Polska-Raszyn: Usługi odśnieżania

2022/S 189-534483

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Raszyn
Krajowy numer identyfikacyjny: REGON 013269232
Adres pocztowy: Szkolna 2a
Miejscowość: Raszyn
Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni
Kod pocztowy: 05-090
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska
E-mail: zam.publ@raszyn.pl
Adresy internetowe:
Główny adres: http://raszyn.pl

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://ezamowienia.gov.pl

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności

Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 z podziałem na części

Numer referencyjny: ZP.271.2.2.2022.DC

II.1.2)Główny kod CPV 90620000 Usługi odśnieżania

II.1.3)Rodzaj zamówienia Usługi

II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 z podziałem na części. CZĘŚĆ I - Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg I Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii I i IA oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części I wynosi 74 465m. CZĘŚĆ II - Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg II Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii II oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części II wynosi 60 636m.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: tak

Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części

II.2)Opis

II.2.1)Nazwa:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg I

Część nr: 1

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90620000 Usługi odśnieżania

90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL Polska

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn

II.2.4)Opis zamówienia:

Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii I i IA oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części I wynosi 74 465m

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości - Nazwa: czas przystąpienia do zwalczania śliskości / Waga: 20%

Kryterium jakości - Nazwa: czas podstawienia samochodu zastępczego / Waga: 20%

Cena - Waga: 60%

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 20/10/2022

Koniec: 30/04/2023

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: nie

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp. Zakres w/w prac będzie obejmować usługi stanowiących przedmiot zamówienia dla danego zadania(części), tj. usługi w zakresie zwalczania śliskości, odśnieżania czy sprzątania dróg po zimowym utrzymaniu dróg.

II.2)Opis

II.2.1)Nazwa:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg II

Część nr: 2

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90620000 Usługi odśnieżania

90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL Polska

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn

II.2.4)Opis zamówienia:

Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii II oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części II wynosi 60 636m

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości - Nazwa: czas przystąpienia do zwalczania śliskości / Waga: 20%

Kryterium jakości - Nazwa: czas podstawienia samochodu zastępczego / Waga: 20%

Cena - Waga: 60%

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 20/10/2022

Koniec: 30/04/2023

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp. Zakres w/w prac będzie obejmować usługi stanowiących przedmiot zamówienia dla danego zadania(części), tj. usługi w zakresie zwalczania śliskości, odśnieżania czy sprzątania dróg po zimowym utrzymaniu dróg.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Wykonawca winien wykazać, że : w przypadku składania oferty na część nr 1 oraz część nr 2; jest wpisany wpis do rejestru podmiotów prowadzony przez marszałka województwa (BDO), o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm);

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. warunek dotyczący posiadanego doświadczenia: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej: - 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegające na wykonaniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg lub chodników lub placów, obejmujące swym zakresem odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej o łącznej wartości 200 000,00 zł brutto – składając ofertę na części I i/ lub część II. Uwaga: W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, dopuszczalne jest posłużenie się tym samym doświadczeniem dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu dla poszczególnych części. 2. warunek dotyczący zdolności technicznej Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się potencjałem technicznym do wykonania zamówienia w zakresie części nr I oraz części nr II w tym co najmniej: - 3 (trzema) samochodami do zwalczania śliskości z zamontowaną piaskarką i pługiem niepowodującym uszkodzenia nawierzchni drogi, - 1 (jednym) samochodem lub ciągnikiem do zwalczania śliskości z zamontowaną piaskarką i pługiem niepowodującym uszkodzenia nawierzchni drogi – do odśnieżania dróg o szerokości max. do 2,5m, - 1 (jedną) ładowarką lub 1 koparko- ładowarką lub 1 koparką z łyżką przystosowaną do usuwania zasp śnieżnych, - 1 (jedną) zamiatarką samojezdną lub samochodem z osprzętem do zamiatania. Uwaga: W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, dopuszczalne jest posłużenie się tym samym sprzętem dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu w poszczególnych częściach. Wyżej wymieniony sprzęt i urządzenia winny być w całodobowej dyspozycji Wykonawcy dla potrzeb Gminy Raszyn w okresie realizacji usługi.

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Określone zostały w SWZ oraz załącznikach do niej - Projektowanych Postanowieniach Umowy

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury

Procedura otwarta

Procedura przyspieszona

Uzasadnienie:

Zamawiający prowadził postępowania w trybie podstawowym. Z należytą staranności oszacował zamówienie. Tymczasem wysoka inflacja spowodowała znaczny wzrost cen. Cena najkorzystniejszej oferty jak i średnia cen złożonych ofert w postępowaniu, przewyższają kwoty postępowania krajowego. Zmienił się zatem prób postepowania. Zaistniała wiec konieczność pilnego wyłonienia wykonawcy do świadczenia usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg. Pilna potrzeba udzielenia zamówienia, wynika z konieczności zachowania bezpieczeństwa na ulicach Gminy Raszyn poprzez zmniejszenie lub ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego, wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu. Brak realizacji przedmiotowej usługi pogorszy warunków drogowe przez co wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców. Wobec powyższego, zachodzi konieczność skrócenia terminu składania ofert, w związku z pilną potrzebą udzielenia zamówienia.

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 12/10/2022 Czas lokalny: 09:00

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Oferta musi zachować ważność do: 09/01/2023

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 12/10/2022 Czas lokalny: 10:00

Miejsce:

https://ezamowienia.gov.pl

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

sierpień - wrzesień 2023

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych

Akceptowane będą faktury elektroniczne

Stosowane będą płatności elektroniczne

VI.3)Informacje dodatkowe:

wraz z formularzem ofertowym, wykonawca składa: 1. Wycena zamówienia składana na Załączniku nr 1 do SWZ – odpowiednio dla części na które składana jest oferta. 2. Oświadczenie (JEDZ), o których mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1, 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest złożyć dowody, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale X SWZ – pkt. 10.3 oraz IX SWZ (JEDZ), 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, a także w przypadku powoływania się na zasoby innych wykonawców, oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX SWZ (JEDZ) – pkt. 9.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie a także wykonawca udostępniający swoich zasobów. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania. 5. Pełnomocnictwo (oryginał podpisany podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę - załącznik Wykonawcy, 6. W sytuacji, w której wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, załączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jakie usługi wykonywane będą przez poszczególnych wykonawców- załącznik Wykonawcy. 7. Potwierdzenie wniesienia wadium Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości odpowiednio dla każdej części: Zadanie nr 1 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) Zadanie nr 2 – 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572/

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Miejscowość: Warszawa
Państwo: Polska

VI.4.3)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

26/09/2022

 

link do strony postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e625a930-3da1-11ed-9171-f6b7c7d59353