Raszyn, dnia 05.07.2021 r.

Andrzej Zawistowski
Radny Gminy Raszyn

Wójt Gminy Raszyn
Andrzej Wiesław Zaręba

za pośrednictwem:
Dariusz Marcinkowski
Przewodniczący
Rady Gminy Raszyn

INTERPELACJA RADNEGO GMINY RASZYN

W dniu 08 czerwca 2021 r. zwróciłem się do Wójta Gminy Raszyn z wnioskiem o następującej treści: „Zwracam się z wnioskiem o uruchomienie w Urzędzie Gminy Raszyn całodobowego telefonu dyżurnego dla mieszkańców gminy Raszyn.
Podczas rozmów ze mną mieszkańcy naszej gminy wskazują na liczne problemy, dotyczące zgłaszania awarii, rannych zwierząt itp. Wynika to z kilku czynników:

  1. Po godzinach pracy urzędu gminy mieszkańcy muszą najpierw ustalić, gdzie należy zgłaszać problem;

  2. W zależności od problemu, trzeba najpierw ustalić, z jaką instytucją należy się kontaktować;

  3. Numery telefonów są publikowane w Internecie, a starsi mieszkańcy gminy nie posługują się komputerami.

  4. Część zgłoszeń po godzinach pracy urzędu należy zgłaszać na policję, a to dostarcza dodatkowej pracy i tak obciążonemu komisariatowi raszyńskiej policji.

Z powyższych względów uważam, że wzorem większości gmin w Polsce, konieczne jest uruchomienie całodobowego telefonu dyżurnego w naszej gminie.
Możliwe są dwie formy działania takiego telefonu:

  1. Telefon stacjonarny w urzędzie, który w godzinach pracy urzędu obsługuje np. kancelaria, a po godzinach pracy portiernia/ochrona;

  2. Telefon komórkowy, który przekazywany jest pracownikowi dyżurnemu na 24 godziny (lub weekend). Przy aktualnej obsadzie personalnej urzędu, jeden dyżur na 1-2 miesiące nie stanowiłby wielkiego obciążenia dla pracowników.

Osoba pełniąca dyżur posiadałaby zeszyt dyżurów, gdzie znajdowałby się wykaz spraw wraz ze sposobem ich załatwienia.
Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi mieszkańcy zgłaszaliby awarie, ranne zwierzęta, złamane drzewa itd. pod jeden numer telefonu, co stanowiłoby znaczne ułatwienie dla naszych mieszkańców. Dodatkowo odciążony zostałby komisariat policji w Raszynie.
System taki funkcjonuje z powodzeniem w większości polskich gmin, może zatem zostać wprowadzony także w naszej gminie dla dobra mieszkańców, co przyspieszy i usprawni podejmowanie stosownych działań w sytuacjach awaryjnych.”

W dniu 11 czerwca 2021 roku zwróciłem się do Wójta Gminy Raszyn z wnioskiem o następującej treści:
„W nawiązaniu do mojego wniosku w sprawie uruchomienia telefonu dyżurnego w Urzędzie Gminy Raszyn, zwracam się z wnioskiem o uruchomienie dyżurnego adresu e-mail, pod który mieszkańcy będą mogli zgłaszać sytuacje wymagające stosownej interwencji.

Adres ten mógłby być obsługiwany przez pracownika dyżurnego poprzez stosowną aplikację w telefonie dyżurnym.

Proponowane adresy e-mail:
dyzurny@raszyn.pl
zgłoszenia@raszyn.pl”

W związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie, kiedy ww. wnioski zostaną zrealizowane.

Zgodnie z terminem określonym w Ustawie o samorządzie gminnym wnoszę o udzielenie odpowiedzi na piśmie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania interpelacji oraz o podawanie odpowiedzi do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy, oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.

Andrzej Zawistowski


    Raszyn dnia, 19.07.2021 r.

KZ.0003.2.2021

Andrzej Zawistowski
Radny Gminy Raszyn

W odpowiedzi na interpelację z dnia 05 lipca 2021 r. w sprawie uruchomienia w Urzędzie Gminy Raszyn całodobowego telefonu dyżurnego po kolei obsługiwanego przez wszystkich pracowników w sprawie zgłaszania awarii, rannych zwierząt itp. informuję, iż podtrzymuję stanowisko wyrażone w piśmie KZ.531.11.2021 z dnia 05.07.2021.