Raszyn, dnia 23.05.2019 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE

(ze względu na wartość zamówienia nie przekraczającą równowartości 30 tys. euro do zapytania nie stosuje się trybów przewidzianych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień )

 

Gmina Raszyn kierując się regułą poszukiwania Wykonawców na zasadach konkurencyjnych, przy wartości szacunkowej zamówienia niższej niż 50 000 zł., zawiadamia o wszczęciu procedury wyłonienia Wykonawcy dla zadania pn. Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej ma wymianę urządzeń grzewczych w celu pozyskania  dofinansowanie z Działania 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – typ projektów „Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-

Mając powyższe na względzie Gmina Raszyn zaprasza do złożenia oferty na wykonanie przedmiotowego zamówienia.

 

I.    ZAMAWIAJACY:

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2a

05-090 Raszyn

 

II. PRZEDMIOT ZAMOWIENIA

KOD CPV – 79.90.0000-3

 

Głównym zadaniem Wykonawcy będzie przygotowanie wniosku o dofinansowanie oraz Studium Wykonalności wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami dla projektu, jak również programu funkcjonalno – użytkowego niezbędnych oraz jak również dokumenty potwierdzające spełnienie kryterium „Efektywność energetyczna budynku” dla uzyskania dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 zgodnie z regulaminem konkursu nr RPMA.04.03.01-IP.01-14-093/18

zwanego dalej „przedmiotem zamówienia” lub „dokumentacją aplikacyjną”.

Zgodnie z RPO WM 2014-2020, w ramach kryterium Efektywność energetyczna budynku” ocenie podlegać będzie, standard efektywności energetycznej budynku wyrażony maksymalną wartością wskaźnika EP. Standard zapotrzebowania budynku na nieodnawialną energię pierwotną do ogrzewania, wentylacji, chłodzenia, przygotowania ciepłej wody użytkowej oraz oświetlenia musi być potwierdzony spełnieniem warunku obowiązującego od 1 stycznia 2014 r. wskazanego w par 329 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa I Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Kryterium będzie weryfikowane na podstawie audytu energetycznego[1] lub świadectwa energetycznego.

Przygotowany wniosek o dofinansowanie dotyczyć będzie projektu parasolowego tj. projektu o charakterze rozproszonym realizowanym przez Gminę Raszyn, gdzie odbiorcami końcowymi projektu będą gospodarstwa domowe. Przewiduje się iż projekt obejmie nieruchomości położone na terenie Gminy Raszyn wytypowane na podstawie ankiet złożonych przez ich właścicieli w trakcie wstępnego naboru prowadzonego przez jst.

Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania studium Wykonalności zgodnie z przyjętymi przez Instytucję Zarządzającą kryteriami oraz wskazaniami dla studium wykonalności stanowiącymi załącznik do ogłoszonego konkursu a zamieszczonymi na stronie internetowej https://www.funduszedlamazowsza.eu/nabory-wnioskow/4-3-redukcja-emisji-zanieczyszczen-powietrza-poddzialanie-4-3-1-ograniczanie-zanieczyszczen-powietrza-i-rozwoj-mobilnosci-miejskiej-typ-projektow-ograniczenie-niskiej-emisji-wym/

 

Do zadań Wykonawcy będzie należeć również sporządzenie wniosku o dofinansowanie wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, według aktualnego wzoru obowiązującego w dniu przekazania przedmiotu zamówienia, w formie papierowej i elektronicznej, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi.

W ramach przygotowywania kompleksowej dokumentacji aplikacyjnej zgodnie z wymaganiami konkursowymi Wykonawca zidentyfikuje cele projektu: uzasadnienie projektu m.in. w kontekście analizy popytu, konkurencyjności podmiotu, zgodności z dokumentami strategicznymi; analiza zmiennych związanych z efektywnością finansową i społeczną (ekonomiczną) projektu oraz podmiotu w związku z realizacją projektu, wymogami prawa, wykonalności technicznej i finansowej; budowa montażu finansowego projektu.

