjne ogłoszenia: 2018-143377 Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE - OJ/S: 2018/S 186-419316 Data wysłania pierwotnego ogłoszenia: 25/09/2018

Sekcja VII: Zmiany

VII.        1)Informacje do zmiany lub dodania

VII.1.1)  Przyczyna zmiany

Modyfikacja pierwotnej informacji podanej przez instytucję zamawiającą

VII.1.2)  Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu

Numer sekcji: II.2.12

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Informacja na temat katalogów elektronicznych Zamiast: brak zapisów Powinno być:

JEDZ - podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, należy przesłać elektronicznie zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt. XI SIWZ Numer sekcji: III.1.2

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Sytuacja ekonomiczna i finansowa Zamiast:

W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,

C1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 8 000 000,00 PLN (słownie: osiem milionów złotych);

C2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż 6 000 000,00 PLN (słownie: sześć milionów złotych). Powinno być:

w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, c1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych); c2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż 2 500 000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych).

Numer sekcji: III.1.3

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Zamiast:

Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj. wykażą, że: a) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości min. 5 000 000,00 PLN brutto (każda z robót)

b) dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, zgodnie z poniższymi wymaganiami: Wykonawca (Wykonawcy) wykaże, że dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej: B1) 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno-kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia,

W zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik budowy musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości nie mniejszej niż 4 000 000,00 PLN brutto (słownie cztery milion złoty brutto);

B2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN brutto (słownie jeden milion złoty brutto);

B3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN brutto (słownie: dwa miliony złoty brutto). Powinno być:

Wykonawca (Wykonawcy) wykaże, że dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej: b1) 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno - kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik budowy musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł brutto (słownie cztery milion złoty brutto); b2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej

obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto (słownie pięćset tysięcy złoty brutto); b3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złoty brutto). Numer sekcji: VI.3 Zamiast:

1. Wraz z Formularzem oferty (wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ -podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym i przesłany na wskazany w pkt. XI. 7 SIWZ adres e-mail) sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE Powinno być:

1. Wraz z Formularzem oferty (wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału

w postępowaniu. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ - podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym i przesłanego elektronicznie zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt. XI SIWZ), sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego

w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/

UE

Numer sekcji: IV.2.2

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert Zamiast:

Data: 07/11/2018 Czas lokalny: 10:30 Powinno być:

Data: 22/11/2018 Czas lokalny: 10:30

Numer sekcji: IV.2.7

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert Zamiast:

Data: 07/11/2018 Czas lokalny: 10:40

Powinno być:

Data: 22/11/2018 Czas lokalny: 10:40

VII.2)     Inne dodatkowe informacje:

Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 13 RODO przez zamawiających w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", informuję, że:

administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest: Pan Arkadiusz Godula Tel.: 22 701-78-42 adres e-mail: agodula@raszyn.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Raszyn - Faza V" znak: ZP.271.1.41.2018.DC, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2018 r., poz. 1986), dalej „ustawa Pzp";

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:

-   na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

-   na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;

-   na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;

-   prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:

-   w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

-   prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

-   na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

 

 

 

obrazek

 

 ZP.271.1.41.2018.DC ( 4 )

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Budowę sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Raszyn – Faza V”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz.U z 2018r. poz. 1986) Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

Pytanie nr 1

W dokumencie 02. Opis techniczny ZT i AB w pkt 1.3 powołano się na nazwę producenta pompowni przydomowych, co wskazuje na iż może być on traktowany jako jedyny możliwy dostawca.

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych producentów przepompowni domowych aniżeli wskazanych?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W pkt. 1.3 Opisu technicznego jest opis stanu prawnego, nie występuje tam nazwa własna. Zamawiający dopuszcza zastosowanie pompowni, które spełniają parametry techniczne wykazane w projekcie.  

