Wykonanie boiska sportowego wielofunkcyjnego dla dzieci i młodzieży przy szkole podstawowej w Ładach
Gmina Raszyn
ul. Szkolna 2 a 05-090 Raszyn ZP-3410/PN/34/2007 Dane zamawiającego Nazwa Gmina Raszyn Adres ulica Szklona 2a , Strona WWW Adres e-mail Telefon (022) 701-77-78 Dane zamówienia Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych po nowelizacji z 13 kwietnia 2007 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. nr 164 poz. 1163ze zm.). Data ogłoszenia 06-07-2007 Przedmiot zamówienia publicznego „Wykonanie boiska sportowego wielofunkcyjnego dla dzieci i młodzieży przy szkole podstawowej w Ładach” w zakres robót wchodzi: 1. Wykonanie nawierzchni poliuretanowej gr. 13 mm pow. 800 m2: - ustawienie nowych obrzeży, - wykonanie na istniejącej nawierzchni boiska z asfaltu lanego, warstwy wyrównawczej gr. 5 cm z mieszanek mineralno – bitumicznych. 2. Wyposażenie boiska: - zakup i montaż bramek do piłki ręcznej, - zakup i montaż urządzeń do gry w siatkówkę, - zakup i montaż urządzeń do koszykówki. 3. Wykonanie ogrodzenia: - ogrodzenie na słupkach, częściowo na cokole wys. 0,2 m z siatki wys. 4 m dł. 64,5 m 4. Roboty odwadniające: - wykonanie odwodnienia rurą perforowaną o śr. 11,3 mm w owiniętej geowłukniną obsypce żwirowej dł. 120 m, - wstawienie 3 szt. studzienek o śr. 315 cm „VAWIN” - wykonanie 3 szt. studni chłonnych o śr. 1500 mm i głębokości 1,5 m. Gwarancja na wykonane roboty i wbudowane materiały winna wynosić min. 3 – lata. Rodzaj zamówienia roboty budowlane Tryb zamówienia publicznego Przetarg nieograniczony Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45.23.32.50-6, 45.34.20.00-6 ,45.23.24.52-5 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany: 1,5 miesiąca od daty podpisania umowy Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1/ Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych po nowelizacji z 13 kwietnia 2007 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 ze zm.). 2/ Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 3/ Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) wykażą, iż w okresie ostatnich 5 /pięciu/ lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali /siłami własnymi lub Podwykonawców/ min. 2 /dwa/ zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym min.: - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie drogi oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/. 4/ Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (odpowiedzialność deliktowa), na sumę gwarancyjną nie niższą jak 100 tys. zł. 5/ Udzielą na wykonane roboty i wbudowane materiały min. 3 letniej gwarancji. Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału. 1/Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2 - /zał. nr 4/, wraz z zaświadczeniami: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawiony/e nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert/ - Załącznik Wykonawcy 2/ Wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali /siłami własnymi lub Podwykonawców/ min. 2 /dwa/ zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez roboty analogiczne, Zamawiający rozumie wykonanie boisk o nawierzchni syntetycznej o powierzchni min. 500 m2 każde – /zał. nr 5/ 3/ Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. min.: - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie drogi oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/ - /zał. nr 6/ 4/ Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców/ - 5/ Aktualna polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakre- 6/ Kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej 7/ Parafowany /każda strona/ wzór umowy - /zał. nr 9/ Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami: Imię i nazwisko Maria Jasik-Sikorska Dorota Roguska-Niewczas Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu: poniedziałek, czwartek w godz. 11.00 – 17.00 wtorek, środa, piątek w godz. 9.00-15.00 Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): § w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro ) § ze strony internetowej : W siedzibie zamawiającego – numer lokalu 113 Cena SIWZ 30 zł Miejsce i termin składania ofert/wniosków Sposób składania w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a Numer lokalu Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców Termin składania ofert 27-07-2007 godz. 10:00. Atrybuty przetargów Wartość zamówienia powyżej 14 tys. Euro Okres związania ofertą 30 dni od daty składania ofert Kryterium cena Najniższa cena – 100% Miejsce i termin otwarcia ofert Miejsce otwarcia ofert w siedzibie Zamawiającego Numer lokalu 102 Data otwarcia 27-07-2007 Godzina otwarcia 10:30 Data przekazania ogłoszenia do UZP 06-07-2007 Zamawiający, Wójt Gminy Raszyn informuje, że wpłynęły niżej wymienione pytania dotyczące wykonania nawierzchni boiska: Pytanie 1: „Zamawiający w SIWZ określił zakres prac do wykonania w ramach ww. zamówienia, wskazując konkretne parametrytechniczne poprzez opisanie szczegółowymi parametrami technicznymi. Takie opisy wskazują na konkretnego producenta nawierzchni syntetycznej, którą w tym przypadku jest nawierzchnia poliuretanowa Conipur SP, na którą wyłączność na montaż i zakup na rynku polskim mają konkretne firmy.
05-090 Raszyn, woj. mazowieckie, pow. pruszkowski
/zał. nr 7/
sie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą
niż 100 tys. zł.- /zał. nr 8/
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
022 701 77 78 ) www.bip.raszyn.pl
Wobec bardzo szczegółowego opisu parametrów technicznych zaprojektowanych nawierzchni, które w żaden sposób uniemożliwiają spełnienie wymagań określonych w SIWZ innym producentom, czy Zamawiający dopuści inne nawierzchni sportowe poliuretanowe, posiadające identyczny system, oraz wykonany w takiej samej technologii, przepuszczalny dla wody, bez spinowy, takiej samej grubości, składający się z identycznej ilości warstw i wyglądającej w 100% identycznie jak opisana nawierzchni w SIWZ, dodatkowo posiadająca rekomendacje ITB, atest PZH oraz atest międzynarodowej federacji sportowej, kwalifikującej produkt pod względem sportowym najwyższej jakości, jakim jest certyfikat IAAF. „
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące parametrów technicznych nawierzchni poliuretanowej boiska sportowego wielofunkcyjnego przy szkole podstawowej w Ładach, Urząd Gminy Raszyn informuje, iż według naszego rozeznania wymagane parametry techniczne spełniają również nawierzchnie:
· HERCULAN SR-OSC producent HERCULAN SPORT SURFACES
· ELTAN producent INTERCHEMOL Sp.z o.o.
Pytanie 2:
„Zamawiający na swojej stronie internetowej, w dniu 18.07.2007 r., zamieścił odpowiedź na wcześniejsze zapytanie, w której informuje, iż według rozeznania zamawiającego wymagane parametry techniczne nawierzchni syntetycznej zaprojektowanej do wykonania boiska sportowego w Ladach, spełniają również nawierzchnie HERCULAN SR-OSC producent HERCULAN SPORT SURFACES jak również ELTAN producent INTERCHEMOL Sp. z o.o.
Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuści zastosowanie powyższych nawierzchni w realizacji postępowania przetargowego?”
Odpowiedź:
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące nawierzchni poliuretanowej boiska sportowego wielofunkcyjnego przy szkole podstawowej w Ładach, Urząd Gminy Raszyn informuje, iż dopuszcza się zastosowanie nawierzchni wymienionych producentów, pod warunkiem spełnienia założonych parametrów technicznych.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę §7 poprzez dodanie zdania:
„W razie opóźnienia w przekazaniu terenu budowy Wykonawca może od umowy odstąpić bez odrębnego wezwania, zaś Zamawiający nie będzie dochodził z tego tytułu żadnych roszczeń. W razie przystąpienia do realizacji umowy z opóźnieniem wynikającym z nieterminowego przekazania przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawca nie ponosi żadnej (umownej, ustawowej) odpowiedzialności za nieterminową realizację robót”.
Powyższa propozycja zmiany jest konsekwencją braku możliwości podjęcia się prac z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub obiektywnych przyczyn, jak np. brak ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. W takiej sytuacji odpowiedzialność za terminową pracę winna być wyłączona lub co najmniej przesunięta o czas niemożliwości wykonywania robót z powyższych przyczyn.
Odpowiedź 3:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 7 umowy poprzez dodanie...,, W razie opóźnienia w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy ponad 7 dni, termin wykonania umowy ujęty w § 10 ulega przedłużeniu o czas opóźnienia”.
Konsekwencją wprowadzenia w/w zapisu jest zmiana §10 umowy , który przyjmuje brzmienie ,,Strony ustalają termin realizacji robót i osiągnięcia gotowości do odbioru w ciągu 1,5 miesiąca od daty podpisania umowy z zastrzeżeniem zapisu § 7”.
Pytanie 4:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści §10 projektu umowy poprzez dodanie zdania:
„Strony ustalają, że termin realizacji całego zakresu robót może ulec przesunięciu o czas występowania przeszkód o obiektywnym charakterze, takich jak pogoda uniemożliwiająca wykonywanie robót zgodnie z technologią prac budowlano – montażowych określonych w dokumentacji technicznej lub zdarzenia nieleżące po żadnej ze stron umowy”.
Odpowiedź 4:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 10 umowy. Wykonawca tak ma zorganizować pracę, aby nie przekroczyć żądanego terminu 1,5 miesiąca.
Pytanie 5:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę §11 poprzez dodanie w ust.4 trzeciego tiretu(-) i nadanie mu następującego brzmienia:
- „Uprawnienia, o których mowa powyżej nie przysługują zamawiającemu w sytuacji, gdy wady wyniknęły z właściwości użytych przez Wykonawcę materiałów odpowiadającym właściwościom określonym przez prawo i normy budowlane, jak również wskutek działania siły wyższej, zdarzeń losowych oraz działania osób trzecich, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności”.
Powyższy zapis wskazuje na okoliczności, które z mocy przepisów Kodeksu cywilnego zwalniają od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonania zobowiązania, a nadto wskazując jeszcze na użyte materiały, które zostały zastosowane zgodnie z dokumentacją opracowana przez Zamawiającego.
Odpowiedź 5:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 11 umowy. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wykonane przez siebie prace i wbudowane materiały. Wykonawca nie wnosił wcześniej zastrzeżeń do zaproponowanych w specyfikacji materiałów.
Pytanie 6:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na dopisanie w §21 pkt 4 i nadanie mu następującego brzmienia:
„4) Uprawnienia, o których mowa powyżej nie przysługują Zamawiającemu, jeśli zwłoka w wykonaniu przedmiotu robót spowodowana jest zaniechaniami i zaniedbaniami Zamawiającego, warunkami atmosferycznymi, działaniem siły wyższej, zdarzeń losowych bądź osób trzecich, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności”.
Odpowiedź 6:
Zamawiający nie wyraża zgody na dopisanie do § 21 umowy pkt 4. W przypadku zaniechania jakichkolwiek robót, czas wykonania zadania będzie krótszy od założonego. Za przekazany teren budowy zgodnie § 2 ust 2 odpowiada Wykonawca.
Pytanie 7:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę §21 poprzez dodanie ust. 2 i pkt 2 i nadanie im następującego brzmienia:
2.,,Zamawiający płaci Wykonawcy kary umowne:
1) Za zwłokę przekazania terenu budowy oraz uniemożliwienie rozpoczęcia lub spowodowanie przerwy w wykonaniu robót, w wysokości 0,20% wynagrodzenia umownego za wykonanie umówionego przedmiotu odbioru, które zostały rozpoczęte lub które zostały przerwane, za każdy dzień zwłoki lub przerwy.
2) Za zwłokę w przeprowadzeniu odbioru w wysokości 50,00 zł za każdy dzień zwłoki, licząc następnego dnia po terminie, w którym odbiór miał być rozpoczęty.
Powyższa propozycja zmiany jest konsekwencją braku możliwości podjęcia, kontynuowania lub prawidłowego zakończenia prac z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
Odpowiedź 7:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 21 umowy poprzez dodanie ust. 2 następującej treści;
Zamawiający zapłaci Wykonawcy następujące kary umowne:
1) za zwłokę w przekazaniu terenu budowy w wysokości 0,5 % wynagrodzenia ofertowego ,,netto” określonego w § 12 ust.1 za każdy dzień zwłoki ponad czas ustalony w § 7 umowy.
2) za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia ofertowego ,,netto” określonego w § 12 ust.1
Pytanie 8:
Prosi się Zamawiającego, aby wyraził zgodę na wykreślenie §22 z projektu umowy:
„Wykonawca wyraża zgodę na dokonanie potrącenia przez Zamawiającego kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia”.
Powyższa propozycja zmiany podyktowana jest tym, iż zapis §22 pozwala Zamawiającemu na ingerencję w wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy, które jako wynagrodzenie ryczałtowe nie powinno ulegać zmianom, a zwłaszcza zmniejszeniu nawet jeśli podstawą zmniejszenia miało by być potrącenie z wynagrodzenia kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
Odpowiedź 8:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 22 umowy. Wynagrodzenie ryczałtowe nie ulega zmianie, a jedynie może ulec pomniejszeniu o należne kary.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Maciej Stankiewicz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Maciej Stankiewicz |
Data wprowadzenia: | 2007-07-06 14:15:39 |
Opublikował: | Maciej Stankiewicz |
Data publikacji: | 2007-07-06 14:18:48 |
Ostatnia zmiana: | 2011-09-02 14:33:45 |
Ilość wyświetleń: | 4106 |