Zarządzenie Nr 157/2022
Wójta Gminy Raszyn
z dnia 29.07.2022 roku
 
zmieniające zarządzenie nr 36/2021 Wójta Gminy Raszyn z dnia 01.03.2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn.

Działając na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 559) zarządza się co następuje:

§ 1.

Zmianie ulega schemat struktury organizacyjnej Urzędu, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn przyjętego Zarządzeniem nr 36/2021 Wójta Gminy Raszyn z dnia 01.03.2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn, zmienionego Zarządzeniem nr 36/2022 Wójta Gminy Raszyn z dnia 28.02.2022 r.

 

§ 2.

Zmianie ulegają następujące postanowienia Regulaminu Organizacyjnego:

 

1) do paragrafu 12 ust. 2 dodaje się pkt 32 i 33 o następującym brzmieniu:

,,32) Referat Drogownictwa (RD)

33) Punkt Konsultacyjny ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”.

 

2) z paragrafu 12 ust. 2 skreśla się pkt 16 i 30 o następującym brzmieniu:

,,16) Referat Budowy i Remontów Infrastruktury Drogowej – symbol IRD

30) Referat Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych (RRD)”.

 

3) do paragrafu 15 ust. 3 dodaje się pkt 24 o następującym brzmieniu:

,,24) Referatu Drogownictwa (RD)”.

 

4) z paragrafu 15 ust. 3 skreśla się pkt 13 i 21 o następującym brzmieniu:

 

,,13) Referatu Budowy i Remontów Infrastruktury Drogowej – symbol IRD

21) Referatu Realizacji Zewnętrznych Projektów Drogowych (RRD)”.

 

5) zmianie ulega brzmienie paragrafu 16 ust. 2 pkt 6 na następujące:

,,6) Pełnomocnika ds. Profilaktyki Uzależnień wraz z Punktem Konsultacyjnym ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”.

 

7) par. 30 otrzymuje następujące brzmienie:

 

,,Punkt Konsultacyjny ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

1.       Do zadań Pełnomocnika należy w szczególności:

1)       Opracowywanie programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,

2)       Przedkładanie Radzie Gminy sprawozdań z realizacji programów,

3)       Zlecanie, koordynowanie i nadzór merytoryczny nad realizacją zadań profilaktycznych wynikających z programów,

4)       opracowywanie corocznego harmonogramu działań profilaktycznych związanych z realizacją programów wraz z określeniem wydatków na dany rok budżetowy,

5)       współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

6)       zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków,

7)       udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,

8)       prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci , młodzieży i osób dorosłych w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii,

9)       prowadzenie kontroli punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży,

10)   współpraca i wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych i narkomanii,

11)   nadzór nad działalnością Punktu Konsultacyjnego.

12)   przygotowywanie merytoryczne dokumentacji dla potrzeb przetargowych z zakresu działania stanowiska pracy,

13)   przygotowywanie projektów uchwał rady gminy i zarządzeń wójta w sprawach dotyczących zakresu działania stanowiska

 

2.       Do zadań Punktu Konsultacyjnego ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie należy:

1)       motywowanie zarówno osób uzależnionych, jak i członków ich rodzin do podjęcia psychoterapii w placówkach leczenia uzależnienia, kierowanie do leczenia specjalistycznego oraz do skorzystania z pomocy grup samopomocowych;

2)       motywowanie osób pijących ryzykownie i szkodliwie, ale nieuzależnionych, do zmiany szkodliwego wzoru picia;

3)       udzielanie wsparcia osobom po zakończonym leczeniu odwykowym (np. przez rozmowy podtrzymujące, uruchomienie przy punkcie konsultacyjnym grupy wsparcia dla osób po zakończonym leczeniu w placówce leczenia uzależnienia od alkoholu);

4)       rozpoznanie zjawiska przemocy domowej, udzielenie stosownego wsparcia i informacji o możliwościach uzyskania pomocy i powstrzymania przemocy;

5)       inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej;

6)       gromadzenie aktualnych informacji na temat dostępnych miejsc pomocy i kompetencji poszczególnych służb i instytucji z terenu gminy, które powinny być włączone w systemową pomoc dla rodziny;

7)       rozpoznanie  problemów, jakie mogą występować w  rodzinie, np. uzależnienie, przemoc, zaniedbywanie dzieci, problem pijących nastolatków, ubóstwo;

8)       udzielania pomocy psychologicznej;

9)       udzielenie wsparcia, motywowanie, poradnictwo;

10)   wykorzystanie dialogu motywującego;

11)   współpraca z Pełnomocnikiem ds. Profilaktyki Uzależnień;

12)   wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy”.

