obrazek

 

Ponieważ w niniejszyum zapytaniu, wpłynęły liczne pytania  Zamawiający informuje o ponownym wydłużeniu terminu składania ofert:

 do dnia 18 września 2020 do godziny 10:00.

 

Informacja nr 1 dla Wykonawców


Pytanie: W opisie przedmiotu zamówienia zamawiający w pkt.4 opisuje wymagane parametry urządzań Wifi:  4.f. „zewnętrzne punkty dostępu WiFi muszą posiadać jedno wyjście PoE 10/100/1000Mbps oraz klasę szczelności dla urządzeń radiowych ODU IP67 oraz temperaturowy zakres pracy od -35oC do 60oC,”


Wymaganie IP67 jest wymaganiem które ogranicza dostępność urządzeń możliwych do wykonania zadania. W wymaganiach projektu Wifi4EU takie wymagania nie istnieją. Obecnie jest kilku certyfikowanych dla projektu Wifi4EU producentów urządzeń które są przeznaczone do zastosowania zewnętrznego w warunkach atmosferycznych specyficznych dla Polski jednak nie mają one oficjalnej certyfikacji IP67.


Czy zamawiający dopuszcza urządzenia Wifi przeznaczone przez producenta do zastosowań zewnętrznych oraz certyfikowane dla projektu Wifi4EU i pracujące w zakresie temperatur od -30 oC do +70 oC bez konieczności certyfikacji IP67?

 

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza urządzenia Wifi przeznaczone przez producenta do zastosowań zewnętrznych oraz certyfikowane dla projektu Wifi4EU i pracujące w zakresie temperatur od -30 oC do +70 oC bez konieczności certyfikacji IP67

 

Jednocześnie Zamawiający informuje o wydłużeniu terminu składania ofert do dnia 14 września 2020 do godziny 10:00.

 

 

obrazek

 

 

Znak sprawy: RPF.271.2.2020.KD

 

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  /tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843/

 

I. Zamawiający:  Gmina Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, tel. 22 701 77 77, faks 22 701 77 71

Zaprasza do złożenia ofert cenowych:

Kompleksowa realizacja utworzenia sieci HotSpot’ów w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) - WiFi4EU, działanie: „Propagowanie łączności internetowej w społecznościach lokalnych – WiFi4EU” w gminie Raszyn zgodnie z Umową o udzielenie dotacji nr INEA/CEF/WiFi4EU/3-2019/015448-046367 oraz zapewnienie usług dostępu do Internetu i usług serwisowych z podziałem na dwa Zadania:

Zadanie 1. Dostawa, instalacja i uruchomienie HotSpot’ów w ramach projektu WiFi4EU - koszty kwalifikowane w ramach bonu (15.000 EUR) – płatne przez Agencję Wykonawczą ds. Innowacyjności i Sieci (INEA)

Zadanie 2. Zapewnienie usług dostępu do Internetu oraz usług serwisowych przez 36 miesięcy (licząc od dnia uruchomienia systemu) w punktach dostępu HotSpot WiFi4EU w ramach miesięcznego abonamentu zawierającego: usługę dostępu do internetu, zarządzanie i monitorowanie sieci, obsługę i konserwację sprzętu -  Koszty płatne przez Zamawiającego

 

W zapytaniu ofertowym poniższe terminy, o ile nie zaznaczono inaczej, są używane w niniejszym dokumencie w następującym znaczeniu:

1)   Beneficjent - Gmina Raszyn,

2)   Zamawiający - Gmina Raszyn,

3)   Wykonawca - przedsiębiorstwo instalujące punkty dostępowe WiFi w ramach przyznanego przez Agencję bonu WiFi4EU,

4)   Wykonawca - przedsiębiorstwo realizujące kompleksową dostawę Internetu na potrzeby sieci WiFi4EU na okres 3 lat,

5)   Agencja - Agencja Wykonawcza ds. Innowacyjności i Sieci (INEA),

6)   Komisja - Komisja Europejska,

7)   sieć WiFi4EU - realizacja inwestycji na publiczne punkty dostępowe WiFi na terenie Gminy Raszyn, z bezpłatnym dostępem do Internetu, realizowana w ramach grantu WiFi4EU,

8)   WiFi- zestaw standardów do budowy bezprzewodowych sieci komputerowych,

9)   Umowa - Umowa o udzielenie dotacji w ramach Instrumentu „Łącząc Europę" (CEF) - WiFi4EU, nr INEA/CEF/WiFi4EU/3-2019/015448-046367,

10) punkty dostępowe - publiczne punkty dostępowe WiFi, z bezpłatnym dostępem do Internetu, spełniająca wymogi bonu WiFi4EU,

11) bon / grant WiFi4EU - dotacja na działanie pn. „sieć WiFi4EU" wynosi maksymalnie 15.000 EUR i ma formę wkładu w postaci płatności ryczałtowej, płatne przez Agencję (INEA).

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1

 

1. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY:

1.       Zapewnienie napraw gwarancyjnych sprzętu dostarczanego w ramach zadania 1 zapytania ofertowego, przez okres 36 miesięcy.

2.       Zapewnienie usług serwisowych polegających na bieżącym utrzymywaniu systemu w sprawności, w tym wykonanie konserwacji i niezbędnych napraw przez okres 36 miesięcy licząc od dnia uruchomienia systemu w ramach zadania 2 zapytania ofertowego.

3.       W zakresie zadania 1 - jednorazowa płatność na rzecz Wykonawcy w wysokości 15.000 EUR dokonuje Agencja Wykonawcza ds. Innowacyjności i Sieci (INEA) w terminie 60 dni od momentu zatwierdzenia instalacji jako działającej godnie z umową o udzielenie dotacji i Programem WiFi4EU, pod warunkiem prawidłowego wykonania rzeczowego zadania oraz prawidłowego złożenia rozliczenia wraz z wymaganymi załącznikami do Agencji przez Wykonawcę.

4.       Po przedstawieniu Zamawiającemu potwierdzenia przyjęcia prawidłowego wykonania przedmiotu umowy z Agencji,  Wykonawca rozpocznie wystawianie miesięcznych faktur w zakresie zadania 2 zapytania ofertowego.

5.       Wynagrodzenie w zakresie zadania 2 płatne na podstawie miesięcznych faktur abonamentowych.

6.       Jeżeli Wykonawca nieterminowo lub wadliwie przedstawi rozliczenie grantu i Agencja zweryfikuje negatywnie dokumentację dotyczącą grantu, wówczas Zamawiający nie podpisze z Wykonawcą umowy w zakresie zadania 2 zapytania ofertowego.

2. INNE ZAŁOŻENIA:

1.       Zamawiający posiada uregulowane sprawy związane z dysponowaniem terenu na cele inwestycyjne.

2.       Zaleca się Wykonawcom wizję lokalną przez złożeniem oferty we wskazanych miejscach gdzie mają powstać punkty dostępu – mapa Załącznik nr 3.

3.       W ramach zadania 2 zapytania ofertowego Wykonawca przyjmuje na siebie obowiązki operatora telekomunikacyjnego, który będzie świadczył usługę dostępu do Internetu w ramach sieci WiFi.

4.       Zmiana umowy może być dokonana w przypadku okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

5.       Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego.

6.       Przedmiot zamówienia opisany został wg następujących kodów CPV: 72700000-7, 32420000-3.

7.       Wykonawca związany jest z ofertą 30 dni.

8.       Bieg terminu związania z ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

9.       Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania lub zamknięcia postępowania dotyczącego wyboru wykonawcy bez podania przyczyn.

10.    Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

11.    Oznakowania wizualne w ramach projektu stanowi element niezbędny do realizacji zamówienia (dotyczy zadania 1), szczegóły na stronie pod linkiem https://ec.europa.eu/inea/sites/inea/files/visuals_package.zip

12.    Zamawiający ma mieć dostęp do systemu monitorującego stan sieci oraz otrzymywać powiadomienia o awariach.

 

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1.    Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowo-cenowy – wg załączonego wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.

2.    Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, bez możliwości poprawy.

3.    Postępowanie prowadzone jest w języku polskim

4.    Zamawiający odrzuci oferty, które:

·         wpłyną po podanym w niniejszym zapytaniu terminie – oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane,

·         nie spełniają wymagań formalnych określonych w niniejszym zamówieniu,

·         są niezgodne z przepisami prawa,

·         Wykonawca w wyznaczonym terminie nie wyjaśnił w ciągu 2 dni roboczych treści oferty lub z treści oferty i wyjaśnień Wykonawcy wynika, iż Wykonawca  lub jego oferta nie spełnia wymagań określonych w zapytaniu ofertowym,

5.    Opis sposobu przygotowania oferty:

1)    oferta ma być sporządzona w języku polskim,

2)    oferta i załączniki do oferty muszą być podpisane przez osoby upoważnione, a w przypadku wykonawców działających przez pełnomocnika do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo,

3)    wykonawca pokrywa wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Oferta musi być kompletna i jednoznaczna. Zaleca się, aby oferta była trwale zszyta i aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane kolejnymi numerami,

4)    wykonawca przyjmuje do wykonania pełny zakres przedstawiony w przedmiocie zamówienia.

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

1.    Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania w jest Katarzyna Dombska, kdombska@raszyn.pl, 22-7017873 lub Paweł Niemiro, pniemiro@raszyn.pl, 22-7017717.

2.    Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia mailem kdombska@raszyn.pl .

 

VI. Termin realizacji zamówienia

Strony ustalają termin realizacji przedmiotu:

Zadanie 1 realizacja zamówienia do dnia 30 maja 2021 roku. Termin realizacji może zostać przesunięty tylko w sytuacji gdy zmianę terminu wskaże Agencja.

Zadanie 2 zamówienia przez 3 lata od dnia potwierdzenia prze Agencję prawidłowości działania sieci WiFi4EU

 

VII. Sposób składania ofert

1)    Ofertę cenową należy złożyć w terminie do dnia 10.09.2020r., do godz. 10:00:

ü drogą elektroniczną w pliku zakodowanym hasłem:

- przez ePUAP za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /y2m823fydf/skrytka - oferty podpisane za pomocą Profilu zaufanego lub podpisem kwalifikowanym (elektronicznym)

- za pośrednictwem e-mail kdombska@raszyn.pl - oferty podpisane podpisem kwalifikowanym (elektronicznym).

ü  dostarczyć na adres: Urząd Gminy Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, kancelaria ogólna, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Program WiFi4EU , nie otwierać do dnia 10.09.2020 g.10:00.

2)  Hasło do otwarcia pliku przesłanego drogą elektroniczną należy przesłać na maila kdombska@raszyn.pl dnia 10.09.2020 o 9:59.

3)  Liczy się data i godzina wpływu ofert do Urzędu Gminy. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

VIII.   Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

 

Kryteria oceny oferty

Punkty

Cena brutto oferty – 36 miesięcy – zadanie 2 – (Kc)

50

Czas przystąpienia do usunięcia awarii w ramach zadanie 2  – (Kg)

10

Prędkość pobierania danych dla 1 access pointa przy jednoczesnym zapewnieniu co najmniej 10 Mbit/s prędkości wysyłania danych – (Ks)

20

Zapewnienie systemu filtrowania treści (Kf)

20

1.  Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów.