 

Pytanie nr 2

W dokumencie Opis techniczny do projektu wykonawczego przyłączy ks al. Krakowskiej oraz Godebskiego zapisano w pkt 3.5 POMPOWNIE PRZYDOMOWE, bardzo szczegółowo techniczne parametry pompowni, które są wskazaniem jednego producenta, który posiada wszystkie dokładnie opisane cechy techniczne np.

a.                   Pkt. Pompa, zapisano

Cyt. „nieodłączną ochroną przeciw przeciążeniom rozruchu czy w warunkach zablokowania wirnika dla silnika powinien być przewidziany przez użycie automatycznego restartu, integralna ochrona przegrzania zawarta
w silniku. To zabezpieczenie silnika powinno być specjalnie przebadane i posiadać certyfikat UL (bezpieczeństwa) dla zastosowania. Bez kondensatorowy rozruch silnika albo definitywnie oddzielony kondensator nie będzie akceptowany, ze względu na ich zwiększony moment obrotowy i zmniejszone właściwości rozdrabniające.”

Zapis ten ponownie wskazuje jedynego producenta oraz jego produkt, który jako jedyny spełnia taki zapis,
a dodatkowo wymagane jest spełnianie certyfikatu obowiązującego w USA.

b.                   Pkt. Zawór zwrotny, musi być wykonany jako zawór klapowy z bardzo dokładnym opisem konstrukcji
i budowy, a dodatkowo zawory kulowe powszechnie stosowane w przepompowniach domowych i sieciowych uznane są za niedopuszczalne.

c.                   Pkt. Rozdrabniacz pompy zapisano, iż cyt. „… cechy rozdrabniacza powinny być poparte certyfikatem skuteczności rozdrabniania zanieczyszczeń stałych (NSF)”.

Certyfikat NSF jest wydawany w USA, czy jako producent polski i europejski mamy obowiązek spełnienia
i uzyskiwania certyfikatów obowiązujących w USA?

d.                   Przedstawione rysunki zawierają nazwę producenta i ponownie wskazują na jego wybór.

e.                   Elementy sterujące, zapisano rozwiązanie dostępne i produkowane jedynie przez jedynego producenta
t.j. cyt.:

- „wszystkie niezbędne elementy sterujące rozruchem silnika powinny być zlokalizowane w obudowie żeliwnej jednostki bazowej zabezpieczone mocowaniem ze stali nierdzewnej”

- „umiejscowienie elementów sterujących silnika w plastikowej obudowie jest nieakceptowane”

- „czujniki poziomu ścieków powinny być umieszczone w oddzielnej obudowie niż elementy rozruchowe silnika. Obudowa czujnika poziomu musi być uszczelniona za pomocą uszczelki typu promieniowego; rozpuszczalniki czy kleje nie są akceptowalne. Obudowa czujnika poziomu musi być integralnie załączona do podzespołu pompy dzięki czemu może być usunięta z pompowni wraz z całą pompą i w taki sposób minimalizować potencjalne gromadzenie się tłuszczy i zanieczyszczeń”

Powyższe oraz duża część zapisów z pkt 3.5 POMPOWNIE PRZYDOMOWE w sposób nieuzasadniony ograniczają konkurencyjność oraz naruszają zapisy pzp.

 

W związku z powyższym, pytam:

Czy zamawiający dopuszcza rozwiązań równoważnych i zamiennych stosowanych w pompowniach domowych
i sieciowych będących zgodnych z obowiązującymi przepisami w tym normami PN-EN16932-1, PN-EN16932-2, PN-EN12050-1, PN-EN12050-4?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający ma prawo do określenia takich parametrów technicznych jakie uznaje za najlepsze rozwiązanie. Dopuszczane są rozwiązania równoważne co oznacza minimum spełnienie zapisów zawartych w projekcie.

Zgodnie z wyrokami Krajowej Izby Odwoławczej sygn. Akt UZP/ZO/0-207/07 „Zamawiający ma prawo określić przedmiot zamówienia oraz warunki udziału w postępowaniu w sposób odpowiadający jego indywidualnym potrzebom. Fakt, iż wymogi zostały określone w sposób, który nie pozwala wziąć udziału w postępowaniu wszystkim działającym w danej branży na rynku podmiotom, nie przesądza, iż doszło do naruszenia zasady uczciwej konkurencji.

Krajowa Izba Odwoławcza w Wyroku z dnia 18 lipca 2014 r., KIO 1320/14, KIO 1324/12,KIO 1331/14 wskazała, iż:

Cyt. (…) „Fakt, że nie wszyscy wykonawcy będą mogli złożyć ofertę, bo nie spełniają wymogów określonych przez zamawiającego nie stanowi jeszcze o naruszeniu konkurencji. Stosowanie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych nie może prowadzić do narzucania zamawiającemu zakupów, które nie odzwierciedlają jego potrzeb
i ograniczają zakres swobody w podejmowaniu decyzji związanych z działalnością zamawiającego”.

Zamawiający nie adresował zamówienia do wszystkich podmiotów prawnych lecz do tych, które gwarantowały wysoką jakość wykonania inwestycji i oferowanych instalacji. Oczywiście w kontekście przynależności Polski do Unii Europejskiej pojęcie „rynek” należy rozumieć jako teren Unii. Stąd, oczywistym jest, że podmiotów spełniających normy europejskie jest znacznie więcej niż w pojęciu niektórych graczy na naszym polskim rynku. Możemy też ubolewać, że pozostali wykonawcy w tym przetargu nie mogli zagwarantować w przetargu produktu
o wymaganych przez Zamawiających cechach lub instalacji równoważnych o takich samych lub lepszych walorach techniczno technologicznych.

Podobnie orzeczono przez KIO w wyroku z dnia 9 października 2008 r., sygn. akt KIO/UZP 1024/08 „Zamawiający, działając w granicach określonych przepisami prawa, ma prawo sprecyzować przedmiot zamówienia o określonych minimalnych standardach jakościowych i technicznych. Okoliczność o charakterze notoryjnym, że nie wszyscy wykonawcy dysponują produktem spełniającym wymagania Zamawiającego opisane w SIWZ i mogą go zaoferować oraz, że wymagania techniczne są trudne do spełnienia przez niektórych wykonawców, nie oznacza, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone w sposób utrudniający zachowanie uczciwej konkurencji” (UZP, Zamówienia publiczne w orzecznictwie, zeszyt orzeczniczy nr 3, Warszawa 2009, s. 40).

Zamawiający działający w imieniu społeczeństwa gminy, ma wręcz obowiązek zapewnienia wykonania inwestycji
o najwyższych standardach.

Powołana linia orzecznicza utrzymana została w Wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 lipca 2014 r. KIO 1350/14 Lex Polonica nr 8646278 stwierdza się” Zamawiający i tylko on, poprzez opis przedmiotu zamówienia, uprawniony jest do wyartykułowania swoich uzasadnionych potrzeb, wymogów, które w najwyższym stopniu spełnią jego oczekiwania”.

               

Podsumowując Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, które osiągają zadane parametry wykazane
w projekcie.

Odnośnie wykazu norm zgodnie z ustawą o normalizacji (Dz.U. z 2002 r. nr 169, poz. 1386 z późn. zm.) stosowanie Polskich Norm (PN) jest dobrowolne. Natomiast produkt musi posiadać dopuszczenie do obrotu.

 

Pytanie nr 3

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie układu sterowania będącego niezależnym od pompy?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza takiego rozwiązania

 

Pytanie nr 4

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie zaworów zwrotnych kulowych?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania zaworów zwrotnych kulowych zgodnie z zapisami pkt 3.5.2 (Zawór zwrotny).

 

Pytanie nr 5

Czy Zamawiający dopuszcza stosowanie czujników poziomu nie zblokowanych (zintegrowanych) z pompą?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza takiego rozwiązania.

 

Pytanie nr 6

W związku z nowymi standardami eksploatacji przepompowni, które zakładają bezprzewodowy nadzór
i monitorowanie pompowni w tym domowych oraz rejestrację stanów alarmowych z rodzajem, datą i czasem wystąpienia, a także możliwością odczytu i gromadzenia danych liczników czasów pracy, załączeń, natężenia pomiaru prądu pracy oraz stanu pompy i pompowni, poziomu cieczy i innych parametrów.

Czy Zamawiający wymaga, aby skrzynka sterująca posiadała sterownik swobodnie programowalny
z wyświetlaczem, zapewniający bezprzewodowy nadzór i monitorowanie pompowni w tym domowych oraz rejestrację stanów alarmów z rodzajem datą i czasem wystąpienia, a także możliwością odczytu liczników czasu pracy, załączeń, natężenia pomiaru prądu pracy oraz stanu pompy i pompowni, poziomu cieczy i innych parametrów poprzez modem komunikacyjny GSM oraz port komunikacyjny RS485?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie wskazuje innych rozwiązań dotyczących monitoringu, niż wskazane w dokumentacji.

 

Pytanie nr 7

Czy są dopuszczalne pompy o zasilaniu 400V, ponieważ silnik trzyfazowy ma większy moment rozruchowy, przez co łatwiej jest mu uruchomić urządzenie tnąco pompujące?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza silników 3-fazowych

 

Pytanie nr 8

Czy są dopuszczalne pompy z silnikiem powyżej 0,8 kW, przy czym pompa trzyfazowa ma moc 1,1 kW, która gwarantuje bezproblemowy rozruch? Moc pompy 0,8 kW nie daje nam oszczędności na zużyciu energii elektrycznej, ponieważ pompa musi dłużej pracować w celu przepompowania tej samej ilości ścieków.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza silników >0,8 kW

 

Pytanie nr 9

Czy przepompownie przydomowe muszą spełniać wszystkie wymagane normy, również normę 12050-1:2001?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pompownia przydomowa jako wyrób budowlany musi posiadać dopuszczenie do obrotu oraz oznakowanie wg obowiązującego prawa.

 

Pytanie nr 10

Czy  Zamawiający przewiduje zmniejszenie warunków udziału w postępowaniu gdyż przeglądając warunki udziału w postepowaniu zauważyłem w mojej ocenie zbyt wygórowane wymagania uczestnictwa w postępowaniu ograniczającym konkurencyjności:

a)   w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości min. 5 000 000,00 zł brutto (każda z robót)

odnośnie a) – czy Zamawiający zmniejszy wymagania na np.: wykonywała minimum 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości min. 4 000 000,00 zł brutto (każda z robót)

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje  zapisy w SIWZ odnośnie doświadczenia wykonawcy

 

Pytanie nr 11

Sytuacja ekonomicznej i finansowej,

c1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 8 000 000,00 zł (słownie: osiem miliony złotych);

c2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż
6 000 000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych).

W mojej ocenie wartości dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowe są zbytni wygórowane.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zmieni zapis odnośnie warunku określonego w pkt. C1 i C2 na:

c1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych);

c2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż
2 500 000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych).

 

Pytanie nr 12

Warunki udziału w postępowaniu

b2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł

b3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto.

Odnośnie b2

Dlaczego Zamawiający wymaga Kierownika Robót Drogowych z tak dużym doświadczeniem przy robotach sanitarnych? Czy jeżeli Kierownik Robót Drogowych będzie nadzorował  budowę drogi za 200 000,00 zł, 300 000, 00 zł czy 500 000, 00 zł gdzie nie była budowana kanalizacja  nie będzie umiał nadzorować budowy drogi po budowie kanalizacji?

Uważam, ze kompetencje Kierownika Robót Drogowych powinny dotyczyć  robót drogowych i nie powinny być mieszane z inną infrastrukturą. Czy w związku  z powyższym Zamawiający zmieni zapis wymagania z 1 000 000,00 przy robotach sanitarnych na doświadczenie w wysokości 500 000,00 zł w jednym zadaniu nie związanym
z budową kanalizacji a dotyczącym budowy drogi?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zmienił zapisy w SIWZ w zakresie warunku dot. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia na:

Wykonawca (Wykonawcy) wykaże, że dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej:

b1) 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno – kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik budowy musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł brutto (słownie cztery milion złoty brutto);

b2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności drogowej
odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto (słownie pięćset tysięcy złoty brutto);

b3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złoty brutto).

 

Pytanie nr 13

Odnośnie b3

Dlaczego Zamawiający wymaga Kierownika Robót Elektrycznych z tak dużym doświadczeniem przy robót elektrycznych w jednym zadaniu przy robotach sanitarnych ?

Czy roboty elektryczne na powyższym zadaniu opiewają na tak duża kwotę że Zamawiający żąda takiego doświadczenia?

 Uważam, ze kompetencje Kierownika Robót Elektrycznych  powinny dotyczyć  robót  elektrycznych i nie powinny być mieszane z inną infrastrukturą.

 Czy w związku  z powyższym Zamawiający zmieni zapis wymagania z 2 000 000,00 przy robotach sanitarnych na doświadczenie w wysokości 100 000,00 zł w jednym zadaniu nie związanym z budową kanalizacji a robotami elektrycznymi?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Odpowiedz zgodna z pytaniem nr 12.

 

Pytanie nr 14

Czy z uwagi na obszerny kosztorys opiewający na prawie 4800 pozycji Zamawiający zamieści na stronie przedmiar robót w normie w wersji KST lub ATH

Wskazane wymagania przez zamawiającego sugerują, iż zamawiający ogranicza konkurencyjność bądź ma na celu.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zamieszcza  wersje edytowalną  przedmiarów robót

 

Zamawiający informuje, iż powyższe odpowiedzi na pytania stają się wiążące przy składaniu ofert.

Idąc za zmianami przystosowującymi do implementacji Dyrektywy 2014/24/UE, Zamawiający zmienia formę składana Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) na elektroniczną. Zapisy dotyczące składania oświadczeń JEDZ w formie elektronicznej zawarte zostały w pkt. XI SIWZ modyfikacja 29-10-2018 r.

Jednocześnie działając na podstawie art. 12a ust. 2 pkt 1, Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert:

Termin składania ofert jest: 7-11-2018 r godz. 10:30

Termin otwarcia ofert jest: 7-11-2018 godz. 10:40

Zmienia się na

Termin składania ofert: 22-11-2018 godz. 10:30

Termin otwarcia ofert : 22-11-2018 godz. 10:40

 

 

 

 

obrazek

27/09/2018    S186    - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Raszyn: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

2018/S 186-419316

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Legal Basis:


Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy

Urząd Gminy Raszyn  ul. Szkolna 2a Raszyn 05-090 Polska
Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska
Tel.: +48 227017803
E-mail:
zam.publ@raszyn.pl
Faks: +48 227017801
Kod NUTS: PL913

Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.raszyn.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności Środowisko

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn faza V"

Numer referencyjny: ZP.271.1.41.2018.DC

II.1.2)Główny kod CPV 45231300

II.1.3)Rodzaj zamówienia Roboty budowlane

II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - Faza V" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmujące:

a) Zadanie - Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Janki, Al. Krakowskiej,

b) Zadanie - Budowa przydomowych przepompowni w miejscowości Janki, ul. Godebskiego

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)Opis

II.2.1)Nazwa:

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV 45330000 45233220

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL913

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:  Województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - Faza V" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmujące:

a) Zadanie - Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Janki, Al. Krakowskiej

b) Zadanie - Budowa przydomowych przepompowni w miejscowości Janki, ul. Godebskiego

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej na terenie Gminy Raszyn. Infrastruktura zrealizowana zostanie w oparciu o dokumentację projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego oraz dokumentację wykonawczą.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 9 do SIWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium kosztu - Nazwa: cena / Waga: 60

Kryterium kosztu - Nazwa: gwarancja / Waga: 40

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 10/12/2018    Koniec: 30/10/2019

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: tak

Opis wznowień:  Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. 2017 r., poz. 1579 ze. zm.) w okresie

3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50 % zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do objętych zamówieniem podstawowym. Zamówienia na powyższe roboty będą .. zg. z SIWZ

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: nie

II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Numer identyfikacyjny projektu: PIOS.02.03.00-00-0057/16-00

II.2.14)Informacje dodatkowe

Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:

a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

b) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 21 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

c) odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;

d) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 22 Ustawy;

e) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,

C1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 8 000 000,00 PLN (słownie: osiem milionów złotych);

C2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż 6 000 000,00 PLN (słownie: sześć milionów złotych).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj. wykażą, że:

a) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości min. 5 000 000,00 PLN brutto (każda z robót)

b) dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, zgodnie z poniższymi wymaganiami:

Wykonawca (Wykonawcy) wykaże, że dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej:

B1) 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno-kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia,

W zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik budowy musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości nie mniejszej niż

4 000 000,00 PLN brutto (słownie cztery milion złoty brutto);

B2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN brutto (słownie jeden milion złoty brutto);

B3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN brutto (słownie: dwa miliony złoty brutto).

