Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-341/PO/1/2006 r.

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

Ulica SZKOLNA  2a , 05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

Data ogłoszenia

2006-09-21

Przedmiot zamówienia publicznego

 

 

1.Opis przedmiotu zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie adaptacji budynku Domu Cechu Rzemiosł Różnych na Dom Kultury w Raszynie wraz z przebudową i rozbudową na działce o nr ewidencyjnym 1152/2 o pow. 1 630 m2 w narożniku Al. Krakowskiej, ul. Krótkiej i ul. Sportowej. Część przeznaczona do adaptacji i rozbudowy znajduje się w południowo- zachodnim skrzydle budynku. W skrzydle północno- wschodnim obiekt jest użytkowany.

Obecna kubatura budynku 4 714 m3 po rozbudowie 6 882 m3

Obecna powierzchnia użytkowa 868 m2 po rozbudowie 1 618 m2

Obecna powierzchnia zabudowy 388 m2 po rozbudowie 594 m2

 

1.1. Stan istniejący:
Istniejący budynek wybudowany w roku 1989 jest w stanie surowym otwartym, zadaszonym. Wymaga przebudowy. Budynek posiada trzy kondygnacje (piwnica i dwie kondygnacje naziemne). Wybudowany został w technologii mieszanej: żelbetowej (podciągi, słupy, nadproża, biegi i spocznik klatki schodowej, zadaszenie hali widowiskowej) ściany zewnętrzne i wewnętrzne murowane, stropy typu Acermana. Przykrycie budynku nad częścią biurową dachem drewnianym, nad salą widowiskową kopułą żelbetową wspartą na szkielecie żelbetowym. Pokrycie na całości z blachodachówki. Brak przyłączy dla adaptowanego południowo-zachodniego skrzydła.

 

1.2. Stan projektowany:

 Budynek po rozbudowie w narożniku Al. Krakowskiej i ul. Sportowej o piwnice i trzy kondygnacje nadziemne spełniać będzie funkcję Domu Kultury z salą widowiskową i reżyserką o odpowiedniej akustyce. Elewację narożną - wejście główne należy wykonać jako witrynę szklaną wysokości 13,55 m w środku zamontować windę panoramiczną. W części piwnicznej przewidziano własną kotłownię na gaz ziemny, maszynownię dźwigu i urządzenia do wentylacji Sali zajęć ruchowych zlokalizowanej na parterze. W części poddasza zlokalizowano urządzenia do klimatyzacji Sali widowiskowej, oraz urządzenia wentylacji mechanicznej.

 

2. Zakres robót:

2.1 Roboty rozbiórkowe i wyburzenia w części istniejącej:

 - wyburzenie istniejącego wejścia, klatki schodowej wraz z częścią stropu, części ścian działo wych,

- wybicie nowych otworów z wykonaniem nadproży i zamurowaniem starych - rozebranie i podwyższenie części dachu nad salą widowiskową,

- naprawa i zabezpieczenie żelbetowych elementów konstrukcyjnych

 

 

2.2 Roboty budowlane w części dobudowanej i istniejącej:

ad części dobudowanej:

- wykonanie wylewanych żelbetowych ław, ścian fundamentowych, ścian zewnętrznych oraz wewnętrznych piwnic, słupów i stropów, biegów i spoczników klatki schodowej,

- wykonanie ścian zewnętrznych z pustaka MAX,

- wykonanie ścian wewnętrznych konstrukcyjnych i kominowych z cegły ceramicznej pełnej,

- wykonanie dachu o konstrukcji krokwiowo-płatwiowej (krokwie drewniane, płatwie stalowe
z IPE 160 mm),

- wykonanie narożnika wejścia głównego o wysokości 13,55 m, - witryna szklana, wraz
z zainstalowaniem windy panoramicznej.

 ad części istniejącej:

- wykonanie klatki wewnętrznej o konstrukcji stalowej, - wykonanie słupów żelbetowych podpierających projektowane fragmenty stropów,

- wykonanie sali widowiskowej z odpowiednio dobranych materiałów i ustrojów akustycznych.

