Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-3410/PN/34/2007

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica Szklona  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych po nowelizacji z 13 kwietnia 2007 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. nr 164 poz. 1163ze zm.).

Data ogłoszenia

06-07-2007

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie boiska sportowego wielofunkcyjnego dla dzieci i młodzieży przy szkole podstawowej w Ładach”

w zakres robót wchodzi:

1. Wykonanie nawierzchni poliuretanowej gr. 13 mm pow. 800 m2:

- ustawienie nowych obrzeży,

- wykonanie na istniejącej nawierzchni boiska z asfaltu lanego, warstwy wyrównawczej gr. 5 cm

  z mieszanek mineralno – bitumicznych.

2. Wyposażenie boiska:

- zakup i montaż bramek do piłki ręcznej,

- zakup i montaż urządzeń do gry w siatkówkę,

- zakup i montaż urządzeń do koszykówki.

3. Wykonanie ogrodzenia:

- ogrodzenie na słupkach, częściowo na cokole wys. 0,2 m z siatki wys. 4 m dł. 64,5 m

4. Roboty odwadniające:

- wykonanie odwodnienia rurą perforowaną o śr. 11,3 mm w owiniętej geowłukniną obsypce żwirowej dł. 120 m,

- wstawienie 3 szt. studzienek o śr. 315 cm „VAWIN”

- wykonanie 3 szt. studni chłonnych o śr. 1500 mm i głębokości 1,5 m.

Gwarancja na wykonane roboty i wbudowane materiały winna wynosić min. 3 – lata.

Rodzaj zamówienia

roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.23.32.50-6, 45.34.20.00-6 ,45.23.24.52-5

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany:

 1,5 miesiąca od daty podpisania umowy 

 

 

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

1/ Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych po nowelizacji z 13 kwietnia 2007 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 ze zm.).

2/ Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

3/ Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

a)      wykażą, iż w okresie ostatnich 5 /pięciu/ lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali /siłami własnymi lub Podwykonawców/ min. 2 /dwa/ zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

b)              dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym min.:

- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie drogi oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/.

 4/ Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (odpowiedzialność deliktowa), na sumę gwarancyjną nie niższą jak 100 tys. zł.

 5/ Udzielą na wykonane roboty i wbudowane materiały min. 3 letniej gwarancji.

Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału.

1/Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2 - /zał. nr 4/,  wraz z zaświadczeniami:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewi­dencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawiony/e nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert/  - Załącznik Wykonawcy

2/ Wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali /siłami własnymi lub Podwykonawców/ min. 2 /dwa/ zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez roboty analogiczne, Zamawiający rozumie wykonanie boisk o nawierzchni syntetycznej o powierzchni min. 500 m2 każde – /zał. nr 5/

3/ Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. min.:

- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o  specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie drogi oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego /pełniącą funkcję Kierownika budowy/ - /zał. nr 6/

4/ Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców/ -    
       /zał. nr 7/

5/ Aktualna polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakre-
    sie prowadzonej działalności gospo
darczej, działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą
    niż 100 tys. zł.
- /zał. nr 8/

6/ Kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej

7/ Parafowany /każda strona/ wzór umowy - /zał. nr 9/

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

  Maria Jasik-Sikorska                                Dorota Roguska-Niewczas

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

poniedziałek, czwartek w godz. 11.00 – 17.00

wtorek, środa, piątek w godz. 9.00-15.00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl

W siedzibie zamawiającego – numer lokalu

113

Cena SIWZ

30 zł

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania ofert

27-07-2007     godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 powyżej 14 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

     Kryterium cena

   Najniższa cena – 100%

Miejsce i termin otwarcia ofert

 

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie Zamawiającego

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

27-07-2007

Godzina otwarcia

10:30

Data przekazania ogłoszenia do UZP

    06-07-2007

 

Zamawiający, Wójt Gminy Raszyn informuje, że wpłynęły niżej wymienione pytania dotyczące wykonania nawierzchni boiska:

Pytanie 1: 

„Zamawiający w SIWZ określił zakres prac do wykonania w ramach ww. zamówienia, wskazując konkretne parametrytechniczne poprzez opisanie szczegółowymi  parametrami technicznymi. Takie opisy wskazują na konkretnego producenta nawierzchni syntetycznej, którą w tym przypadku jest nawierzchnia poliuretanowa Conipur SP, na którą wyłączność na montaż i zakup na rynku polskim mają konkretne firmy.
Wobec bardzo szczegółowego opisu parametrów technicznych zaprojektowanych nawierzchni, które w żaden sposób uniemożliwiają spełnienie wymagań określonych w SIWZ innym producentom, czy Zamawiający dopuści inne nawierzchni sportowe poliuretanowe, posiadające identyczny system, oraz wykonany w takiej samej technologii, przepuszczalny dla wody, bez spinowy, takiej samej grubości, składający się z identycznej ilości warstw i wyglądającej w 100% identycznie jak opisana nawierzchni w SIWZ, dodatkowo posiadająca rekomendacje ITB, atest PZH oraz atest międzynarodowej federacji sportowej, kwalifikującej produkt pod względem sportowym najwyższej jakości, jakim jest certyfikat IAAF. „

 

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące parametrów technicznych nawierzchni poliuretanowej boiska sportowego wielofunkcyjnego przy szkole podstawowej w Ładach,  Urząd Gminy Raszyn informuje, iż według naszego rozeznania wymagane parametry techniczne spełniają również nawierzchnie:

·          HERCULAN SR-OSC producent HERCULAN SPORT SURFACES

·          ELTAN producent INTERCHEMOL Sp.z o.o.

 

Pytanie 2: 

„Zamawiający na swojej stronie internetowej, w dniu 18.07.2007 r., zamieścił odpowiedź na wcześniejsze zapytanie, w której informuje, iż według rozeznania zamawiającego wymagane parametry techniczne nawierzchni syntetycznej zaprojektowanej do wykonania boiska sportowego w Ladach, spełniają również nawierzchnie HERCULAN SR-OSC producent HERCULAN SPORT SURFACES jak również ELTAN producent INTERCHEMOL Sp. z o.o.

 

Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuści zastosowanie powyższych nawierzchni w realizacji postępowania przetargowego?”
 

Odpowiedź:

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące nawierzchni poliuretanowej boiska sportowego wielofunkcyjnego przy szkole podstawowej w Ładach, Urząd Gminy Raszyn informuje, iż dopuszcza się zastosowanie nawierzchni wymienionych producentów, pod warunkiem spełnienia założonych parametrów technicznych.


 

Pytanie 3:

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę §7 poprzez dodanie zdania:

 

„W razie opóźnienia w przekazaniu terenu budowy Wykonawca może od umowy odstąpić bez odrębnego wezwania, zaś Zamawiający nie będzie dochodził z tego tytułu żadnych roszczeń. W razie przystąpienia do realizacji umowy z opóźnieniem wynikającym z nieterminowego przekazania przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawca nie ponosi żadnej (umownej, ustawowej) odpowiedzialności za nieterminową realizację robót”.

 

                Powyższa propozycja zmiany jest konsekwencją braku możliwości podjęcia się prac z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub obiektywnych przyczyn, jak np. brak ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. W takiej sytuacji odpowiedzialność za terminową pracę winna być wyłączona lub co najmniej przesunięta o czas niemożliwości wykonywania robót z powyższych przyczyn.


Odpowiedź 3:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 7 umowy poprzez dodanie...,, W razie opóźnienia w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy ponad 7 dni, termin wykonania umowy ujęty w § 10 ulega przedłużeniu o czas opóźnienia”.

Konsekwencją wprowadzenia w/w zapisu jest zmiana §10 umowy , który przyjmuje brzmienie ,,Strony ustalają termin realizacji robót i osiągnięcia gotowości do odbioru w ciągu 1,5 miesiąca od daty podpisania umowy z zastrzeżeniem zapisu § 7”.

 

Pytanie 4:

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści §10 projektu umowy poprzez dodanie zdania:

 

„Strony ustalają, że termin realizacji całego zakresu robót może ulec przesunięciu o czas występowania przeszkód o obiektywnym charakterze, takich jak pogoda uniemożliwiająca wykonywanie robót zgodnie z technologią prac budowlano – montażowych określonych w dokumentacji technicznej lub zdarzenia nieleżące po żadnej ze stron umowy”.


Odpowiedź 4:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 10 umowy. Wykonawca tak ma zorganizować pracę, aby nie przekroczyć żądanego terminu 1,5 miesiąca.

 

Pytanie 5:

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę §11 poprzez dodanie w ust.4 trzeciego tiretu(-) i nadanie mu następującego brzmienia:

 

- „Uprawnienia, o których mowa powyżej nie przysługują zamawiającemu w sytuacji, gdy wady wyniknęły z właściwości użytych przez Wykonawcę materiałów odpowiadającym właściwościom określonym przez prawo i normy budowlane, jak również wskutek działania siły wyższej, zdarzeń losowych oraz działania osób trzecich, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności”.

 

                Powyższy zapis wskazuje na okoliczności, które z mocy przepisów Kodeksu cywilnego zwalniają od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonania zobowiązania, a nadto wskazując jeszcze na użyte materiały, które zostały zastosowane zgodnie z dokumentacją opracowana przez Zamawiającego.

 

Odpowiedź 5:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 11 umowy. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wykonane przez siebie prace i wbudowane materiały. Wykonawca nie wnosił wcześniej zastrzeżeń do zaproponowanych w specyfikacji materiałów.

 

Pytanie 6:

Czy Zamawiający wyraża zgodę na dopisanie w §21 pkt 4 i nadanie mu następującego brzmienia:

 

„4) Uprawnienia, o których mowa powyżej nie przysługują Zamawiającemu, jeśli zwłoka w wykonaniu przedmiotu robót spowodowana jest zaniechaniami i zaniedbaniami Zamawiającego, warunkami atmosferycznymi, działaniem siły wyższej, zdarzeń losowych bądź osób trzecich, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności”.


Odpowiedź 6:

Zamawiający nie wyraża zgody na dopisanie do  § 21 umowy pkt 4. W przypadku zaniechania jakichkolwiek robót, czas wykonania zadania będzie krótszy od założonego. Za przekazany teren budowy zgodnie § 2 ust 2  odpowiada Wykonawca.

 

Pytanie 7:

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę §21 poprzez dodanie ust. 2 i pkt 2 i nadanie im następującego brzmienia:

 

2.,,Zamawiający płaci Wykonawcy kary umowne:

 

1)      Za zwłokę przekazania terenu budowy oraz uniemożliwienie rozpoczęcia lub spowodowanie przerwy w wykonaniu robót, w wysokości 0,20% wynagrodzenia umownego za wykonanie umówionego przedmiotu odbioru, które zostały rozpoczęte lub które zostały przerwane, za każdy dzień zwłoki lub przerwy.

2)      Za zwłokę w przeprowadzeniu odbioru w wysokości 50,00 zł za każdy dzień zwłoki, licząc następnego dnia po terminie, w którym odbiór miał być rozpoczęty.

 

Powyższa propozycja zmiany jest konsekwencją braku możliwości podjęcia, kontynuowania lub prawidłowego zakończenia prac z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.

 

Odpowiedź 7:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 21 umowy poprzez dodanie ust. 2 następującej treści;

Zamawiający zapłaci Wykonawcy następujące kary umowne:

1)       za zwłokę w przekazaniu terenu budowy w wysokości 0,5 % wynagrodzenia ofertowego ,,netto” określonego w  § 12 ust.1 za każdy dzień zwłoki ponad czas ustalony w  § 7 umowy.

2)       za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia ofertowego ,,netto” określonego w  § 12 ust.1

 

Pytanie 8:

Prosi się Zamawiającego, aby wyraził zgodę na wykreślenie §22 z projektu umowy:

 

„Wykonawca wyraża zgodę na dokonanie potrącenia przez Zamawiającego kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia”.

 

Powyższa propozycja zmiany podyktowana jest tym, iż zapis §22 pozwala Zamawiającemu na ingerencję w wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy, które jako wynagrodzenie ryczałtowe nie powinno ulegać zmianom, a zwłaszcza zmniejszeniu nawet jeśli podstawą zmniejszenia miało by być potrącenie z wynagrodzenia kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

 

Odpowiedź 8:

      Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 22 umowy. Wynagrodzenie ryczałtowe nie ulega zmianie, a jedynie może ulec pomniejszeniu o należne kary.