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Umowa realizowana będzie zgodnie z zasadami określonymi w załączniku do SIWZ - Istotne postanowienia umowy

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury Procedura otwarta

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 07/11/2018          Czas lokalny: 10:30

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 07/11/2018    Czas lokalny: 10:40

Miejsce: Siedziba Zamawiającego: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn Sala konferencyjna Urzędu

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wraz z Formularzem oferty (wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca zobowiązany jest złożyć:

a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ - podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym i przesłany na wskazany w pkt. XI. 7 SIWZ adres e-mail) sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE;

b) pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie) i do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, jeśli umocowanie do podpisania dokumentów i oświadczeń nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (chyba, że Zamawiający może informacje w przedmiotowym zakresie uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.2.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 poz.352), a Wykonawca wskazał to w JEDZ;

c) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii;

d) dowód wniesienia wadium zgodnie z pkt. VIII;

e) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest złożyć dowody, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ);

f) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 a) SIWZ powyżej (JEDZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia;

g) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa oświadczenie, o którym mowa w art. 25a) ust. 1 Ustawy, dotyczące tych podmiotów, w formie JEDZ;

h) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest wypełnić w tym zakresie JEDZ wskazując części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz, o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców.

i) Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiarów stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ.

Wykonawca obowiązany wnieść przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości

               180 000 PLN (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych).

2. Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 Ustawy w:

2.1. pieniądzu;

2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

2.3. gwarancjach bankowych;

2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych;

2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 ze zm.).

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17A Warszawa 02-676 Polska

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Krajowa Izba Odwoławcza Warszawa Polska

VI.4.3)Składanie odwołań

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza Warszawa Polska

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

25/09/2018

 

 

 

 

 

obrazek

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Legal Basis:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)             Nazwa i adresy Urząd Gminy Raszyn ul. Szkolna 2a Raszyn  05-090 Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska

Tel.:  +48 227017803

E-mail: zam.publ@raszyn.pl

Faks:  +48 227017801

Kod NUTS: PL913

Adresy internetowe: Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.2)             Informacja o zamówieniu wspólnym

I.3)              Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.raszyn.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)             Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)             Główny przedmiot działalności Środowisko

Sekcja II: Przedmiot

II.1)               Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)         Nazwa:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - Faza V"

- Numer referencyjny: ZP.271.1.41.2018.DC

II.1.2)       Główny kod CPV 45231300

II.1.3)        Rodzaj zamówienia Roboty budowlane

II.1.4)         Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Raszyn - Faza V" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmujące:

a)     Zadanie - Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Janki, Al. Krakowskiej

b)     Zadanie - Budowa przydomowych przepompowni w miejscowości Janki, ul. Godebskiego

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej

II.1.5)        Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)        Informacje o częściach To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)            Opis

II.2.1)                                    Nazwa:

II.2.2)                               Dodatkowy kod lub kody CPV 45330000, 45233220

II.2.3)       Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL913

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn

II.2.4)       Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz

z przydomowymi przepompowniami w miejscowości Janki i Sękocin Nowy w ramach zadań realizowanych z Projektu pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Raszyn - Faza V" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmujące:

a)   Zadanie - Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Janki, Al. Krakowskiej

b)  Zadanie - Budowa przydomowych przepompowni w miejscowości Janki, ul. Godebskiego

Zamawiający otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM. Celem Projektu jest przedsięwzięcie polegające budowie kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej na terenie Gminy Raszyn. Infrastruktura zrealizowana zostanie w oparciu o dokumentację projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego oraz dokumentację wykonawczą.

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA znajduje się w załączniku nr 9 do SIWZ.

