Budowa monitoringu w Gminie Raszyn
Raszyn, dnia 28 maja 2021 r. ZP.271.1.7.2021.DC(10) Dot.: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na: „Budowa monitoringu w Gminie Raszyn” Działając na podstawie art. 284 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wpłynęło pytanie, na które Zamawiający udziela odpowiedzi. Pytanie nr 1 Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie kamer o temperaturze pracy od -30°C? Zgoda Zamawiającego znacząco poszerzy bazę możliwych do zaoferowania modeli kamer, co znacząco zwiększy konkurencyjność ofert. Jednocześnie zwracamy uwagę na fakt, iż w odpowiedzi na pytanie nr 16 Zamawiający dopuścił zastosowanie punktu dostępowego radiolinii o temperaturze pracy od -30°C. Punkt dostępowy i kamera będą pracować w tym samych warunkach środowiskowych. Zamawiający udziela odpowiedzi Zamawiający dopuści kamery o temperaturze pracy od -30°C. Pytanie nr 2 Zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na zaoferowanie kamer 12MPix nie posiadających kąta widzenia 33° przy maksymalnym zbliżeniu. Z rysunku (załącznik Opis przedmiotu zamówienia Mapka Z1Urząd.png) jednoznacznie wynika, iż te kamery mają za zadanie objąć cały obszar przez wejściem do urzędu i będą pracowały z szerokim kątem widzenia. W związku z tym nie ma znaczenia kąt widzenia uzyskiwany przy maksymalnej ogniskowej (maksymalnym zbliżeniu). Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kamer 4MPix posiadających kąty widzenia w poziomie od 103° do 44°. Zamawiający udziela odpowiedzi Zamawiający dopuści kamerę 12Mpix o kącie widzenia 33° przy maksymalnym zbliżeniu. Zamawiający informuje, iż powyższe pytania wraz z odpowiedziami, stają się integralną częścią SWZ i są wiążące przy składaniu ofert. Pozostałe zapisy SWZ nie ulegają zmianie. Działając zgodnie z art. 284 ust 3 zamawiający przedłuża termin składania i otarcia ofert. Termin składania ofert do dnia 08.06.2021 godz. 9:00. Termin otwarcia ofert 08.06.2021 godz. 12:00.
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00067754/01 z dnia 2021-05-28
2021-05-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia - -
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa monitoringu w Gminie Raszyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Raszyn
1.2.) Oddział zamawiającego: Raszyn
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269232
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Szkolna 2a
1.4.2.) Miejscowość: Raszyn
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-090
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@raszyn.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://raszyn.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00067754/01
2.2.) Data ogłoszenia: 2021-05-28 11:19
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia: Ogłoszenie o zamówieniu
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00054223/01
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe
Przed zmianą:
Po zmianie:
w związku z pytaniami, zmieniono termin składania i otwarcia ofert
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert
Przed zmianą: 2021-05-31 09:00
Po zmianie: 2021-06-08 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert
Przed zmianą: 2021-05-31 12:00
Po zmianie: 2021-06-08 12:00
Raszyn, dnia 27 maja 2021 r.
ZP.271.1.7.2021.DC(8)
Dot.: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na: „Budowa monitoringu w Gminie Raszyn”
Działając na podstawie art. 284 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wpłynęło pytanie, na które Zamawiający udziela odpowiedzi.
Pytanie
W związku z pojawieniem się w dniu 26.05.2021 odpowiedzi na bardzo dużą ilość pytań (67 szt.) które mają bardzo istotny wpływ na zawartość i znaczne wydłużenie czasu na przygotowanie oferty, zwracam się z uprzejmą prośbą o przesunięcie terminu składania ofert. Pozostały czas w postaci 2 dni roboczych jest niewystarczający na przygotowanie kompletnej oferty.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający nie zmienia terminu składania ofert.
Odpowiedzi na pytania, nie wprowadzają istotnych zmian w przedmiocie zamówienia.
Raszyn, dnia 26 maja 2021 r.
ZP.271.1.7.2021.DC(5)
Dot.: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na: „Budowa monitoringu w Gminie Raszyn”
Działając na podstawie art. 284 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wpłynęło pytanie, na które Zamawiający udziela odpowiedzi.
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający wykonał wizję lokalną i sprawdzenie widoczności linków radiowych?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Tak, Zamawiający wykonał wizję lokalną i sprawdzenie widoczności linków radiowych.
Pytanie nr 2
Czy jest i będzie zachowana widoczność dla zaplanowanych linków radiowych?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Tak, Zamawiający zapewni widoczność dla zaplanowanych linków radiowych.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający posiada planowanie radiowe dla zaproponowanego rozwiązania? Jeśli Tak - prosimy o przekazanie tego dokumentu.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Nie, Zamawiający nie posiada dokumentu planowania radiowego.
Pytanie nr 4
Czy w Załączniku nr 7 do SWZ prawidłowy jest następujący zapis w tabeli 9.1. w punkcie 1: „Punkt dostępowy działający w paśmie 5 GHz służący do zestawienia połączenia bezprzewodowego kamer z punktów Z1 Rynek, Z4 Park od ul. Nadrzecznej oraz Z5 Zatoczka rowerowa i przesyłający go dalej do D1 Urząd” dotyczący zestawienia połączeń bezprzewodowych kamer z punktami ? Czy nastąpiła omyłka pisarska i czy powinno być tu użyte sformułowanie „Z1 Rynek”?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że w tabeli 9.1 w pkt. 1 Załącznika nr 7 nastąpiła omyłka pisarska i prawidłowa treść wymaganego parametru powinna brzmieć: „Punkt dostępowy działający w paśmie 5 GHz służący do zestawienia połączenia bezprzewodowego kamer z punktów Z4 Park od ul. Nadrzecznej i Z5 Zatoczka rowerowa i przesyłający go dalej do D1 Urząd.”
Pytanie nr 5
Uprzejmie proszę o informację jaką przyjąć ilość strumieni transmisji obrazu z każdej kamery oraz jakie przyjąć parametry dla każdego strumienia dotyczące ilości klatek obrazu, użyty kodek, rozdzielczości?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Parametry i ilość strumieni powinien określić Wykonawca dostosowując je do oferowanych przez siebie kamer.
