Zamawiający informuje, iż do zapytania ofertowego wpłynęły pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie nr 1:
Dlaczego wymagany jest wpis do BDO w zakresie transportu odpadów 200303 – odpady z czyszczenia ulic i placów zamiast 170605 – odpady budowlane zawierające azbest?

Odpowiedź:
Niniejszym informuję, iż w w/w zapytaniu ofertowym w punkcie IV.1.p.pkt 1.3 nastąpiła omyłka pisarska w zakresie rodzaju kodu dla którego wymagany jest wpis do rejestru BDO. Omyłkowo wpisano kod  20 03 03 a powinien być kod 17 06 05*.    W związku z powyższym   pkt. IV.1. p.pkt. 1.3 otrzymuje brzmienie „Wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonym przez Marszałka Województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późń. zm.) w zakresie transportu odpadów o kodzie 17 06 05* – załącznik Wykonawcy.

 

Pytanie nr 2:
Czy w związku z koniecznością wystawienia KPO dla każdej nieruchomości osobno każdy z posiadaczy odpadów (mieszkańców) posiada numer BDO, który umożliwi wystawienia takiej KPO w systemie BDO? Czy Zamawiający przewiduje inny sposób udokumentowania odbioru odpadów?

Odpowiedź:
Odpad w postaci zużytych wyrobów zawierających azbest odbierany będzie wyłącznie od osób fizycznych. Mieszkańcy od których odbierane będą te odpady będą składali oświadczenia o tym, iż jako osoby fizyczne nie podlegają pod obowiązek rejestracji BDO. W związku z tym Wykonawca będzie wystawiał Mieszkańcom karty przekazania odpadów komunalnych. W przypadku karty przekazania odpadów komunalnych (KPOK), zgodnie z art. 71a ust.1 ustawy o odpadach, sporządza ją podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przed rozpoczęciem odbierania tych odpadów, odrębnie dla każdego ładunku transportowanych odpadów komunalnych danego rodzaju przekazywanych do następnego posiadacza odpadów albo do prowadzonych przez siebie stacji przeładunkowej, miejsca zbierania odpadów komunalnych lub miejsca przetwarzania odpadów komunalnych.

 

Powyższe odpowiedzi stają się integralną częścią zapytania ofertowego i są wiążące przy składaniu ofert.

 

 

OŚGK.271.11.2020.JB(7)


Zapytanie ofertowe
Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych /tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843/ 

 

I. Zamawiający: Gmina Raszyn
Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn
Zaprasza do złożenia ofert cenowych na:
„Odbiór transport i utylizację wyrobów zawierających azbest z miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie Gminy Raszyn w 2020 roku”

II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Specyfika głównych wymagań
Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania usługę związaną z odbiorem, transportem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych budynków położonych na terenie Gminy Raszyn. Odbiór azbestu z posesji mieszkańców gminy nastąpi bez względu na jego postać oraz sposób i miejsce składowania.
Przygotowanie do transportu, ważenie odpadów, załadunek i transport azbestu na miejsce składowania (utylizacji) leży po stronie Wykonawcy.
1) Zakres prac, obejmuje: zebranie, załadunek oraz wywóz odpadów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych budynków wraz z ich unieszkodliwieniem, a następnie uporządkowaniem terenu.
Odbiór wyrobów zawierających azbest z miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie Gminy Raszyn będzie odbywał się z zachowaniem warunków określonych w:
a)  Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14.10.2005r. (Dz. U. 2005r. Nr 216, poz. 1824) w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów,
b) Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02.04.2004r. (Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest,
 c) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (tj. Dz. U. z 2014r. , poz. 1923),
d) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r., w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (tj. Dz. U. z 2014r., poz. 1973),
e) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019., poz. 701).
2) Pakowanie odpadów w folię oraz umieszczanie na opakowaniach z odpadami oznakowań zgodnie z załącznikiem 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02.04.2004 r. (Dz. 2004r. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
3) Wykaz zawierający dane kontaktowe właścicieli nieruchomości, na terenie których znajdują się wyroby zawierające azbest, Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy każdorazowo po otrzymaniu wniosku od właściciela nieruchomości.
4) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia materiałów zawierających azbest z każdej nieruchomości objętej wykazem przy udziale właściciela lub użytkownika wieczystego lub zarządcy nieruchomości    ( z której odbierane są materiały zawierające azbest) w obecności pracownika Zamawiającego. Urządzenie ważące winno posiadać odpowiednie atesty i / lub certyfikaty i /lub dokumenty potwierdzające prawidłowy pomiar wagi.
5) Do transportu wyrobów i odpadów zawierających azbest stosuje się odpowiednio przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych.
6) Wykonawca zapewni transport odpadów zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska na przystosowane do tego celu składowisko odpadów celem ich unieszkodliwienia.
7) Odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i objęte albo na podziemnych składowiska odpadów niebezpiecznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8) Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania przekazania odpadów zawierających azbest na składowisko ( miejsce utylizacji) zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w postaci karty przekazania odpadów. Karty przekazania odpadów powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem o którym mowa w pkt. 1 ppkt. 1 lit. d w 4 egzemplarzach dla każdej z nieruchomości objętej realizacją usługi: po 1 egzemplarzu dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla właściciela lub użytkownika wieczystego lub zarządcy nieruchomości i dla odbiorcy odpadu. Waga z karty przekazania odpadów na składowisko z danej nieruchomości winna odpowiadać wadze określonej w protokołach zdawczo-odbiorczych.
9) Wybrany Wykonawca w dniu podpisania umowy oświadczy, że wszelkie dane, dokumenty i informacje pozyskane w takcie realizacji zadania wykorzysta wyłącznie w celu wykonania tegoż zadania, a dane osobowe będzie chronić zgodnie z ustawą  z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018r., poz. 1000 z późn. zm.).
2. Szacunkowa ilość odpadów do wywiezienia to około 150 ton w okresie trwania umowy. Podane dane są szacunkowe, natomiast rzeczywiste potrzeby będą określone w trakcie realizacji umowy.
3. Czynności Wykonawcy zgodnie z przedmiotem umowy powinny być rozpoczęte  w terminie ustalonym z pracownikiem Zamawiającego jednak nie później niż w ciągu dwóch tygodni od otrzymania zgłoszenia telefonicznego lub pisemnego Zamawiającego. Zamawiający nie może określić ilości nieruchomości, które będą podlegały każdorazowemu zleceniu przekazania Wykonawcy (zlecenie może dotyczyć jednej nieruchomości).
4. Termin wykonania przedmiotu umowy: do 15 grudnia 2020r. lub do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel.
5. Kryteria oceny ofert: cena 100%
6. Projekt umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
7. Przedmiot zamówienia opisany został według następujących kodów CPV: 90650000-8
8. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

III. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią warunki dotyczące:
1. posiadają aktualny na czas realizacji usługi wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonym przez Marszałka Województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów o kodzie 20 03 03,
2. posiadają podpisaną umowę z firmą w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, która posiada decyzje pozwalającą na składowanie odpadów niebezpiecznych,
3. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia,
5. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

IV. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
1.1
 Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – według wzoru formularza ofertowego stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego,
1.2 Wypełniony i parafowany projekt umowy,
1.3 Wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonym przez Marszałka Województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów o kodzie 20 03 03- załącznik Wykonawcy.
1.4 Podpisaną umowę z firmą do przekazania wyrobów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych od oferenta (kserokopię umowy), obowiązującą w okresie realizacji zamówienia, która posiada decyzję pozwalającą na składowanie odpadów niebezpiecznych – załącznik Wykonawcy.
1.5 Wykaz pracowników, którzy będą uczestniczyć w zamówieniu zawierający potwierdzenie posiadania wymaganych kwalifikacji i doświadczenia w wykonywaniu zamówienia – załącznik Wykonawcy.
1.6 Przedstawienie referencji potwierdzających wykonanie przynajmniej dwóch zamówień o podobnym charakterze w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 zadań o podobnym zakresie ( usuwanie materiałów zawierających azbest)- załącznik Wykonawcy.
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

V. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu. Każdy wykonawca otrzymujący informację faksem zobowiązany jest do potwierdzenia jej otrzymania.

VI. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:
1. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest: Pani Jolanta Banasiak tel. (22) 701-79-12.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w następujących godzinach tj.: poniedziałek, wtorek, środa i czwartek 8.00 – 15.00 oraz w piątek 8.00 – 13.00.

VII. Miejsce składania ofert
Ofertę cenową w zaklejonej kopercie z dopiskiem „OŚGK.271.11.2020.JB „Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest w 2020 roku” należy złożyć lub przesłać do siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn w terminie do dnia 11.03.2020r. do godz. 12.00 (liczy się data wpłynięcia do kancelarii Urzędu Gminy Raszyn).

VIII. Opis sposobu obliczania ceny
1. Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, w sposób czytelny należy przedstawić cenę brutto za udzielenie przedmiotu zamówienia. Cena musi uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia tj. „Odbiorze, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie Gminy Raszyn w 2020 roku”.  
2. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
3. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
5. Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania zamawiającego określone w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie wykonawca z tytułu należytego oraz zgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu zamówienia.

IX. Informacje o formalnościach
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając nazwę firmy, albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania i adres wykonawcy, którego wybrano wraz uzasadnieniem jego wyboru.
2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga.
5. Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

Załączniki:
1. Projekt umowy,
2. Formularz cenowo-ofertowy,
3. Projekt umowy powierzenia danych.