Raszyn, dnia 25 listopada 2021 r.

 

ZP.271.2.3.2021.DC(2)

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Kompleksowa dostawę gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla Gminy Raszyn i czternastu jednostek organizacyjnych gminy w latach 2022 – 2023”

 

Działając na podstawie art. 135 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wpłynęły pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi.

 

Pytanie nr 1

Czy zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy w formie korespondencyjnej?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak, Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy w formie korespondencyjnej.

 

Pytanie nr 2

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy w formie elektronicznej z zastosowaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie przewiduje takiej formy zawarcia umowy.

 

Pytanie nr 3

Dot. rozdz. VI SWZ – Czy Zamawiający jest świadomy, że rozpoczęcie dostawy i dystrybucji paliwa gazowego nastąpi zgodnie z zasadami i terminami wynikającymi z Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o.? W przypadku zawarcia umowy kompleksowej należy ją zgłosić do realizacji właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego. Koniecznym do rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego jest złożenie tzw. Pojedynczego Zlecenia Dystrybucji zgodnie z terminami wynikającymi z IRiESD. Zatem z uwagi na termin otwarcia ofert zaplanowany na 10.12.2021 r., a także terminy wynikające z Prawa Zamówień Publicznych oraz IRiESD Wykonawca wnosi o modyfikację terminu rozpoczęcia dostawy (terminu obowiązywania umowy) tak, aby był możliwy do zrealizowania zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i dla bezpieczeństwa przyjąć zapis: „Umowa obowiązuje od dnia jej zawarcia, natomiast świadczenie kompleksowej dostawy paliwa gazowego będzie od dnia 01.02.2022 r. do 31.01.2024 r. z zastrzeżeniem, że warunkiem rozpoczęcia dostaw jest rozwiązanie dotychczasowych umów na kompleksową dostawę gazu ziemnego oraz skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany Sprzedawcy (lub skuteczne zgłoszenie umowy do Operatora Systemu Dystrybucyjnego)”.

Jednocześnie Wykonawca wskazuje, iż w przypadku kiedy nie występuje ciągłość między podpisanymi umowami (obecną oraz przyszłą, podpisaną w następstwie wygranego postępowania przez danego Wykonawcę) nastąpi okres bezumownego korzystania z paliwa gazowego i zgodnie z taryfą OSD może dojść do demontażu gazomierza. Wykonawca informuje, że OSD jak i Wykonawca jest zobligowany do działania w oparciu o aktualnie obowiązującą Taryfę Operatora oraz IRiESD, gdzie szczegółowo określono terminy dotyczące zgłoszenia nowej umowy do OSD.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 4

Dot. rozdz. VI SWZ – W przypadku braku zgody na powyższe, Wykonawca prosi o dokonanie zapisu, że warunkiem rozpoczęcia dostaw jest rozwiązanie dotychczasowych umów na kompleksową dostawę gazu ziemnego oraz skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany Sprzedawcy (lub skuteczne zgłoszenie umowy do Operatora Systemu Dystrybucyjnego).

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę i jednocześnie zaznacza, iż dotychczasowym dostawcą dla wszystkich ppg jest PGNiG.

 

Pytanie nr 5

Czy Zamawiający ma zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych/lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy we wskazanym przez Zamawiającego terminie? Jeżeli tak, to jaki jest ich okres wypowiedzenia?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie ma zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie umowy we wskazanym terminie.

 

Pytanie nr 6

Wykonawca prosi o podanie Identyfikatora postępowania na miniPortalu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Identyfikator postepowania: 5e437418-c6ed-4a78-9749-4ecc60df146b

 

Pytanie nr 7

Wykonawca prosi o podanie skrzynki ePUAP, na którą ma zostać przesłana oferta.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Opis sposobu przygotowania i składania oferty, opisany został w pkt. XI SWZ oraz w punkcie XII – Sposób komunikacji z Zamawiającym. W punkcie 12.1 SWZ, podany został adres skrzynki ePuap:

/https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/y2m823fydf /

 

 

Pytanie nr 8

Wykonawca wnosi o udostępnienie formularza JEDZ.