 

2.3 Roboty dotyczące wykonania instalacji wewnętrznych tj. instalacji:

 - elektrycznej, zasilania i oświetlenia

 - słaboprądowej, teletechnicznej, sygnalizacji pożaru, sygnalizacji włamania i napadu,

 - nagłaśniającej,

 - oddymiającej, wykrywania gazu ziemnego, odgromowej,

 -  strukturalnej komputerowej,

 - c.o. (z rur PP) wraz własną kotłownią na gaz ziemny,

 - ciepłej, zimnej wody z rur PP, kanalizacji z rur PVC,

 - hydrantowej,

 - wentylacji mechanicznej, wraz z instalacją ciepła technologicznego,

 - klimatyzacji sali widowiskowej.

 

2.4 Roboty dotyczące wykonania przyłączy (od ul Krótkiej) tj.:

- przebudowa kabli energetycznych NN istniejącego przyłącza,

- przyłącze gazowe,

- przyłącze kanalizacyjne,

- przyłącze wodociągowe

 

2.5 Roboty związane z zagospodarowaniem terenu tj.:

- wykonanie ogrodzenia wraz z bramami i furtkami,

- wykonanie parkingu na 12 miejsc postojowych z wykonaniem chodników,

- wykonanie zieleni z dosadzeniem drzew i krzewów, zainstalowanie ławek,

- wykonanie oświetlenia zewnętrznego - oprawy wraz z okablowaniem

 

UWAGA:

-  Gwarancja na wykonane roboty i wbudowane materiały winna wynosić min

-  Gwarancja na zainstalowane urządzenia i wyposażenie winna odpowiadać okresowi gwarancji udzielonej przez producenta, nie może być jednak krótsza niż 12 m-cy od daty odbioru ostatecznego przedmiotu umowy.

Rodzaj zamówienia

robota budowlana

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg    ograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

  45.21.20.00-6

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany:

   24 miesiące od daty podpisania umowy.

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 

Opis warunków udziału w postępowaniu

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

 

1/ Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm. )

2/ Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj.:

    - prowadzą działalność gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. nr 173 poz. 1807 z późn. zm.),

3/ Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:

 3.1/ Wykażą się realizacją z należytą starannością, w okresie ostatnich 5 ( pięciu ) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie jako Główny Wykonawca (GW) min. 1 ( jednego ) zamówienia (rozpoczętego i zakończonego) o wartości nie mniejszej niż 3 mln. zł brutto dotyczącego budowy, rozbudowy lub modernizacji obiektów wymienionych zgodnie z PKOB dz.12 odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, popartego dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane należycie.

Uwaga: Za termin zakończenia realizacji ustala się datę podpisania protokołu końcowego odbioru robót.

3.2/dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. min.:

a) 1 osobą ( Kierownik Budowy ), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego posiadającą min. 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy,

b) 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego,

c) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego,

4/ Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.:

a) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 mln. zł

b) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, tj. działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą jak 500 tys. zł.

 

UWAGA: W przypadku dwóch lub więcej Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia: - każdy z Wykonawców winien spełniać warunki określone w pkt. 1, 2 i 4b).

                 W przypadku warunków określonych:

                 - w pkt.: 3.1 - winien być on spełniony przez min. 1 ( jednego ) Wykonawcę,

                    - w pkt. 3.2a), 3.2b), 3.2c) i 4a) - winny być one spełnione przez 1 ( jednego ) Wykonawcę lub przez wszystkich
 Wykonawców łącznie.

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych dokumentów zgodnie z regułą spełnia/nie spełnia.

    W przypadku spełnienia powyższych warunków przez większą liczbę wykonawców niż dopuszcza Zamawiający, zastosowana zostanie następująca punktacja:

     - za wykonanie min. 1 zamówienia - 1 pkt.

     - za wykonanie 2 zamówień  - 2 pkt.

     - za wykonanie 3 zamówień  - 3 pkt.

