Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o wewnętrzną procedurę zamawiającego

o wartości nieprzekraczającej 130 000,00 zł

zg. z Ustawą z dnia 11 września 2019 r. przepisów Prawa zamówień publicznych

 

I. Zamawiający:  Gmina Raszyn

Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, NIP 534-24-88-243, REGON 013269232, tel.: +48 22 701 77 77, faks: +48 22 701 77 71

Zaprasza do złożenia ofert cenowych na:

Wykonanie opinii biegłego w dziedzinie hydrogeologii posiadającego wiadomości specjalne w ramach prowadzonego na podstawie art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2233, z późn. zm.) postępowania administracyjnego dotyczącego:

a)      ustalenia czy na działce nr ew. 2/2, 201/1, 201/2, 201/4 obręb Falenty Nowe, gm. Raszyn nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie ze szkodą dla działki nr ew. 1 obręb Falenty Nowe, gm. Raszyn;

b)      ustalenia czy na działce nr ew. 57/10, 57/11, 57/12 obręb Laszczki, gm. Raszyn  nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie ze szkodą dla działki nr ew. 58 obręb Laszczki, gm. Raszyn;

c)      ustalenia czy na działce nr ew. 195/8 obręb Janki, gm. Raszyn nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie ze szkodą dla działki nr ew. 195/9, 197/5 obręb Janki, gm. Raszyn.

 II. Opis przedmiotu zamówienia

1.      Specyfika głównych wymagań:

1.1. Opracowanie o którym mowa w pkt. I lit a  powinno określić:

1) czy na działkach nr ew. 2/2, 201/1, 201/2, 201/4 obręb Falenty Nowe, gm. Raszyn nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie, jeżeli tak:

a) to kto jest sprawcą zmiany stanu wody na gruncie, 

b) na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie;

c) kiedy dokonano zmiany stanu wody na gruncie;

d) czy zmiana stanu wody została wywołana działaniami właścicieli działek czy innymi czynnikami – wskazać jakimi;

e) czy szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie tj. czy powoduje lub może powodować powstanie szkody na dz. o nr ew. 1, obręb Falenty Nowe, gm. Raszyn;

2) czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wody opadowej, jeśli tak:

a) to z jakiej przyczyny; 

b)czy z powodu dokonanych zmian;

3) jaki był stan wód przed dokonaniem zmiany i jaki po jej dokonaniu;

4) czy dochodzi do zalewania działek o nr ew. 1 , obręb Falenty Nowe, gm. Raszyn i jaka jest tego przyczyna;

5) czy nastąpiło ograniczenie odpływu wody opadowej;

6) wyszczególnienie konkretnych działań właściciela działki, które ingerują w ukształtowany 
w terenie system zasobów wodnych;

7) określenie zasobów wodnych przed zmianami na danych działkach (jaki był ostatnio stan wody na gruncie);

8) czy ewentualna zmiana stosunków wodnych na działkach nr ew. 2/2, 201/1, 201/2, 201/4 obręb Falenty Nowe, gm. Raszyn spowodowała szkody na działkach skarżącego – działce nr ew. 1, Falenty Nowe, gm. Raszyn, jeśli tak to wyszczególnić szkody;

9) wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;

10) ukształtowanie terenu;

11) położenie poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie pomiarów wysokościowych oraz kilku – kilkunastu otworów badawczych;

12) w przypadku stwierdzenia możliwości powstawania szkód - wskazanie najskuteczniejszego i najprostszego sposobu zabezpieczenia działki skarżącego przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych na działkach sąsiednich.

1.2. Opracowanie o którym mowa w pkt. I lit. b powinno określić:

1) czy na działce nr ew. 57/10, 57/11, 57/12 obręb Laszczki, gm. Raszyn nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie, jeżeli tak:

a) to kto jest sprawcą zmiany stanu wody na gruncie, 

b) na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie;

c) kiedy dokonano zmiany stanu wody na gruncie;

d) czy zmiana stanu wody została wywołana działaniami właścicieli działek czy innymi czynnikami – wskazać jakimi;

e) czy szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie tj. czy powoduje lub może powodować powstanie szkody na dz. o nr ew. 58 obręb Laszczki, gm. Raszyn;

2) czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wody opadowej, jeśli tak:

a) to z jakiej przyczyny; 

b)czy z powodu dokonanych zmian;

3) jaki był stan wód przed dokonaniem zmiany i jaki po jej dokonaniu;

4) czy dochodzi do zalewania działki o nr ew. 58 obręb Laszczki, gm. Raszyn i jaka jest tego przyczyna;

5) czy nastąpiło ograniczenie odpływu wody opadowej;

6) wyszczególnienie konkretnych działań właściciela działki, które ingerują w ukształtowany 
w terenie system zasobów wodnych;

7) określenie zasobów wodnych przed zmianami na danych działkach (jaki był ostatnio stan wody na gruncie);

8) czy ewentualna zmiana stosunków wodnych na działce nr ew. 57/10, 57/11, 57/12 obręb Laszczki,, gm. Raszyn spowodowała szkody na działce skarżącego – działce nr ew. 58, obręb Laszczki, gm. Raszyn, jeśli tak to wyszczególnić szkody;

9) wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;

10) ukształtowanie terenu;

11) położenie poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie pomiarów wysokościowych oraz kilku – kilkunastu otworów badawczych;

12) w przypadku stwierdzenia możliwości powstawania szkód - wskazanie najskuteczniejszego i najprostszego sposobu zabezpieczenia działki skarżącego przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych na działkach sąsiednich.

