Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-3410/PN/12/2008

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. nr 223 poz. 1655).

Data ogłoszenia

7-02-2008

Przedmiot zamówienia publicznego

Opracowanie dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku o dofinansowanie z Funduszu Spójności projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn” 

W ramach usługi Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących zadań:

1. Studium Wykonalności.

2. Wniosku o dofinansowanie do Funduszu Spójności.

Rodzaj zamówienia

usługa

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

74.23.13.00-0,  74.13.15.00-1,  74.14.19.00-8,  74.14.11.00-0

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamówienie nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów

  Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany:

100 dni od daty podpisania umowy

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655).

2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.

3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

a)       wykażą, iż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed terminem składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali /siłami własnymi/ min. 2 (dwa) zadania analogiczne, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez zamówienia analogiczne Zamawiający rozumie wykonanie studium wykonalności dla projektów dla jednostek administracji publicznej o wartości inwestycyjnej nie mniejszej niż 10 mln PLN (bez podatku VAT), (poparte dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie).

b)              dysponują ekspertami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:

- min. 1 (jednym) kierownikiem projektu z wykształceniem inżyniera z doświadczeniem zawodowym w dziedzinie zarządzania (planowanie, wdrażanie lub nadzór) projektami w zakresie gospodarki wodno-ściekowej; ekspert musi mieć doświadczenie w kierowaniu pracami zespołu opracowującego studia wykonalności dla przedsięwzięć z zakresu gospodarki wodno-ściekowej;

- min. 1 (jednym) inżynierem sanitarnym posiadającym: uprawnienia projektowe i doświadczenie w projektowaniu bez ograniczeń, planowaniu lub wdrażaniu przedsięwzięć w specjalności instalacyjnej w zakresie: sieci instalacyjne, urządzenia wodno – kanalizacyjne oraz będącym członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego (dotyczy osób zamieszkałych na terenie RP); niezbędna jest znajomość polskiego Prawa  Budowlanego i innych aktów prawnych związanych z procesem inwestycyjnym;

- min. 1 (jednym) inżynierem z doświadczeniem zawodowym w  planowaniu lub wdrażaniu przedsięwzięć w zakresie gospodarki wodno-ściekowej oraz znajomością polskiego i unijnego prawa ochrony środowiska i doświadczeniem w zakresie przeprowadzania ocen oddziaływania inwestycji na środowisko;

- min. 1 (jednym) ekspertem/ekspertami (ekonomista lub finansista) z doświadczeniem zawodowym w dziedzinie zarządzania projektami w zakresie ochrony środowiska; ekspert musi posiadać doświadczenie w opracowywaniu studium wykonalności dla przedsięwzięć właściwych dla omawianego sektora, a w szczególności w zakresie przeprowadzania analizy efektywności kosztowej, analiz finansowych przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie gospodarki wodno-ściekowej (konieczna znajomość zasad polityki taryfowej, polskich regulacji prawnych związanych  z finansami  (podatki, rachunkowość etc.));

- min. 1 (jednym) ekspertem, który musi posiadać doświadczenie w zakresie analiz instytucjonalnych oraz wiedzę w dziedzinie finansów publicznych, gospodarki komunalnej (regulacji prawnych dotyczących świadczenia usług wodno-kanalizacyjnych  w Polsce).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących, zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom. 

4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. wykażą, że posiadają środki finansowe na podstawowym rachunku bankowym lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 tys. zł.

5. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (odpowiedzialność deliktowa), na sumę gwarancyjną nie niższą jak 200 tys. zł.

6.  Wniosą wadium w wymaganym terminie, wysokości i wybranej formie.

7.  Przedstawią harmonogram rzeczowo-finansowy dla przedsięwzięcia.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia"

Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału.

1.Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2 - wraz z zaświadczeniami:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewi­dencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawiony/e nie wcześniej niż 6 m - cy przed upływem terminu składania ofert/ 

UWAGA; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo­spolitej Polskiej, zamiast w/w dokumentów, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości, -nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,

     Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miej­sce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariu­szem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowe­go lub gospodarczego odpowiednio kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zaświadczenie takie nie może być wystawione wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. /zg. z §2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów  jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605)/.

2. Wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed terminem składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali /siłami własnymi/ min. 2 (dwa) zadania analogiczne, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez zadania analogiczne Zamawiający rozumie wykonanie studium wykonalności dla projektów dla jednostek administracji publicznej o wartości inwestycyjnej nie mniejszej niż 10 mln PLN (bez podatku VAT), (poparte dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie)

3. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. min.:

- min. 1 (jednym) kierownikiem projektu z wykształceniem inżyniera z doświadczeniem zawodowym w dziedzinie zarządzania (planowanie, wdrażanie lub nadzór) projektami w zakresie gospodarki wodno-ściekowej; ekspert musi mieć doświadczenie w kierowaniu pracami zespołu opracowującego studia wykonalności dla przedsięwzięć z zakresu gospodarki wodno-ściekowej;

- min. 1 (jednym) inżynierem sanitarnym posiadającym: uprawnienia projektowe i doświadczenie w projektowaniu bez ograniczeń, planowaniu lub wdrażaniu przedsięwzięć w specjalności instalacyjnej w zakresie: sieci instalacyjne, urządzenia wodno – kanalizacyjne oraz będącym członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego (dotyczy osób zamieszkałych na terenie RP); niezbędna jest znajomość polskiego Prawa  Budowlanego i innych aktów prawnych związanych z procesem inwestycyjnym;

- min. 1 (jednym) inżynierem z doświadczeniem zawodowym w  planowaniu lub wdrażaniu przedsięwzięć w zakresie gospodarki wodno-ściekowej oraz znajomością polskiego i unijnego prawa ochrony środowiska i doświadczeniem w zakresie przeprowadzania ocen oddziaływania inwestycji na środowisko;

- min. 1 (jednym) ekspertem/ekspertami (ekonomista lub finansista) z doświadczeniem zawodowym w dziedzinie zarządzania projektami w zakresie ochrony środowiska; ekspert musi posiadać doświadczenie w opracowywaniu studium wykonalności dla przedsięwzięć właściwych dla omawianego sektora, a w szczególności w zakresie przeprowadzania analizy efektywności kosztowej, analiz finansowych przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie gospodarki wodno-ściekowej (konieczna znajomość zasad polityki taryfowej, polskich regulacji prawnych związanych  z finansami  (podatki, rachunkowość etc.));

- min. 1 (jednym) ekspertem, który musi posiadać doświadczenie w zakresie analiz instytucjonalnych oraz wiedzę w dziedzinie finansów publicznych, gospodarki komunalnej (regulacji prawnych dotyczących świadczenia usług wodno-kanalizacyjnych  w Polsce).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących, zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom. 

Do wykazu osób, należy załączyć życiorys zawodowy wskazanych pracowników.

4. Wykaz prac, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku zlecania określonych prac Podwykonawcom/

5. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej /wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert/, że Wykonawca posiada wymaganą wysokość środków finansowych lub zdolność kredytową /w treści winna być zawarta wysokość dostępnych środków/ - co najmniej 100 tys. zł

6. Aktualna polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą niż 200 tys. zł.

7. Potwierdzenie wniesienia wadium w wymaganym terminie, wysokości i wybranej formie.

8. Harmonogram rzeczowo-finansowy dla przedsięwzięcia – do przedłożenia przed podpisaniem umowy

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

 Elżbieta Kocon,  Mirosław Lewandowski, Dorota Roguska-Niewczas

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

poniedziałek, czwartek w godz. 11.00 – 17.00

wtorek, środa, piątek w godz. 9.00-15.00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

W siedzibie zamawiającego - numer lokalu

113

Cena SIWZ

30 zł

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania ofert

15-02-2008r.     godz. 10:00

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 powyżej 14 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

     Kryterium cena

   100%

     Wadium

   5 000 /słownie: pięć tysięcy złotych/

Miejsce i termin otwarcia ofert

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie Zamawiającego

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

15-02-2008 r.

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

7-02-2008 r.