Pytanie nr 6
Jaką przyjąć przepustowość transmisji per kamera ? Informacja ta jest niezbędna w przy budowie radiolinii.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Przepustowość transmisji powinien określić Wykonawca dostosowując je do oferowanych przez siebie kamer.
Pytanie nr 7
Czy zamawiający dopuszcza rozwiązania punkt-wiele punktów w niektórych lokalizacjach? Z technicznego punktu widzenia takie rozwiązanie może być bardziej optymalne pod względem ceny, sprzętu, działania i utrzymania.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Tak, Zamawiający dopuszcza rozwiązania radiowe punkt-wiele punktów.
Pytanie nr 8
Czy zamawiający jest właścicielem komina przy szkole? Jeśli nie to, w jaki sposób odbywa się dostęp do obiektu oraz czy nie będzie problemów z późniejszym serwisem na miejscu?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Tak, Gmina Raszyn jest właścicielem komina przy szkole.
Pytanie nr 9
Uprzejmie proszę o potwierdzenie które pomosty na maszcie D2 przy szkole będą udostępnione Oferentowi do wymaganego montażu urządzeń radiolinii?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający udostępni wszystkie pomosty na kominie przy szkole, z tym że umieszczenie urządzeń na środkowym pomoście wymaga konsultacji parametrów technicznych anten z firmą Orange wynajmującą ten pomost.
Pytanie nr 10
Uprzejmie proszę o potwierdzenie czy w lokalizacji D1 na dachu Urzędu Gminy na istniejącym maszcie należy zamontować wymagane anteny radiolinii?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Wykonawca może wykorzystać istniejący maszt. Zamawiający informuje, że zainstalowane na nim są anteny łączności radiowej w paśmie 2 m oraz punkt dostępowy internetu bezprzewodowego dla mieszkańców.
Pytanie nr 11
Uprzejmie proszę o potwierdzenie czy w lokalizacji D1 na dachu Urzędu Gminy należy przewidzieć, dostarczyć i zamontować nowy maszt lub nowe maszty pod wymagane anteny radiolinii?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że Wykonawca musi sam określić na podstawie parametrów oferowanych przez siebie anten radiolinii, czy jest koniecznie zainstalowanie nowego masztu pod oferowane anteny.
Pytanie nr 12
Odnośnie SOPZ, „Punkt dostępowy radiolinii”. Czy Zamawiający dopuści zastosowanie nadajnika radiowego opartego o chipset WiFi 802.11, pracującego w oparciu o wydajny i bezpieczny, autorski protokół transmisji Producenta?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuszcza zastosowanie nadajnika radiowego WiFi 802.11 pracującego w oparciu o autorski protokół transmisji, z tym że ten nadajnik musi mieć certyfikat CE i spełniać normy wynikającego z aktualnie obowiązującego rozporządzenia Ministra właściwego do spraw telekomunikacji w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia radiowego.
Pytanie nr 13
Odnośnie SOPZ, „Punkt dostępowy radiolinii”. Czy Zamawiający dopuści urządzenie o maksymalnej mocy nadajnika 29 dBm?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuszcza urządzenia, którego moc nie przekracza progów określonych w odpowiednim rozporządzeniu Ministra właściwego do spraw telekomunikacji w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia radiowego.
Pytanie nr 14
Odnośnie SOPZ, „Punkt dostępowy radiolinii”. Czy Zamawiający dopuści zastosowanie zintegrowanej anteny panelowej o wąskiej wiązce promieniowania celem minimalizacji zakłóceń zewnętrznych?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Tak, Zamawiający dopuszcza zastosowanie zintegrowanej anteny panelowej.
Pytanie nr 15
Odnośnie SOPZ, „Punkt dostępowy radiolinii”. Czy Zamawiający dopuści urządzenie o maksymalny poborze mocy nie przekraczającym 12 Watt?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Tak, Zamawiający dopuszcza punkty dostępowe radiolinii o maksymalnym poborze mocy nie przekraczającym 12 W.
Pytanie nr 16
Odnośnie SOPZ, „Punkt dostępowy radiolinii”. Czy Zamawiający dopuści urządzenie o zakresie temperatury pracy od -30°C do +60 °C?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Tak, Zamawiający dopuszcza punkty dostępowe radiolinii pracujące w zakresie temperatur -30°C do +60 °C.
Pytanie nr 17
Odnośnie SOPZ, „Punkt dostępowy radiolinii”. Wnosimy o usunięcie wymagania odnośnie kompatybilności z „kontrolerem bezprzewodowym dostarczonego systemu”. Wymaganie to odnosi się typowo do sprzętu WiFi i ogranicza możliwość zaoferowania innych, wydajniejszych rozwiązań technologicznych.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający usuwa wymaganie kompatybilności z kontrolerem bezprzewodowym punków dostępowych radiolinii.
Pytanie nr 18
W załączniku nr 6 do SWZ na str. 3 w rozdziale „Z5 - Zatoczka rowerowa przy al. Krakowskiej” jest napisane: „Przesył danych do rejestratora ma odbywać się za pomocą radiolinii do komina na terenie Szkoły Podstawowej w Raszynie”. Zapis ten nie ma odzwierciedlenia w Załączniku nr 7 do SWZ gdzie w rozdziale 7 nie ma wymienionego wymaganego Punktu dostępowego radiolinii. Podobnie w Załączniku A2 do SWZ również nie ma wymienionego Punktu dostępowego radiolinii z podaniem ilości. Uprzejmie proszę o weryfikację.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że w Załączniku nr 7 do SWZ w rozdziale 7 wystąpiła omyłka pisarska i powinien zostać dodany podpunkt:
7.6 Punkt dostępowy radiolinii (1 szt.)
Lp. |
Nazwa komponentu |
Wymagane minimalne parametry techniczne |
1. |
Typ |
Punkt dostępowy działający w paśmie 5 GHz służący do zestawienia połączenia bezprzewodowego kamer z punktu Z5 Zatoczka rowerowa przy al. Krakowskiej do D2 Komin. |
2. |
Częstotliwość pracy modułu radiowego |
5 GHz 802.11a/n MIMO 2x2 |
3. |
Port LAN |
1x 1 Gb |
4. |
Moc maksymalna |
30 dBm |
5. |
Antena |
Zintegrowana, sektorowa o kącie 90° |
6. |
Zasilanie |
PoE lub 24 V DC |
7. |
Pobór mocy |
Nie więcej niż 8 W |
8. |
Obudowa |
Przystosowana do zastosowań zewnętrznych |
9. |
Zakres temperatur działania |
Od -30 °C do +80 °C |
10. |
Certyfikaty |
FCC, CE, RoHS |
11. |
Akcesoria |
Uchwyt do instalacji na słupie, wymagane okablowanie i akcesoria do instalacji |
12. |
Wyposażenie dodatkowe |
Switch PoE zasilający kamery i punkt dostępowy i przełączający ruch między nimi. Może on być oddzielnym urządzeniem lub być integralną częścią punktu dostępowego. |
13. |
Pozostałe |
Punkt dostępowy radiolinii musi być w pełni kompatybilny z pozostałymi radioliniami i kontrolerem bezprzewodowym dostarczonego systemu. |
Pytanie nr 19
załączniku nr 6 do SWZ na str. 2 w rozdziale „Rejestrator wraz z urządzeniami aktywnymi” jest napisane: „Wraz z rejestratorem mają być dostarczone urządzenia aktywne służące do połączenia rejestratora z kamerami i stacją oglądową oraz zasilacz awaryjny UPS podtrzymujący zasilanie dla dostarczonej infrastruktury. Zamawiający zapewni miejsce w posiadanej szafie rack oraz zasilanie 230V.” Czy wspomniana tutaj stacja oglądowa ma zostać zainstalowana w serwerowni Urzędu Gminy Raszyn, czy na terenie komisariatu Policji w Raszynie? Jeśli tak to jakie ma posiadać minimalne wymagane parametry techniczne?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że stacja oglądowa ma zostać zainstalowana na dyżurce komisariatu Policji w Raszynie. Wymagane parametry techniczne stacji zostały określone w SOPZ.
Pytanie nr 20
W załączniku nr 6 do SWZ na str. 2 w rozdziale „Z1-Budynek Urzędu” jest napisane: „Zasilanie kamer będzie pochodziło z sieci elektrycznej budynku ze switcha PoE w serwerowni.” Czy wspomniany switch PoE należy dostarczyć, czy też jest urządzeniem istniejącym do wykorzystania przez Oferenta? Jeśli dostarczyć to jakie powinien mieć minimalne parametry techniczne?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Wykonawca ma dostarczyć switch PoE. Wymagane minimalne parametry zostały określone w SOPZ.
Pytanie nr 21
W lokalizacji Z2-Rynek przed Urzędem należy dostarczyć słup z postumentem. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie jaki typ postumentu Zamawiający ma na myśli? Uprzejmie proszę o określenie wymaganych minimalnych parametrów.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Parametry postumentu powinien określić Wykonawca dostosowując je do oferowanego przez siebie słupa oraz wymaganych elementów, które mają zostać na nim zainstalowane.
Pytanie nr 22
Czy szafka teletechniczna w lokalizacji Z2-Rynek przed Urzędem ma zostać zainstalowana na słupie czy też obok słupa na prefabrykowanym fundamencie?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Wykonawca ma sam określić na podstawie parametrów oferowanego przez siebie słupa, szafki teletechnicznej, kamer, anten radiolinii i pozostałych wymaganych elementów czy szafkę teletechniczną zainstalować na słupie, czy też obok słupa na prefabrykowanym fundamencie.
Pytanie nr 23
Uprzejmie proszę o określenie w jaki sposób jest zakończony światłowód w Centrum Sportu Raszyn? Czy wymagane jest tam dostarczenie i zainstalowanie konwertera z FO na miedzianą skrętkę komputerową? Czy już może jest tam jakieś istniejące urządzenie aktywne/konwerter do podłączenia radiolinii? Jeśli tak to jakie?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że połączenie światłowodowe w Centrum Sportu Raszyn zostanie oddane jako port miedziany.
Pytanie nr 24
W lokalizacji Z5-Zatoczka rowerowa przy al. Krakowskiej należy dostarczyć słup z postumentem. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie jaki typ postumentu Zamawiający ma na myśli? Uprzejmie proszę o określenie wymaganych minimalnych parametrów.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Parametry postumentu powinien określić Wykonawca dostosowując je do oferowanego przez siebie słupa oraz wymaganych elementów, które mają zostać na nim zainstalowane.
Pytanie nr 25
Czy na słupach oświetleniowych (tych istniejących) na pewno jest miejsce i możliwość instalacji wymaganych urządzeń (kamery, anteny radiowe, zestaw zasilenia gwarantowanego, urządzenia radiolinii, dodatkowe wymagane wyposażenie)?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że słupy oświetleniowe mają miejsce i możliwość instalacji wymaganych urządzeń.
Pytanie nr 26
Czy istniejące słupy zostały przewidziane i mają odpowiednie parametry oraz atesty do instalacji na nich wymaganych urządzeń (kamery, anteny radiowe, zestaw zasilenia gwarantowanego, urządzenia radiolinii, dodatkowe wymagane wyposażenie)? Jeśli nie to proszę o wskazanie innych dopuszczalnych możliwości instalacji i montażu wymaganych urządzeń?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że istniejące słupy umożliwiają instalację wymaganych urządzeń.
Pytanie nr 27
Czy jest możliwość, aby zasilanie do nowych urządzeń było stałe przez cały dzień, a nie tylko w nocy?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że nie istnieje możliwość zasilania urządzeń przez cały dzień z sieci energetycznej zasilającej latarnie.
Pytanie nr 28
Czy istnieje możliwość wjechania podnośnikiem koszowym pod Urząd Gminy?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że istnieje możliwość wjechania podnośnikiem koszowym pod budynek Urzędu Gminy.
Pytanie nr 29
Uprzejmie proszę o wskazanie dokładnej lokalizacji słupa Z5?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że słup w lokalizacji Z5 ma być umieszczony możliwie blisko ogrodzenia zatoczki rowerowej po stronie boiska.
