Polska-Raszyn: Usługi odśnieżania
2022/S 189-534483
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Raszyn
Krajowy numer identyfikacyjny: REGON 013269232
Adres pocztowy: Szkolna 2a
Miejscowość: Raszyn
Kod NUTS: PL913 Warszawski zachodni
Kod pocztowy: 05-090
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dorota Czajkowska
E-mail: zam.publ@raszyn.pl
Adresy internetowe:
Główny adres: http://raszyn.pl
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://ezamowienia.gov.pl
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 z podziałem na części
Numer referencyjny: ZP.271.2.2.2022.DC
II.1.2)Główny kod CPV 90620000 Usługi odśnieżania
II.1.3)Rodzaj zamówienia Usługi
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 z podziałem na części. CZĘŚĆ I - Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg I Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii I i IA oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części I wynosi 74 465m. CZĘŚĆ II - Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg II Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii II oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części II wynosi 60 636m.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg I
Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90620000 Usługi odśnieżania
90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL Polska
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn
II.2.4)Opis zamówienia:
Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii I i IA oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części I wynosi 74 465m
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: czas przystąpienia do zwalczania śliskości / Waga: 20%
Kryterium jakości - Nazwa: czas podstawienia samochodu zastępczego / Waga: 20%
Cena - Waga: 60%
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 20/10/2022
Koniec: 30/04/2023
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp. Zakres w/w prac będzie obejmować usługi stanowiących przedmiot zamówienia dla danego zadania(części), tj. usługi w zakresie zwalczania śliskości, odśnieżania czy sprzątania dróg po zimowym utrzymaniu dróg.
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w sezonie 2022/2023 – kategoria dróg II
Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90620000 Usługi odśnieżania
90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL Polska
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
województwo mazowieckie, powiat pruszkowski, Gmina Raszyn
II.2.4)Opis zamówienia:
Zamówienie obejmuje usługę w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej poprzez posypywanie i płużenie dróg gminnych kategorii II oraz oczyszczania dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej i usunięcia wszelkich nieczystości z nawierzchni jezdni, chodników i pasów zieleni. Łączna długość dróg dla części II wynosi 60 636m
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: czas przystąpienia do zwalczania śliskości / Waga: 20%
Kryterium jakości - Nazwa: czas podstawienia samochodu zastępczego / Waga: 20%
Cena - Waga: 60%
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 20/10/2022
Koniec: 30/04/2023
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp. Zakres w/w prac będzie obejmować usługi stanowiących przedmiot zamówienia dla danego zadania(części), tj. usługi w zakresie zwalczania śliskości, odśnieżania czy sprzątania dróg po zimowym utrzymaniu dróg.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Wykonawca winien wykazać, że : w przypadku składania oferty na część nr 1 oraz część nr 2; jest wpisany wpis do rejestru podmiotów prowadzony przez marszałka województwa (BDO), o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm);
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. warunek dotyczący posiadanego doświadczenia: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej: - 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegające na wykonaniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg lub chodników lub placów, obejmujące swym zakresem odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej o łącznej wartości 200 000,00 zł brutto – składając ofertę na części I i/ lub część II. Uwaga: W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, dopuszczalne jest posłużenie się tym samym doświadczeniem dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu dla poszczególnych części. 2. warunek dotyczący zdolności technicznej Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się potencjałem technicznym do wykonania zamówienia w zakresie części nr I oraz części nr II w tym co najmniej: - 3 (trzema) samochodami do zwalczania śliskości z zamontowaną piaskarką i pługiem niepowodującym uszkodzenia nawierzchni drogi, - 1 (jednym) samochodem lub ciągnikiem do zwalczania śliskości z zamontowaną piaskarką i pługiem niepowodującym uszkodzenia nawierzchni drogi – do odśnieżania dróg o szerokości max. do 2,5m, - 1 (jedną) ładowarką lub 1 koparko- ładowarką lub 1 koparką z łyżką przystosowaną do usuwania zasp śnieżnych, - 1 (jedną) zamiatarką samojezdną lub samochodem z osprzętem do zamiatania. Uwaga: W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, dopuszczalne jest posłużenie się tym samym sprzętem dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu w poszczególnych częściach. Wyżej wymieniony sprzęt i urządzenia winny być w całodobowej dyspozycji Wykonawcy dla potrzeb Gminy Raszyn w okresie realizacji usługi.
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
Określone zostały w SWZ oraz załącznikach do niej - Projektowanych Postanowieniach Umowy
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
Procedura przyspieszona
Uzasadnienie:
Zamawiający prowadził postępowania w trybie podstawowym. Z należytą staranności oszacował zamówienie. Tymczasem wysoka inflacja spowodowała znaczny wzrost cen. Cena najkorzystniejszej oferty jak i średnia cen złożonych ofert w postępowaniu, przewyższają kwoty postępowania krajowego. Zmienił się zatem prób postepowania. Zaistniała wiec konieczność pilnego wyłonienia wykonawcy do świadczenia usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg. Pilna potrzeba udzielenia zamówienia, wynika z konieczności zachowania bezpieczeństwa na ulicach Gminy Raszyn poprzez zmniejszenie lub ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego, wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu. Brak realizacji przedmiotowej usługi pogorszy warunków drogowe przez co wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców. Wobec powyższego, zachodzi konieczność skrócenia terminu składania ofert, w związku z pilną potrzebą udzielenia zamówienia.
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 12/10/2022 Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 09/01/2023
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 12/10/2022 Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
https://ezamowienia.gov.pl
Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:
sierpień - wrzesień 2023
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
Stosowane będą płatności elektroniczne
VI.3)Informacje dodatkowe:
wraz z formularzem ofertowym, wykonawca składa: 1. Wycena zamówienia składana na Załączniku nr 1 do SWZ – odpowiednio dla części na które składana jest oferta. 2. Oświadczenie (JEDZ), o których mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1, 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest złożyć dowody, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale X SWZ – pkt. 10.3 oraz IX SWZ (JEDZ), 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, a także w przypadku powoływania się na zasoby innych wykonawców, oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX SWZ (JEDZ) – pkt. 9.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie a także wykonawca udostępniający swoich zasobów. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania. 5. Pełnomocnictwo (oryginał podpisany podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę - załącznik Wykonawcy, 6. W sytuacji, w której wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, załączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jakie usługi wykonywane będą przez poszczególnych wykonawców- załącznik Wykonawcy. 7. Potwierdzenie wniesienia wadium Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości odpowiednio dla każdej części: Zadanie nr 1 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) Zadanie nr 2 – 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572/
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Miejscowość: Warszawa
Państwo: Polska
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
26/09/2022
link do strony postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e625a930-3da1-11ed-9171-f6b7c7d59353