Działając zgodnie z art. 284 ust 3 zamawiający przedłuża termin składania i otarcia ofert.

Termin składania ofert do dnia 25.08.2021godz. 9:00.

Termin otwarcia ofert 25.08.2021 godz. 12:00.

Ogłoszenie nr 2021/BZP 00155428/01 z dnia 2021-08-20

 

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Przebudowa ul. Prostej (odc. od ul. Słowikowskiego do ul. Godebskiego) w miejscowości Raszyn gm. Raszyn

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Raszyn

1.2.) Oddział zamawiającego: Raszyn

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269232

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Szkolna 2a

1.4.2.) Miejscowość: Raszyn

1.4.3.) Kod pocztowy: 05-090

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@raszyn.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://raszyn.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych związek jednostek samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: BZP 00155428/01

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-08-20 11:27

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia: Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00136359/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:

2021-08-23 09:00

Po zmianie: 2021-08-25 09:00

 

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą: 2021-08-23 12:00

Po zmianie: 2021-08-25 12:00

 

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą: 2021-09-21

Po zmianie:

2021-09-23

 

 

 

 

Raszyn, dnia 20 sierpnia 2021 r.

 

ZP.271.1.17.2021.DC(3)

 

 

Dot.: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na: Przebudowa ul. Prostej (odc. od ul. Słowikowskiego do ul. Godebskiego) w miejscowości Raszyn gm. Raszyn

 

 

Działając na podstawie art. 284 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wpłynęło pytanie, na które Zamawiający udziela odpowiedzi.

 

Pytanie nr 1

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie studzienek deszczowych z tworzyw sztucznych, lub zmiany średnicy z 600mm na inną ogólnodostępną np. 500mm lub 1000mm przy zastosowaniu studzienek betonowych?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający podtrzymuje rozwiązania przyjęte w dokumentacji projektowej, na którą organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu do zgłoszonego zamierzenia budowlanego.

 

 

Zamawiający informuje, iż powyższe pytania wraz z odpowiedziami, stają się integralną częścią SWZ i są wiążące przy składaniu ofert. Pozostałe zapisy SWZ nie ulegają zmianie.

 

 

 

                                                                                                                                  Raszyn, dnia 12 sierpnia 2021 r.

 

ZP.271.1.17.2021.DC(2)

 

 

Dot.: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na: Przebudowa ul. Prostej (odc. od ul. Słowikowskiego do ul. Godebskiego) w miejscowości Raszyn gm. Raszyn

 

 

Działając na podstawie art. 284 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wpłynęło pytanie, na które Zamawiający udziela odpowiedzi.

 

Pytanie nr 1

Zwracam się z zapytaniem o możliwość zmiany punktu 7.2.4. ppkt a o treści:

Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał roboty, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca  z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, tj.:

- 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie /rozbudowie /przebudowie dróg/ placów o nawierzchni z kostki betonowej wraz z wykonaniem odwodnienia/ lub sieci wodociągowej/ lub sieci kanalizacji sanitarnej oraz wykonaniem kanału technologicznego o łącznej wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda z robót;

Na następującą formę:

Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał roboty, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca  z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, tj.:

- 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie /rozbudowie /przebudowie dróg/ placów /parkingów o nawierzchni z kostki betonowej /asfaltowej wraz z wykonaniem odwodnienia/ lub sieci wodociągowej/ lub sieci kanalizacji sanitarnej oraz wykonaniem kanału technologicznego / kanalizacji teletechnicznej o łącznej wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda z robót;

Rozszerzenie zakresu posiadanego doświadczenia w zakresie wykonywanych robót pozwoli na zwiększenie ilości ewentualnych oferentów. Wykonywanie specjalistycznych kanałów technologicznych przy robotach drogowych jest rzadko spotykaną sytuacją.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zgodnie z treścią przepisu -§9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r.( Dz.U. z dnia 30 grudnia 2020 r. poz. 2415) , w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dot. zdolności technicznej lub zawodowej  może w zależności od zakresu robót budowlanych  będących przedmiotem zamówienia żądać podmiotowych środków dowodowych tj. m. in. wykazu robót budowlanych.

Podstawową funkcją kanału technologicznego jest stworzenie poziemnej infrastruktury liniowej służącej  do prowadzenia kabli ( linii telekomunikacyjnych, elektroenergetycznych) lub mikrokabli światłowodowych oraz innych kabli stanowiących warstwę fizyczną (medium transmisyjne) dla sieci przewodowych operatorów telekomunikacyjnych, energetycznych itp.

Mając na uwadze powyższe, Zamawiający podtrzymuje :

- 2 (dwóch) robót  budowlanych  polegających  na budowie /rozbudowie /przebudowie dróg, placów o nawierzchni z kostki betonowej wraz z odwodnieniem i siecią wodociągową oraz kanałem technologicznym o łącznej wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy) każda z robót.

 

W przypadku wykazania wykonania parkingu w zakresie j/w  Zamawiający uzna za spełnienie wymienionego warunku.

 

Pytanie nr 2

Zwracam się z o wyjaśnienia dotyczące : Projektowane postanowienia umowy.

