OŚGK.271.55.2020.JB(5)


Zapytanie ofertowe
Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych
/tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm./


I. Zamawiający: Gmina Raszyn
Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn
Zaprasza do złożenia ofert cenowych na:

„Świadczenie usług związanych z całodobową interwencją ds. zwierząt łownych wraz z usługą schwytania dzikich i innych gatunków łownych, które wtargną na tereny publiczne gminy Raszyn w 2021 roku”

II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa interwencja przez wszystkie dni tygodnia (także w dni wolne od pracy i niedziele) ds. zwierząt łownych wraz z usługą schwytania dzikich i innych gatunków łownych, które wtargną na tereny publiczne gminy Raszyn i wywóz ich do Ośrodka Hodowli Zwierzyny lub w inne miejsca przebywania dzikiej zwierzyny zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo mieszkańcom gminy Raszyn. Zasięg terytorialny usługi obejmuje teren zwarty wewnątrz granic administracyjnych Gminy Raszyn, który obejmuje:
1) dojazd na miejsce zdarzenia, schwytanie i transport rannych lub zbłąkanych, zagrożonych zwierząt dzikich, które stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa ludzi i innych zwierząt  do ośrodka docelowego (ośrodka hodowli zwierząt, inne miejsca przebywania dzikiej zwierzyny, itp.);
2) ocena stanu zdrowotnego zwierzęcia w terenie;
3) udzielenie pierwszej pomocy zwierzęciu w terenie (jeżeli jest wymagana);
4) podanie środków medycznych ( nasennych) w celu obezwładnienia zwierzęcia;
5) zapewnienie możliwości leczenia ambulatoryjnego i rehabilitację (jeżeli zachodzi konieczność);
6) poddanie zwierzęciu eutanazji na zasadach określonych w ustawie o ochronie zwierząt (jeżeli zachodzi konieczność);
7) przekazanie zwłok zwierząt do unieszkodliwienia specjalistycznej firmie, z którą to Wykonawca posiada zawartą umowę,
8) prowadzenie ewidencji schwytanych zwierząt dzikich i łownych, przekazanych do ośrodka hodowli zwierząt lub w inne miejsce przebywania dzikiej zwierzyny oraz przekazanie Zamawiającemu comiesięcznych raportów, zawierających informacje dotyczące ilości schwytanych oraz przewiezionych do ośrodka hodowli zwierząt lub w inne miejsce przebywania dzikiej zwierzyny, w szczególności datę schwytania i przyjęcia zwierzęcia do ośrodka hodowli zwierząt, innego miejsce. Raport winien zawierać ponadto informację o czynnościach jakie zostały podjęte w ramach opieki weterynaryjnej nad zwierzętami dostarczonymi do ośrodka hodowli zwierząt oraz o wszystkich innych czynnościach wykonanych w ramach realizacji przedmiotu umowy.
2. Schwytanie zwierząt będzie się odbywać na podstawie zgłoszenia dokonanego przez pracownika Urzędu Gminy Raszyn lub Policję pod numerem telefonu wskazanym przez Wykonawcę w ciągu - 2 godz. od daty zgłoszenia a szczególnych wypadkach – 1 godz. od daty zgłoszenia. Pracownik Zamawiającego lub Policja zgłasza potrzebę odłowienia zwierzęcia drogą email, telefonicznie bądź też za pomocą fax-u.
3. Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z:
a) ustawą  z dnia 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2020 r. poz. 638),
b) ustawą z dnia 11.03.2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U.2020, poz. 1421),
c) ustawą z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U  z  2020 r. poz. 1439),
d) ustawą z dnia 13 października 1995r. Prawo łowieckie ( Dz. U. 2020r. poz. 1683),
e) Rozporządzeniem Ministra Środowiska dnia 11 marca 2005r. w sprawie ustalenia listy gatunków  zwierząt łownych ( Dz. U z 2017r., poz. 1484 z późn. zm.),
f) ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2020r. poz. 797).
4. Wykonawca ubiegający się o przedmiot zamówienia powinien mieć siedzibę w odległości nie większej niż 100 km od siedziby Zamawiającego.
5. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: od dnia zawarcia  umowy  jednak nie wcześniej niż od 01.01.2021r. do 31.12.2021r.
6. Całość prac Wykonawca winien wykonać z zachowaniem szczególnej ostrożności i warunków bezpieczeństwa dla życia i zdrowia osób postronnych jak również ich mienia.
7. Podczas podejmowania działań związanych z wykonywaniem niniejszego zamówienia należy postępować ze szczególną ostrożnością i bezwzględnym poszanowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, przestrzeganie wszelkich zasad dotyczących m.in. sztuki łowieckiej, sztuki weterynaryjnej oraz sposobu postępowania ze zwierzętami , w szczególności zwierzętami dzikimi.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności prawnej i finansowej za szkody lub zdarzenia losowe (pogryzienia i inne) poniesione przez Wykonawcę i osoby postronne w trakcie podejmowania interwencji.
9. Kryteria oceny ofert: cena 100%
10.Projekt umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
11.Wykonawca związany jest ofertą 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

III. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią warunki dotyczące:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny do wykonania zamówienia,
4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
5. posiadają punkt weterynaryjny lub posiadają podpisaną umowę na świadczenie tych usług.
6. niekaralność za przestępstwa i wykroczenia przeciwko zwierzętom.