1.3. Opracowanie o którym mowa w  pkt. I lit c  powinno określić:

1) czy na działkach nr ew. 195/8 obręb Janki,, gm. Raszyn nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie, jeżeli tak:

a) to kto jest sprawcą zmiany stanu wody na gruncie, 

b) na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie;

c) kiedy dokonano zmiany stanu wody na gruncie;

d) czy zmiana stanu wody została wywołana działaniami właścicieli działek czy innymi czynnikami – wskazać jakimi;

e) czy szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie tj. czy powoduje lub może powodować powstanie szkody na dz. o nr ew. 195/9, 197/5 obręb Janki;

2) czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wody opadowej, jeśli tak:

a) to z jakiej przyczyny; 

b)czy z powodu dokonanych zmian;

3) jaki był stan wód przed dokonaniem zmiany i jaki po jej dokonaniu;

4) czy dochodzi do zalewania działek o nr ew. 195/9, 197/5 obręb Janki i jaka jest tego przyczyna;

5) czy nastąpiło ograniczenie odpływu wody opadowej;

6) wyszczególnienie konkretnych działań właściciela działki, które ingerują w ukształtowany 
w terenie system zasobów wodnych;

7) określenie zasobów wodnych przed zmianami na danych działkach (jaki był ostatnio stan wody na gruncie);

8) czy ewentualna zmiana stosunków wodnych na działkach nr ew. 195/8 obręb Janki,, gm. Raszyn, gm. Raszyn spowodowała szkody na działkach skarżącego – działce nr ew. 195/9, 197/5 obręb Janki gm. Raszyn, jeśli tak to wyszczególnić szkody;

9) wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;

10) ukształtowanie terenu;

11) położenie poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie pomiarów wysokościowych oraz kilku – kilkunastu otworów badawczych;

12) w przypadku stwierdzenia możliwości powstawania szkód - wskazanie najskuteczniejszego i najprostszego sposobu zabezpieczenia działki skarżącego przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych na działkach sąsiednich.

1.4. W przypadku wskazania najskuteczniejszego i najprostszego sposobu zabezpieczenia działki skarżącego przed szkodami związanymi ze zmianą stosunków wodnych na działkach sąsiednich, Wykonawca dokonania w terenie weryfikacji/oceny prawidłowości realizacji zaleceń.

1.5. W celu realizacji zamówienia Zamawiający, przekaże Wykonawcy materiały dotyczące prowadzonych postępowań, określając lokalizację działek, charakter sprawy, przebieg postępowania, udzielając wszelkich informacji niezbędnych do przeprowadzenia badań.

1.6. W trakcie przygotowywania ekspertyzy należy wziąć pod uwagę prawo stron postępowania do zadawania pytań świadkom i biegłym oraz do czynnego udziału w postępowaniu. W związku z powyższym czynności konieczne do wykonania (tj. wizja lokalna) powinny być wykonane po uprzednim zawiadomieniu stron postępowania.

2.              Wzór umowy stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

3.       Kryteria oceny ofert: cena 100%.

4.       Przedmiot zamówienia opisany został wg następujących kodów: CPV – 71319000-7

5.       Wykonawca związany jest ofertą: 30 dni.

6.       Bieg terminu związania z ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

7.       Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie do dnia 03.06.2022r. (przewiduje się możliwość przedłużenia terminu ze względu na złe warunki atmosferyczne).

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1.       Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
1)  wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg załączonego wzoru formularza ofertowego – zał. nr 1,

2)  wzór umowy – zał. nr 2

3) wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadane uprawnienia w zakresie hydrogeologii – zał. nr 3.

2.       Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

3.       Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców w realizacji przedmiotu zamówienia.

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

1.      Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest p. Cezary Kaczyński i p. Monika Marszałek.

2.      Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach pracy urzędu tj.: pon. 800-1730, wt.-czw. 800-1530, Pt. 800-1330.

VI. Miejsce składania ofert

1. Ofertę cenową należy przesłać w terminie do dnia 25.04.2022 r. do godz. 12.00.  Liczy się data wpłynięcia.

2. Wykonawca winien przesłać ofertę elektronicznie. Oferta powinna zostać przesłana jako załącznik pdf do wiadomości przewodniej za pomocą ePUAP /y2m823fydf/skrytka lub mailem na adres mmarszalek@raszyn.pl oraz opatrzona podpisem elektronicznym oraz zatytułowana „OŚGK.271.19.2022.CK – Opinia biegłego hydrogeologa w 3 postępowaniach administracyjnych nie otwierać przed dniem 25.04.2022r. do godz. 12.00.”

Otwarcie załączników nastąpi po wyznaczonym terminie – warunki wynikają z specjalnych uwarunkowań spowodowanych wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego.

3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

VII. Opis sposobu obliczania ceny

1.  Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto
za wykonanie przedmiotu zamówienia.

2.   Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.

3.  Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

4.  Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

VIII. Informacje o formalnościach

1.      Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.

2.   Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia
o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.

3.   Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

4.   Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone
w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.

5.   Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

IX.   Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 13 RODO przez zamawiających w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Raszyn jest: Pan Arkadiusz Godula Tel.: 22 701-78-42, adres e-mail: iod@raszyn.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 

 

Załączniki:

1.   Formularz ofertowo-cenowy – zał. nr 1

2.   Wzór umowy – zał. nr 2

3.   Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia – zał. nr 3