Raszyn, dnia 28 września 2021 r.

 

ZP.271.2.1.2021.DC(6)

 

 

Dot.: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszańcy, położonych na terenie Gminy Raszyn w 2022 roku z podziałem na zadania

 

Działając na podstawie art. 135 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wpłynęło pytanie, na które Zamawiający udziela odpowiedzi.

 

Pytanie nr 1

Zamawiający w pkt 7.2.2 SIWZ ustanowił warunek aby wykonawca posiadał:

W przypadku składania oferty na zadanie nr 1

1. zawartą umowę z Instalacją z Instalacją Komunalną (IK) na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów kuchennych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych (powstających z mechanicznej obróbki odpadów), a w przypadku gdy Wykonawca jest

W przypadku składania oferty na zadanie 2:

l. posiada zawartą umowę z Instalacją Komunalną (IK) na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i

innych bioodpadów kuchennych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych (powstających z mechanicznej obróbki odpadów) a w przypadku gdy Wykonawca jest podmiotem odpowiedzialnym za eksploatację Instalacji Komunalnej oświadczenie, potwierdzające stan faktyczny;

2 posiada zawartą umowę bądź umowy z podmiotami posiadającymi zezwolenie na przetwarzanie odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia lub umowę bądź umowy z podmiotami posiadającymi zezwolenie na zbieranie odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia i przedstawi oświadczenie tych podmiotów potwierdzające, że odpady że odpady przekazywane przez Wykonawcę zostaną przekazane podmiotom posiadającym zezwolenia na przetwarzanie odpadów przypadku braku zezwoleń Wykonawcy na przetwarzanie odpadów.

Wnosimy o wyrażenie zgody, aby wykonawca posiadał zawartą umowę bądź zlecenie z Instalacją Komunalną, podmiotami posiadającymi zezwolenie na przetwarzanie odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia lub umowę bądź zlecenie z podmiotami posiadającymi zezwolenie na zbieranie odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wyraża zgodę na zaproponowaną zmianę.

 

Pytanie nr 2

Prosimy o ujednolicenie informacji odnośnie godzin odbioru odpadów. W załączniku nr 6.1 do SWZ punkt 4.1.1 jest informacja o godzinach odbioru 06:00-22:00, natomiast w punkcie 5.6.9 jest wskazany zakres godzinowy 06:00-18:00.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wykreśla zapis OPZ 5.6.9.

 

Pytanie nr 3

Zamawiający w pkt 5.6.7 załącznika nr 6.1 do SWZ wskazał:

Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z Zamawiającym w kwestii edukacji ekologicznej prowadzonej wśród mieszkańców Gminy Raszyn polegającej m.in. na udziale w wydarzeniach społecznokulturalnych w liczbie do 4 rocznie, połączonym z prezentacją metod zbierania i unieszkodliwiania odpadów oraz prezentacją wyposażenia, a także dystrybucją własnych materiałów edukacyjnych przedsiębiorcy.

Prosimy o podanie więcej szczegółów. W jakiej ilość powinni być materiały edukacyjne?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Materiały w postaci ulotek powinny być przygotowane w ilości dostosowanej do przewidywanej skali wydarzenia społecznokulturalnego. Zamawiający przyjmuje, że będzie to nie więcej niż 1000 szt. ulotek na wydarzenie.

 

Pytanie nr 4

Prosimy o wyrażenie zgody na przedstawienie raportu i sprawozdań dla Zamawiającego w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zakończenia danego miesiąca.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wyraża zgodę na zaproponowaną zmianę.

 

Pytanie nr 5

20. § 15 KARY UMOWNE, 1.Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu kary umownej: 26) niewywiązanie się z poziomu odzysku odpadów w wysokości kary nałożonej na Gminę Raszyn - wysokość kary umownej zostanie wyliczona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 799 z późn. zm.), Wykonawca pokryje naliczoną kwotę za niedopełnienie poziomu odzysku odpadów

Z powyższego zapisu wynika, że ewentualna kara za nieosiągnięcie przez Gminę poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia o którym mowa w art. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2021 poz. 888) w całości przenoszona zostanie na wykonawcę.