2.  Wybór ofert dokonany zostanie na podstawie następujących kryteriów: Liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę wyliczona będzie wg wzoru: K= Kc+Kg+Ks

K- liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę we wszystkich kryteriach

Kc- liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę w kryterium „Cena brutto oferty zadanie 2"

Kg - liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę w kryterium „Czas przystąpienia do usunięcia awarii w ramach zadanie 2” 

Ks - liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę w kryterium „Prędkość pobierania danych dla 1 access pointa przy jednoczesnym zapewnieniu co najmniej 10 Mbit/s prędkości wysyłania danych”

Kf – liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę w kryterium „Zapewnienie systemu filtrowania treści”

Punkty będą liczone z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.

3.  Kryterium - Cena brutto oferty Kc=(C\Cb) x 60 pkt

C - Cena najniższa oferty brutto Cb - Cena badanej oferty brutto

Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę 60 punktów

4.  Kryterium - Czas przystąpienia do usunięcia awarii w ramach zadanie 2 – od momentu zgłoszenia awarii przez Zamawiającego (Kg):

        Powyżej 24 godzin– 0 pkt

        Od 12 do 24 godzin - 5 pkt

        Do 12 godzin – 10 pkt

5.  Kryterium - Prędkość pobierania danych dla 1 access pointa, przy jednoczesnym zapewnieniu co najmniej 10 Mbit/s prędkości wysyłania danych (Ks):

        Prędkość od 30 Mbit/s do 50 Mbit/s - 10 pkt

        Prędkość od 51 Mbit/s do 100 Mbit – 15 pkt

        Prędkość powyżej 101 Mbit/s – 20 pkt

6.Kryterium - Zapewnienie systemu filtrowania treści (Kf)

System filtrowania treści rozumiany jako usługa na poziomie sieci zapewniająca blokadę treści niepożądanych, niebezpiecznych (np. pornografia, strony zawierające szkodliwe oprogramowanie)

        Brak systemu filtrowania treści – 0 pkt

        Zapewnienie systemu filtrowania treści - 20 pkt

 

IX.          Inne informacje dotyczące złożonych ofert

1.    Oferent składając ofertę przyjmuje do wiadomości, że koszt realizacji zadania 1 wynosi 15.000 EUR i jest refundowany w formie grantu przez Agencję po prawidłowym rozliczeniu zadania przez Wykonawcę.

2.    Cena w zakresie zadania 2 powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

3.    Cenę należy podać w złotych polskich w zaokrągleniu do pełnych złotych  – w zakresie zadania 2.

4.    Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.

5.    O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy spełniający warunki:

1)     Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, w szczególności są zarejestrowanym operatorem telekomunikacyjnym oraz jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2)     Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

3)     Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

4)     Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z póżn. zm.).

 

X . Wskazanie przesłanek odrzucenia oferty

Odrzuceniu podlegają oferty, których treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego oraz zaoferowane urządzenia nie spełniają parametrów technicznych i funkcjonalnych określonych w umowie o udzielenie dotacji, stanowiącej załącznik nr 2.

 

XI. Informacje o formalnościach

1.    Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie 5 dni roboczych.

2.    Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

3.    Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.

4.    Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

5.    Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyn na każdym etapie postępowania i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu.

6.    Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zapytania ofertowego przed upływem terminu do składnia ofert.

7.    W celu uniknięcia konfliktu interesów niniejsze zamówienie zostanie udzielone przez Zamawiającego podmiotom nie będącym powiązanymi osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania  zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

a)    uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej

b)    posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

c)    pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

d)    pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

XII. Klauzula informacyjna:

Zamawiający, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że:

  • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn ul. Szkolna 2a 05-090 Warszawa;
  • inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest Pan Arkadiusz Godula, kontakt: adres e-mail iod@raszyn.pl,
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
  • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843); 
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
  • obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 
  • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

nie przysługuje Pani/Panu:

  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

 

** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

XII. Załączniki:

1.            Opis Przedmiotu Zamówienia

2.            Umowa o udzielenie dotacji zawarta między Agencją a Zamawiającym

3.            Mapa – miejsca, w których mają być utworzone punkty dostępu

4.            Formularz ofertowo-cenowy

5.            Wzór umowy