 

Pytanie nr 9

Wykonawca wnosi o udostępnienie pliku wsadowego ESPD do formularza JEDZ.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 8 i 9:

Formularz JEDZ jest ogólnie dostępnym formularzem.

Zamawiający załącza wzór formularza JEDZ.

 

Pytanie nr 10

Wykonawca prosi o informację do jakiego obszaru taryfowego OSD należą wszystkie punkty poboru gazu objęte postępowaniem? Informacja ta jest niezbędna, aby Wykonawca mógł zastosować odpowiednie stawki opłat dystrybucyjnych w formularzu cenowym.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wszystkie punkty poboru gazu należą do obszaru taryfowego warszawskiego Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o..

 

Pytanie nr 11

Dot. ppg w grupach taryfowych W5 i W6 – Wykonawca prosi o udzielenie informacji o przewidywanym zapotrzebowaniu na paliwo gazowe w rozbiciu na miesiące (w kWh) dla każdego punktu osobno. Wykonawca wyjaśnia, że taka informacja pozwoli na prawidłowe dokonanie przez Wykonawcę wyceny i złożenie korzystnej oferty cenowej.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający udziela informacji o przewidywanym zapotrzebowaniu na paliwo gazowe w rozbiciu na miesiące (w kWh) dla każdego punktu osobno w grupach taryfowych W5 i W6. Informacja ta stanowi załącznik do postępowania.

 

Pytanie nr 12

Czy Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur prognoz w grupie taryfowej W-2 na podstawie prognozowanego zużycia paliwa gazowego (faktura prognoza obejmuje dwa miesiące) oraz faktury rozliczeniowej za pobrane paliwo gazowe wystawionej na koniec okresu rozliczeniowego, której kwota zostanie pomniejszona o kwotę wynikającą z faktur prognozowanych?

Wykonawca wskazuje, że w przypadku grupy taryfowej W-2 okres rozliczeniowy, zgodnie z Taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego wynosi 12 miesięcy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak, Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie nr 13

Jeżeli Zamawiający nie wyraża zgody na rozliczanie w grupie taryfowej OSD W-2 w okresach zgodnych z Taryfą OSD, to czy Zamawiający będzie przekazywał odczyty Wykonawcy w określonych w umowie terminach tak, aby okres rozliczeniowy wynosił jeden miesiąc?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Nie dotyczy.

 

Pytanie nr 14

Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby okres rozliczeniowy w przypadku grupy taryfowej W-3.6 był zgodny z okresem rozliczeniowym Operatora Systemu Dystrybucyjnego w oparciu o odczyty dokonywane przez OSD? Wykonawca wyjaśnia, że odczyty w grupie taryfowej W-3.6 dokonywane są w okresach dwumiesięcznych zgodnie z Taryfą OSD (6 odczytów w ciągu roku).

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak, Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie nr 15

W przypadku braku zgody na powyższe pytanie Wykonawca prosi o informację, czy Zamawiający będzie przekazywał odczyty Wykonawcy w określonych w umowie terminach tak, aby okres rozliczeniowy wynosił jeden miesiąc?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Nie dotyczy.

 

Pytanie nr 16

Czy Zamawiający wyraża zgodę na otrzymywanie faktur wstępnych w grupie taryfowej W-5 i W-6 na podstawie prognozowanego zużycia paliwa gazowego oraz fakturę rozliczeniową za pobrane paliwo gazowe wystawioną na koniec okresu rozliczeniowego, której kwota zostanie pomniejszona o kwotę wynikającą z faktur wstępnych?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak, Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie nr 17

Czy Zamawiający będzie sam kontrolował wartość umowy?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający będzie kontrolował na bieżąco wartość sumaryczną wszystkich faktur, jednakże Wykonawca powinien poinformować Zamawiającego o możliwości przekroczenia wartości umowy.

 

Pytanie nr 18

Czy w przypadku przekroczenia Zamawiający zapłaci za rzeczywiste zużycie paliwa gazowego?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W przypadku przekroczenia wartości umowy konieczne będzie zawarcie aneksu lub umowy dodatkowej.

 

Pytanie nr 19

Dot. par. 6 ust. 7 pkt 2) wzoru umowy – Wykonawca wnioskuje o zmianę (lub dodanie) zapisu, że zmiana ilości punktów poboru może być zmieniona w zakresie =/- 10 % wolumenu podstawowego określonego w SWZ.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zabezpiecza się na okoliczność nieprzewidzianych sytuacji lub ewentualnych likwidacji obiektów lub jednostek organizacyjnych i w związku z tym podtrzymuje zapis.

 

Pytanie nr 20

Dot. par. 7 wzoru umowy – Wykonawca wnosi o wykreślenie paragrafu w całości.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapis.

 

Pytanie nr 21

Dot. par. 8 wzoru umowy – Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisów dot. kar umownych.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje zapis.

Pytanie nr 22

Dot. par. 8 wzoru umowy – W przypadku braku zgody na wykreślenie kar umownych Wykonawca wnosi o zmniejszenie ich o połowę i wykreślenie ust. 6.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę na zmniejszenie o połowę kar umownych oraz jednocześnie podtrzymuje zapis ust. 6.

 

Pytanie nr 23

Dot. załącznika nr 7 i 8 do SWZ – Wykonawca prosi o wskazanie aktualnych numerów identyfikacyjnych Punktów wyjścia nadanych przez OSD dla wszystkich PPG objętych postępowaniem. Numery te winne być zgodne z numerami Punktów wyjścia umieszczonymi przez obecnego sprzedawcę na dokumentach stanowiących podstawę płatności Odbiorcy (fakturach VAT).

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zaktualizował dane zawarte w załącznikach nr 7 i 8 do SWZ.

 

Pytanie nr 24

Dot. załącznika nr 7 i 8 do SWZ – Wykonawca prosi o weryfikację adresów podanych dla ppg oznaczonych obecnie w dokumentacji postępowania nr PL0031943922 i PL0031927001 i dostosowanie dokumentacji w niezbędnym zakresie.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Poprawnym adresem dla ppg oznaczonego numerem PL0031943922 jest: ul. Poniatowskiego 18, 05-090 Raszyn.

Poprawnym adresem dla ppg oznaczonego numerem PL0031927001 jest: ul. Unii Europejskiej 1, 05-090 Raszyn.

 

Pytanie nr 25

Dot. załącznika nr 7 i 8 do SWZ – Wykonawca wnosi o weryfikację grup taryfowych podanych dla ppg oznaczonych obecnie w dokumentacji postępowania nr 3548421438 i 2320160942 i dostosowanie dokumentacji w niezbędnym zakresie, w tym w szczególności kalkulatora i formularza cenowego.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dokonał weryfikacji grup taryfowych dla wskazanych ppg i dostosował dokumentację w tym zakresie.

 

Pytanie nr 26

Wykonawca prosi o informację, czy podane w dokumentacji przetargowej parametry dystrybucyjne, w szczególności moce umowne, adresy punktów poboru, grupy taryfowe są zgodne z obecnie obowiązującymi u Operatora Systemu Dystrybucyjnego?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający poczynił starania aby wszystkie dane zawarte w dokumentacji przetargowej były zgodne z obecnie obowiązującymi u Operatora Systemu Dystrybucji.

 

Pytanie nr 27

W przypadku jeśli Operator Systemu Dystrybucyjnego w momencie zgłaszania umowy do realizacji zakwestionuje grupy taryfowe wskazane w postępowaniu, to czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostosowanie grup taryfowych do obowiązujących u OSD.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W przypadku jeśli Operator Systemu Dystrybucyjnego w momencie zgłaszania umowy do realizacji zakwestionuje grupy taryfowe wskazane w postępowaniu, Zamawiający wyrazi zgodę na dostosowanie grup taryfowych do obowiązujących u OSD.

 

Pytanie nr 28

Czy w przypadku rozbieżności pomiędzy danymi w umowie przekazanymi przez Zamawiającego odnośnie kwalifikacji danego punktu poboru paliwa gazowego do grupy taryfowej OSD, a danymi przekazanymi praz OSD za dany okres rozliczeniowy w trakcie obowiązywania umowy, czy Zamawiający wyraża zgodę, aby rozliczanie opłat dystrybucyjnych odbywała się na podstawie kwalifikacji do danej grupy taryfowej w danym okresie rozliczeniowym?

Wyjaśniamy, że Wykonawca w ramach zawartej umowy kompleksowej (sprzedaż oraz dystrybucja paliwa gazowego) zobowiązany jest rozliczyć Odbiorcę za świadczone usługi dystrybucji wg stawek opłat dystrybucyjnych właściwych dla grup taryfowych, do których został zakwalifikowany przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W przypadku rozbieżności pomiędzy danymi w umowie przekazanymi przez Zamawiającego odnośnie kwalifikacji danego punktu poboru paliwa gazowego do grupy taryfowej OSD, a danymi przekazanymi praz OSD za dany okres rozliczeniowy w trakcie obowiązywania umowy, Zamawiający wyraża zgodę, aby rozliczanie opłat dystrybucyjnych odbywała się na podstawie kwalifikacji do danej grupy taryfowej w danym okresie rozliczeniowym.

 

Pytanie nr 29

Dot. załącznika nr 1a do SWZ – Wykonawca wnosi o dostosowanie kalkulatora w zakresie opłaty dystrybucyjnej stałej (dla ppg w grupie taryfowej w5 i w6) w celu prawidłowego wyliczenia wartości oferty.

W przypadku wyliczenia opłaty dystrybucyjnej stałej zgodnie ze wzorem punkt 5.3.4. taryfy PSG Sp. z o.o. (dla grupy taryfowej W-6.1 oraz W-5.1) wartość opłaty stałej jest to iloczyn ilości mocy umownej dla punktu poboru, ilość godzin w okresie rozliczeniowym oraz stawki opłaty stałej (zł/(kWh/h) za każdą godzinę okresu rozliczeniowego]. W Państwa przypadku ilość mocy umownej w kWh/h mnożymy przez ilość dni obowiązywania kontraktu, a następnie przez 24 h. Tą wartość następnie mnoży się przez stawkę Taryfy Operatora i otrzymujemy wartość opłaty stałej dla punktu poboru.

W Państwa przypadku powinna być to wartość uzyskana z wyniku:

365 dni x 24h x 2 x moc umowna w kWh/h.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dostosował dokumentację w tym zakresie.

 

Pytanie nr 30

Dot. załącznika nr 1a do SWZ – Wykonawca prosi o podanie prawidłowej ilości miesięcy / liczby ppg do wyliczenia opłaty abonamentowej, dot. grupy taryfowej w4 z akcyzą.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dostosował dokumentację w tym zakresie.

 

 

Pytanie nr 31

Dot. załącznika nr 1 do SWZ – Wykonawca prosi o podanie prawidłowej ilości miesięcy / liczby ppg do wyliczenia opłaty abonamentowej i opłaty dystrybucyjnej stałej dla:

  • Grypy taryfowej W-3.6 z akcyzą,
  • Grupy taryfowej W-4 z akcyzą.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dostosował dokumentację w tym zakresie.