Pytanie nr 30
W związku z tym że zasilanie z latarni oświetleniowych będzie dostępne tylko w nocy, uprzejmie proszę o podanie minimalnego czasu świecenia/zasilenia latarni w nocy?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że latarnie są zasilane od zachodu do wschodu słońca przez sterownik astronomiczny.
Pytanie nr 31
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie w jaki sposób będą udostępnione włókna światłowodowe do połączenia lokalizacji D1, D3 i komisariatu Policji w Raszynie? Jakie urządzenia należy dostarczyć i zainstalować żeby zrealizować te połącznia ? Jakie będą przepustowości na VLANach dla poszczególnych połączeń?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że połączenie lokalizacji D1, D3 i komisariatu Policji w Raszynie zostanie oddane jako porty miedziane o przepustowości 100/100 Mbit.
Pytanie nr 32
W załączniku nr 7 do SWZ w rozdziale 1.1. Rejestrator (1 szt.) w punkcie 23 tabeli są wymogi dotyczące „VMS – moduł zaawansowanej programowej analityki”. Czy Zamawiający wymaga jednoczesnej spełnienia możliwości działania wszystkich funkcji od pkt. a) do pkt. m)? Jeśli tak, to wówczas wiązałoby się to z zakupem aż 16 urządzeń podłączonych do rejestratora oraz spowoduje to znaczne przekroczenie zaplanowanego budżetu przewidzianego w Planie zamówień publicznych na 2021 rok. Uprzejmie proszę o weryfikację.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający doprecyzowuje, że moduł zaawansowanej programowej analityki musi spełniać jednocześnie wymagania funkcji od pkt. a) do pkt. l) oraz mieć możliwość rozszerzenia o funkcje z pkt. m).
Pytanie nr 33
Ile i jakich licencji oraz na ile kanałów dotyczących funkcji analitycznych „VMS – moduł zaawansowanej programowej analityki” wymaga Zamawiający do dostarczenia i zainstalowania w niniejszym postępowaniu?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający wymaga, aby moduł zaawansowanej programowej analityki obsługiwał nie mniej niż 16 kanałów. Wykonawca ma sam określić na podstawie parametrów oferowanego przez siebie rejestratora jakie licencje są wymagane do zrealizowania tego wymagania.
Pytanie nr 34
W załączniku nr 7 do SWZ w rozdziale 1.1. Rejestrator (1 szt.) w punkcie 15 tabeli jest wymóg dostarczenia monitora 24” wraz z okablowaniem potrzebnym do podłączenia do rejestratora. Uprzejmie proszę o potwierdzenie tego wymogu oraz czy oprócz tego monitora wraz z okablowaniem nie powinno być dostarczone jeszcze inne dodatkowe wyposażenie?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający rezygnuje z wymogu dostarczenia monitora 24” wraz z okablowaniem.
Pytanie nr 35
Czy w załączniku nr 7 do SWZ w rozdziale 8.1. Punkt dostępowy radiolinii (3 szt.) w pkt 1 w tabeli nie wkradł się błąd? Uprzejmie o potwierdzenie i weryfikację.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że w Załączniku nr 7 w rozdziale 8.1 ilość punktów dostępowych powinna wynosić 2 szt.
Pytanie nr 36
Proszę o podanie wymiarów żądanych czterech tablic większych i dwóch tablic mniejszych informujących o objęciu lokalizacji monitoringiem?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający określa wymiar mniejszych tablic na nie mniej niż format A3, a większych na nie mniej niż format A0.
Pytanie nr 37
Proszę o określenie i przedstawienie wymagań Policji o których jest mowa w Załączniku nr 6 do SWZ w rozdziale „Stacja oglądowa”.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że wymagania przekazane przez Policję określają parametry kabla w relacji Serwerownia KP Raszyn – Pomieszczenie Dyżurnego KP Raszyn jako U/UTP LSZH kat. 6A oraz wymóg przekazania projektu wykonawczego przed rozpoczęciem inwestycji celem weryfikacji przez Wydział Teleinformatyki Komendy Stołecznej Policji.
Pytanie nr 38
W związku z bardzo dużą ilością pytań które mają istotny wpływ na zawartość i na czas przygotowania oferty, zwracam się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert o minimum 12 dni roboczych. Szczególnie jest to istotne ponieważ po złożeniu ofert nie będzie można już zmienić zaoferowanej ceny ryczałtowej.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający nie zmienia terminu składania ofert.
Pytanie nr 39
Dot. załącznika nr. 7 / 1.1 / 23 — Czy System VMS musi być wyposażony w moduł zaawansowanej programowej analityki na min. 16 kanałów bez konieczności zakupu dodatkowej licencji, który jest otwarty i posiada możliwość podłączenia dodatkowego modułu wykrycia zdarzeń aktów wandalizmu, osoby leżącej/przewróconej, zabranego/pozostawionego przedmiotu czy już ma posiadać w sobie zaimplementowany moduł zapewniający funkcjonalność wykrycia zdarzeń aktów wandalizmu, osoby leżącej/przewróconej, zabranego/pozostawionego przedmiotu?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że System VMS musi być wyposażony w moduł zaawansowanej programowej analityki na min. 16 kanałów bez konieczności zakupu dodatkowej licencji, który jest otwarty i posiada możliwość podłączenia dodatkowego modułu wykrycia zdarzeń aktów wandalizmu, osoby leżącej/przewróconej, zabranego/pozostawionego przedmiotu. Zamawiający doprecyzowuje też, że moduł zaawansowanej programowej analityki musi spełniać jednocześnie wymagania funkcji od pkt. a) do pkt. l) oraz mieć możliwość rozszerzenia o funkcje z pkt. m) podanych w załączniku nr 7, tabeli 1.1 w wierszu nr 23.
Pytanie nr 40
Dot. załącznika nr. 7 / 1.2 / 5 / m — Czy zasilacz UPS powinien faktycznie posiadać port komunikacji RS-232C? Czy może jest to błąd literowy i Zamawiający oczekuje urządzenia posiadającego port komunikacji RS-2329
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający doprecyzowuje, że zasilacz UPS musi być wyposażony w port komunikacji szeregowej służący do zarządzania urządzeniem działający w standardzie RS-232.
