ZARZĄDZENIE Nr 190/2015 WÓJTA GMINY RASZYN
z dnia 1 grudnia 2015

w sprawie Powołania Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V"

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ze zm.) w związku z realizacją projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V" się o dofinansowanego z Funduszu Spójności zarządzam co następuje:

 

§1-

Powołuję Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza V" ze strony Beneficjenta - Gminy Raszyn (Measure Authorising Officer) zwanego dalej MAO w osobie Pana Mirosława Chmielewskiego

§2.

Zakres obowiązków MAO obejmuje m.in.:

1.        reprezentowanie Beneficjenta we wszystkich kontaktach zewnętrznych związanych z realizacją Projektu;

2.        nadzór nad prawidłową realizacją Projektu a w szczególności za odpowiednie zarządzanie administracyjne, finansowe i techniczne projektem oraz monitorowanie jego realizacji;

3.        tworzenie warunków do realizacji zobowiązań Beneficjenta, a w szczególności zapewnienie współfinansowania oraz warunków umożliwiających realizację projektu:

4.        nadzór nad przygotowaniem i prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności przygotowaniem i publikacją ogłoszenia, przygotowaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w tym kryteriów wyboru ofert;.

5.        odpowiedzialność za poprawność i kompletność umów z Wykonawcą oraz ich akceptowanie (parafowanie);

6.        zatwierdzanie i podpisywanie lub poświadczanie dokumentów potwierdzających prawidłowe wykonanie zakresu rzeczowego części lub całości Projektu: protokoły częściowego odbioru wykonanych robót, świadectwa przejęcia, świadectwa wykonania lub protokoły końcowego odbioru i przekazania do eksploatacji, przejściowe świadectwa płatności, protokoły konieczności łącznie z protokołami z negocjacji i dokumenty potwierdzające osiągnięcie zakładanych efektów ekologicznych, raport końcowy itp.;

7.        akceptowanie merytoryczne oraz podpisywanie dokumentów dotyczących poniesionych wydatków inwestycyjnych w ramach Projektu (wydatki kwalifikowane) i innych dokumentów zwianych z Projektem;

8.        nadzór nad sporządzaniem wniosków o przekazanie środków z Funduszu Spójności pod kątem zgodności z wymogami Funduszu i akceptowanie tych wniosków;

9.        podpisywanie Wniosku o Przekazanie Środków wraz z Planem Płatności;


10.     monitorowanie realizacji zadań inwestycyjnych pod kątem ich zgodności z Harmonogramem Rzeczowo -Finansowym, Harmonogramem Procedur Przetargowych i Planem Płatności; zapewnienie aktualizacji Harmonogramów i Planu;

11.     monitorowanie ciągłości finansowania zadań realizowanych w ramach Projektu;

12.     weryfikowanie wniosków o przekazanie środków z Funduszu Spójności pod kątem zgodności z wymogami Funduszu i akceptowanie tych wniosków;

13.     zatwierdzanie faktur dotyczących wydatków kwalifikowanych oraz podpisywanie „list sprawdzających" służących do weryfikacji merytorycznej i formalno-rachunkowej faktur;

14.     kontrola raportowania i sprawozdawczości (terminowość i kompletność dokumentów), parafowanie raportów i sprawozdań;

15.     akceptowanie i podpisywanie dokumentów i korespondencji adresowanej do organów zewnętrznych (zapewnienie prawidłowości i poprawności tej korespondencji);.

16.     kontrola nad prawidłowym wypełnieniem obowiązków w zakresie Promocji Projektu oraz realizacja obowiązków informacyjnych;

17.     nadzór nad współpracą JRP IV z innymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu Gminy;

18.     dbanie o bezpieczeństwo powierzonych do przetwarzania, archiwizowania lub przechowywania danych zgodnie z obowiązującymi Urząd Gminy regulaminami i instrukcjami wewnętrznymi.

 

 

§3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.