Raszyn, dnia 04.11.2019 r.

RP.271.7.2019.AW(1)

 

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt  8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych
/ tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843/

 

I. Gmina Raszyn kierując się regułą poszukiwania Wykonawców na zasadach konkurencyjnych zawiadamia o wszczęciu procedury wyłonienia Wykonawcy dla zadań pn.:

Zadanie 1 „Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej pn.: Budowa sieci kanalizacyjnej w ul. Reja i Al. Krakowskiej ”

Zadanie 2 „Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej pn. Budowa sieci kanalizacyjnej w Al. Krakowskiej na odcinku od ul. 6-go Sierpnia do posesji o numerze 107 w Sękocinie Nowym”

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla budowy kanalizacji sanitarnej  na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania tj.

Zadanie 1 „Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej pn.: Budowa sieci kanalizacyjnej w ul. Reja i Al. Krakowskiej ”

Zadanie 2 „Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej pn. Budowa sieci kanalizacyjnej w Al. Krakowskiej na odcinku od ul. 6-go Sierpnia do posesji o numerze 107 w Sękocinie Nowym”

Orientacyjna długość projektowanej sieci kanalizacyjnej dla zadania nr 1 wynosi:

a)      O 200 PCV - ok 306 m,

b)      O 160 PCV - ok 90

c)      O 63 PE - ok 495 m

d)      O 50 PE - ok 20 m

e)      O 40 PE - ok 191 m

 

Orientacyjna długość projektowanej sieci kanalizacyjnej dla zadania nr 2 wynosi:

f)       O 200 PCV - ok 294 m,

g)      O 160 PCV - ok 100 m

UWAGA!

W PRZYPADKU ZADANIA Nr 2 ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ZAPROJEKTOWANIE KANALIZACJI SANITARNEJ W SYSTEMIE CIŚNIENIOWYM WRAZ Z PRZYDOWOWYMI PRZEPOMPOWNIAMI, Z WŁĄCZENIE DO ISTNIEJACEJ SIECI W UL. 6-GO SIERPNIA.

Ze względu na specyfikę usług rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez zamawiającego z należytą starannością. Zamawiający nie jest w stanie określić dokładnej długości planowanej sieci kanalizacyjnej, ponieważ jest to uzależnione od przyjętej technologii, warunków gruntowych, warunków terenowych itp.

Rzeczywista ilość wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego oraz rozwiązań zastosowanych przez Wykonawcę i może ulec zmianie w zależności od potrzeb, przy czym Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w szczególności o zwiększenie wynagrodzenia, , jeżeli ilość ta będzie różna od szacowanej.

Wykonawca może przeprowadzić wizje lokalną projektowanego terenu. W związku z powyższym  wyklucza się możliwość  roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca

1.      Zakres zamówienia (dotyczy każdego z zadań):

 W zakresie zamówienia jest:

a)         uzyskanie map do celów projektowych,

b)        uzyskanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów,

c)         opracowanie trasy przebiegu sieci kanalizacji sanitarnej wraz z uzgodnionym z właścicielami działek przebiegiem planowanej się kanalizacyjnej,

d)        uzyskanie zgód z załącznikiem graficznym właścicieli działek przez które przebiega projektowana sieć kanalizacyjna,

e)        uzyskanie zgód z załącznikiem graficznym właścicieli działek dla których zaprojektowane zostaną przyłącza kanalizacyjne,

f)          opracowanie niezbędnych dokumentów (wniosków) do uzyskania wymaganych przepisami opinii, uzgodnień oraz decyzji koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę lub  zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych i uzyskanie ich w imieniu  Zamawiającego,

g)          uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowań na realizację przedsięwzięcia,

h)        wykonanie operatu wodno – prawnego i uzyskanie pozwolenia wodno – prawnego o ile zajdzie taka potrzeba,

i)          wykonanie wszystkich badań gruntu potrzebnych do wykonania i zatwierdzenia dokumentacji zgodnie przepisami w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych, a dla terenów dróg, parkingów i placów składowych zgodnie z przepisami w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,

j)          w przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem - uzyskanie stosownego uzgodnienia proponowanego rozwiązania projektowego z właściwym zarządcą uzbrojenia,

k)          uzyskanie decyzji właściwego zarządcy drogi o uzgodnieniu przebiegu kanalizacji lub jej uzbrojenia w pasie drogowym lub w jezdni wraz z wymaganymi przez tych zarządców projektami branżowymi,

l)           inwentaryzację zieleni wraz z przygotowaniem ewentualnego wniosku (w razie potrzeby stosownej opinii lub opracowania) odnośnie wycinki drzewostanu dla prowadzenia robót budowlanych oraz nasadzeń zastępczych,

m)       uzyskanie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego,

n)        uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia  na budowę,

o)        opracowanie kompletnego projektu budowlanego łącznie ze wszystkimi załącznikami, decyzjami, opiniami i uzgodnieniami, warunkującymi otrzymanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie  przepisami, wiedza i zasadami sztuki budowlanej – 5 egz.,

p)        opracowanie kompletnego projektu wykonawczego wraz z projektami branżowymi – 5 egz.,

q)        opracowanie przedmiaru i kosztorysu inwestorskiego – 3 egz.,

r)         opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót – 3 egz.

s)         opracowanie kompletnego projektu budowlanego dla każdego z przyłączy – 3egz.

t)          pracowanie kompletnego projektu wykonawczego dla każdego z przyłączy  – 3 egz.

u)        opracowanie przedmiaru i kosztorysu inwestorskiego dla każdego z przyłączy – 3 egz.

Na mapie poglądowej stanowiącej załącznik nr 3 (w zakresie zadania nr 1) i nr 4 (w zakresie zadania nr 1) do zapytania oznaczono  nieruchomości przewidziane do przyłączenia do sieci kanalizacyjnej. Mapy te stanowią poglądowy szkic i nie mogą być przedmiotem roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego odnośnie przebiegu kanalizacji sanitarnej.

Zamawiający oczekuje, że Wykonawca wykona zamówienie w uzgodnieniu z Zamawiającym tj. że przedmiot zmówienia będzie podlegał szczegółowemu uzgadnianiu rozwiązań projektowych na etapie ich przygotowywania.

Dokumentację należy wykonać zgodnie z przepisami i ustaleniami:

1) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego,

2) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym,

3) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego,

4) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.

Cała kompletna dokumentacja w wersji papierowej oraz na przenośnym urządzeniu pamięci USB (tzw. pendrive). itp. w programie PDF (kosztorysy z rozszerzeniem ath, a rysunki projektowe z rozszerzeniem dwg/dxf) zostanie przekazana Zamawiającemu w siedzibie Zamawiającego.

W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie obowiązany do sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych wykonywanych na podstawie dokumentacji stanowiącej przedmiot niniejszej umowy.

1. Nadzór autorski obejmuje w szczególności:

a) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą na ich wnioski możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej,

b) czuwanie, aby zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego wymagającej uzyskania nowego pozwolenia na budowę,

c) udział w naradach technicznych na pisemne wezwanie Zamawiającego (15 pobytów w okresie trwania umowy).

 

2.       Terminy wykonania przedmiotu zamówienia: do dnia 30 października 2020 r.

3.       Istotne postanowienia umowy  stanowią załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

4.       Przedmiot zamówienia opisany został wg kodu CPV 71.32.00.00-8.; 71.25.00.00-5.

 

III. Warunki udziału w postępowaniu i dokumenty, jakie Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty:

1. Zamawiający dopuści do udziału w postępowaniu wykonawców, którzy:

a)    dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia, odpowiedzialnymi za projektowanie -projektantem wod-kan – posiadającym:

- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów,

2.Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:

a)    wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo - ofertowy – wg. załączonego wzoru formularza ofertowego – załącznik nr 1,

b)    kopię aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji **. 

c)    kopię uprawnień budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa dla osoby, która będzie sprawować nadzór objęty przedmiotowym zamówieniem – załącznik Wykonawcy.  

 

IV. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

 1. Złożona oferta winna zawierać cenę netto, stawkę VAT, cenę brutto wykonania prac objętych zamówieniem. Cena zawarta w ofercie obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.

2. Podana w ofercie cena będzie ceną ryczałtową i będzie uwzględniała wszystkie wymagania niniejszego zapytania ofertowego oraz obejmowała wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.

3. Zaleca się, aby ofertę sporządzić w z wykorzystaniem formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 1 - Formularz Ofertowy.

4. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składnia ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

5. Oferta winna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim i podpisana przez osobę/y uprawnione do składnia oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, wg. dokumentów rejestrowych lub właściwego pełnomocnictwa.

6. Wykonawca powinien również załączyć odpowiednie pełnomocnictwa w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej, jeśli w imieniu wykonawcy ofertę lub dokumenty złożone wraz z ofertą podpisuje pełnomocnik. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie właściwe dokumenty wskazane w pkt. III p. pkt. 2 b złożyć musi każdy z nich.

7. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

8. Zamawiający odrzuci oferty, które:

a)       nie spełniają wymagań określonych w niniejszym zamówieniu, w szczególności Wykonawca nie przedstawi wraz z ofertą wymaganych dokumentów lub przedstawi dokumenty zawierające błędy i nie uzupełni dokumentów w przypadku wezwania przez Zamawiającego do uzupełnienia;

b)      są niezgodne z przepisami prawa

c)       Wykonawca w wyznaczonym terminie nie wyjaśnił treści oferty lub z treści oferty i wyjaśnień Wykonawcy wynika, iż Wykonawca  lub jego oferta nie spełnia wymagań określonych w zapytaniu ofertowym,

d)      zawierają rażąco niską cenę.

 

9. Zamawiający uprawniony jest do wyjaśnienia oferty oraz złożonych z nią dokumentów, a także do wezwania Wykonawcy do uzupełnienia wymaganych dokumentów.

10. Postanowienia dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie  ubiegających się o zamówienie.

11. Zamawiający uprawniony jest do poprawienia w ofercie oczywistych omyłek rachunkowych lub pisarskich.

 

V. KRYTERIUM OCENY OFERT

 

 Złożone oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:

 

1   cena - 100 %

 

 

Cena:

Oferty otrzymają ilość punktów obliczoną wg wzoru:

                                    wartość oferty o najniższej cenie

                C =    ---------------------------------------------------------  x       100 punktów

                                       wartość oferty badanej

 

 

Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego i uzyskała największą ilość punktów. W przypadku, gdy Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty otrzymujące taką samą liczbę punktów, wówczas Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia (w terminie określonym przez Zamawiającego) ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

 

VI. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY

 

Ofertę sporządzoną w języku polskim w formie pisemnej pod rygorem nieważności należy złożyć w

 

Urzędzie Gminy Raszyn

ul. Szkolna 2a 05-090 Raszyn

 

z dopiskiem na kopercie: Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla budowy kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania”

 

w terminie do dnia 12.11.2019 r. do godziny 12.30

 

 

VII. OSOBY DO KONTAKTU

W sprawie niniejszego zamówienia osobami uprawnionymi do kontaktu z oferentami są:

1.    Elżbieta Funo email: efuno@raszyn.pl, tel. (22) 701-78-02

2. Tadeusz Żukowski email: tzukowski@raszyn.pl, tel. (22) 701-78-78

 

VIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca związany jest ofertą 30 dni, licząc od upływu terminu składnia ofert, przy czym bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składnia ofert.

 

IX. KLAUZULA INFORMACYJNA:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn ul. Szkolna 2a 05-090 Warszawa;

b) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest Pan Arkadiusz Godula, kontakt: adres e-mail iod@raszyn.pl,

c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.

d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986  ze zm)

e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 

g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

h) posiada Pani/Pan:

- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 

- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

i) nie przysługuje Pani/Panu:

- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

X. INNE:

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyn na każdym etapie postępowania i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

2. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca uchyli się od podpisania umowy z zamawiającym zamawiający jest uprawniony do podpisania umowy z kolejnym wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.

3. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej www.bip.raszyn.pl

4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zapytania ofertowego przed upływem terminu do składnia ofert

5. W celu uniknięcia konfliktu interesów niniejsze zamówienie zostanie, udzielane przez Zamawiającego podmiotem, nie będącym podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania  zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami

wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem

procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej

b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

XI. ZAŁĄCZNIKI

1. Formularz ofertowy

2. Istotne postanowienia umowy

3. Załącznik mapowy dla zadania nr 1

4. Załącznik mapowy dla zadania nr 2