Pytanie nr 41
Dot. załącznika nr. 3 / 3.1 / 5 / — Czy kamera powinna faktycznie posiadać obiektyw o parametrach Zoom optyczny z AF o ogniskowej 4 do 12 mm i kącie widzenia od 1060 do 330 ? Wedle naszej wiedzy kąt widzenia od 1060 do 330 zapewniają obiektywy z Motor-zoom z AF 4 . 1 — 12.8mm.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę o ogniskowej 4.1 — 12.8mm.
Pytanie nr 42
Dot. załącznika nr. 3 / 3.1 / 5/ — Czy kamera z oświetlaczem IR z zasięgiem do 80m i pozostałych parametrach zgodnych ze specyfikacją będzie traktowana jako urządzenie o lepszych parametrach i będzie odbierane jako zgodne ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia Załącznik nr. 7?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę z oświetlaczem IR z zasięgiem do 80m.
Pytanie nr 43
Dot. załącznika nr. 3 / 3.1 / 6 / — Czy kamera powinna faktycznie posiadać obiektyw o parametrach Zoom optyczny z AF o ogniskowej 4 do 12 mm i kącie widzenia od 1060 do 330 Wedle naszej wiedzy kąt widzenia od 106 0 do 330 zapewniają obiektywy z Motor-zoom z AF 4 . 1 — 12.8mm.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę o ogniskowej 4.1 — 12.8mm.
Pytanie nr 44
Dot. załącznika nr. 4 / 4.1 / 5/ — Czy kamera z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m i pozostałych parametrach zgodnych ze specyfikacją będzie traktowana jako urządzenie o lepszych parametrach i będzie odbierane jako zgodne ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia Załącznik nr. 7?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m.
Pytanie nr 45
Dot. załącznika nr. 4 / 4.1 / 6 / — Czy kamera powinna faktycznie posiadać obiektyw o parametrach Zoom optyczny z AF o ogniskowej 2 do 12 mm i kącie widzenia od 96 0 do 300 ? Wedle naszej wiedzy kąt widzenia od 960 do 300 zapewniają obiektywy z Motor-zaom z AF 28 - 12mm.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę o ogniskowej 2.8 — 12mm.
Pytanie nr 46
Dot. załącznika nr. 5 / 5.1 / 5/ - Czy kamera z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m i pozostałych parametrach zgodnych ze specyfikacją będzie traktowana jako urządzenie o lepszych parametrach i będzie odbierane jako zgodne ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia Załącznik nr. 7?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m.
Pytanie nr 47
Dot. załącznika nr. 5 / 5.1 / 6 / — Czy kamera powinna faktycznie posiadać obiektyw o parametrach Zoom optyczny z AF o ogniskowej 2 do 12 mm i kącie widzenia od 960 do 300 ? Wedle naszej wiedzy kąt widzenia od 960 do 30 0 zapewniają obiektywy z Motor-zoom z AF 2.8 - 12mm.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę o ogniskowej 2.8 — 12mm.
Pytanie nr 48
Dot. załącznika nr. 6 / 6.1 / 5/ - Czy kamera z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m i pozostałych parametrach zgodnych ze specyfikacją będzie traktowana jako urządzenie o lepszych parametrach i będzie odbierane jako zgodne ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia Załącznik nr. 7?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m.
Pytanie nr 49
Dot. załącznika nr. 6 / 6.1 / 6/ - Czy kamera powinna faktycznie posiadać obiektyw o parametrach Zoom optyczny z AF o ogniskowej 2 do 12 mm i kącie widzenia od 960 do 300 Wedle naszej wiedzy kąt widzenia od 960 do 300 zapewniają obiektywy z Motor-zoom z AF 2.8 - 12mm.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę o ogniskowej 2.8 — 12mm.
Pytanie nr 50
Dot. załącznika nr. 7 / 7.1 / 5/ — Czy kamera z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m i pozostałych parametrach zgodnych ze specyfikacją będzie traktowana jako urządzenie o lepszych parametrach i będzie odbierane jako zgodne ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia Załącznik nr 7?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę z oświetlaczem IR z zasięgiem do 50m.
Pytanie nr 51
Dot. załącznika nr. 7 / 7.1 / 6 / — Czy kamera powinna faktycznie posiadać obiektyw o parametrach Zoom optyczny z AF o ogniskowej 2 do 12 mm i kącie widzenia od 960 do 300 Wedle naszej wiedzy kąt widzenia od 960 do 300 zapewniają obiektywy z Motor-zoom z AF 2.8 - 12mm.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę o ogniskowej 2.8 — 12mm.
Pytanie nr 52
Dot. załącznika nr. 7 / 7.2 / 5/ - Czy kamera z oświetlaczem IR z zasięgiem do 80m i pozostałych parametrach zgodnych ze specyfikacją będzie traktowana jako urządzenie o lepszych parametrach i będzie odbierane jako zgodne ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia Załącznik nr. 7?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę z oświetlaczem IR z zasięgiem do 80m.
Pytanie nr 53
Dot. załącznika nr. 7 / 7.2 / 6 / — Czy kamera powinna faktycznie posiadać obiektyw o parametrach Zoom optyczny z AF o ogniskowej 4 do 56 mm i kącie widzenia od 700 do 80? Wedle naszej wiedzy kąt widzenia od 700 do 80 zapewniają obiektywy z Zoom Optyczny z AF 4,7 — 56,4mm.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści kamerę o ogniskowej 4,7 — 56,4mm.
Pytanie nr 54
Czy Zamawiający dopuszcza sposób zagwarantowania zarządzania urządzeniami radiowymi inny niż zarządzanie scentralizowane? Umożliwienie zarządzania urządzeniami w sieci może być zrealizowane na wiele sposobów i nie jest konieczne użycie routera (z rozdziału 1.4. Załącznika nr 7) aby to zrealizować. Taki zapis blokuje inne rozwiązania i ogranicza zasadę konkurencyjności.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuszcza sposób zagwarantowania zarządzania urządzeniami radiowymi inny niż zarządzanie scentralizowane.
Pytanie nr 55
Prosimy o wykreślenie zapisu odnośnie routera (z rozdziału 1.4. Załącznika nr 7) w celu zarządzania scentralizowanego. Umożliwienie zarządzania urządzeniami w sieci może być zrealizowane na wiele sposobów i nie jest konieczne użycie routera aby to zrealizować. Taki zapis blokuje inne rozwiązania i ogranicza zasadę konkurencyjności.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuszcza, aby zarządzanie urządzeniami odbywało się bez użycia rutera i jeżeli funkcje scentralizowanego zarządzania zostaną zrealizowane w inny sposób nie jest konieczne dostarczanie rutera.
Pytanie nr 56
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie dlaczego w Załączniku nr 7 w rozdziale 6 Z4 – Park w Raszynie od ul. Nadrzecznej wymienione są dwa razy Zestawy zasilania gwarantowanego (1 szt.) w pkt. 6.2 i w pkt. 6.4.? Czy nie jest to pomyłka pisarska ? Podobnie jest w Załączniku A2.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający informuje, że w Załączniku nr 7 w rozdziale 6 Z4 – Park w Raszynie od ul. Nadrzecznej Zestaw zasilania gwarantowanego został umieszczony podwójnie ze względu na omyłkę pisarską i pkt. 6.4 należy wykreślić z Załącznika nr 7.
Pytanie nr 57
W załączniku nr 7, w pkt. 3.1 zamawiający specyfikuje parametry kamery 12MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera posiadała obiektyw o kącie widzenia 106°. Tymczasem z załącznika Opis przedmiotu zamówienia Mapka Z1Urząd.png jednoznacznie wynika, iż aby zrealizować wymaganą szerokość obserwowanej sceny, wystarczy kamera o kącie widzenia nieco powyżej 90°. W związku z powyższym, czy zamawiający dopuści zaoferowanie kamery o kącie widzenia 103°, co pozwoli na zachowanie wymaganej szerokości sceny przeznaczonej do obserwacji?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamery o kącie widzenia 103°.
Pytanie nr 58
W załączniku nr 7, w pkt. 3.1 zamawiający specyfikuje parametry kamery 12MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera posiadała kodeki audio RAW PCM. Z opisu do postępowania nie wynika, że zamawiający planuje wyposażenia systemu monitoringu w funkcje audio i to przy wykorzystaniu tego konkretnego kodeka audio. Ten typ kodeka wskazuje na konkretnego producenta kamer, co rodzi obawy o ograniczanie konkurencji. Zamawiający specyfikuje w opisie inny, zdecydowanie bardziej popularny kodek G.711, który będzie pozwalał w przyszłości na zaimplementowanie funkcji audio w systemie. W związku z powyższym, czy zamawiający dopuści zaoferowanie kamer, które nie obsługują kodeka RAW PCM, ale obsługują format G.711 oraz G.726 i G.723?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamer, które nie obsługują kodeka RAW PCM, ale obsługują format G.711 oraz G.726 i G.723.
Pytanie nr 59
W załączniku nr 7, w pkt. 3.1 zamawiający specyfikuje parametry kamery 12MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera charakteryzowała się poborem mocy do 9W. Ten parametr jest charakterystyczny dla produktów jednego producenta i uniemożliwia zaproponowanie kamer innego dostawcy. Ponadto wydaje się, że zamawiający popełnił
błąd, ponieważ wartość 9W nie jest możliwa, jeżeli kamera pracuje w temperaturze -40°C. Przy takiej temperaturze pobór mocy wynosi około 20W. W związku z powyższym prosimy o wykreślenie tego wymogu lub zgodę na zaoferowanie kamery o mocy maksymalnej do 20W przy zasilaniu PoE.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamery o mocy maksymalnej do 30W.
Pytanie nr 60
W załączniku nr 7, w pkt. 4.1, 5.1, 6.1, 7.1 zamawiający specyfikuje parametry kamery 4MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera była wyposażona w obiektyw 2-12mm i posiadała kąt widzenia od 99° do 30°. Wydaje się, że zamawiający popełnił błąd w opisie, ponieważ standardowo kamery są wyposażone w obiektyw 2.7-12mm. Czy zamawiający dopuści zaoferowanie kamery nie posiadającej obiektywu 2-12mm, ale posiadającą kąt widzenia w zakresie 99°-30°?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamery nie posiadającej obiektywu 2-12mm, ale posiadającą kąt widzenia w zakresie 99°-30°.
Pytanie nr 61
W załączniku nr 7, w pkt. 4.1, 5.1, 6.1, 7.1 zamawiający specyfikuje parametry kamery 4MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera posiadała kodeki audio RAW PCM. Z opisu do postępowania nie wynika, że zamawiający planuje wyposażenia systemu monitoringu w funkcje audio i to przy wykorzystaniu tego konkretnego kodeka audio. Ten typ kodeka wskazuje na konkretnego producenta kamer, co rodzi obawy o ograniczanie konkurencji. Zamawiający specyfikuje w opisie inny, zdecydowanie bardziej popularny kodek G.711, który będzie pozwalał w przyszłości na zaimplementowanie funkcji audio w systemie. W związku z powyższym, czy zamawiający dopuści zaoferowanie kamer, które nie obsługują kodeka RAW PCM, ale obsługują format G.711 oraz G.726 i G.723?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamer, które nie obsługują kodeka RAW PCM, ale obsługują format G.711 oraz G.726 i G.723.
Pytanie nr 62
W załączniku nr 7, w pkt. 4.1, 5.1, 6.1, 7.1 zamawiający specyfikuje parametry kamery 4MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera charakteryzowała się poborem mocy do 10W. Ten parametr jest charakterystyczny dla produktów jednego producenta i uniemożliwia zaproponowanie kamer innego dostawcy. Ponadto wydaje się, że zamawiający popełnił błąd, ponieważ wartość 10W nie jest możliwa, jeżeli kamera pracuje w temperaturze -40°C. Przy takiej temperaturze pobór mocy wynosi do 15W. W związku z powyższym prosimy o wykreślenie tego wymogu, zgodę na zaoferowanie kamery o mocy maksymalnej do 20W przy zasilaniu PoE.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamery o mocy maksymalnej do 30W.