Wykonawca będzie współpracował z Zamawiającym na etapie identyfikacji projektu i budowy zakresu rzeczowego w celu zmaksymalizowania uzyskanej punktacji w zakresie kryteriów wyboru projektów, adekwatnie do potrzeb i możliwości (technicznych, organizacyjnych, finansowych itd.) Zamawiającego jako Beneficjenta. Dokona również analizy i identyfikacji zakresu rzeczowego projektu pod względem kwalifikowalności wydatków, jak również analizy dotychczas poniesionych wydatków w kontekście spełnienia warunków zachowania kwalifikowalności wydatków z punktu widzenia możliwości uwzględnienia ich w dokumentacji aplikacyjnej ze statusem do refundacji. Treści merytoryczne (opisy) winny być  wypracowywane przez Wykonawcę na podstawie dokumentów i informacji udostępnionych i przekazanych przez Zamawiającego (Zamawiający nie dopuszcza możliwości, by Wykonawca kierował do Zamawiającego swoje wewnętrzne fiszki projektowe do wypełnienia).

W ramach zamówienia Wykonawca opracuje program funkcjonalno użytkowy, który powinien on zawierać planowany koszt prac projektowy oraz robót budowlanych. Opracowany dokument powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. Nr 202 poz. 2072 ze zm.)

W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego informowania o postępie prac i przekazywania w trybie roboczym opracowanych dokumentów.

Ostateczna wersja Studium Wykonalności oraz wniosku o dofinansowanie tj. po uwzględnieniu uwag zgłoszonych przez Zamawiającego będzie sporządzona w języku polskim w programie Microsoft Word i Microsoft Exel (aktywne modele i aktywne formuły). Dla zapisu obrazów preferowany jest format JPEG.

Przedmiot zamówienia winien zostać przekazany Zamawiającemu w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej.

 

WNIOSEK O DOFINANSOWNIE, STUDIUM WYKONALNOŚCI ORAZ WSZYSKIE ZAŁACZNIK WINNY ZOSTAĆ SPRZĄDZONE ZGODNIE Z OBOWIAZUJĄCYMI PRZEPISAMI I WYTYCZNYMI W DNIU ODBIORU PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO BEZ UWAG, CO ZOSTANIE POTWIERDZONE PROTOKOŁEM ODBIORU.

 

 

III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

Strony ustalają termin realizacji przedmiotu nie dłużej niż do dnia 7 czerwca 2019  r.  

 

IV. WARUNKU UDZIAŁU W POSTEPOWANIU I SPOSÓB ICH POTWIERDZANIA

 

 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, w sposób należyty, minimum 3 zamówienia o wartości łącznie nie mniejszej niż 40 000  zł brutto obejmujące studia wykonalności dla przedsięwzięć lub projektów inwestycyjnych z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego .oraz nie podlegają wykluczeniu z udziału z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2014 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U z 2018 r. poz. 1986 ze zm.)

 

W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć w ofercie stosowne oświadczenie w tym zakresie.

 

V. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

 1. Złożona oferta winna zawierać cenę netto, stawkę VAT, cenę brutto wykonania prac objętych zamówieniem. Cena zawarta w ofercie obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.

2. Podana w ofercie cena będzie ceną ryczałtową i będzie uwzględniała wszystkie wymagania niniejszego zapytania ofertowego oraz obejmowała wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.

3. Cena winna zostać podzielona na trzy części, w sposób następujący:

a)       za wykonanie Studium Wykonalności wraz z niezbędnymi załącznikami;

b)      za wypełnienie Wniosku o dofinansowanie;

c)       za opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego wraz z planowanym kosztem prac projektowych oraz robót budowlanych.

Przy czym Zamawiający wskazuje, iż cena za sporządzenie wniosku o dofinansowanie nie może być wyższa niż 15 % ceny za całość przedmiotu zamówienia.