 

 

Pytanie nr 32

Dot. załącznika nr 1 do SWZ – Wykonawca prosi o podanie prawidłowej ilości miesięcy / liczby ppg do wyliczenia opłaty abonamentowej dla Grupy taryfowej W-5 bez akcyzy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dostosował dokumentację w tym zakresie.

 

Pytanie nr 33

Dot. załącznika nr 1 do SWZ – Wykonawca wnosi o wyczyszczenie formularza z formuł wyliczających wprowadzonych praz Zamawiającego, ewentualnie o wyrażenie zgody na dostosowanie formuł przez Wykonawców.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę na dostosowanie formuł przez Wykonawców.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania wraz z odpowiedziami stają się integralną częścią SWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

 

 

Polska-Raszyn: Gaz ziemny

2021/S 218-573270

Ogłoszenie o zamówieniu

Dostawy

Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Raszyn,

Adres pocztowy: ul. Szkolna 2a, Miejscowość: Raszyn, Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska,  E-mail: zam.publ@raszyn.pl

Tel.: +48 227017803

Faks: +48 227017801 Adresy internetowe:  Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Szkoła Podstawowa w Raszynie im. Cypriana Godebskiego

Adres pocztowy: ul. Szkolna 2, Miejscowość: Raszyn, Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ładach

Adres pocztowy: ul. Długa 49, Miejscowość: Dawidy Bankowe

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090 Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Szkoła Podstawowa w Sękocinie im. Włodzimierza Potockiego

Adres pocztowy: ul. Wierzbowa 5, Miejscowość: Słomin, Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni

Kod pocztowy: 05-090 Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 ,,Pod Topolą” w Raszynie

Adres pocztowy: ul. Pruszkowska 21c, Miejscowość: Raszyn, Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Przedszkole nr 2 w Raszynie „W Stumilowym Lesie”

Adres pocztowy: ul. Lotnicza 43a, Miejscowość: Raszyn

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Przedszkole nr 3 w Raszynie „Wyspa Skarbów”

Adres pocztowy: ul. Poniatowskiego 18 Miejscowość: Raszyn, Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni

Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Przedszkole w Falentach

Adres pocztowy: ul. Opackiego 44, Miejscowość: Falenty, Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni

Kod pocztowy: 05-090 Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy Oficjalna nazwa: Przedszkole w Sękocinie, Adres pocztowy: ul. Sękocińska 20,

Miejscowość: Sękocin Stary  Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni,  Kod pocztowy: 05-090,  Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Świetlica Środowiskowa ,,Świetlik”

Adres pocztowy: ul. Spokojna 23, Miejscowość: Raszyn-Rybie

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Ognisko w Jaworowej

Adres pocztowy: ul. Warszawska 95, Miejscowość: Raszyn-Jaworowa,

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Centrum Sportu Raszyn

Adres pocztowy: ul. Sportowa 30, Miejscowość: Raszyn

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne EKO Raszyn Sp. z o.o

Adres pocztowy: ul. Unii Europejskiej 3, Miejscowość: Raszyn

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy

Internetowe: Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy Oficjalna nazwa: Centrum Kultury Raszyn

Adres pocztowy: Al. Krakowska 29A, Miejscowość: Raszyn

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gminna Biblioteka Publiczna w Raszynie

Adres pocztowy: ul. Poniatowskiego 20, Miejscowość: Raszyn

Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni, Kod pocztowy: 05-090, Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska E-mail: zam.publ@raszyn.pl Adresy internetowe: 

Główny adres: http://www.bip.raszyn.pl

I.2) Informacja o zamówieniu wspólnym: W zamówieniu stosowane jest wspólne udzielanie zamówień

I.3) Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można

uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.raszyn.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/

I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej: Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5) Główny przedmiot działalności: Środowisko

Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa: Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla Gminy Raszyn i czternastu jednostek organizacyjnych w latach 2022-2023 Numer referencyjny: ZP.271.2.3.2021.DC

II.1.2) Główny kod CPV: 09123000 Gaz ziemny

II.1.3) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.1.4) Krótki opis: Przedmiotem zamówienia jest: kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla Gminy Raszyn i czternastu jednostek organizacyjnych w latach 2022-2023” obejmująca zakup paliwa gazowego w postaci gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla 22 (dwudziestu dwóch) punktów odbioru gazu (POG) usytuowanych na terenie Gminy Raszyn, powiat pruszkowski, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021r., poz. 716 ze zm.).