Pytanie nr 63
W załączniku nr 7, w pkt. 7.2 zamawiający specyfikuje parametry kamery 5MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera posiadała zoom optyczny o ogniskowej od 4 do 56mm i kącie widzenia od 70° do 8°. Z rysunku Opis przedmiotu zamówienia Mapka Z5Kładka.png oraz charakterystyki pracy z kamerą PTZ wynika, zdecydowanie mniejsze znaczenie ma maksymalny kąt widzenia oferowany przez kamerę, a ważne jest przede wszystkim możliwie maksymalne zbliżenie (mniejszy kąt widzenia). W związku z powyższym, czy zamawiający zgodzi się na zaoferowanie kamery o obiektywie o ogniskowej od 5.4 do co najmniej 56mm, ale oferującej kąty widzenia od 61.6° do 3.6°?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamery o ogniskowej od 5.4 do co najmniej 56mm, ale oferującej kąty widzenia od 61.6° do 3.6°.
Pytanie nr 64
W załączniku nr 7, w pkt. 7.2 zamawiający specyfikuje parametry kamery 5MPix. Zamawiający wymaga, aby kamera charakteryzowała się poborem mocy do 10W. Ten parametr jest charakterystyczny dla produktów jednego producenta i uniemożliwia zaproponowanie kamer innego dostawcy. Ponadto wydaje się, że zamawiający popełnił
błąd, ponieważ wartość 10W nie jest możliwa, jeżeli kamera pracuje w temperaturze -40°C, ma włączony oświetlacz IR, a jej głowica wykonuje ruch obrotowy. Przy takich parametrach pobór mocy w kamerze PTZ wynosi około 20W. W związku z powyższym prosimy o wykreślenie tego wymogu lub zgodę na zaoferowanie
kamery o mocy maksymalnej do 20W przy zasilaniu PoE?
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający dopuści zaoferowanie kamery o mocy maksymalnej do 30W.
Pytanie nr 65
W załączniku nr 7, w pkt. 1.1 zamawiający specyfikuje parametry rejestratora, np. procesor, RAM, pojemność HDD. Z uwagi, że postępowanie jest prowadzone w trybie „zaprojektuj i wbuduj” proponujemy, aby to Wykonawca oferujący rozwiązanie określił minimalne wymagania sprzętowe rejestratora, zgodnie z wymaganiami producenta systemu i wymogami funkcjonalnymi określonymi przez zamawiającego.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający podtrzymuje zapisy załącznika nr 7 pkt. 1.1.
Pytanie nr 66
W załączniku nr 7, w pkt. 1.1 zamawiający specyfikuje parametry rejestratora. W punkcie 17 zamawiający wymaga, aby rejestrator posiadał konkretne formaty archiwizacji: AVI i RAW ze znakiem wodnym. Oba formaty zapisu są nieefektywne i przestarzałe. Nie oferują wydajnej kompresji i wymagają znaczącej powierzchni dyskowej do zapisu materiałów archiwalnych. Z technicznego punktu widzenia format zapisu nie ma dla zamawiającego żadnego znaczenia. Ważne jest, aby archiwum miało odpowiedni czas zapisu, dawało łatwo się przeszukiwać po określonych parametrach i oferowało stabilność działania. Prosimy o zmianę tego zapisu i dopuszczenie zapisu innych, nowoczesnych formatów, np. MPEG-4, H.264, H.265, HLS itp. Z
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający podtrzymuje zapisy załącznika nr 7, pkt 1.1 w punkcie 17 tabeli jednocześnie wskazując, że punkt ten dotyczy formatów eksportu nagrań z rejestratora, a nie wewnętrznego formatu zapisu przechowywanych nagrań.
Pytanie nr 67
W załączniku nr 7, w pkt. 1.1 zamawiający specyfikuje parametry rejestratora. W punkcie 23 specyfikuje moduł zaawansowanej, programowej analityki. Prosimy o potwierdzenie, że należy dostarczyć po 16 licencji na każdą analitykę opisaną w podpunktach od a) do m) lub wskazać konkretne ilości poszczególnych analityk.
Zamawiający udziela odpowiedzi
Zamawiający doprecyzowuje, że moduł zaawansowanej programowej analityki musi spełniać jednocześnie wymagania funkcji od pkt. a) do pkt. l) oraz mieć możliwość rozszerzenia o funkcje z pkt. m). Zamawiający wymaga, aby moduł zaawansowanej programowej analityki obsługiwał nie mniej niż 16 kanałów. Wykonawca ma sam określić na podstawie parametrów oferowanego przez siebie rejestratora jakie licencje są wymagane do zrealizowania tego wymagania.
Zamawiający informuje, iż powyższe pytania wraz z odpowiedziami, stają się integralną częścią SWZ i są wiążące przy składaniu ofert. Pozostałe zapisy SWZ nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00054223/01 z dnia 2021-05-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa monitoringu w Gminie Raszyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Raszyn
1.3.) Oddział zamawiającego: Raszyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269232
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szkolna 2a
1.5.2.) Miejscowość: Raszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-090
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@raszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://raszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa monitoringu w Gminie Raszyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1046ecd5-b3dd-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00054223/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-13 14:30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001246/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Wykonanie monitoringu w Gminie Raszyn
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.raszyn.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bip.raszyn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone zostały w pkt. XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi
elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie
są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
zgodnie z art. 13 RODO przez zamawiających w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej
„RODO”, informuję, że: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn, ul.
Szkolna 2a, 05-090 Raszyn - inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest: Pan
Arkadiusz Godula Tel.: 22 701-78-42, adres e-mail: iod@raszyn.pl - Pani/Pana dane osobowe
przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.: „Budowa monitoringuw Gminie Raszyn”
znak: ZP.271.1.7.2021.DC, prowadzonym w trybie podstawowym, - odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2021 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r.
poz. 2019 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”; - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z
art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp; - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; - posiada Pani/Pan:- na
podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na
podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art.
