Zarządzenie Nr 36/2022
Wójta Gminy Raszyn
z dnia 28 lutego 2022 roku

zmieniające zarządzenie nr 36/2021 Wójta Gminy Raszyn z dnia 01.03.2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn.

Działając na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 559) zarządza się co następuje:

§ 1.

Zmianie ulega schemat struktury organizacyjnej Urzędu, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn przyjętego Zarządzeniem nr 36/2021 Wójta Gminy Raszyn z dnia 01.03.2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn.

§ 2.

Zmianie ulegają następujące postanowienia Regulaminu Organizacyjnego:

1) do paragrafu 12 ust. 2 dodaje się pkt 30, 31 o następującym brzmieniu:
,,30) Referat Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych (RRD)
31) Samodzielne Stanowisko ds. Informacji (SSI)”.

2) z paragrafu 12 ust. 2 skreśla się pkt 10 i 15 o następującym brzmieniu:
10) Pełnomocnika ds. Realizacji Projektów (MAO) - symbol MAO
15) Pełnomocnika ds. Koordynacji Realizacji Projektów Zewnętrznych – symbol RP

3) do paragrafu 15 ust. 3 dodaje się pkt 21, 22 i 23 o następującym brzmieniu:
,,21) Referatu Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych (RRD)
22) Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,
23) Referatu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi”

4) z paragrafu 15 ust. 3 skreśla się pkt 5,7,12 i 15 o następującym brzmieniu:
5) Referatu Oświaty i Spraw Społecznych — symbol OSS,
7) Pełnomocnika ds. Realizacji Projektów (MAO) - symbol MAO
12) Pełnomocnika ds. Koordynacji Realizacji Projektów Zewnętrznych – symbol RPZ
15) Referatu Funduszy Zewnętrznych – symbol - RPF

5) do paragrafu 16 ust. 2 dodaje się pkt 7 i 8 o następującym brzmieniu:
7) Referatu Oświaty i Spraw Społecznych — symbol OSS,
8) Referatu Funduszy Zewnętrznych – symbol – RPF”.

6) z paragrafu 16 ust. 2 skreśla się pkt 3 i 4 o następującym brzmieniu:
,,3) Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,
4) Referatu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi”

7) dodaje się par. 30a o następującym brzmieniu:

,,§30a
Samodzielne Stanowisko ds. Informacji

Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw informacji należy:

  1. Informowanie mediów i mieszkańców o pracy Rady Gminy, Komisjach Rady, Wójta Gminy, Urzędu Gminy oraz ważniejszych wydarzeniach dotyczących ogółu mieszkańców.
  2. Sporządzanie koncepcji i planów promocji gminy.
  3. Przygotowywanie rocznych planów przedsięwzięć gminy.
  4. Przekazywanie informacji dotyczącej Urzędu Gminy i jednostek podległych w mediach społecznościowych.
  5. Gromadzenie informacji o gminie i przygotowanie materiałów promujących gminę na zewnątrz.
  6. Współdziałanie z organizacjami pożytku publicznego i stowarzyszeniami.
  7. Redagowanie i sporządzanie pism okolicznościowych, zaproszeń, itp.
  8. Przekazywanie informacji na stronę internetową Urzędu Gminy.
  9. Prowadzenie Facebooka Gminy Raszyn i komunikatorów (strona internetowa, aplikacje, tablica informacyjna -aktualizacja informacji).
  10. Współpraca w ramach promocji gminy z prasą, radiem, telewizją”.

8) Skreśla się par. 33 i 38 w całości.

9) dodaje się par. 40a o następującym brzmieniu:

,,§40a
Referat Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych

Do zadań Referatu Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych, w szczególności należy:

  1. przygotowanie dokumentacji i założeń technicznych niezbędnych do ogłoszenia postępowania w ramach zamówień publicznych;
  2. nadzór nad prowadzonymi pracami projektowymi i budowlanymi w zakresie infrastruktury drogowej;
  3. opracowywanie planów realizacji inwestycji drogowych prowadzonych przez Gminę;
  4. opracowywanie i przedstawianie Wójtowi rocznych planów inwestycji drogowych
    w zakresie rzeczowym i finansowym;
  5. sprawowanie nadzoru jako przedstawiciel Zamawiającego nad realizowanymi kontraktami tj. nadzór i kontrola rzeczowo-finansowa realizacji umów z Inżynierem Kontraktu lub Inspektorem oraz Wykonawcami i udział w naradach koordynacyjnych;
  6. koordynowanie spraw związanych z uzgodnieniami dotyczącymi kontraktów
    z uczestnikami procesu inwestycyjnego (decyzje, pozwolenia, itp.);
  7. przygotowywanie dokumentacji technicznej i założeń wykonawczych do postępowań na wykonanie inwestycji;
  8. przeprowadzanie kontroli właściwego i terminowego wykonywania prac inwestycyjnych;
  9. organizowanie narad konsultacyjnych, wnioskowanie do Kierownika RFZ celem zlecania w razie konieczności: kontroli i weryfikacji projektów budowlanych i wykonawczych, sporządzanie opinii i sprawozdań technicznych;
  10. przekazywanie informacji dotyczących realizacji poszczególnych zadań realizowanych projektów (stan realizacji harmonogramów, ewentualne zmiany) pod kątem sprawozdawczości zewnętrznej zgodnie z wymogami zewnętrznych podmiotów zaangażowanych w realizację projektów;
  11. udział w komisjach odbioru częściowego i końcowego oraz przeglądach wykonywanych inwestycji;
  12. przygotowywanie projektów umów dotyczących współpracy Gminy i firm zewnętrznych;
  13. współpraca z Referatem Budżetu i Finansów oraz Referatem Funduszy Zewnętrznych
    w zakresie rozliczeń rzeczowo-finansowych wykonanych inwestycji drogowych;
  14. reprezentowanie Wójta w Powiatowym Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w Pruszkowie oraz reprezentowanie Wójta, w sprawach dotyczących prowadzonych zadań inwestycji drogowych;
  15. opracowywanie rocznych sprawozdań wymaganych przedmiotowo przez instytucje wewnętrzne i zewnętrzne Gminy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
  16. nadzór nad zrealizowaniem przez wykonawców i dostawców obowiązków wynikających z gwarancji i rękojmi;
  17. kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych inwestycji;
  18. analizowanie wieloletnich planów rozwoju i modernizacji dróg pod względem ich zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz przygotowanie projektów uchwał w sprawie nadania kategorii drogi publicznej;
  19. prowadzenie bieżącej korespondencji niezbędnej dla prawidłowej realizacji kontraktów;
  20. dbanie o bezpieczeństwo powierzonych do przetwarzania, archiwizowania lub przechowywania danych zgodnie z obowiązującymi w Urzędzie Gminy regulaminami i instrukcjami wewnętrznymi;
  21. Przestrzeganie procedur obowiązujących w Urzędzie Gminy;
  22. Wykonywanie innych zadań zleconych Wójta Gminy”.

§ 3.

  1. 1.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.03.2022 roku.
  2. 2.Załączniki do Zarządzenia:
    1. Schemat struktury organizacyjnej Urzędu
    2. Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego