Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-341/PN/14/2006r.

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina  Raszyn

Adres

Ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

http://www.raszyn.pl

Adres e-mail

ratusz@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

Data ogłoszenia

2006-05-09

Przedmiot zamówienia publicznego

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja istniejącej oczyszczalni ścieków we wsi Falenty, Gmina Raszyn o przepustowości QDśr= 1 730 m3/d do przepustowości QDśr. – 4 500m3/d. wraz z uzyskaniem decyzji na jej użytkowanie .

Przedmiotowa czynna oczyszczalnia ścieków jest oczyszczalnią mechaniczno-biologiczną z usuwaniem biogenów za pomocą osadu czynnego z zastosowaniem siarczanu żelazowego do usuwania fosforu i napowietrzania napowierzchniowego za pomocą aeratorów. Na rozbudowę przeznaczono teren istniejącej oczyszczalni. Odbiornikiem ścieków oczyszczonych jest rzeka Raszynka.

 

Zakres robót do wykonania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:

-         komory rozdziału –  kub.  ok. 49m3

-         reaktora biologicznego -  kub.  ok. 7176 m3

-         osadników wtórnych radialnych – kub.  ok. 1500 m3

-         komory rozdziału przed osadnikami wtórnymi – kub. ok. 45 m3

-         komory pomiarowej ścieków oczyszczonych – kub. ok. 10m3

-         pompowni części pływających – kub. ok. 13 m3

-         zadaszenia placu składowania osadu odwodnionego - pow. ok. 1 700m2

-         filtrów powietrza 4szt.

oraz rozbudowę:

-        zbiornika retencyjnego ścieków oczyszczonych  - kub. ok. 39 m3

-        stacji mechanicznego oczyszczania ścieków - kub. ok. 5 m3

-        pompowni osadu recyrkulowanego i nadmiernego – kub.  ok. 80 m3

-        instalacji dozowania PIX-u i PAX-u   kub. ok.15 m3

-        placu składowania osadu odwodnionego do pow. ok.1700m2

-        poletka ociekowego części pływających - kub. ok. 50 m3

a także modernizację:

-         silosu na wapno - kub.  ok. 25m3

-         budynku kraty koszowej: ist. pow. zab.– 81,5m2  po rozb.pow. zab. – ok. 118 m2

-         przepompowni ścieków z komorą pomiarową -  kub. ok. 30 m3

-         komory rozdziału - kub. ok. 30m3

-         reaktora biologicznego CARROUSEL 2000 kub. - 2880 m3

-         istniejących osadników wtórnych radialnych – kub. ok.354 m3

-        zbiornika retencyjnego osadów  kub. - 140 m3

-        agregatu prądotwórczego – 1 szt.

-         pompowni ścieków –  polegającą na wymianie pomp

-         zbiornika KLARBLOK  - kub.  500 m3

-         budynek dmuchaw i stacji transformatorowej – stan ist.  kub. - 344 m3  rozb.  do 592 m3

-         budynku stacji odwadniania i higienizacji osadu - kub. ist. – 602m3 / kub. proj. ok. 1 074m3

-         wylotu ścieków oczyszczonych

-         budynku obsługi:  kub. ist. – 677m3 /kub. proj. 956m3

oraz

-        wykonanie sieci technologicznych, instalacji centralnego ogrzewania, instalacji elektrycznych, instalacji AKPiA

-       modernizację istniejących dróg i budowę nowych - ok. 2451,8 m2

-       ukształtowanie terenu i odtworzenie  zieleni /trawniki/ - ok. 8000m2

-        ogrodzenie oczyszczalni /modernizacja istniejącego/ok. 200 mb

Zakres zamówienia obejmuje także:

-        przeprowadzenie odwodnienia na czas prowadzenia robót budowlanych

-         wykonanie rozruchu w celu uzyskania wymaganych parametrów /standardów emisyjnych/ zgodnie z art. 76 ustawy Prawo ochrony środowiska oraz wszystkich innych koniecznych instalacji urządzeń i elementów

-         uzyskanie pozwolenia na użytkowanie

-         opracowanie projektu organizacji budowy wraz z dokonaniem wymaganych prawem uzgodnień i uzgodnienia z Zamawiającym

-         opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia

-         wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej budowy, a w szczególności wytyczenie w terenie głównych osi konstrukcyjnych obiektów i tras urządzeń liniowych, podstawowego reperu wysokościowego, pomiary budynków, obiektów i pomieszczeń, wykonanie i zatwierdzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej

-         zapewnienie odpowiedniego oprzyrządowania, potencjału ludzkiego oraz przyrządów wymaganych do badania jakości materiałów oraz jakości robót. Badania, o których mowa, będą realizowane na koszt Wykonawcy.

-         zapewnienie obsługi geologicznej w zakresie badania zagęszczenia gruntu,

-         poniesienie kosztów zużycia energii i wody związanych z wykonaniem robót

Prace budowlane będą odbywać się na czynnym obiekcie i nie powinny zakłócać pracy oczyszczalni

 

Rodzaj zamówienia

Robota budowlana

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

45.10.00.00-8; 45.20.00.00-9; 45.30.00.00-0; 45.23.24.21-9; 45.25.22.00-0;

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany

 

- termin wykonania zamówienia tj. wykonania robót, rozruchu uzyskania efektu ekologicznego i otrzymania pozwolenia na użytkowanie – 30 m-cy od daty udzielenia zamówienia

w tym:

- termin zakończenia realizacji robót budowlanych i instalacyjnych - 27 m-cy.

 

Warunki uczestnictwa

 

W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:

1/ Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

2/ Prowadzą działalność gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. nr 173 poz. 1807 z późn. zm.),

3/ Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

3.1/ wykażą się realizacją z należytą starannością, w ciągu ostatnich 5 (pięciu) lat, licząc do dnia składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówień odpowiadających  swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w tym min. 1 (jednym) zamówieniem ( rozpoczętym i zakończonym ), związanym z budową lub rozbudową oczyszczalni ścieków bądź podczyszczalni ścieków przemysłowych (obecnie w trakcie eksploatacji)  o wartości min. 4 000 000 zł   (poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane należycie).

3.2/ posiadali przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie nie mniej niż  20 pracowników w tym min. 3 inżynierów z branż; budowlanej, sanitarnej, elektrycznej.

3.3/  dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym min.:

a) 1 osobą (Kierownik budowy), posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno –  budowlanej bez ograniczeń, wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego, posiadającą min. 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym na budowie i pełniącą funkcję kierownika budowy na co najmniej 1 (jednej) budowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków.

b)  1 osobą (Kierownik robót sanitarnych) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego, posiadającą min. 5 letnie doświadczenie jako kierownik w/w robót,

c)  1 osobą (Kierownik robót elektrycznych) posiadającą uprawnienia budowlane - wykonawcze w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych elektro – energetycznych, wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego, posiadającą min. 5 letnie doświadczenie jako kierownik w/w robót.

4./Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:

 

4.1/  osiągnęli średnio roczny obrót w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) w wysokości min. 10 000 000 zł.

 

4.2/ posiadają środki finansowe na podstawowym rachunku bankowym lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej

         2 000 000 zł.

4.3/ są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą jak    1 000 000 zł

5. Udzielą co najmniej 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlano - montażowe z wyjątkiem gwarancji na urządzenia, których okres gwarancji powinien być zgodny z gwarancją producenta wystawioną na okres nie krótszy niż 12 miesięcy.