Zwrócić należy uwagę na fakt, że zgodnie z zapisami art.3b punkt 1a powyższej ustawy poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia oblicza się jako „stosunek masy odpadów komunalnych przygotowanych do ponownego użycia i poddanych recyklingowi do masy wytworzonych odpadów komunalnych” gdzie masa wytworzonych odpadów komunalnych tożsama jest z ilością odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy przez wykonawcę umowy z Gminą na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości oraz ilością odpadów komunalnych odbieranych przez podmioty posiadające indywidualne umowy z właścicielami nieruchomości niezamieszkałych a także, odpady zebrane przez podmioty zajmujące się zbieraniem odpadów komunalnych (PSZOK, punkty skupu złomu i makulatury). Potwierdzone jest to również w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 3 sierpnia 2021 r. w sprawie sposobu obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych (Dz.U. 2021 poz. 1530) § 3 Punkt 5: W przypadku obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych przez gminy uwzględnia się odpady komunalne:

1) odebrane z terenu danej gminy zarówno przez gminę, jak i przez podmiot, o którym mowa w art. 9g ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;

2) zebrane z terenu danej gminy zarówno przez gminę, jak i przez innych zbierających odpady komunalne

Z zapisu § 15 umowy wynika zatem, że w przypadku gdy wykonawca wywiąże się z obowiązku uzyskania wymaganego poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia w stosunku do strumienia odpadów odbieranych przez wykonawcę z terenu posesji zamieszkałych którego dotyczy zadanie 1 przetargu, natomiast na Gminę, nałożona zostanie kara, wynikająca z niedopełnienia obowiązku uzyskania poziomów recyklingu będąca skutkiem nieuzyskania rzeczonego poziomu przez podmioty odbierające odpady komunalne na podstawie art. 9g (umowy indywidualne z właścicielami nieruchomości niezamieszkałych) kara w całości zostanie scedowana na wykonawcę.

Proponujemy zmianę zapisu na:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu kary umownej:

26) W przypadku nałożenia na Gminę Raszyn kary za niewywiązania się z poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych - wysokość kary umownej zostanie wyliczona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 888) w stosunku do strumienia odpadów odebranego przez wykonawcę. Wykonawca pokryje naliczoną kwotę za niedopełnienie poziomu odzysku odpadów.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wyraża zgodę na zaproponowaną zmianę proponowanych zapisów umowy.

 

Pytanie nr 6

w zakresie zadania 1: Dotyczy § 2 ust. 2 pkt 6) i 7) wzoru umowy: Zgodnie z tym postanowieniem umowy Zamawiający oczekuje, że w związku z realizacją zamówienia Wykonawca odbierze każdą ilość wskazanych tam rodzajów odpadów. W tym kontekście wykonawca wnosi o potwierdzenie, że pod pojęciem odpadów niebezpiecznych oraz chemikaliów, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 6) i 7) wzoru umowy należy rozumieć wyłącznie te rodzaje odpadów niebezpiecznych oraz chemikaliów, które zostały wymienione w tabeli zawartej na stronie 19 OPZ. Należy bowiem zwrócić uwagę, że zamawiający nie powinien oczekiwać od wykonawcy odbioru innych odpadów niebezpiecznych, niż odpadu z grup 20 oraz 15 wymienionych w tej tabeli.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający informuje, iż zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy załączniki do umowy stanowią jej integralną część, zaś Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi Załącznik Nr 3, w związku z czym ww. zapisy umowy należy czytać łącznie z Opisem Przedmiotu Zamówienia, co oznacza że jako wskazane w w § 2 ust. 2 pkt 6) i 7) umowy należy rozumieć wyłącznie te rodzaje odpadów niebezpiecznych oraz chemikaliów, które zostały wymienione w tabeli zawartej na stronie 19 OPZ.

 

Pytanie nr 7

w zakresie zadania 1: Dotyczy § 4 ust. 1 i 2, § 24 w zw. z § 15 ust. 1 pkt 14 wzoru umowy: Zgodnie z ww. postanowieniem: „1. Termin realizacji przedmiotu umowy ustala się na okres: od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. 2. Wykonawca ma obowiązek w ramach umowy dostarczyć w terminie do dnia 01 stycznia 2022 r. do właścicieli nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych worki/pojemniki wymagane pkt 5.2 OPZ.” Z ww. postanowień wynika więc, że ustalając terminy wykonania poszczególnych usług na podstawie umowy, Zamawiający pominął termin zawarcia umowy o udzielnie zamówienia. Tymczasem, w sytuacji, w której doszłoby np. do zaskarżenia do KIO wyboru oferty najkorzystniejszej, biorąc pod uwagę aktualny czas oczekiwania na termin rozprawy przez KIO (wynoszący średnio 2 miesiące), może się okazać, że umowa o zamówienie nie zostanie zawarta nawet do 2 stycznia przyszłego roku albo może zostać zawarta w ostatnich dniach grudnia tego roku. W tej sytuacji, wykonawca wskazuje, że właściwą formą określenia okresu obowiązywania umowy byłoby wskazanie, że: usługa odbioru odpadów będzie świadczona przez okres kolejnych 12 miesięcy licząc od dnia, kiedy upłynie okres przygotowawczy tj. czas na wyposażenie nieruchomości w pojemniki na zasadach opisanych w pkt 5.2 OPZ, który winien wynosić nie mniej niż 24 dni od dnia zawarcia umowy o zamówienie publiczne.

