Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-3410/PN/29/2007

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006 r. nr 164 poz. 1163ze zm.).

Data ogłoszenia

2007-05-29

Przedmiot zamówienia publicznego

„Budowa boisk sportowych ogólnodostępnych dla dzieci i młodzieży przy Gimnazjum nr 1 w Raszynie” z podziałem na dwa zadania:

Zadanie I – Boisko wielofunkcyjne- część A:

1. Wykonanie nawierzchni poliuretanowej gr. 13 mm pow. 1005,31 m2:

- podniesienie istniejącego odwodnienia liniowego,

- ustawienie nowych obrzeży,

- wykonanie na istniejącej nawierzchni boiska z asfaltu lanego, warstwy wyrównawczej gr. 5 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych.

2. Wyposażenie boiska:

- zakup i montaż bramek do piłki ręcznej,

- zakup i montaż urządzeń do gry w siatkówkę,

- zakup i montaż urządzeń do koszykówki.

3. Wykonanie ogrodzenia:

- ogrodzenie na słupkach, z siatki wys. 4,0 m dł. 134.44 m,

- wykonanie bramy i furtki.

4. Roboty elektryczne:

- wstawienie 5 szt. słupów oświetleniowych wys. 10,0 m i demontaż starych,

- ułożenie kabla w rurze AROT dł. 160,0 m.

Zadanie II – Boisko wielofunkcyjne – część B:

1. Wykonanie nawierzchni poliuretanowej gr. 13 mm pow. 286,358 m2:

- ustawienie nowych obrzeży,

- wykonanie na istniejącej nawierzchni boiska z asfaltu lanego, warstwy wyrównawczej gr. 5 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych.

2. Wyposażenie boiska:

- zakup i montaż urządzeń do gry w siatkówkę

Gwarancja na wykonane roboty i wbudowane materiały winna wynosić min. 3 – lata.

Rodzaj zamówienia

roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45-23-32-50-6, 45-34-20-00-6, 45-31-23-11-0

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany:

 2 miesiące od daty podpisania umowy 

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:  

1/ Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 ze zm.).

2/ Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

3/ Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

a)      wykażą, iż w okresie ostatnich 5 /pięciu/ lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali /siłami własnymi/ min. 2 /dwa/ zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

b)              dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym min.:

          1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie  
drogi
(zadanie I i zadanie II) oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/.

          1 osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacje w zakresie sieci i instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub równoważne) (zadanie I) oraz będącą członkiem /posiadającą wpis/ na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/.

c)  dysponują sprzętem niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia.

4/ Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

5/ Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (odpowiedzialność deliktowa), na sumę gwarancyjną nie niższą jak 100 tys. zł.

6/ Udzielą na wykonane roboty i wbudowane materiały min. 3 letniej gwarancji.

7/ Wniosą wadium, w wymaganym terminie, wysokości i wybranej formie.

8/ Załączą dokumenty /wyżej nie wymienione/, wymagane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

1/ Złożenie oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 oraz, że nie podlega wykluczeniu
na podst. art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy pzp.

2/ Złożenie dokumentów przewidzianych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006 r. § 1ust. 1 i 2 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy w celu spełnienia warunków uprawniających do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, tj.: min.

2.1/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewi­dencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawiony/e nie wcześniej niż 6 m - cy przed upływem terminu składania ofert/ 

2.2/ aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert a potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2.3/ aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert/ potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2.4/ aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w za­kresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy,

  2.5/ Wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, robót wykonanych z należytą starannością min. 2 /dwa/ zadania odpowiadające swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonanie boiska o nawierzchni syntetycznej o powierzchni min. 800 m2 - dla zadania I i o powierzchni min. 100 m2- dla zadania II
(poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane należycie)

2.6/ Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. min.:

- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o  specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie drogi (zadanie I i zadanie II) oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/.

- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacje w zakresie sieci i instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub równoważne) (zadanie I) oraz będącą członkiem /posiadającą wpis/ na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/

2.7/ Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców/

2.8/ Aktualna polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa),   
 na kwotę nie niższą niż 100 tys. zł.

2.9/ Kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej

 

 

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

  Maria Jasik-Sikorska                                Dorota Roguska-Niewczas

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

poniedziałek, czwartek w godz. 11.00 – 17.00

wtorek, środa, piątek w godz. 9.00-15.00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl

W siedzibie zamawiającego – numer lokalu

113

Cena SIWZ

30 zł

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania ofert

2007-07-02     godz. 12:00.

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 powyżej 60 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

     Kryterium cena

   Najniższa cena – 100%

     Wadium

    1 500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych) – zadanie I

500 zł (słownie: pięćset złotych) – zadanie II

Miejsce i termin otwarcia ofert

 

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie Zamawiającego

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

2007-07-02

Godzina otwarcia

12:30

Data przekazania ogłoszenia do UZP

    2007-05-25

 

Zamawiający, Wójt Gminy Raszyn informuje, że wpłynęły niżej wymienione pytania dotyczące wykonania nawierzchni boisk sportowych:

Pytanie nr 1:

Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie nawierzchni poliuretanowej bezspoinowej, przepuszczalnej dla wody, analogicznej do Conipur SP tzn. wykonywanej w identycznej technologii tj.:

- ułożenie specjalną maszyną (rozkładarką) warstwy czarnego granulatu gumowego połączonego lepiszczem poliuretanowym o gr. ok. 11mm,

- ułożenie warstwy poliuretanowego wymieszanego z granulatem EPDM fr. 0,5 – 1,5 mm metodą wysokociśnieniowego natrysku o gr. ok. 2 mm,

posiadającą następujące parametry techniczne:

- wytrzymałość na rozciąganie ? 0,75 Mpa,

- ścieralność ? 0,09,

- współczynnik tarcia kinetycznego w stanie suchym ? 0,40, po zwilgoceniu ? 0,35,

- odporność na uderzenie:

            powierzchnia odcisku kulki, mm2 - 780±80

            wygląd powierzchni po badaniu    - bez zmian

- przyczepność (w MPa) do podkładu asfaltobetonowego ? 0,50

Nawierzchnia posiada ważną rekomendację techniczną ITB, atest higieniczny PZH oraz certyfikat IAAF.

 

Pytanie nr 2:

Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie nawierzchni poliuretanowej bezspoinowej, przepuszczalnej dla wody, analogicznej dl Conipur SP tzn. wykonywanej w identycznej technologii tj.:

- ułożenie specjalną maszyną (rozkładarką) warstwy czarnego granulatu gumowego połączonego lepiszczem poliuretanowym o gr. ok. 11 mm,

- ułożenie warstwy systemu poliuretanowego wymieszanego z granulatem EPDM fr. 0,5 – 1,5 mm metodą wysokociśnieniowego natrysku o gr. ok. 2 mm,

Posiadającego następujące parametry techniczne;

- wytrzymałość na rozciąganie ? 1,5 MPa

- ścieralność ? 0,10

- współczynnik tarcia kinetycznego w stanie suchym ? 0,40, po zwilgoceniu ? 0,25

- odporność na uderzenie:

            powierzchnia odcisku kulki, mm2         - ? 730

            wygląd powierzchni po badaniu           - bez zmian

- przyczepność (w MPa) do podkładu asfaltobetonowego - ? 0,3

Nawierzchnia posiada ważną rekomendację techniczną ITB, atest higieniczny PZH oraz certyfikat IAAF.

 

Pytanie nr 3:

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnej nawierzchni o porównywalnych lub lepszych parametrach tzn.:

- wytrzymałość na rozciąganie ? 0,55 MPa

- ścieralność ? 0,09 mm

- przyczepność do podkładu asfaltobetonowego ? 0,7 MPa

- współczynnik tarcia kinetycznego:

            - w stanie suchym: ? 0,40

            - w stanie mokrym: ?0,30

- powierzchnia odcisku kulki: ? 750

 

 

Wobec powyższych pytań, dotyczących parametrów technicznych wykonania boisk
o  nawierzchni poliuretanowej gr. 13 mm, Inwestor modyfikuje wymagania dotyczące dopuszczalnych parametrów wykonania nawierzchni o nie gorszych parametrach technicznych niż podane poniżej:

 

1.      Wytrzymałość na rozciąganie większa lub równa 0,70 MPa,

2.      Ścieralność mniejsza lub równa 0,09 mm,

3.      Przyczepność do podkładu asfaltobetonowego większa lub równa 0,5 MPa,

4.      Współczynnik tarcia kinetycznego większy lub równy:

a.       w stanie suchym: 0,35

b.       w stanie mokrym: 0,28

      5.   Powierzchnia odcisku kulki mniejsza lub równa 700 mm2



Pytanie 4.
Zakres prac określony w SIWZ nie przewiduje rozbiórki istniejących nawierzchni asfaltowych, natomiast załączonych przedmiarach boiska A i B rozbiórka jest przewidziana. Proszę o jednoznaczną odpowiedź, czy rozbiórka nawierzchni asfaltowej wchodzi w zakres zamówienia?


Zgodnie z przedmiarami boiska „A” i „B”, oraz projektami zagospodarowania terenu – zakres robot przygotowawczych, należy przewidzieć pas asfaltu o szer. 0,7 m przy obrzeżach do rozebrania i ponownego wykonania o gr. 4 cm. W/w prace zostały ujęte w przedmiarach robót poz. 1,2,8. W poz. 8 należy zlikwidować krotność 4. powinno być „nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych, grysowych, warstwa wiążąca gr 4 cm”.

Pytanie 5.

PT przewiduje ułożenie 5 cm warstwę nawierzchni asfaltobetonu natomiast przedmiar na boiska A i B 9 cm. Jaką gr. Warstwy asfaltobetonu należy przyjąć w wycenie obu boisk?

Warstwa wyrównawcza na boisku A i B powinna być wykonana gr 5 cm zgodnie z przedmiarami, poz. 7. Dodatkowe ułożenie gr. 4 cm przewidziano tylko w miejscach rozkuć (patrz w/w odpowiedź).

Pytanie 6.

Przedmiar robót boiska B przewiduje demontaż odwodnienia liniowego, natomiast projekt techniczny oraz SIWZ nie informują o istniejącym odwodnieniu liniowym. Proszę wyjaśnić, czy odwodnienie wód opadowych z boiska B jest odprowadzane za pośrednictwem odwodnienia liniowego.

Boisko B nie posiada odwodnienia liniowego, spływ wody ze względu na spadki przejmuje odwodnienie boiska A. Należy z przedmiaru B wykreślić poz. 9 – podniesienie istniejącego odwodnienia.

Pytanie 7.

Przedmiar robót Boisko B przewiduje demontaż 70 mb obrzeży i montaż tylko 49 mb. Proszę o wyjaśnienie, jaką ilość obrzeży należy przyjąć do wyceny?

Ulega zmianie przedmiar boiska B poz. 11 rowki pod krawężnik jest 49 m - powinno być 70 m, poz. 13 obrzeża betonowe jest 49 m - powinno być 70 mb.

Zamawiający informuje, iż wszystkie wymagania postawione w SIWZ dotyczące parametrów nawierzchni poliuretanowej muszą być poparte odpowiednimi dokumentami dostarczonymi przez wybranego w wyniku przetargu nieograniczonego Wykonawcę, przed podpisaniem umowy. W trakcie wykonywania robót, kontroli będą podlegały oryginalne opakowania producenta, do których powinna zostać dołączona etykieta zawierająca:

·        Nazwę wyrobu

·        Nazwę i adres producenta

·        Masę netto

·        Datę produkcji i termin przydatności

·        Podstawowe warunki składowania i stosowania

·        Informację dotyczącą zagrożenia dla zdrowia

·        Nr Aprobaty Technicznej

·        Nr certyfikatu zgodności lub deklaracji zgodności z aprobatą

·        Znak budowlany