6. Wniosą wadium w  wybranej formie w wymaganej wysokości i terminie.

7. Wykonają samodzielnie co najmniej 60% wartości zamówienia.

8. Akceptują termin realizacji zamówienia i warunki płatności.

 

 

Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

 

1/    oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Ustawy pzp,

2/    Złożenie oświadczeń i dokumentów przewidzianych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 7 kwietnia 2004 r. § 1ust. 1 i 2 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy w celu spełnienia warunków uprawniających do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, tj.:

2.1/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert/,

2.2/ aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert/, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2.3/ aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert/ potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2.4/ aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy, tj. w przypadku:

     A/ osób posiadających polskie obywatelstwo – dokument z Krajowego Rejestru Karnego,

     B/ osób nie posiadających polskiego obywatelstwa – zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia określonej osoby ( zgodnie z art. 2 pkt. 9 Ustawy z dnia 13.06.2003 r. O udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP – kraj pochodzenia to państwo, którego obywatelem jest cudzoziemiec, a w przypadku cudzoziemca, którego obywatelstwa nie da się ustalić, lub który nie posiada obywatelstwa żadnego państwa – państwo, w którym stale zamieszkuje,

              /wystawione nie wcześniej, niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

2.5/ aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy(składają tylko podmioty zbiorowe w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary), /wystawioną nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert/,

UWAGA:

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2.1, 2.2, 2.3 lub 2.5, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

·          nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości,

·          nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,

·          nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej UWADZE  oraz w pkt. 2.4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,

2.6/ wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat, licząc do dnia składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym czasie, zamówień ( rozpoczętych i zakończonych ), odpowiadającym swoim rodzajem robotom budowlanym, stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania.

2.7/ dokumenty  potwierdzające, że w/w roboty  zostały wykonane należycie. Dokumenty mówiące o należytym wykonaniu robót muszą zawierać informację na temat wartości, zakresu wykonanych robót, adres uprzednio Zamawiającego, datę rozpoczęcia i zakończenia inwestycji.

2.8/ informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie  ostatnich 3 lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie,

2.9/ wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dołączonymi uprawnieniami i zaświadczeniami o przynależności do właściwej Izby Okręgowej Samorządu Zawodowego,

2.10/ wybrane elementy ze sprawozdania finansowego to jest: bilans oraz rachunek zysków i strat, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również  opinię o badanym sprawozdaniu, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności – za okres ostatnich 3 lat obrotowych (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres),

2.11/ Informacja z banku ( wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania oferty ), w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzająca min. wymaganą wysokość środków finansowych lub zdolność kredytową (informacja winna zawierać w treści kwotę dostępnych środków /wymagana wysokość: co najmniej 2 000 000  zł/ podaną cyfrowo i słownie),

2.12/ Przedstawienie aktualnej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony           od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą  jak 1 000 000 zł,

2.13/ oświadczenie na formularzu ofertowym, o udzieleniu 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlano - montażowe z wyjątkiem gwarancji na urządzenia, których okres gwarancji powinien być zgodny z gwarancją producenta i wynosić nie mniej niż 12 miesięcy.

2.14/ wniesione wadium w wybranej formie w wymaganej wysokości i terminie.

 

Dane pracowników upoważnionych do kontaktów

Imię i nazwisko

Ireneusz Bieńkowski                                     Elżbieta Musialska

 

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu

w poniedziałki w godz. 11.00 – 17.00 oraz we wtorki - piątki w godz. 9.00-15.00

Sposoby odbioru formularza

Cena formularza

580,00 zł

 

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego

 

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

 

Termin składania ofert (wniosków)

2006-06-19, godz. 12:00

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

powyżej  60 tys. Euro

 

Okres związania ofertą

60 dni od daty składania ofert, tj. do dnia 17-08-2006  r.

 

Wadium

157 000  
(słownie: sto pięćdziesiąt siedem tysięcy złotych)

Kryterium:

Cena

Najniższa cena

 

Miejsce i termin otwarcia ofert

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie zamawiającego

 

     Numer lokalu

       102

 

Data otwarcia

2006-06-19

 

Godzina otwarcia

12:30

Data przekazania do UZP

2006-04-28