Należy przy tym podkreślić, że ww. sposób ukształtowania terminów wykonania obowiązków umownych nie może się ostać również z uwagi na treść § 15 ust. 1 pkt 14 wzoru umowy, który przewiduje karę umowną za opóźnienie, a nie za zwłokę (czyli również w okolicznościach niezależnych od wykonawcy – np. niezawarcie umowy o zamówienie publiczne w zakładanym terminie) w podstawieniu pojemników w stosunku do terminu, o którym mowa § 4 ust. 2 wzoru umowy. Wykonawca wnosi przy tym o zmianę przedmiotowego postanowienia § 15 ust. 1 pkt 14 wzoru umowy i wskazanie, że opisana tam kara umowna będzie nakładana właśnie za zwłokę, a nie za opóźnienie (co jest niezgodne z ukształtowanym orzecznictwem KIO oraz sądów powszechnych).

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

 

Pytanie nr 8

w zakresie zadania 1: Dotyczy § 6 ust. 1 pkt 3 wzoru umowy: wykonawca wnosi o rezygnację z wymogu zapewnienia zaplecza biurowego wraz z obsługą przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Należy wskazać, że z wieloletniego doświadczenia wykonawcy wynika, że w celu zapewnienia sprawnej komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcą, jak również między Zamawiającym a mieszkańcami w pełni wystarczające jest zapewnienie ww. kontaktu w godzinach, w których Wykonawca świadczy usługi odbioru odpadów. Tymczasem utrzymywanie takiego zaplecza niepotrzebnie zwiększałoby koszty realizacji zamówienia (związane z zatrudnianiem pracowników administracyjnych w godzinach nocnych oraz w dniach wolnych od pracy).

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

 

Pytanie nr 9

w zakresie zadania 1: Dotyczy terminów na przekazywania Zamawiającemu informacji/dokumentów na podstawie umowy (m.in. § 7 ust. 4, § 9 ust. 6 w zw. z § 15 wzoru umowy) – wykonawca wskazuje, że wzór umowy powinien określać minimalne terminy na przekazywanie zamawiającemu informacji, o których mowa w § 7 ust. 4, § 9 ust. 6., wynoszące co najmniej 3 dni robocze od dnia doręczenia wykonawcy wezwania zamawiającego. Tymczasem z przytoczonych postanowień wynika, że to Zamawiający każdorazowo w wezwaniu będzie określał termin na wykonanie obowiązków w zakresie przekazywania danych/informacji przez wykonawcę, co powoduje, że w chwili składania oferty terminy te nie są znane, a w praktyce, ze względów organizacyjnych mogą okazać się niemożliwe do dotrzymania. Jednocześnie nieterminowe wykonanie tych obowiązków jest obostrzone karami umownymi. W konsekwencji wykonawca wnosi o dokonanie zmiany wzoru umowy poprzez wskazanie, że terminy przekazywania informacji/dokumentów wyznaczane przez Zamawiającego nie będą krótsze niż 3 dni robocze.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

 

Pytanie nr 10

w zakresie zadania 1: Dotyczy § 9 ust. 2 wzoru umowy: Zgodnie z tym przepisem Zamawiający, w przypadku prowadzenia kontroli realizacji umowy, oczekuje niezwłocznego skierowania do kontroli przedstawiciela wykonawcy. W tym kontekście wnosimy o to, by o planowanej kontroli zamawiający poinformował wykonawcę na co najmniej 6 godzin przed jej rozpoczęciem. W przeciwnym razie może się okazać, że zapewnienie udziału przedstawiciela wykonawcy w trakcie kontroli nie będzie możliwe z przyczyn organizacyjnych.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

 

Pytanie nr 11

W nawiązaniu do  OPZ pkt. 5,6 podpunkt 12 proszę o sprecyzowanie ile czasu zamawiający/mieszkaniec ma na zgłoszenie reklamacji?

Zamawiający udziela odpowiedzi

§ 5 załącznika do uchwały Nr XXXII/259/2020 Rady Gminy Raszyn z dnia 30 września 2020 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia na terenie gminy Raszyn usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów określa tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków, natomiast nie precyzuje terminu zgłoszenia reklamacji, w związku z czym nie ma możliwości w OPZ pkt. 5,6 podpunkt 12 sprecyzowania ile czasu zamawiający/mieszkaniec ma na zgłoszenie reklamacji.

 

Pytanie nr 12

Proszę o zmianę OPZ PKT 5.5.1.3

Wnioskuje z zmianę zapisu z „Pojazdy realizujące usługę” na „Pojazdy Bezpylne (śmieciarki) realizujące usługę”. Zamawiający zawyża koszty usługi poprzez montaż kamer z przodu i z tyłu na samochodach typu hakowiec. Usługa od mieszkańców jest w większości realizowana przez samochody bezpylne  i widok z tych kamer jest potrzebny do wyjaśnienia reklamacji

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę pkt 5.5.1.3 OPZ.

 

Pytanie nr 13

OPZ 4.4.5 i 4.4.6 – Wykonawca prosi o doprecyzowanie, czy bioodpady oraz odpady zielone gromadzone w brązowych workach w gminnym systemie są zbierane w ramach jednego przejazdu?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Bioodpady oraz odpady zielone gromadzone w brązowych workach w gminnym systemie są zbierane w ramach jednego przejazdu.

 

Pytanie nr 14

OPZ 5.2.1 – Wykonawca prosi wyjaśnienie czy Zamawiający za prawidłowo wykonaną dezynfekcję i dezynsekcję pojemnika uzna umycie go modułem myjącym pojazdu bezpylnego przy użyciu środka biobójczego, przy jednoczesnym mechanicznym opróżnieniu pojemnika z ewentualnych larw owadów za pomocą wody i mechanicznego urządzenia wrzutowego?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Tak. Zamawiający za prawidłowo wykonaną dezynfekcję i dezynsekcję pojemnika uzna umycie go modułem myjącym pojazdu bezpylnego przy użyciu środka biobójczego, przy jednoczesnym mechanicznym opróżnieniu pojemnika z ewentualnych larw owadów za pomocą wody i mechanicznego urządzenia wrzutowego.

 

Pytanie nr 15

OPZ 5.2.12.2 pkt 3) – Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisu jako bezcelowego i wskazuje, że Zamawiający nie wymaga oznaczania pojemników etykietami elektronicznymi.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający przychyla się do złożonego wniosku.

 

Pytanie nr 16

OPZ 5.2.12.5 – Czy Wykonawca może wskazać w harmonogramie, że mycie odbędzie się podczas odbiorów w przykładowym miesiącu i wykonywać mycie sukcesywnie, podczas tych odbiorów – np. umyć połowę pojemników w trakcie pierwszego przejazdu w miesiącu, a drugą połowę podczas drugiego przejazdu?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Tak, Wykonawca może wskazać w harmonogramie, że mycie odbędzie się podczas odbiorów w przykładowym miesiącu i wykonywać mycie sukcesywnie, podczas tych odbiorów – np. umyć połowę pojemników w trakcie pierwszego przejazdu w miesiącu, a drugą połowę podczas drugiego przejazdu, pod warunkiem szczegółowego wskazaniu konkretnych terminów w harmonogramie.

 

Pytanie nr 17

OPZ 5.3.3 – Czy Wykonawca może podczas trwania przedmiotu Zamówienia zmienić instalację, informując o tym Zamawiającego?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Tak, Wykonawca może podczas trwania przedmiotu Zamówienia zmienić instalację, informując o tym Zamawiającego.

 

Pytanie nr 18

OPZ 5.3.6.3 – Wykonawca prosi o zmianę zapisu w sposób dopuszczający dwa dni przed lub po opisanym terminie.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wyraża zgodę na zmianą zapisu OPZ pkt 5.3.6.3  na następujący:

„Harmonogram musi zakładać, iż odbiór odpadów komunalnych nie będzie miał miejsca w dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku gdy termin odbioru odpadów wypada w dzień wolny od pracy odbiór odpadów następuje w do dwóch dni roboczych przed lub w dniu roboczym następującym po dniu wolnym.”

 

Pytanie nr 19

OPZ 5.3.1.3.1 pkt 3) Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisu. Zamawiający nie zbiera tak szczegółowych danych, by uzasadniało to użycie lokalizatora z parametrem ACC.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Treść pytania odnosi się do . OPZ 5.5.1.3.1 pkt 3). Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie OPZ 5.5.1.3.1 pkt 3).

 

Pytanie nr 20

OPZ 5.5.1.5 – Wykonawca prosi o jednoznacznie stwierdzenie, czy Zamawiający wymaga wyposażenia pojazdów w wagi dynamiczne, które rejestrują wagę każdego pojemnika? Jeżeli nie to Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisów dot. przyrządów pomiarowych i ich legalizacji.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wymaga wyposażenia pojazdów w wagi dynamiczne, które rejestrują wagę każdego pojemnika. Przedmiotowy zapis  OPZ pkt 5.5.1.5 dotyczy wagi stacjonarnej zlokalizowanej w bazie wykonawcy.

 

Pytanie nr 21

OPZ 5.5.1.8 pkt 4) – Wykonawca prosi o jednoznacznie stwierdzenie, czy Zamawiający wymaga wyposażenia pojazdów w wagi dynamiczne, które rejestrują wagę każdego pojemnika? Jeżeli nie to Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisu, gdyż legalizacja wagi dynamicznej nic nie wnosi do sposobu wykonywania usługi.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wymaga wyposażenia pojazdów w wagi dynamiczne, które rejestrują wagę każdego pojemnika. Przedmiotowy zapis  OPZ 5.5.1.8 pkt 4) zostaje wykreślony.

 

Pytanie nr 22

OPZ 5.5.1.8 pkt 6) – Wykonawca prosi o uściślenie jak dokładnie mają wyglądać takie oznaczenia?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie precyzuje szczegółowo sposobu oznaczenia mającego wskazywać wykonywanie usługi na rzecz Gminy Raszyn oraz rodzaju frakcji odbieranych odpadów.

 

Pytanie nr 23

OPZ 5.5.1.10 – Wykonawca prosi o uściślenie pojęcia systemów pokładowych do GPS i kamer lub opisania jakich dokładnie systemów pokładowych wymaga Zamawiający.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Przedmiotowe zapisy dotyczą systemu monitorującego trasę po której przemieszcza się pojazd realizujący usługę oraz systemy rejestrujące i transmitujące zarejestrowany obraz z realizacji przedmiotu zamówienia.

 

Pytanie nr 24

OPZ 4.1.1 i OPZ 5.6. pkt 9) - Zamawiający w punkcie 4.1.1. OPZ wskazuje, że: „Odbieranie odpadów należy realizować codziennie, z wyjątkiem dni wolnych od pracy, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920), w godzinach 6:00 – 22:00”, natomiast w punkcie 5.6 ppkt 9 OPZ „Usługa odbioru odpadów musi odbywać się zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego Harmonogramem od poniedziałku do piątku (w godz. 06:00 – 18:00) i w soboty (w godz. 06:00 – 16:00).” Wykonawca prosi o wykreślenie zapisu 5.6 ppkt 9 OPZ gdyż wyklucza się on z zapisem 4.1.1 OPZ.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wykreśla zapis 5.6 ppkt 9 OPZ.

 

Pytanie nr 25

OPZ 3.4.3 – Wykonawca wnosi o zmianę zapisu przez określenie, że mają to być pojemniki zgodne z normą PN-EN 840, dostosowane do wrzutników pojazdów bezpylnych o pojemności 120-1100 litrów. W obecnym kształcie zapis umożliwia właścicielowi/zarządcy nieruchomości zaopatrzenie się w pojemnik, którego Wykonawca nie będzie w stanie opróżnić przy użyciu zasobów technicznych planowanych do wykonania Zamówienia.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę. Rodzaj pojemników na odpady jest opisany w uchwale Nr XXXII/258/2020 Rady Gminy Raszyn z dnia 30 września 2020 r. -Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Raszyn.

 

Pytanie nr 26

OPZ 4.1.3 – Wykonawca prosi o doprecyzowanie zapisu dot. odbierania bezpośrednio z nieruchomości tak, by gabaryty były odbierane sprzed posesji analogicznie jak np. worki z odpadami segregowanymi. Wykonawca wskazuje, że jego pracownicy nie są uprawnieni do wstępu na prywatne posesje mieszkańców. Ponadto w ocenie Wykonawcy zapis dopuszcza odbiór np. z pomieszczeń w budynku na posesji, co może często być niezgodne z przepisami BHP dot. prowadzenia ręcznych prac transportowych.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę. Zgodnie z aktualnymi zapisami przedmiotowego punktu „sposób odbioru nie może naruszać przepisów o ruchu drogowym lub innych zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wykonywania usługi odbioru odpadów komunalnych”.

 

Pytanie nr 27

OPZ 5.2.8 – Wykonawca wnosi o umożliwienie innego sposobu udokumentowania dostarczenia pojemnika, np. dokumentacja fotograficzna. Okres między podpisaniem umowy, a rozpoczęciem świadczenia usług jest na tyle krótki, że Wykonawca nie będzie w stanie dokonać kolejnego podjazdu do mieszkańców nieobecnych w trakcie próby dostarczenia pojemnika.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wyraża zgodę na udokumentowanie dostarczenia pojemnika za pomocą dokumentacji fotograficznej.

