Zarządzenie Nr 157/2022 Wójta Gminy Raszyn z dnia 29.07.2022 roku zmieniające zarządzenie nr 36/2021 Wójta Gminy Raszyn z dnia 01.03.2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn
Zarządzenie Nr 157/2022
Wójta Gminy Raszyn
z dnia 29.07.2022 roku
zmieniające zarządzenie nr 36/2021 Wójta Gminy Raszyn z dnia 01.03.2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn.
Działając na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 559) zarządza się co następuje:
§ 1.
Zmianie ulega schemat struktury organizacyjnej Urzędu, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn przyjętego Zarządzeniem nr 36/2021 Wójta Gminy Raszyn z dnia 01.03.2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn, zmienionego Zarządzeniem nr 36/2022 Wójta Gminy Raszyn z dnia 28.02.2022 r.
§ 2.
Zmianie ulegają następujące postanowienia Regulaminu Organizacyjnego:
1) do paragrafu 12 ust. 2 dodaje się pkt 32 i 33 o następującym brzmieniu:
,,32) Referat Drogownictwa (RD)
33) Punkt Konsultacyjny ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”.
2) z paragrafu 12 ust. 2 skreśla się pkt 16 i 30 o następującym brzmieniu:
,,16) Referat Budowy i Remontów Infrastruktury Drogowej – symbol IRD
30) Referat Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych (RRD)”.
3) do paragrafu 15 ust. 3 dodaje się pkt 24 o następującym brzmieniu:
,,24) Referatu Drogownictwa (RD)”.
4) z paragrafu 15 ust. 3 skreśla się pkt 13 i 21 o następującym brzmieniu:
,,13) Referatu Budowy i Remontów Infrastruktury Drogowej – symbol IRD
21) Referatu Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych (RRD)”.
5) zmianie ulega brzmienie paragrafu 16 ust. 2 pkt 6 na następujące:
,,6) Pełnomocnika ds. Profilaktyki Uzależnień wraz z Punktem Konsultacyjnym ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”.
7) par. 30 otrzymuje następujące brzmienie:
,,Punkt Konsultacyjny ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
1. Do zadań Pełnomocnika należy w szczególności:
1) Opracowywanie programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
2) Przedkładanie Radzie Gminy sprawozdań z realizacji programów,
3) Zlecanie, koordynowanie i nadzór merytoryczny nad realizacją zadań profilaktycznych wynikających z programów,
4) opracowywanie corocznego harmonogramu działań profilaktycznych związanych z realizacją programów wraz z określeniem wydatków na dany rok budżetowy,
5) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
6) zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków,
7) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,
8) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci , młodzieży i osób dorosłych w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii,
9) prowadzenie kontroli punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży,
10) współpraca i wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych i narkomanii,
11) nadzór nad działalnością Punktu Konsultacyjnego.
12) przygotowywanie merytoryczne dokumentacji dla potrzeb przetargowych z zakresu działania stanowiska pracy,
13) przygotowywanie projektów uchwał rady gminy i zarządzeń wójta w sprawach dotyczących zakresu działania stanowiska
2. Do zadań Punktu Konsultacyjnego ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie należy:
1) motywowanie zarówno osób uzależnionych, jak i członków ich rodzin do podjęcia psychoterapii w placówkach leczenia uzależnienia, kierowanie do leczenia specjalistycznego oraz do skorzystania z pomocy grup samopomocowych;
2) motywowanie osób pijących ryzykownie i szkodliwie, ale nieuzależnionych, do zmiany szkodliwego wzoru picia;
3) udzielanie wsparcia osobom po zakończonym leczeniu odwykowym (np. przez rozmowy podtrzymujące, uruchomienie przy punkcie konsultacyjnym grupy wsparcia dla osób po zakończonym leczeniu w placówce leczenia uzależnienia od alkoholu);
4) rozpoznanie zjawiska przemocy domowej, udzielenie stosownego wsparcia i informacji o możliwościach uzyskania pomocy i powstrzymania przemocy;
5) inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej;
6) gromadzenie aktualnych informacji na temat dostępnych miejsc pomocy i kompetencji poszczególnych służb i instytucji z terenu gminy, które powinny być włączone w systemową pomoc dla rodziny;
7) rozpoznanie problemów, jakie mogą występować w rodzinie, np. uzależnienie, przemoc, zaniedbywanie dzieci, problem pijących nastolatków, ubóstwo;
8) udzielania pomocy psychologicznej;
9) udzielenie wsparcia, motywowanie, poradnictwo;
10) wykorzystanie dialogu motywującego;
11) współpraca z Pełnomocnikiem ds. Profilaktyki Uzależnień;
12) wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy”.
8) Skreśla się par. 39 i 40a w całości.
9) dodaje się par. 40b o następującym brzmieniu:
,,Referat Drogownictwa (RD)
Do zakresu działań Referatu należy w szczególności:
1. Przygotowywanie, realizacja, nadzór inwestycji gminnych i remontów,
2. Sprawowanie nadzoru inwestorskiego, a w szczególności z zakresu jakości wykonania i kosztów realizowanych inwestycji i remontów oraz zgodności z założeniami określonymi w zatwierdzonej dokumentacji projektowej,
3. Kontrola merytoryczna faktur inwestycyjnych i remontowych,
4. Rozliczanie zadań inwestycyjnych,
5. opracowywanie planów realizacji inwestycji drogowych prowadzonych przez Gminę,
6. Przygotowanie uchwał w sprawie nadania kategorii drogi publicznej,
7. Prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
8. Wnioskowanie w zakresie bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego,
9. Znakowanie dróg gminnych,
10. Wnioskowanie w zakresie budowy i remontów infrastruktury technicznej, (drogi, oświetlenie dróg gminnych),
11. Wydawanie decyzji administracyjnych na umieszczenie urządzeń w drodze gminnej i zajęcie pasa drogowego,
12. Wydawanie decyzji naliczania opłaty za umieszczenia na stałe urządzeń w pasach dróg gminnych,
13. Nadzór i odbiór robót związanych z zakresem działania Referatu,
14. Opracowywanie dokumentacji, do wniosków o środki Unii Europejskiej,
15. Prowadzenie spraw z zakresu eksploatacji sieci kanalizacji deszczowej,
16. Przygotowanie załączników o charakterze technicznym oraz przekazywanie niezbędnych danych technicznych potrzebnych do wniosków aplikacyjnych w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych,
17. Reprezentowanie Wójta w Powiatowym Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w Pruszkowie oraz reprezentowanie Wójta, w sprawach dotyczących prowadzonych zadań inwestycji drogowych,
18. Opracowywanie rocznych sprawozdań wymaganych przedmiotowo przez instytucje wewnętrzne i zewnętrzne Gminy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
19. Kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych inwestycji,
20. Analizowanie wieloletnich planów rozwoju i modernizacji dróg pod względem ich zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz przygotowanie projektów uchwał w sprawie nadania kategorii drogi publicznej,
21. Prowadzenie bieżącej korespondencji niezbędnej dla prawidłowej realizacji kontraktów,
22. Dbanie o bezpieczeństwo powierzonych do przetwarzania, archiwizowania lub przechowywania danych zgodnie z obowiązującymi w Urzędzie Gminy regulaminami i instrukcjami wewnętrznymi;
23. Obsługa aplikacji „Zgłoś info”,
24. Przygotowywanie merytoryczne dokumentacji dla potrzeb przetargowych z zakresu działania Referatu,
25. Przestrzeganie procedur obowiązujących w Urzędzie Gminy,
26. Współpraca z Referatem Funduszy Zewnętrznych w zakresie prawidłowej realizacji rozliczenia projektów zewnętrznych, na które pozyskano dofinansowanie zewnętrzne,
27. Współpraca z Referatem Budżetu i innymi Referatami UG oraz placówkami podległymi Gminie we wszystkich sprawach urzędowych,
28. Wykonywanie innych zadań zleconych Wójta Gminy”.
§ 3.
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.08.2022 roku.
2. Załączniki do Zarządzenia:
1) Schemat struktury organizacyjnej Urzędu
2) Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Załącznik nr 1 Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn (619.5kB) | ||
Załącznik nr 2 Schemat struktury organizacyjnej Urzędu (415.7kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Paweł Niemiro |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Paweł Niemiro |
Data wprowadzenia: | 2022-08-17 13:44:21 |
Opublikował: | Paweł Niemiro |
Data publikacji: | 2022-08-17 14:13:29 |
Ostatnia zmiana: | 2022-08-17 14:45:47 |
Ilość wyświetleń: | 219 |