<>

Raszyn, dnia 15-04-2020 r.

 

Zamawiający informuje, iż w zapytaniu ofertowym z dnia 06.04.2020 r. znak: OŚGK.271.16.2020.JB(10) pt. „Letnie oczyszczanie utwardzonych dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w 2020r” wpłynęły pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Pytanie nr 1.

Z uwagi na dynamiczny i nieprzewidywalny rozwój sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-

       1.  o potwierdzenie przez Zamawiającego, że ewentualne I) opóźnienia w świadczeniu usług objętych przyszłą umową o zamówienie lub II) w razie konieczności zawieszenie świadczenia usług w części lub w całości – spowodowane epidemią koronawirusa - co Wykonawca będzie w stanie wykazać Zamawiającemu – nie będzie uznawane przez Zamawiającego za przypadek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, za który Wykonawca ponosiłby odpowiedzialność, a co za tym idzie nie będzie stanowiło podstaw do nakładania na Wykonawcę kar umownych lub formułowania w stosunku do Wykonawcy roszczeń odszkodowawczych przez Zamawiającego.

        2.  o dodanie do wzoru umowy o zamówienie podstawy umożliwiającej jej zmianę stosownie do rozwoju sytuacji epidemiologicznej. W obecnej sytuacji odpowiedzialne podejście do świadczenia usług oczyszczania dróg, wymaga przewidzenia w umowie o zamówienie możliwości odpowiedniego reagowania przez Zamawiającego i przyszłego Wykonawcę w zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej, np. poprzez dopuszczenie czasowych zmian zasad w realizacji usługi. W konsekwencji przewidzenie odpowiedniej, odrębnej podstawy zmian umowy jest obecnie niezbędne.

Odpowiedź

         Do niniejszej umowy nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  Prawo Zamówień Publicznych, zgodnie z art. 4 pkt. 8 tej ustawy. Zatem w niniejszej sprawie nie znajdują również zastosowania przepisy art. 144 ww. ustawy regulujące zakazy i ograniczenia zmiany umowy o zamówienie publiczne. Tym samym, w przypadku zaistnienia okoliczności dotyczących sytuacji epidemiologicznej uzasadniających zmianę umowy, dopuszczalna będzie stosowna zmiany umowy. Zbędne jest zatem "dodanie do wzoru umowy o zamówienie podstawy umożliwiającej jej zmianę stosownie do rozwoju sytuacji epidemiologicznej". 

Pytanie 2.

Czy Zamawiający dopuści złożenie zaszyfrowanej oferty na adres mailowy wskazany w ogłoszeniu jbanasiak@raszyn.pl, oraz przesłanie hasła do odszyfrowania oferty na inny wskazany przez Zamawiającego adres email lub numer telefonu komórkowy.

Odpowiedź 

Zamawiający dopuści złożenie zaszyfrowanej oferty na adres mailowy wskazany w ogłoszeniu jbanasiak@raszyn.pl, oraz przesłanie hasła do odszyfrowania oferty na inny wskazany przez Zamawiającego adres email lub numer telefonu komórkowego.     

W związku z powyższym hasło do zaszyfrowanej oferty należy przesłać na adres email mmarszalek@raszyn.pl lub na nr tel. 505-157-992.

Powyższe odpowiedzi stają się istotną częścią zapytania ofertowego i są wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

Zamawiający informuje, iż w zapytaniu ofertowym z dnia 06.04.2020 r. znak: OŚGK.271.16.2020.JB(10) pt. „Letnie oczyszczanie utwardzonych dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w 2020r” wpłynęło pytanie, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Pytanie nr 1.
Z uwagi na wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego w kraju wywołanego pandemią COVID19, zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie złożenia oferty wraz z załącznikami oraz dokumentów składanych na wezwanie w postaci dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zwracamy uwagę, że Urząd Zamówień Publicznych dopuścił komunikację elektroniczną również w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej progów unijnych, poniżej informacja ze strony Urzędu Zamówień Publicznych.
Oficjalny komunikat zamieszczony na stronie Urzędu Zamówień Publicznych:

 

Odpowiedź.

Zamawiający dopuszcza  przesłanie oferty drogą elektroniczną.
Ofertę  cenową należy złożyć drogą elektroniczną w pliku zakodowanym hasłem:
- przez ePUAP za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /y2m823fydf/skrytka - oferty podpisane za pomocą Profilu zaufanego lub podpisem kwalifikowanym (elektronicznym)
- za pośrednictwem e-mail
jbanasiak@raszyn.pl - oferty podpisane podpisem kwalifikowanym (elektronicznym).


Otwarcie załączników nastąpi po wyznaczonym terminie – warunki wynikają ze specjalnych uwarunkowań spowodowanych wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego.

 

Powyższa odpowiedź staje się integralną częścią zapytania ofertowego i jest wiążąca przy składaniu ofert.

 


 

Raszyn, dnia 06.04. 2020r.

 

OŚGK.271.16.2020.JB(10)

 

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych  /tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843/

 

 

I. Zamawiający:  Gmina  Raszyn

Adres do korespondencji:  ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn

tel. 701-77-70, faks 701-77-78

Zaprasza do złożenia ofert cenowych na:

 Letnie oczyszczanie utwardzonych dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w 2020 r., obejmujący następujący zakres prac:

1) mechaniczne zamiatanie z piasku i innych nieczystości nawierzchni jezdni, pasów przykrawężnikowych, placów i zatok postojowych,

2) ręczne oczyszczanie poboczy, chodników oraz pasów zieleni z zalegających nieczystości stałych, piasku i liści, a w przypadkach koniecznych ręczne oczyszczenie nawierzchni jezdni w zakresie określonym w pkt.1) w obrębie strefy przykrawężnikowej,

3) załadunek i wywóz zebranych odpadów.

W dni upalne w okresie wiosenno – jesiennym wymagane jest dodatkowo mechaniczne zraszanie wodą jezdni ulic w zakresie wykonywania usługi o której mowa w pkt. 1.

II. Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

Zakres robót dotyczy pasa drogowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470).

Utwardzone drogi gminne na terenie Gminy Raszyn zgodnie z wykazem tabelarycznym ujętym w załączniku nr 1a i 1b w zakresie:

- strefa A (strefa 1, 2, 3 i 4) - obszar zurbanizowany (załącznik nr 1a)                        - 43,478km

- strefa B - obszar niezurbanizowany (załącznik nr 1b)                                             -14,835 km

                                                                                                                

                                                                                                                Łącznie:      58,313 km

W okresie objętym zamówieniem przewiduje się trzykrotność oczyszczenia w/w dróg.

Wymagany termin wykonania usługi objętej jednorazowym zleceniem Zamawiającego

- maksymalnie 21 dni od daty zgłoszenia – dot. pełnego zakresu usługi zgodnie z załącznikiem nr 1a  i 1b (sumaryczna długość dróg 58,313 km), z tym że dla strefy A - maksymalnie 14 dni .

2. Wzór umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.

3. Przedmiot zamówienia opisany został wg kodu CPV: 90210000-2

4. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.

5. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminy składania ofert.

6. Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie wg potrzeb w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 15.12.2020 r. lub do dnia wyczerpania wszystkich środków finansowych przeznaczonych na realizacje usługi.       

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1.      Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:

a)  wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg. załączonego     wzoru formularza ofertowego – załącznik nr 2,

b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności  gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert załącznik Wykonawcy,

c) wykaz sprzętu (załącznik nr 3), tj.:

- zamiatarka samojezdna lub samochód z osprzętem do zamiatania przystosowanym do oczyszczania ulic na mokro – 1szt,

- samochód samowyładowczy o ładowności min. 3,5 MG – 1szt.,

d) posiadają aktualny na czas realizacji usługi wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonym przez Marszałka Województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów o kodzie 20 03 03,

e)      polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej- do przedstawienia przed podpisaniem umowy. Wykonawca zobowiązuje się, że w przypadku wygaśnięcia polisy przedłuży ją na czas realizacji umowy będącej przedmiotem niniejszego zamówienia,

f)    Wykaz usług w zakresie utrzymania dróg wykonanych w ciągu ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie należycie jednej usługi w zakresie utrzymania czystości i porządku w tym zamiatania ulic lub dróg gminnych o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto z podaniem wartości, daty i miejsca wykonania. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane z należytą starannością .

2. Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców w realizacji przedmiotu zamówienia.

3. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
        przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się  z Wykonawcami

1.      Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest: Pani Jolanta Banasiak pod nr tel. (22) 701-79-12 Faks: (22) 701-77-78 e-mail: jbanasiak@raszyn.pl

2.      Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w następujących godzinach pracy urzędu tj.: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek godz. 8.00-15.00 oraz piątek 8.00-13.00.

VI. Miejsce składania ofert

Ofertę cenową w zaklejonej kopercie z dopiskiem „OŚGK.271.16.2020.JB-Letnie oczyszczanie utwardzonych dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w 2020r. – nie otwierać przed dniem 20.04.2020r. ” należy przesłać do siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Raszyn, ul. Szkolna 2a, 050-090 w terminie do dnia 20.04.2020r.( liczy się data wpłynięcia do kancelarii w siedzibie Urzędu Gminy Raszyn).

VII. Opis sposobu obliczania ceny

1.     Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę brutto
za wykonanie przedmiotu zamówienia.

2.    Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.

3.     Zamawiający zaleca Oferentowi dokonanie przeglądu wymienionych w załączniku nr 1a i 1b dróg, co jest konieczne do przygotowania oferty i zawarcia umowy na wykonanie usługi. Koszt wizji lokalnej ponosi Oferent.

Oferent poda jednostkową cenę w zł za oczyszczenie 1 km pasa drogowego w liniach rozgraniczających, wraz z leżącymi w jego ciągu jezdnią, poboczami, placami, zatokami postojowymi, chodnikami i pasami zieleni z zalegających nieczystości stałych, piasku, liści i innych zanieczyszczeń wraz z wywozem zebranych odpadów.

W/w cena jednostkowa winna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem prac, w tym podatek od towarów i usług VAT (cena brutto). Podana cena nie podlega zmianie na okres obowiązywania umowy.

4.    Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą                           w złotych polskich.

VIII. Informacje o formalnościach

1.    Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.

2.    Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia
o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.

3.    Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

4.    Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.

5.    Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

IX. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.206.119.1) zwanej przepisami RODO, informuję, iż:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn mający siedzibę przy ul. Szkolnej 2A w Raszynie reprezentowana przez  Wójta Gminy Raszyn.

2) Z Inspektorem Ochrony Danych Urzędu Gminy Raszyn można się skontaktować w sprawie ochrony swoich danych osobowych poprzez email iod@raszyn.pl

3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu realizacji ustawowych zadań gminy oraz przepisów prawa i nie będą udostępniane innym podmiotom niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.

4) Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest realizacja przez Gminę obowiązków dotyczących ustaw: Prawo zamówień publicznych /tj. Dz. U. z 2019 poz. 1843/, ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020r., poz. 470).

5) W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

a)  organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

b)  obsługa prawna

c)  inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Raszyn przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Gmina Raszyn.

6.   W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

a)  prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b)   prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

c) prawo do żądania usunięcia/ograniczenia przetwarzania danych osobowych ;
d)     prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych  osobowych.

7.    W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Gminie Raszyn Pani/ Pana danych osobowych, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.

8.    Podanie przez Pani/Pana danych osobowych Gminie Raszyn ma charakter dobrowolny, jednak ich podanie jest niezbędne do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania.

9.    Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia i zakończenia postępowania administracyjnego, a następnie przez czas wynikający z przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz wewnętrznych przepisów dotyczących archiwizowania dokumentów.

10.    Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

11. Szczegółowe informacje w zakresie zasad przetwarzania danych osobowych przez Administratora znajdują się na stronie internetowej www.bip.raszyn.pl w zakładce Przetwarzanie danych osobowych.

 

 

Załączniki:

 1. Wzór umowy - zał. nr 1

 2. Wykaz ulic objętych oczyszczaniem - strefa A -  zał. nr 1a

 3. Wykaz ulic objętych sprzątaniem - strefa B - zał. nr 1b

 4.  Formularz ofertowo-cenowy - zał. nr 2

 5.  Wykaz sprzętu - zał. nr 3