 

Pytanie nr 28

OPZ 5.3.6.15 – Wykonawca wnosi o umożliwienie innego sposobu opisania rejonu – np. poprzez tekstowy wykaz ulic do niego należących.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

 

Pytanie nr 29        

OPZ 5.6 pkt 12) – Wykonawca prosi o uściślenie, że chodzi o reklamacje zasadne.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający wyraża zgodę na doprecyzowanie zapisu OPZ 5.6 pkt 12)  w formie:

„Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji uzasadnionych reklamacji zgłoszonych przez Zamawiającego oraz właścicieli nieruchomości (nieodebrane worki z nieruchomości zgodnie z harmonogramem, brak worków na wymianę itp. pomimo wystawienia odpadów w terminie) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub e-mail. Wykonanie usługi w ramach reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić – fax lub e-mail. Nie wywiązanie się z realizacji zgłoszonych reklamacji skutkować będzie zastosowaniem kar umownych.”

 

Pytanie nr 30

OPZ 4.5.1 – Wykonawca prosi o wskazanie ile obecnie takich nieruchomości funkcjonuje w gminnym systemie gospodarki odpadami. Jakie są wg Zamawiającego kryteria uznawania zgłoszeń za zasadne? Jakie służby i inspekcje w ocenie Zamawiającego mogą podjąć taką decyzję?

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający informuje, iż w chwili obecnej funkcjonują cztery takie nieruchomości. W dotychczasowej praktyce decyzja taka była podejmowana przez pracowników Zamawiającego w związku z występowaniem na terenie nieruchomości wielorodzinnym przeszkód architektonicznych uniemożliwiających zwiększenie ilości pojemników.

 

Pytanie nr 31

OPZ 3.3 – Wykonawca prosi o podanie ilości i typów pojemników stojących obecnie w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej.

Zamawiający udziela odpowiedzi

Zamawiający informuje, iż liczba te jest zmienna, lecz zbliżona do podanej w OPZ 3.3 pkt a – e.

 

 

Zamawiający informuje, iż powyższe pytania wraz z odpowiedziami, stają się integralną częścią SWZ i są wiążące przy składaniu ofert. Pozostałe zapisy SWZ nie ulegają zmianie.

 

 

 

Polska-Raszyn: Usługi związane z odpadami

2021/S 174-454714

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Usługi

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2021/S 171-446235)

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Raszyn
Adres pocztowy: ul. Szkolna 2a, Miejscowość: Raszyn
Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska, E-mail: zam.publ@raszyn.pl
Tel.: +48 227017803
Faks: +48 227017801
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszańcy, położonych na terenie Gminy Raszyn w 2022 roku z podziałem na zadania

Numer referencyjny: ZP.271.2.1.2021.DC

II.1.2)Główny kod CPV: 90500000 Usługi związane z odpadami

II.1.3)Rodzaj zamówienia: Usługi

II.1.4)Krótki opis:

Zadanie nr 1 – „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

na których zamieszkują mieszkańcy położonych w Gminie Raszyn”

Zadanie nr 2 – „Udostępnienie, obsługa, odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Raszyn do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych”

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 03/09/2021

VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia: Numer ogłoszenia w Dz. Urz. UE – OJ/S: 2021/S 171-446235

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania

VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu: Numer sekcji: IV.2.6

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin związania ofertą

Zamiast: Data: 04/12/2021

Powinno być:  Data: 03/01/2022

VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Zamawiający przewiduje zastosowanie tzw. procedury odwróconej, o której mowa w art. 139 ust. 1 ustawy Pzp, tj. Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu

 

Polska-Raszyn: Usługi związane z odpadami

2021/S 171-446235

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy Oficjalna nazwa: Gmina Raszyn
Adres pocztowy: ul. Szkolna 2a Miejscowość: Raszyn
Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni Kod pocztowy: 05-090 Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska
E-mail: zam.publ@raszyn.pl
Tel.: +48 227017803
Faks: +48 227017801
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.raszyn.pl/

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności

Środowisko

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszańcy, położonych na terenie Gminy Raszyn w 2022 roku z podziałem na zadania

Numer referencyjny: ZP.271.2.1.2021.DC

II.1.2)Główny kod CPV 90500000 Usługi związane z odpadami

II.1.3)Rodzaj zamówienia Usługi

II.1.4)Krótki opis:

Zadanie nr 1 – „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy położonych w Gminie Raszyn”

Zadanie nr 2 – „Udostępnienie, obsługa, odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Raszyn do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych”

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: tak

Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części

II.2)Opis

II.2.1)Nazwa: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy położonych w Gminie Raszyn

Część nr: 1

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90500000 Usługi związane z odpadami

90510000 Usuwanie i obróbka odpadów

90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90512000 Usługi transportu odpadów

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn

II.2.4)Opis zamówienia:

W ramach Zadanie nr 1 „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy położonych w Gminie Raszyn” Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Raszyn oraz dostarczenia ich do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Zgodnie z zapisami zawartymi w „Opisie przedmiotu zamówienia” – stanowiącym załącznik nr 6.1 do niniejszej Specyfikacji warunków zamówienia. Zamówienie obejmuje:

a) odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych oraz dostarczenie ich do Instalacji Komunalnej (IK),

b) odbieranie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny, zgodnie z obowiązującym

w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Raszyn,

c) zagospodarowanie (odzysk i unieszkodliwienie) zebranych odpadów komunalnych, zgodnie

z wytycznymi przyjętymi w przepisach prawa i zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą nr 3/19 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 stycznia 2019 r. oraz uchwałą nr 91/19 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 18 czerwca 2019 r. zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024, uwzględniając zmiany wprowadzone na podstawie art. 6 ust. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019 poz. 1579),

d) wyposażenie nieruchomości w odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia ilości worków

i pojemników do zbiórki odpadów poszczególnych rodzajów,

e) utrzymanie pojemników do zbiórki odpadów w odpowiednim stanie porządkowym, technicznym

i sanitarnym (mycie, dezynfekcja oraz dezynsekcja i naprawy techniczne pojemników),

f) obsługa zgłoszeń i reklamacji związanych z realizacją przedmiotu zamówienia oraz zamówień na usługi.

Charakterystyka miejsca świadczenia usługi:

a) ilość mieszkańców gminy Raszyn do obsługi w ramach systemu na dzień 18.08.2021 r. wynosi: 21 378

b) liczba nieruchomości objętych systemem wynosi: 6 564

c) liczba budynków wielorodzinnych wynosi: 55

d) powierzchnia gminy to 44,2 km2

e) długość dróg publicznych w Gminie Raszyn to około 200 km.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium kosztu - Nazwa: maksymalne wynagrodzenie za wykonanie zamówienia (cena ofertowa przyjęta dla porównania ofert) / Waga: 60

Kryterium kosztu - Nazwa: Poziom emisji spalin pojazdów / Waga: 30

Kryterium kosztu - Nazwa: Częstotliwość dezynfekcji i dezynsekcji pojemników / Waga: 10

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 01/01/2022

Koniec: 31/12/2022

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: tak

Opis opcji:

Zamawiający w zakresie zadania 1 przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie wskazanym w Projektowanych postanowieniach umowy dla tego zadania

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp. Zakres w/w prac będzie obejmować usługi stanowiących przedmiot zamówienia dla danego zadania, tj. usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych zg. z SWZ.

II.2)Opis

II.2.1)Nazwa:

Udostępnienie, obsługa, odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Raszyn do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych

Część nr: 2

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90500000 Usługi związane z odpadami

90510000 Usuwanie i obróbka odpadów

90512000 Usługi transportu odpadów

90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90511200 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn

II.2.4)Opis zamówienia:

W ramach Zadanie nr 2 „Udostępnienie, obsługa, odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Raszyn do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych”, Wykonawca zobowiązany będzie do przyjęcia od mieszkańców gminy Raszyn, bez pobierania dodatkowych opłat indywidualnych, odpadów komunalnych selektywnie zbieranych – zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6.2, w postaci:

a) papier;

b) metale;

c) tworzywa sztuczne;

d) szkło;

e) odpady opakowaniowe wielomateriałowe;

f) bioodpady;

g) popiół;

h) odpady niebezpieczne;

i) przeterminowane leki i chemikalia;

j) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki;

k) zużyte baterie i akumulatory;

l) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

m) meble i inne odpady wielkogabarytowe;

n) zużyte opony;

o) odpady budowlane i rozbiórkowe w wyniku prowadzonego remontu, który nie wymagał zgłoszenia lub pozwolenia na budowę, w ilości 750 kg rocznie dostarczonych przez: właściciela nieruchomości, w przypadku budynków jednorodzinnych, właściciela lokalu mieszkalnego, w przypadku nieruchomości wielolokalowej;

p) odpady tekstyliów i odzieży;

q) odpady roślinne z pielęgnacji ogrodów – odpady zielone.

Charakterystyka miejsca świadczenia usługi:

a) ilość mieszkańców gminy Raszyn do obsługi w ramach systemu na dzień 18.08.2021 r. wynosi: 21 378

b) liczba nieruchomości zamieszkanych jednorodzinnych wynosi szacunkowo: 6 564;

c) liczba budynków zamieszkanych wielorodzinnych wynosi szacunkowo: 55.

Wymagane terminy otwarcia PSZOK– co najmniej dwa dni w tygodniu (jeden dzień roboczy oraz sobota)

w godzinach 1600 – 2200 (dni robocze), co najmniej cztery godziny w przedziale od 900 – 1900 (sobota).