4. Zaleca się, aby ofertę sporządzić w z wykorzystaniem formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 1 - Formularz Ofertowy..

4. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składnia ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

5. Oferta winna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim i podpisana przez osobę/y uprawnione do składnia oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, wg. dokumentów rejestrowych lub właściwego pełnomocnictwa.

6. Do oferty winna zostać załączona kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę aktualnego odpisu z właściwego rejestru wydana nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty, w którym wpisany jest przedsiębiorca. Dopuszczalna jest także odpowiednio informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców pobrana na podstawie art. 4 ust. 4a ustawy z 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym (ze zm.) albo wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej.

 

7. Wykonawca powinien również załączyć odpowiednie pełnomocnictwa w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej, jeśli w imieniu wykonawcy ofertę lub dokumenty złożone wraz z ofertą podpisuje pełnomocnik. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie właściwe dokumenty złożyć musi każdy z nich.

8. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

9. Zamawiający odrzuci oferty, które:

a)       wpłyną po podanym w niniejszym zapytaniu terminie – oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcy bez otwierania,

b)      nie spełniają wymagań formalnych i materialnych określonych w niniejszym zamówieniu, w szczególności Wykonawca nie przedstawi wraz z ofertą wymaganych dokumentów lub przedstawi dokumenty zawierające błędy i nie uzupełni dokumentów w przypadku wezwania przez Zamawiającego do uzupełnienia,

c)       są niezgodne z przepisami prawa

d)      Wykonawca w wyznaczonym terminie nie wyjaśnił treści oferty lub z treści oferty i wyjaśnień Wykonawcy wynika, iż Wykonawca  lub jego oferta nie spełnia wymagań określonych w zapytaniu ofertowym,

e)      zawierają rażąco niską cenę.

10.Zamawiający uprawniony jest do wyjaśnienia oferty oraz złożonych z nią dokumentów, a także do wezwania Wykonawcy do uzupełnienia wymaganych dokumentów.

11. Postanowienia dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie  ubiegających się o zamówienie.

 

VI. KRYTERIUM OCENY OFERT

 

 Złożone oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:

1   cena - 100 % 

 

VII. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY

 

Ofertę sporządzoną w języku polskim w formie pisemnej pod rygorem nieważności należy złożyć w

 

Urzędzie Gminy Raszyn

ul. Szkolna2 a 05-090 Raszyn

 

z dopiskiem na kopercie: Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej ma wymianę urządzeń grzewczych w celu pozyskania  dofinansowanie z Działania 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – typ projektów „Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020”

 

w terminie do dnia 27.05.2018 r. do godziny 12.30

 

 

VIII. OSOBY DO KONTAKTU

 

W sprawie niniejszego zamówienia osobami uprawnionymi do kontaktu z oferentami są:

1. Elżbieta Funo email: efuno@raszyn.pl, tel. (22) 701-78-02

2. Anna Wierzbicka - Abramska email: awierzbicka@raszyn.pl, tel. (22) 701-78-78

 

IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

 

Wykonawca związany jest ofertą 30 dni, licząc od upływu terminu składnia ofert, przy czym bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składnia ofert.

 

X. INNE:

 

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyn na każdym etapie postępowania i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

2. W przypadku, gdy wybrany wykonawca odstąpi od podpisania umowy z zamawiającym zamawiający jest uprawniony do podpisania umowy z kolejnym wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.

3. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej www.bip.raszyn.pl

4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zapytania ofertowego przed upływem terminu do składnia ofert

4. W celu uniknięcia konfliktu interesów niniejsze zamówienie zostanie, udzielane przez Zamawiającego podmiotem, nie będącym podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania  zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami

wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem

procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej

b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

 

XI. ZAŁĄCZNIKI

1. Formularz ofertowy

2. Istotne postanowienia umowy



[1] Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego.