ZARZĄDZENIE Nr 126/2012
WÓJTA GMINY RASZYN
z dnia 29 sierpnia 2012 r.

 

w sprawie Powołania Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza II"

 

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) w związku z § 15 i § 43a Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Raszynie (Zarządzenia nr 188/2010 Wójta Gminy Raszyn z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn z późn. zm.) w związku z przystąpieniem do projektu ubiegającego się o dofinansowanie za Funduszu Spójności pn. "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza II"

 

§1-

Powołuję Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu pn. "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn - faza II" ze strony Beneficjenta - Gminy Raszyn (Measure Authorising Officer) zwanego dalej MAO w osobie Pana Mirosława Chmielewskiego

§2.

Zakres obowiązków MAO obejmuje m.in.:

  1. reprezentowanie Beneficjenta we wszystkich kontaktach zewnętrznych związanych z realizacją Projektu;
    1. nadzór nad prawidłową realizacją Projektu a w szczególności za odpowiednie zarządzanie administracyjne, finansowe i techniczne projektem oraz monitorowanie jego realizacji;
    2. tworzenie warunków do realizacji zobowiązań Beneficjenta, a w szczególności zapewnienie współfinansowania oraz warunków umożliwiających realizację projektu:
    3. nadzór nad przygotowaniem i prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności przygotowaniem i publikacją ogłoszenia, przygotowaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w tym kryteriów wyboru ofert;.
  2. odpowiedzialność za poprawność i kompletność umów z Wykonawcą oraz ich akceptowanie (parafowanie);
    1. zatwierdzanie i podpisywanie lub poświadczanie dokumentów potwierdzających prawidłowe wykonanie zakresu rzeczowego części lub całości Projektu: protokoły częściowego odbioru wykonanych robót, świadectwa przejęcia, świadectwa wykonania lub protokoły końcowego odbioru i przekazania do eksploatacji, przejściowe świadectwa płatności, protokoły konieczności łącznie z protokołami z negocjacji i dokumenty potwierdzające osiągnięcie zakładanych efektów ekologicznych, raport końcowy itp.;
    2. akceptowanie merytoryczne oraz podpisywanie dokumentów dotyczących poniesionych wydatków inwestycyjnych w ramach Projektu (wydatki kwalifikowane) i innych dokumentów zwianych z Projektem;
    3. nadzór nad sporządzaniem wniosków o przekazanie środków z Funduszu Spójności pod kątem zgodności z wymogami Funduszu i akceptowanie tych wniosków;
  3. podpisywanie Wniosku o Przekazanie Środków wraz z Planem Płatności;

  1. monitorowanie realizacji zadań inwestycyjnych pod kątem ich zgodności z Harmonogramem Rzeczowo -Finansowym, Harmonogramem Procedur Przetargowych i Planem Płatności; zapewnienie aktualizacji Harmonogramów i Planu;
  2. monitorowanie ciągłości finansowania zadań realizowanych w ramach Projektu;
  3. weryfikowanie wniosków o przekazanie środków z Funduszu Spójności pod kątem zgodności z wymogami Funduszu i akceptowanie tych wniosków;
  4. zatwierdzanie faktur dotyczących wydatków kwalifikowanych oraz podpisywanie "list sprawdzających" służących do weryfikacji merytorycznej i formalno-rachunkowej faktur;
  5. kontrola raportowania i sprawozdawczości (terminowość i kompletność dokumentów), parafowanie raportów i sprawozdań;
  6. akceptowanie i podpisywanie dokumentów i korespondencji adresowanej do organów zewnętrznych (zapewnienie prawidłowości i poprawności tej korespondencji);.
  7. kontrola nad prawidłowym wypełnieniem obowiązków w zakresie Promocji Projektu oraz realizacja obowiązków informacyjnych;
  8. nadzór nad współpracą JRP z innymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu Gminy;
  9. dbanie o bezpieczeństwo powierzonych do przetwarzania, archiwizowania lub przechowywania danych zgodnie z obowiązującymi Urząd Gminy regulaminami i instrukcjami wewnętrznymi.

 

 

§3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.