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość Wartość bez VAT: 1 335 773.00 EUR

II.1.6) Informacje o częściach To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2) Opis

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV: 09120000 Paliwa gazowe, 09123000 Gaz ziemny

II.2.3) Miejsce świadczenia usług: Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn

II.2.4) Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest: kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla Gminy Raszyn i czternastu jednostek organizacyjnych w latach 2022-2023” obejmująca zakup paliwa gazowego w postaci gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla 22 (dwudziestu dwóch) punktów odbioru gazu (POG) usytuowanych na terenie Gminy Raszyn, powiat pruszkowski, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021r., poz. 716 ze zm.). Łącznie Zamawiający wyznaczył 22 punkty odbioru gazu usytuowane na terenie Gminy Raszyn. Wykonawca zobowiązany jest wystawiać odrębne faktury na każdy w/w podmiot.

Szczegółowy wykaz punktów odbioru gazu ziemnego z mocami umownymi zawiera załącznik nr 7 – Lista obiektów Zamawiającego

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia: Kryteria określone poniżej: Cena

II.2.6) Szacunkowa wartość: Wartość bez VAT: 1 335 773.00 EUR

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 01/01/2022

Koniec: 31/12/2023

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych: Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11) Informacje o opcjach: Opcje: nie

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14) Informacje dodatkowe: Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy dostaw, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych dostaw, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 8 Pzp. Zakres w/w będzie polegał na dostawie gazu ziemnego wysokometanowego typu E w zakresie każdego punktu odbioru gazu ziemnego

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: Wykonawca winien wykazać, że posiada:

1) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) gazem ziemnym wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy

z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne /Dz. U. z 2021r., poz. 716 ze zm./, 2) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne /Dz. U. z 2021r., poz. 716 ze zm./ –

(w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej) lub posiada aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu ziemnego objęte zamówieniem (w przypadku Wykonawców, nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Wykonawca winien wykazać: w zakresie posiadanego doświadczenia:

Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał - lub, w przypadku świadczeń ciągłych, również wykonuje -usługi w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie: 2 (dwa) zamówienia (wykonane/ wykonywane należycie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na dostawie gazu ziemnego o wartości umowy nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto każda z dostaw.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:

Warunki realizacji umowy, zostały opisane w SWZ oraz załączniku do SWZ Projektowanych postanowieniach umowy.

Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury: Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 10/12/2021, Czas lokalny: 09:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Oferta musi zachować ważność do: 09/03/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert

Data: 10/12/2021, Czas lokalny: 10:30

 

Miejsce: siedziba Zamawiającego: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń: październik - listopad 2023

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych

Akceptowane będą faktury elektroniczne

Stosowane będą płatności elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:

1.         Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych)

2.         Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 13 RODO przez zamawiających w związku z postępowaniem .. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn - inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest: Pan Arkadiusz Godula Tel.: 22 701-78-42, adres e-mail: iod@raszyn.pl - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.: „Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla Gminy Raszyn i czternastu jednostek organizacyjnych w latach 2022-2023” znak: ZP.271.2.3.2021.DC, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1)    Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza, Adres pocztowy: ul. Postępu 17A, Miejscowość: Warszawa, Kod pocztowy: 02-676, Państwo: Polska

VI.4.2)    Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza, Miejscowość: Warszawa, Państwo: Polska

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza, Miejscowość: Warszawa, Państwo: Polska

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 05/11/2021