W przypadku wskazania w formularzu ofertowym w pozycji, dotyczącej „Częstotliwość przyjmowania odpadów segregowanych do PSZOK” przez Wykonawcę, więcej niż w dwóch dni, dla każdego z dni innego niż wymienione w pierwszym zdaniu, PSZOK musi być otwarty co najmniej cztery godziny w ciągu wskazanego dnia.

Szczegółowy zakres i opis wymaganych usług określa załączniki 6.2 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium kosztu - Nazwa: maksymalne wynagrodzenie za wykonania zamówienia (Cena ofertowa przyjęta dla porównania ofert) / Waga: 60

Kryterium kosztu - Nazwa: Częstotliwość przyjmowania odpadów segregowanych do PSZOK / Waga: 20

Kryterium kosztu - Nazwa: Odległość PSZOK od granicy Gminy Raszyn / Waga: 20

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 01/01/2022

Koniec: 31/12/2022

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Wykonawca winien wykazać, że : w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;

1. jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raszyn, o którym mowa w art. 9b ust 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2021 r. poz. 888 z późn. zm.),

2. jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1893 z późn. zm.),

3. jest wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach

i gospodarujących odpadami – BDO, prowadzonego przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm),

4. posiada zawartą umowę z Instalacją Komunalną (IK) na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów kuchennych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych (powstających z mechanicznej obróbki odpadów), a w przypadku gdy Wykonawca jest podmiotem odpowiedzialnym za eksploatację Instalacji Komunalnej – oświadczenie, potwierdzające stan faktyczny .

w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;

1. jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1893 z późn. zm.);

2. posiada zezwolenie na zbieranie na terenie udostępnionego PSZOK odpadów wymienionych w pkt 3.1 OPZ wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm);

3. posiada zawartą umowę z Instalacją Komunalną (IK) na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów kuchennych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych (powstających z mechanicznej obróbki odpadów) a w przypadku gdy Wykonawca jest podmiotem odpowiedzialnym za eksploatację Instalacji Komunalnej – oświadczenie, potwierdzające stan faktyczny;

4. posiada zawartą umowę bądź umowy z podmiotami posiadającymi zezwolenie na przetwarzanie odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia lub umowę bądź umowy z podmiotami posiadającymi zezwolenie na zbieranie odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia

i przedstawi oświadczenie tych podmiotów, potwierdzające, że odpady przekazywane przez Wykonawcę zostaną przekazane podmiotom posiadającym zezwolenia na przetwarzanie odpadów – w przypadku braku zezwoleń Wykonawcy na przetwarzanie odpadów

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

a) w zakresie posiadanego doświadczenia:

Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał - lub, w przypadku świadczeń ciągłych, również wykonuje -usługi w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:

1 (jedno) zamówienie (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem

i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na odbiorze stałych odpadów komunalnych o wartości umowy nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto– w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;

1 (jedno) zamówienie (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem

i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegających na odbiorze odpadów segregowanych i przekazywania ich do IK o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł – w przypadku składania oferty na zadanie nr 2.

b) w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

określone zostały w Projektowanych postanowieniach umowy - Załączniku nr 5.1 i 5.2 do SWZ - odpowiednio dla każdego z zadań

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury Procedura otwarta

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 06/10/2021,   Czas lokalny: 09:00

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą: Oferta musi zachować ważność do: 04/12/2021

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 06/10/2021,  Czas lokalny: 12:00

Miejsce: otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego: 05-090 Raszyn, ul. Szkolna 2a

Informacja o złożonych ofertach zostanie umieszczona na stronie internetowej prowadzonego postępowania

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń: sierpień - wrzesień 2022 r.

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych

Akceptowane będą faktury elektroniczne

Stosowane będą płatności elektroniczne

VI.3)Informacje dodatkowe:

1 Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości odpowiednio dla każdego z zadań:

Zadanie nr 1 – 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych)

Zadanie nr 2 – 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych)

16.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.

16.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

1) pieniądzu

2) gwarancjach bankowych,

3) gwarancjach ubezpieczeniowych,

4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572/

Za skuteczne wniesienie wadium w formie pieniężnej, zostanie przyjęte wadium, które w terminie składania ofert, tj.: do dnia 06.10.2021 do godz. 9:00

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp. Zakres w/w prac będzie obejmować usługi stanowiących przedmiot zamówienia dla danego zadania, tj. usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy – dla każdego z zadań

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Miejscowość: Warszawa
Państwo: Polska

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Miejscowość: Warszawa Państwo: Polska

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

31/08/2021