IV. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
1.1
 Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – według wzoru formularza ofertowego stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
1.2 Kserokopia zezwolenia na przewóz zwierząt wydanego przez Powiatowego Lekarza Weterynarii, na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 kwietnia 2004r.w sprawie szczegółowych, wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia działalności w zakresie zarobkowego przewozu zwierząt lub przewozu zwierząt wykonywanego w związku z prowadzeniem innej działalności (kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem).
1.3 Kserokopię umów zawartych z podmiotami świadczącymi usługi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Wykonawcy oraz do spełnienia wymagań określonych w niniejszym ogłoszeniu ( min. obsługa weterynaryjna, odbiór, utylizacja odpadów) – kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
1.4 Wypełniony i parafowany projekt umowy.
1.5 Przedstawienie referencji potwierdzających wykonanie przynajmniej dwóch zamówień o podobnym charakterze w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej  2 zadań o  podobnym zakresie.
1.6 Oświadczenie o odległości miejsca siedziby Wykonawcy od siedziby Zamawiającego – załącznik Wykonawcy.
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

V. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu. Każdy wykonawca otrzymujący informację faksem zobowiązany jest do potwierdzenia jej otrzymania.

VI. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:
1. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest: Pani Jolanta Banasiak tel. (22) 701-79-12.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w następujących godzinach tj.: poniedziałek, wtorek, środa i czwartek 8.00 – 15.00 oraz w piątek 8.00 – 13.00.

VII. Miejsce składania ofert
Ofertę cenową w zaklejonej kopercie z dopiskiem „OŚGK.271.55.2020.JB „Świadczenie usług związanych z całodobową interwencją ds. zwierząt łownych wraz z usługą schwytania dzikich i innych gatunków łownych, które wtargną na tereny publiczne gminy Raszyn w 2021 roku” należy złożyć lub przesłać do siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn w terminie do dnia 08.01.2021r. (liczy się data wpłynięcia do kancelarii Urzędu Gminy Raszyn).

VIII. Opis sposobu obliczania ceny
1. Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, w sposób czytelny należy przedstawić cenę zryczałtowaną brutto za udzielenie przedmiotu zamówienia. Cena musi uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia tj. „Świadczenie usług związanych z całodobową interwencją ds. zwierząt łownych wraz z usługą schwytania dzikich i innych gatunków łownych, które wtargną na tereny publiczne gminy Raszyn w 2021 roku”. 
2.  Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
3. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
5. Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania zamawiającego określone w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie wykonawca z tytułu należytego oraz zgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu zamówienia.

IX. Informacje o formalnościach
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając nazwę firmy, albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania i adres wykonawcy, którego wybrano wraz uzasadnieniem jego wyboru.
2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga.
5. Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

X. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.206.119.1) zwanej przepisami RODO, informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn mający siedzibę przy ul. Szkolnej 2A w Raszynie reprezentowana przez  Wójta Gminy Raszyn.
2) Z Inspektorem Ochrony Danych Urzędu Gminy Raszyn można się skontaktować w sprawie ochrony swoich danych osobowych poprzez email iod@raszyn.pl
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu realizacji ustawowych zadań gminy oraz przepisów prawa i nie będą udostępniane innym podmiotom niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
4) Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest realizacja przez Gminę obowiązków dotyczących ustaw: Prawo zamówień publicznych /tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1834./, ustawy z dnia 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2020 r. poz. 638), ustawy z dnia 11.03.2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U.2020, poz. 1421), ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U  z  2020 r. poz. 1439), ustawy  z dnia 13 października 1995r. Prawo łowieckie ( Dz. U. 2020r. poz. 1683), ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2020r. poz. 797).
5) W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a)  organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
b)  obsługa prawna
c)  inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Raszyn przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Gmina Raszyn.
6.   W związku z przetwarzaniem Pani/ Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a)  prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b)   prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia/ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d)     prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych  osobowych.
7.    W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Gminie Raszyn Pani/Pana danych osobowych, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
8.    Podanie przez Pani/Pana danych osobowych Gminie Raszyn ma charakter dobrowolny, jednak ich podanie jest niezbędne do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania.
9.    Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia i zakończenia postępowania administracyjnego, a następnie przez czas wynikający z przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz wewnętrznych przepisów dotyczących archiwizowania dokumentów.
10.    Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
11. Szczegółowe informacje w zakresie zasad przetwarzania danych osobowych przez Administratora znajdują się na stronie internetowej www.bip.raszyn.pl w zakładce Przetwarzanie danych osobowych.


Załączniki:
1. Projekt umowy
2. Formularz cenowo-ofertowy