II.2.5)        Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium kosztu - Nazwa: cena / Waga: 60

Kryterium kosztu - Nazwa: gwarancja / Waga: 40

II.2.6)       Szacunkowa wartość

II.2.7)        Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 10/12/2018

Koniec: 30/10/2019

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: tak Opis wznowień:

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. 2017 r., poz. 1579 ze. zm.) w okresie

3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do objętych zamówieniem podstawowym. Zamówienia na powyższe roboty będą

II.2.10)      Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)      Informacje o opcjach Opcje: nie

II.2.12)      Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13)      Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak Numer identyfikacyjny projektu: PIOS.02.03.00-00-0057/16-00

II.2.14)        Informacje dodatkowe

Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach; Typ projektów 2.3.1 Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym III.1) Warunki udziału

III.1.1)      Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków:

w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:

a)         Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

b)         Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 21 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

c)         Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;

d)         Oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 22 Ustawy;

e)         Oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności

III.1.2)          Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, c1) wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 8 000 000,00 zł (słownie: osiem milionów złotych); c2) wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż nie mniejszą niż 6 000 000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych).

III.1.3)      Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj. wykażą, że: a) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości min. 5 000 000,00 zł brutto (każda z robót)

b) dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, zgodnie z poniższymi wymaganiami: Wykonawca (Wykonawcy) wykaże, że dysponują osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej:

b1) 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodno - kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik budowy musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości nie mniejszej niż

4 000 000,00 zł brutto (słownie cztery milion złoty brutto); b2) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót przy robotach drogowych oraz nadzorowanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty drogowe, o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie jeden milion złoty brutto); b3) 1 osobą (jedną osobą) posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym. Kierownik robót musi wykazać co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika robót oraz nadzorowanie co najmniej 1(jednej) roboty budowlanej, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, w ramach której wykonano roboty elektryczne, o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złoty brutto).

III.1.5)      Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2)          Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2)      Warunki realizacji umowy:

Umowa realizowana będzie zgodnie z zasadami określonymi w załączniku do SIWZ - Istotne postanowienia umowy

III.2.3)      Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)          Opis

IV.1.1)          Rodzaj procedury Procedura otwarta

IV.1.3)          Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.4)          Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6)          Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8)      Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)            Informacje administracyjne

IV.2.1)       Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2)       Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 07/11/2018     Czas lokalny: 10:30

IV.2.3)       Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)      Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski

IV.2.6)      Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)       Warunki otwarcia ofert

Data: 07/11/2018 Czas lokalny: 10:40
Miejsce:  siedziba Zamawiającego: 05-090 Raszyn, ul. Szkolna 2a Sala konferencyjna Urzędu

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)       Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

 VI.2)      Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3)       Informacje dodatkowe:

1. Wraz z Formularzem oferty (wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca zobowiązany jest złożyć:

a)         Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ - podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym i przesłany na wskazany w pkt. XI. 7 SIWZ adres e-mail) sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE.

b)         Pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie)i do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, jeśli umocowanie do podpisania dokumentów i oświadczeń nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (chyba, że Zamawiający może informacje w przedmiotowym zakresie uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 poz.352), a Wykonawca wskazał to w JEDZ.

c)         Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. d) Dowód wniesienia wadium zgodnie z pkt. VIII.

e)         Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest złożyć dowody, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ).

f)          W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 a) SIWZ powyżej (JEDZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.

g)         Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa oświadczenie, o którym mowa w art. 25a) ust. 1 Ustawy, dotyczące tych podmiotów, w formie JEDZ.

h)         Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest wypełnić w tym zakresie JEDZ wskazując części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz, o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców.

i)          Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiarów stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ.

Wykonawca obowiązany wnieść przed upływem terminu składania ofert wadium
w wysokości 180 000 PLN
(słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych).

1.     Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 Ustawy w:

1.1.         pieniądzu;

1.2.         poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

1.3.         gwarancjach bankowych;

1.4.         gwarancjach ubezpieczeniowych;

1.5.         poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 9 listopada2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.).

VI.4)          Procedury odwoławcze

VI.4.1)      Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17A 

Warszawa 02-676 Polska

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Krajowa Izba Odwoławcza Warszawa Polska

VI.4.3) Składanie odwołań

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza Warszawa Polska

VI.5)          Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

25/09/2018

Dokumenty do pobrania (projekt wykonawczy, przedmiar robót i STWiORB): link.