     - za wykonanie 4 i powyżej - 4 pkt.

  

    Do przetargu zaproszeni zostaną Wykonawcy, którzy spełnią wszystkie warunki i wykażą się największą ilością zamówień  określonych
w warunkach udziału w postępowaniu w pkt. 3.1

    W przypadku jednakowej ilości wykazanych robót, o kolejności kwalifikacji będzie decydować wartość poszczególnych robót.

 

Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

Wykonawca składa wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu zawierającym m.in. dokładne dane Wykonawcy a wraz z nim:

1/ Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 oraz, że nie podlega wykluczeniu na podst. art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy pzp.

2/ dokumenty przewidziane w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006 r. § 1 ust. 1 i 2 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy w celu spełnienia warunków uprawniających do udziału

    w postępowaniu o zamówienie publiczne, tj.:

2.1/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku/, a w przypadku spółki cywilnej - aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualnego odpisu właściwego rejestru dla każdego ze wspólników /wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku/.

2.2/ aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania wniosku/, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2.3/ aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania wniosku/ potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2.4/ aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy, tj. w przypadku:

A/ osób posiadających polskie obywatelstwo - dokument z Krajowego Rejestru Karnego,

B/ osób nie posiadających polskiego obywatelstwa - zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia określonej osoby ( zgodnie z art. 2 pkt. 9 Ustawy z dnia 13.06.2003 r. O udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP - kraj pochodzenia to państwo, którego obywatelem jest cudzoziemiec, a w przypadku cudzoziemca, którego obywatelstwa nie da się ustalić, lub który nie posiada obywatelstwa żadnego państwa - państwo, w którym stale zamieszkuje, /wystawioną nie wcześniej, niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku/,

2.5/ aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy (składają tylko podmioty zbiorowe w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary), /wystawioną nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku/,
UWAGA:

   Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2.1, 2.2, 2.3 lub 2.5, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej UWADZE oraz w pkt. 2.4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,

2.6/ wykaz wykonywanych w okresie ostatnich 5 ( pięciu ) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zamówień, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.

2.7/ wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z załączeniem odpowiednich  uprawnień i aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.

2.8/ wykaz robót które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom ( wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców )

    2.9/ informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej ( wystawioną nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania wniosku ), w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą min. wymaganą wysokość środków finansowych lub zdolność kredytową (informacja winna zawierać w treści kwotę dostępnych środków ( wymagana wysokość: co najmniej 1mln zł ).

   2.10/ polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, tj. działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą jak 500 tys. zł.

UWAGA:     W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia w/w dokumenty składa każdy z Wykonawców, dla udokumentowania spełnienia określonych warunków zamieszczonych
w pkt. dot. \Warunków udziału w postępowaniu\

 

Dane pracowników upoważnionych do kontaktów z Wykonawcami:

 

Imię i nazwisko

Maria Jasik - Sikorska                              Elżbieta Musialska

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

w poniedziałki w godz. 10.00 – 18.00
oraz we wtorki - piątki w godz. 8.00-16.00

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

 

UWAGA: SIWZ będzie  dostępna dla Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert

 

-  siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro ) lub za zaliczeniem pocztowym ( po wysłaniu zapotrzebowania na

    nr faksu: 022 701 78 01, 022, 701 77 78 )

  - cena  SIWZ – 500 zł,

 

Sposoby pozyskania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

 

-  siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro ) lub począ ( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022, 701 77 78 ),

 

- ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

 

Miejsce i termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania wniosków

2006-10-12, godz. 12:00

Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

7 (siedmiu)

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

  powyżej 60 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

Język, w którym należy sporządzić ofertę

polski

     Kryterium cena

   Najniższa cena

     Wadium

    45 000 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych)

  UWAGA: Wadium nie wnosi się przy składaniu wniosku, do wniesienia wadium  zobowiązani będą Wykonawcy zaproszeni do składania ofert

Data przekazania do UZP

2006-09-19