Raszyn, dnia 18.02.2020 r.

 

Andrzej Zawistowski 

Radny Gminy Raszyn

 

 Wójt Gminy Raszyn

Andrzej Zaręba

 

za pośrednictwem:     
Dariusz Marcinkowski

Przewodniczący
Rady Gminy Raszyn

 

 

INTERPELACJA RADNEGO GMINY RASZYN

 

Wyposażenie ruchome (meble, aparaty i sprzęt medyczny) budynku ośrodka zdrowia przy ul. Poniatowskiego 18A w Raszynie zostało na podstawie zawartej w dniu 02.01.2020 roku umowy dzierżawy przekazane Centrum Medycznemu Judyta Sp. z o.o. do dnia 31 marca 2020 roku.

Wartość przekazanego w ramach umowy dzierżawy sprzętu oraz wyposażenia, zgodnie z dokumentacją księgową po amortyzacji, wynosiła 0 zł.

Według sporządzonego operatu szacunkowego, wartość rynkowa wyposażenia zgodnie z operatem szacunkowym wynosi: 309.052,20 zł netto,

Czynsz  netto ustalony w umowie dzierżawy  wynosił 2.200,00  zł za jeden miesiąc.

 

W dniu 19 marca 2020 roku Wójt Gminy Raszyn wydał Zarządzenie Nr 43/2020 w sprawie ogłoszenia pisemnego przetargu nieograniczonego na oddanie w dzierżawę wyposażenia, urządzeń i sprzętu medycznego, stanowiącego własność Gminy Raszyn, z przeznaczeniem na wykorzystanie do prowadzenia działalności leczniczej na terenie Gminy Raszyn, ustalenia regulaminu przetargu, regulaminu pracy komisji przetargowej i jej składu.

 

W dniu 26 marca 2020 roku otrzymałem od Zastępcy Wójta Gminy Raszyn informację o odwołaniu przetargu.

 

W związku z powyższym proszę o udzielenie mi odpowiedzi na następujące pytania:

1.      Kto podjął decyzję o odwołaniu przetargu?

2.      Gdzie znajduje się stosowna informacja o odwołaniu przetargu (proszę o podanie dokładnego adresu internetowego)?

3.      Czy w związku z odwołaniem przetargu została zawarta w trybie bezprzetargowym umowa dzierżawy wyposażenia z Centrum Medyczne „Judyta” sp. z o.o.?

4.      Jeżeli taka umowa została zawarta, to na jaki okres, jaki ustalono czynsz dzierżawy i kto podpisał umowę w imieniu Gminy Raszyn?

 

Zgodnie z terminem określonym w Ustawie o samorządzie gminnym wnoszę o udzielenie odpowiedzi na piśmie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania interpelacji oraz o  podawanie odpowiedzi do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy, oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.

 

Andrzej Zawistowski

 


Raszyn, dnia 27.04.2020 r.

 

Wójt Gminy Raszyn

ul. Szkolna 2a

05-090 Raszyn

 

GNR.6845.9.2020.AW (2)

 

Andrzej Zawistowski

Radny Rady Gminy Raszyn

 

Wójt Gminy Raszyn z siedzibą w Raszynie przy ul. Szkolnej 2a w odpowiedzi na złożoną przez Pana interpelację datowaną na dzień 18.02.2020 r., która wpłynęła do Urzędu w dniu 14.04.2020 r. niniejszym przekazuje odpowiedzi na zawarte w w/w interpelacji pytania:

 

 

1) W zakresie pytania nr 1:

Decyzję o odwołaniu przetargu zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego oraz postanowieniami Regulaminu podejmuje jego Organizator. Organizatorem przetargu była Gmina Raszyn. Z treści zamieszczonego na stronie internetowej ogłoszenia o odwołaniu przetargu wynika jednoznacznie, iż w imieniu Gminy działa Wójt.

 

2) W zakresie pytania nr 2:

Informacja o odwołaniu przetargu zastała zamieszczona w dniu 26 03.2020 roku na stronie BIP UG Raszyn w zakładce tablica ogłoszeń (publikacja już niedostępna w załączeniu wydruk).

 

3) W zakresie pytania nr 3:

W związku z odwołaniem w/w przetargu, w dniu 31.03.2020 r. został podpisany Aneks nr 1 do umowy dzierżawy z dnia 02.01.2020 r. W/w umowa była zawarta z Centrum Medycznym Judyta Sp. z o.o.

 

4) W zakresie pytania nr 4:

Na podstawie zawartego aneksu wprowadzono zmiany do umowy polegające na przedłużeniu okresu jej obowiązywania do dnia 31 grudnia 2020 roku oraz zmiany w zakresie płatności czynszu w okresach miesięcznych. Pozostałe zapisy umowy, w tym wysokość czynszu pozostały bez zmian. Aneks został zawarty przez Gminę, która była reprezentowana przez Wójta Gminy Raszyn.