18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; - nie przysługuje Pani/Panu: - w związku
z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia
danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu,
wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. - przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez
administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych
Osobowych: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.7.2021.DC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot
odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie
przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa monitoringu w zakresie: dostawy, montażu, uruchomienia
i konfiguracji systemu monitoringu wizyjnego na terenie Gminy Raszyn z podziałem na dwa
etapy. System ma składać się z rejestratora, stacji oglądowej i 18 kamer zainstalowanych w
pięciu lokalizacjach. Rejestrator ma się znajdować w serwerowni Urzędu Gminy Raszyn w
szafie rack Zamawiającego. Stacja oglądowa ma znajdować się w budynku komisariatu Policji w
Raszynie. Przesył danych z kamer do rejestratora ma się odbywać za pośrednictwem
światłowodu albo metodą napowietrzną.Szczegółowy zakres zamówienia zawarty został w
Opisie przedmiotu zamówienia – załączniku nr 6 do SWZ oraz Szczegółowym opisie przedmiotu
zamówienia – w którym wyszczególnione zostały wymagane parametry techniczne
poszczególnych komponentów zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 32330000-5 - Aparatura do nagrywania i powielania dźwięku i obrazu wideo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32260000-3 - Urządzenia do przesyłu danych
32270000-6 - Cyfrowa aparatura nadawcza
32323500-8 - Urządzenia do nadzoru wideo
34971000-4 - Urządzenia bezpośredniego monitorowania
35120000-1 - Systemy i urządzenia nadzoru i bezpieczeństwa
35125300-2 - Kamery bezpieczeństwa
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
72720000-3 - Usługi w zakresie rozległej sieci komputerowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na
podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia
zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia
polegającego na powtórzeniu podobnych robót, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Ustawy z dnia 11
września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019, poz. 2019 ze zm.).Zakres
w/w robót może dotyczyć wykonania robót tożsamych z robotami stanowiącymi przedmiot umowy, tj.
np. zamontowaniem kolejnych kamer czy zamontowania dodatkowych elementów infrastruktury
monitoringu.W/w roboty zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy na podstawie
opracowanego przez Wykonawcę i przyjętego przez Zamawiającego kosztorysu ofertowego
sporządzonego w oparciu o ceny SECOCENBUD oraz danych wyjściowych do kosztorysowania
podanych w formularzu ofertowym wykonawcy w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów
pośrednich i zysku,- cenach materiałów i sprzętu, które nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane
przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów
specjalistycznych wg faktur zakupu,- nakładach robocizny i nakładach rzeczowych z odpowiednich
katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: ilość przeglądów systemu w roku
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet
lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w zakresie: zdolności technicznej i
zawodoweja) w zakresie posiadanego doświadczenia:Wykonawca spełni warunek, jeżeli
wykaże, że wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał
roboty, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty
zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,
a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, tj.:- 2 (dwa) zamówienia polegające na budowie
/rozbudowie lub przebudowie systemu monitoringu o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto
(słownie: sto tysięcy złotych) każde z zamówień. b) zakresie osób zdolnych do wykonania
zamówienia:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do
wykonania zamówieniaw tym, co najmniej:- 1 osobą posiadającą ważne Świadectwo
Kwalifikacyjne typu E (eksploatacja) do 1kW, w tym min. 1 (jedna) osoba posiadająca
uprawnienia do dokonywania pomiarów elektrycznych do 1 kV.W przypadku legitymowania się
uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących, zakres uprawnień
powinien odpowiadać w/w specjalnościom.Wszystkie osoby biorące udział w realizacji
zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. Jeżeli wykonawca nie posługuje się
językiem polskim, wówczas do zapewnienia tłumacza biegle posługującego się językiem polskim
technicznym w zakresie technologii budowlanej we wszystkich specjalnościach występujących
prze realizacji inwestycji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania -
zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ;2. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5
ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007
r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 2 do SWZ (składane na wezwanie
Zamawiającego)3. oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o
którym mowa w pkt. 9.1, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt. 8.1 SWZ
– wzór oświadczenia, stanowi Załącznik nr 3 do SWZ (składane na wezwanie Zamawiającego)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu: w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4a) SWZ
– wykaz robót budowlanych spełniających wymagania określone w pkt. 7.2.4a) SWZ, wykonanych nie
wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, porównywalnych z zamówieniem stanowiącym przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty budowlane zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane lub
nadal są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zamówienia te (były wykonane należycie)
były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – (wg. wzoru przedstawionego przez
Zamawiającego na dalszym etapie postępowania);9.4.3. w celu potwierdzenia spełniania warunku
wskazanego w pkt. 7.2.4b) SWZ – wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, spełniających wymagania wskazane w pkt. 7.2.4b) SWZ wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania
tymi osobami – (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4
do SWZ oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – którego wzór
stanowi Załącznik 4a. Wraz z ofertą wykonawca składa:Formularz cenowo-ofertowy – wzór
którego stanowi Załącznik A1 do SWZ oraz Specyfikację oferowanych produktów do formularza
cenowo-ofertowy – którego wzór stanowi Załącznik A2 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia:
a) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, jest umocowana do jego
reprezentowania, należy dołączyć do oferty odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia wskazanych w zdaniu 1 dokumentów, jeżeli
Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile
wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;b) Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 58 ustawy i dołączą do oferty
pełnomocnictwo wystawione w takiej samej formie jak oferta, obejmujące umocowanie w wyżej
opisanym zakresie (lub ciąg pełnomocnictw)
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy, z wyjątkiem przewidzianych przez Zamawiającego
okoliczności, tj.: - możliwości zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie
uregulowanym w art. 454 – 455 Pzp.;- okoliczności wskazanych w załączniku do SWZ –
Projektowanych postanowieniach umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety
związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-31 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://www.uzp.gov.pl/e-zamowienia2/miniportal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-31 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby
wykonawców:
Cena- waga kryterium 60%
Okres gwarancji – waga kryterium 20%
Ilość przeglądów systemu w roku – waga kryterium 20%
Załączniki (20) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Dorota Czajkowska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dorota Czajkowska |
Data wprowadzenia: | 2021-05-13 14:33:50 |
Opublikował: | Dorota Czajkowska |
Data publikacji: | 2021-05-13 15:17:29 |
Ostatnia zmiana: | 2021-06-15 14:53:28 |
Ilość wyświetleń: | 1933 |