§ 4 pkt. 1 ppkt:

1.   Wykonawca zobowiązany jest do:

          1)          zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją  projektową i opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik do umowy, dokonania niezbędnych przeróbek i usunięcia kolizji (jeżeli kolizje i przeróbki wynikają z zastosowanej przez Wykonawcę technologii lub organizacji, lub z wad dokumentacji projektowej oraz STWiORB i nie zostały zgłoszone przez Wykonawcę na etapie składania ofert) z należytą starannością, pilnością  i zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy,

Aby móc zweryfikować ewentualne wady dokumentacji projektowej oraz STWiORB Wykonawca na etapie przygotowania ofert potrzebuje materiałów niezbędnych do ich weryfikacji. Dlatego na potrzeby przygotowania ofert dotyczących wykonywania robót podziemnych przewidzianych w Zamówieniu tj.  przebudowy sieci wodociągowej z przyłączami, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego Zamawiający powinien udostępnić jako część DOKUMENTACJI PRZETARGOWEJ uzyskane dokumenty zawierające informacje o  wszystkich instalacjach podziemnych na obszarze prowadzonych robót. W przypadku nie dostarczenia takich danych, nie można wymagać od Oferenta odpowiedzialności za wykryte kolizje w infrastrukturze podziemnej. Odpowiedzialność za taką sytuację spada na Zamawiającego, bo należy przyjąć że przekazał Projektantowi wszystkie niezbędne dane i dokonał weryfikacji otrzymanego i opublikowanego: projektu oraz  STWiORB .

W razie nie uzupełnienia i nie opublikowania w DOKUMENTACJI PRZETARGOWEJ materiałów o stanie instalacji podziemnych potrzebnych do prawidłowej wyceny proszę o usunięcie z § 4 pkt. 1 , ppkt.1 treści:

„dokonania niezbędnych przeróbek i usunięcia kolizji (jeżeli kolizje i przeróbki wynikają z zastosowanej przez Wykonawcę technologii lub organizacji, lub z wad dokumentacji projektowej oraz STWiORB i nie zostały zgłoszone przez Wykonawcę na etapie składania ofert)”

§ 4 pkt. 1 ppkt:

4)     uzyskania informacji o istniejącym uzbrojeniu na placu budowy od odpowiednich jednostek eksploatacyjnych.

Proszę o wykreślenie tego podpunktu bowiem zinwentaryzowane instalacje podziemne powinny być udostępnione przez Zamawiającego lub zawarte w Projekcie i stanowić podstawę opublikowanej Dokumentacji Przetargowej.

§ 4 pkt. 1 ppkt:

5)    usunięcia wszelkich ewentualnych kolizji występujących na terenie budowy i pokrycia w ramach umowy kosztów z tym związanych,

Proszę o wykreślenie tego podpunktu, bowiem zinwentaryzowane instalacje podziemne powinny być udostępnione przez Zamawiającego lub zawarte w Projekcie i stanowić podstawę opublikowanej Dokumentacji Przetargowej. Tak przygotowany projekt wskazywałby spodziewane kolizje.

W sytuacji kiedy Zamawiający nie załączył:  Zestawienia zinwentaryzowanych instalacji podziemnych, lub są one błędne, albo niekompletne nie ma możliwości prawidłowego określenia kosztów usunięcia kolizji.

§ 4 pkt. 1 ppkt:

15)               zabezpieczenia i pokrycia kosztów obsługi służb pomocniczych i obsługi branżowych nadzorów technicznych, jeżeli takie wystąpią,

Proszę o wyjaśnienie co Zamawiający rozumie pod określeniem : „obsługi służb pomocniczych”.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający podtrzymuje zapisy Projektowanych postanowień umowy.

 Zamawiający informuje, że wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia winno być określone w oparciu o dokumentację projektową (sporządzoną na aktualnej do projektowania mapie), specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, wiedzę własną po zapoznaniu się z warunkami realizacyjnymi w terenie, po uzyskaniu informacji od zarządców sieci istniejącego uzbrojenia terenu oraz informacji dostępnych m. in. na stronie internetowej Gminy- https://raszyn.e-mapa.net/.

Jednocześnie Zamawiający odsyła do zapisów § 20 Projektowanych postanowień umowy.

 

 

Zamawiający informuje, iż powyższe pytania wraz z odpowiedziami, stają się integralną częścią SWZ i są wiążące przy składaniu ofert. Pozostałe zapisy SWZ nie ulegają zmianie.

 

 

 

Ogłoszenie nr 2021/BZP 00136359/01 z dnia 2021-08-04

 

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Przebudowa ul. Prostej (odc. od ul. Słowikowskiego do ul. Godebskiego) w miejscowości Raszyn gm. Raszyn

 

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Raszyn

1.3.) Oddział zamawiającego: Raszyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269232

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szkolna 2a

1.5.2.) Miejscowość: Raszyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-090

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@raszyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://raszyn.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych związek jednostek samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: Przebudowa ul. Prostej (odc. od ul. Słowikowskiego do ul. Godebskiego) w miejscowości Raszyn gm. Raszyn

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9845a7d6-f507-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00136359/01

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-04 11:52

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001246/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.8 Przebudowa ul. Cichej i ul. Prostej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.