 

8) Skreśla się par. 39 i 40a w całości.

 

9) dodaje się par. 40b o następującym brzmieniu:

,,Referat Drogownictwa (RD)

Do zakresu działań Referatu należy w szczególności:

1.      Przygotowywanie, realizacja, nadzór inwestycji gminnych i remontów,

2.      Sprawowanie nadzoru inwestorskiego, a w szczególności z zakresu jakości wykonania i kosztów realizowanych inwestycji i remontów oraz zgodności z założeniami określonymi w zatwierdzonej dokumentacji projektowej,

3.      Kontrola merytoryczna faktur inwestycyjnych i remontowych,

4.      Rozliczanie zadań inwestycyjnych,

5.      opracowywanie planów realizacji inwestycji drogowych prowadzonych przez Gminę,

6.      Przygotowanie uchwał w sprawie nadania kategorii drogi publicznej,

7.      Prowadzenie ewidencji dróg gminnych,

8.      Wnioskowanie w zakresie bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego,

9.      Znakowanie dróg gminnych,

10.   Wnioskowanie w zakresie budowy i remontów infrastruktury technicznej, (drogi, oświetlenie dróg gminnych),

11.   Wydawanie decyzji administracyjnych na umieszczenie urządzeń w drodze gminnej i zajęcie pasa drogowego,

12.   Wydawanie decyzji naliczania opłaty za umieszczenia na stałe urządzeń w pasach dróg gminnych,

13.   Nadzór i odbiór robót związanych z zakresem działania Referatu,

14.   Opracowywanie dokumentacji, do wniosków o środki Unii Europejskiej,

15.   Prowadzenie spraw z zakresu eksploatacji sieci kanalizacji deszczowej,

16.   Przygotowanie załączników o charakterze technicznym oraz przekazywanie niezbędnych danych technicznych potrzebnych do wniosków aplikacyjnych w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych,

17.   Reprezentowanie Wójta w Powiatowym Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w Pruszkowie oraz reprezentowanie Wójta, w sprawach dotyczących prowadzonych zadań inwestycji drogowych,

18.   Opracowywanie rocznych sprawozdań wymaganych przedmiotowo przez instytucje wewnętrzne i zewnętrzne Gminy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

19.   Kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych inwestycji,

20.   Analizowanie wieloletnich planów rozwoju i modernizacji dróg pod względem ich zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz przygotowanie projektów uchwał w sprawie nadania kategorii drogi publicznej,

21.   Prowadzenie bieżącej korespondencji niezbędnej dla prawidłowej realizacji kontraktów,

22.   Dbanie o bezpieczeństwo powierzonych do przetwarzania, archiwizowania lub przechowywania danych zgodnie z obowiązującymi w Urzędzie Gminy regulaminami i instrukcjami wewnętrznymi;

23.   Obsługa aplikacji  „Zgłoś info”,

24.   Przygotowywanie merytoryczne dokumentacji dla potrzeb przetargowych z zakresu działania Referatu,

25.   Przestrzeganie procedur obowiązujących w Urzędzie Gminy,

26.   Współpraca z Referatem Funduszy Zewnętrznych w zakresie prawidłowej realizacji rozliczenia projektów zewnętrznych, na które pozyskano dofinansowanie zewnętrzne,

27.   Współpraca z Referatem Budżetu i innymi Referatami UG oraz placówkami podległymi Gminie we wszystkich sprawach urzędowych,

28.   Wykonywanie innych zadań zleconych Wójta Gminy”.

 

§ 3.

1.       Zarządzenie wchodzi w życie z dniem  01.08.2022 roku.

2.       Załączniki do Zarządzenia:

1) Schemat struktury organizacyjnej Urzędu

2) Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego