Znak sprawy: IRD.271.5.2.2019


Zapytanie ofertowe
Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych
/tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm./

I. Zamawiający: Gmina Raszyn
Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn
tel. 701-77-70, faks 701-77-71
Zaprasza do złożenia ofert cenowych na:
Zadanie I:
Wykonywanie oznakowania poziomego, pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach gminnych na terenie gm. Raszyn.
Zadanie II:
Wykonanie nowych projektów stałej organizacji ruchu na drogach gminnych na terenie Gminy Raszyn.

II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Zakres zamówienia:
Zadanie I:
Wykonywanie oznakowania poziomego, pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach gminnych na terenie gm. Raszyn.
Zestawienie asortymentu i ilości planowanych robót składających się na zadanie nr I zawiera załącznik  nr 2 a do Opisu przedmiotu  zamówienia (załącznik nr 1).
Zadanie II:
Wykonanie nowych projektów stałej organizacji ruchu na terenie Gminy Raszyn.
Zestawienie w zakresie potrzeb wykonania nowych projektów stałej organizacji ruchu dla dróg na terenie Gminy zawiera załącznik nr 2 b do Opisu zamówienia (załącznik nr 1).

Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 oraz wzór umowy (załącznik nr  6) określający m.in. warunki realizacji zamówienia.

ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH na wybrane zadanie.

2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć ofertę na zadanie / zadania.
3. Terminy wykonania przedmiotu zamówienia odpowiednio dla:
Zadania I – do dnia 15.12.2019 r.
Zadania II – sukcesywnie do dnia 30.09.2019 r.
4. Wzór umowy stanowi odpowiednio załącznik nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego.
5. Przedmiot zamówienia opisany został wg kodu CPV: 71322000-1. 45233221-4, 45233290-8, 45233292-2
6. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.
7. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminy składania ofert.

III. Warunki udziału w postępowaniu:
Dotyczy zadania nr I :
Wykonawca winien wykazać się spełnieniem następujących warunków:
3.1 Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych zamówień, określających czy zamówienia te zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:
• 2 (dwóch) zamówień dot. wykonania robót budowlanych polegających na wykonaniu lub wykonywaniu oznakowania pionowego i/lub poziomego o wartości co najmniej 20 000,00  zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) brutto każde.
Zamawiający informuje, iż w razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody o których powyżej budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego zamówienia były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
3.2 Wykonawca winien dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
• co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika robót),

Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do formularza  ofertowego wymagane uprawnienia osób, które będą uczestniczyć przy realizacji zamówienia.

Dotyczy zadania nr II :
Wykonawca winien wykazać się spełnieniem następujących warunków:
3.3 Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 3 (trzech ) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych zamówień, określających czy zamówienia te zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:
• 2 (dwóch) zamówień dot. wykonania projektów organizacji ruchu na  łączną wartość co najmniej 5 000,00  zł (słownie: pięć tysięcy złotych) brutto każde.


3.4. Wykonawca winien określić zakres zamówienia który zamierza powierzyć Podwykonawcy, a także nazwę (firmy) Podwykonawcy - w przypadku zadania r I

IV. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
1.wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg. załączonego wzoru formularza ofertowego – załącznik nr 2 wraz z wypełnionym odpowiednio dla zadania i/lub załącznikiem cenowym  nr 2a i/lub nr 2b.
2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik Wykonawcy. 
3. Wykaz posiadanej wiedzy i doświadczenia- załącznik odpowiednio nr 3a  i/lub  3b
4. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia- dot. zadania I załącznik nr 4,
5. Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,
6. Zakres zamówienia dla powierzenia Podwykonawcom- dot. zadania nr I-załącznik nr 5
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

V. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

VI. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami
1. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest: Michał Cebula lub Beata Krzysztofowicz pod nr tel. (22) 701-78-67 lub (22) 701-78-74, e-mail: ratuszug@raszyn.pl
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach: poniedziałek- piątek w godz. 8-14.

VII. Miejsce składania ofert
Ofertę cenową należy do dnia 20.05.2019 r. do godziny 12:00:
- złożyć w siedzibie Zamawiającego: 05 – 090 Raszyn, ul. Szkolna 2a, w Kancelarii, pok. nr 15 w zaklejonej kopercie z dopiskiem odpowiednio:
OFERTA dot. ( określić odpowiednio: )
ZADANIA nr I: Wykonywanie oznakowania na drogach gminnych   i /lub
ZADANIA nr II: Wykonanie nowych projektów organizacji ruchu na drogach gminnych ”
NIE OTWIERAĆ PRZED 20.05.2019 r. godz. 12:00        

VIII. Opis sposobu obliczania ceny
1. Na załączonym formularzu cenowo - ofertowym, należy przedstawić cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia objętego odpowiednio zadaniem nr I i /lub zadaniem nr II.
Wykonawca obowiązany jest do  wypełnienia odpowiednio załącznika nr 2a i/lub 2b oraz określenia w nich wynagrodzenie brutto stanowiącego iloczyn określonych  w załączniku szacunkowych ilości jednostek przedmiarowych i oferowanych cen jednostkowych brutto.
2.  Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem oznakowania (materiał, robocizna, transport) oraz koszty pozostałych czynności, wynikających z opisu przedmiotu zamówienia ( zadanie nr I). W przypadku  zadania nr II-wszystkie koszty związane z opracowaniem i zatwierdzeniem (pozyskanie niezbędnych opinii) projektów stałej  organizacji ruchu.
3. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

IX. Ocena ofert
1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta o najniższej cenie - dotyczy każdego z zadań.
2.  Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
3. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

X. Informacje o formalnościach.
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
3. Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego zapytania oraz danych zawartych w ofercie. Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi załącznik do niniejszego zapytania ofertowego.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
5. Umowa zostanie zawarta zgodnie z określoną w formularzu ofertowym kwotą brutto za wykonanie zamówienia przy obowiązujących w chwili podpisywania umowy wysokościach podatku od towaru i usług VAT.
6. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
7. Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.
8. Wykonawca zobowiązuje się do zapoznania się z treścią KLAUZULI INFORMACYJNEJ O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z ART.13 RODO PRZEZ ZAMAWIAJĄCYCH W ZWIĄZKU Z POSTĘPOWANIEM (załączniki nr 1 i 2  do formularza ofertowego )

Załączniki:
1) Opis przedmiotu zamówienia - zał. nr 1,
2) Formularz ofertowo-cenowy- zał. nr 2 wraz z załącznikami cenowymi ( do wypełnienia przez Wykonawcę) - zał. 2a  i 2b,
3) Wykaz posiadanej wiedzy i doświadczenia-zał. Nr 3a i /lub Nr 3b,
4) Wykaz osób zdolnych do wykonywania zamówienia - zał. Nr 4,
5) Zakres zamówienia dla powierzenia podwykonawcom  zał.  Nr 5,
6) Wzór umowy - zał. Nr 6 .