94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://bip.raszyn.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bip.raszyn.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone w pkt. XII SWZ

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 13 RODO przez zamawiających w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn - inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest: Pan Arkadiusz Godula Tel.: 22 701-78-42, adres e-mail: iod@raszyn.pl - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.: „Przebudowa ul. Prostej (odc. od ul. Słowikowskiego do ul. Godebskiego) w miejscowości Raszyn gm. Raszyn” znak: ZP.271.1.17.2021.DC, prowadzonym w trybie podstawowym, - odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2021 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”; - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; - obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; - posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; - nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. - przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.17.2021.DC

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa ulicy Prostej na odcinku od ul. Słowikowskiego do ul. Godebskiego o długości ok. 261,45 m, obejmuje swoim zakresem przebudowę nawierzchni jezdni z kostki betonowej, zjazdów indywidualnych z kostki betonowej, budowę odcinka chodnika, kanalizacji deszczowej a także wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, oznakowania poziomego i pionowego. Do zakresu przedmiotu zamówienia, należy również: przebudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz budowa nowych przyłączy wodociągowych i kanalizacji sanitarnej (w ramach pasa drogowego), budowa kanału technologicznego. W ramach zamówienia, należy także wykonanie robót tymczasowych i prac im towarzyszących niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy Prawo Budowlane. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, został opisanych w dokumentacji projektowej odpowiednio dla każdej z branż, w projektach wykonawczych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiarach robót

4.2.6.) Główny kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych

45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019, poz. 2019 ze zm.). Zakres w/w robót może dotyczyć wykonania robót ziemnych, rozbiórkowych, brukarskich, podbudowy z kruszywa, odwodnienia. W/w roboty zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy na podstawie opracowanego przez Wykonawcę i przyjętego przez Zamawiającego kosztorysu ofertowego sporządzonego w oparciu o ceny jednostkowe przyjęte w kosztorysie ofertowym zamówienia podstawowego, a jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, podstawą kalkulacji będzie opracowanie oparte na: - danych wyjściowych do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku, - cenach materiałów i sprzętu, które nie będą

wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów specjalistycznych wg faktur zakupu, - nakładach robocizny i nakładach rzeczowych z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena- waga kryterium 60% Okres udzielonej gwarancji – waga kryterium 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres udzielonej gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią warunki dotyczące:

7.2.4. zdolności technicznej i zawodowej a) w zakresie posiadanego doświadczenia:

Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał roboty, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, tj.: - 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie /rozbudowie /przebudowie dróg/ placów o nawierzchni z kostki betonowej wraz z wykonaniem odwodnienia/ lub sieci wodociągowej/ lub sieci kanalizacji sanitarnej oraz wykonaniem kanału technologicznego o łącznej wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda z robót; b) w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym, co najmniej: - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń (pełniącą rolę Kierownika budowy), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (wpisaną na listę członków Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego ). - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, (pełniącą rolę Kierownika robót), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (wpisaną na listę członków Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego). - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót), zgodnie z

Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (wpisaną na listę członków Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego). W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących, zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. 2. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 2 do SWZ. 3. oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 9.1, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt. 8.1 SWZ – wzór oświadczenia, stanowi Załącznik nr 3 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. 2. w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4a) SWZ – wykaz robót budowlanych spełniających wymagania określone w pkt. 7.2.4a) SWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane lub nadal są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane (były wykonane należycie) były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania). 3. w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4b) SWZ – wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania wskazane w pkt. 7.2.4b) SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania)

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – którego wzór stanowi Załącznik 4a.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1 Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:

15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych)

2    Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dniaupływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.

3    Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

1)    pieniądzu

2)    gwarancjach bankowych,

3)    gwarancjach ubezpieczeniowych,

4)    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm./

6.5.)  Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.)  Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania. 2. pełnomocnictwo (oryginał podpisany podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę - załącznik Wykonawcy,

3. W sytuacji, w której wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, załączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jakie usługi/ roboty budowlane wykonywane będą przez poszczególnych wykonawców- załącznik Wykonawcy

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

rodzaj i zakres zmian umowy został określony w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiący załącznik do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art.

95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-23 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://www.uzp.gov.pl/e-zamowienia2/miniportal

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-23 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-21

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Cena- waga kryterium 60%

Okres udzielonej gwarancji – waga kryterium 40%

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

11.8. Ofertę składa się na „Formularzu ofertowym” – wraz z formularzem ofertowym, wykonawca składa:

11.8.1 Oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1(wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ),

11.8.2 potwierdzenie wniesienia wadium;

11.8.3 wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest złożyć dowody, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi

Załącznik nr 4 oraz 4a do SWZ), o którym mowa w Rozdziale X SWZ – pkt. 10.3,

11.8.4 w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania.

11.8.5 pełnomocnictwo (oryginał podpisany podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę - załącznik Wykonawcy,

11.8.6 w sytuacji, w której wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, załączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jakie usługi/ roboty budowlane wykonywane będą przez poszczególnych wykonawców- załącznik Wykonawcy.

 

 

Załączniki do pobrania (FTP):