Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-3410/PN/25/2008

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655).

Data ogłoszenia

02-06-2008 r.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Przygotowanie, dostarczenie i wydanie obiadów dla 180 dzieci ze Szkół Podstawowych i Gimnazjum z terenu Gminy Raszyn oraz dzierżawa pomieszczeń stołówki szkolnej”

z podziałem na zadania:

Zadanie nr 1

„Przygotowanie, dostarczenie i wydanie obiadów dla 180 dzieci ze Szkół Podstawowych i Gimnazjum z terenu Gminy Raszyn”

do zakresu usług należy:

1. codzienne przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie obiadów dla dzieci ze szkół:

- Szkoła Podstawowa w Raszynie – ok. 120 dzieci,

- Szkoła Podstawowa w Ładach – ok. 30 dzieci,

- Szkoła Podstawowa w Sękocinie – ok. 5 dzieci,

- Gimnazjum nr 1 w Raszynie – ok. 25 dzieci.

Obiady przygotowywane będą w stołówce Szkoły Podstawowej w Raszynie, do pozostałych jednostek dowożone będą w termoizolacyjnych pojemnikach lub termosach z blachy nierdzewnej w godzinach: 11:30 ¸ 14:30 w dniu ich przygotowania (koszt dowozu posiłków oraz opakowania wchodzą w cenę ofertową każdego posiłku).

Dokładne godziny serwowania obiadów będą uzgodnione z dyrektorami szkół, podczas przerw pomiędzy lekcjami

2. Posiłki przygotowywane będą zgodnie z normami żywieniowymi:

          - obiad dla dzieci ze szkół podstawowych – 820 kcal,

             - obiad dla dzieci z Gimnazjum – 900 kcal.

W skład obiadu wchodzi: zupa, drugie danie oraz deser (kompot, sok lub owoc), – co najmniej cztery razy w tygodniu obiad mięsny

3. Wykonawca zobowiązany będzie jednocześnie do przygotowania i wydania ok. 70 obiadów w oferowanej cenie – dla uczniów nie objętych stałym żywieniem.

Zapewnić należy możliwość serwowania tylko zup (obiad jedno daniowy) lub drugiego dania z deserem – kompot, sok, owoc (obiad dwu daniowy).

4. Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania należytego porządku i czystości
w wynajmowanych pomieszczeniach kuchni, stołówki w Szkole Podstawowej w Raszynie oraz w bufecie znajdującym się w Gimnazjum – zgodnie z wymogami odpowiednich służb.

Odpowiedzialność za jakość posiłku, temperaturę w chwili podania oraz jego walory smakowe i estetyczne obciążają Wykonawcę.

 

Zadanie nr 2

„Dzierżawa pomieszczeń, urządzeń oraz wyposażenia stołówki przy Szkole Podstawowej w Raszynie wraz z zapleczem oraz bufetu w Gimnazjum nr 1 w Raszynie i jego zaplecza o łącznej powierzchni 660 m2”

Łączna powierzchnia pomieszczeń podlegających wydzierżawieniu – 660 m2 w tym:

 

- kuchnia, stołówka oraz pomieszczenia towarzyszące w Szkole Podstawowej w Raszynie – 590,40 m2,

- bufet oraz pomieszczenia towarzyszące w Gimnazjum w Raszynie – 69,70 m2

Rodzaj zamówienia

usługa

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

55.32.10.00-6

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamówienie nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów

  Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany:

 od 2-09-2008 r. do 19-06-2009 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655).

2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia


Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału.

1.Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2

2 Złożenie dokumentów przewidzianych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006 r. § 1 ust. 1 i 2 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy w celu spełnienia warunków uprawniających do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, tj.:

Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż  6 m-cy przed upływem terminu składania oferty, a w przypadku spółki cywilnej - aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualnego odpisu właściwego rejestru dla każdego ze wspólników, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania oferty

UWAGA; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo­spolitej Polskiej, zamiast w/w dokumentów, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

¦        nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości,

¦        nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,

     Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miej­sce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariu­szem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowe­go lub gospodarczego odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zaświadczenie takie nie może być wystawione wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. /zg. z §2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów  jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605)/.

3. Wykaz wykonanych z należytą starannością usług, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie min. 3 (trzech) zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegających na przygotowaniu oraz wydawaniu posiłków; w zakresie żywienia zbiorowego tj. w szkołach, przedszkolach, zakładach pracy, szpitalach, domach opieki społecznej itp. (popartych stosownymi dokumentami i potwierdzającymi, że wykazane usługi, zostały wykonane z należytą starannością).

4. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia to jest minimum:

- 3 osobami posiadającymi badania lekarskie, określone przepisami o chorobach zakaźnych i zakażeniach wymaganych dla osób mających styczność z żywnością, posiadających kwalifikacje w zakresie podstawowych zagadnień higieny, określonymi Rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej w sprawie szczegółowych wymagań kwalifikacyjnych w zakresie podstawowych zagadnień higieny dla osób zatrudnionych przy produkcji, przechowywaniu i obrocie środkami spożywczymi

- 1 osobą pełniącą funkcję kierowcy.

5. Wykaz sprzętu niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym środek transportu niezbędny do dostarczania posiłków, spełniający wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej w sprawie wymogów sanitarnych dotyczących środków transportu żywności.

6. Zaświadczenie z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), potwierdzające, że Wykonawca posiada środki niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia (w treści winna być zawarta wysokość dostępnych środków)

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

 Marianna Skrzypczyńska, Elżbieta Milczarek,
 Dorota Roguska-Niewczas

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

Poniedziałek, czwartek w godz. 11:00 – 17:00

Wtorek, środa, piątek w godz. 9:00 – 15:00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

W siedzibie zamawiającego - numer lokalu

113

Cena SIWZ

10 zł

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania ofert

10-06-2008     godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 powyżej 14 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

     Kryterium cena

90% - Cena ofertowa brutto za przygotowanie obiadu 3-daniowego

10% - Kwota za dzierżawę pomieszczeń stołówki

     Wadium

   Niewymagane

Miejsce i termin otwarcia ofert

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie Zamawiającego

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

10-06-2008

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

02-06-2008

Zamawiający informuje iż w postępowaniu dotyczącym przetargu nieograniczonym na: ,,Przygotowanie, dostarczenie i wydanie obiadów na 180 dzieci ze Szkół Podstawowych i Gimnazjum z terenu Gminy Raszyn oraz dzierżawa pomieszczeń stołówki szkolnej”. ZP-3410/PN/25/2008 wpłynęły następujące pytania dotyczące przedmiotu zamówienia:

1)  W związku z ogłoszonym w dniu 02.06.2008 przetargiem na obsługę gastronomiczną placówek oświatowych Gminy Raszyn (ZP-3410/PN/25/2008) uprzejmie proszę o udzielenie informacji jaka powinna być wysokość środków na koncie w Banku niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy  (punkt 6.6. SIWZ).

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, nie została określona konkretna kwota, jaką Wykonawca powinien dysponować. Jednak nie może być to kwota niższa niż kwota niezbędna do przygotowania wymaganej ilości obiadów w okresie
2 miesięcy.

Nie ma jednocześnie wymagań dotyczących określenia konkretnej posiadanej kwoty. Wysokość posiadanych środków może zostać określona np. poprzez podanie,
iż Wykonawca posiada na rachunku bankowym kwotę 5 cyfrową.

2) Jaka powinna być wysokość ,,środków niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy”?

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, nie została określona konkretna kwota, jaką Wykonawca powinien dysponować. Jednak nie może być to kwota niższa niż kwota niezbędna do przygotowania wymaganej ilości obiadów w okresie 2 miesięcy.

3) Co zrobić, jeżeli Bank odmówi wydania zaświadczenia o wysokości środków na koncie, zgodnie z ustawą o tajemnicy bankowej? (pkt. 6.6 SIWZ)

Bank realizuje zlecenia klientów. Nie może odmówić wydania zaświadczenia o wysokości wymaganych środków przez posiadacza rachunku. (Jednakże nie ma wymagań dotyczących konkretnej posiadanej kwoty. Wysokość posiadanych środków może zostać określona np. poprzez podanie, iż Wykonawca posiada na rachunku bankowym np.  kwotę 5 cyfrową).

4) Co Zamawiający rozumie, w kontekście ogłoszonego przetargu, pod sformułowaniem ,,Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji”? (pkt. 17.1 ust.3 SIWZ)

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czynem nieuczciwej konkurencji jest zachowanie sprzeczne z prawem (np. cywilnym, handlowym) lub z dobrymi obyczajami (np. zasadami etyki w szeroko pojętej działalności gospodarczej), jeżeli narusza lub tylko zagraża interesom konkurenta.

5) Jaką cenę Zamawiający  uznaje za rażąco niską w stosunku do przedmiotu zamówienia? (pkt. 17.2 ust.4 SIWZ)

W celu ustalenia, czy Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia zawarł rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający zwróci się do Wykonawcy w celu udzielenia wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny za obiad. Oceniając wyjaśnienia, pod uwagę brane będą:  w szczególności oszczędność produktów i metody przygotowywania posiłków.

Odpowiedz na pytania 3 i 4 – Ustawodawca określił zgodnie z art. 89 ustawy Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655/, cytuję: „1. jest niezgodna z ustawą, 2.jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, 3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 5. została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub nie zaproszonego do składania ofert, 6. zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 U. p.z.p, lub błędy w obliczeniu ceny, 7. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny, 8. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

6) Jakie są daty produkcji urządzeń kuchennych ujętych w załączniku nr 1.2 do SIWZ, a zwłaszcza urządzeń ujętych w wykazie pod numerami: 86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,109,110 oraz jaki jest ich stan techniczny, potwierdzony stosownymi ekspertyzami technicznymi?

Pytanie powyższe jest zasadne w kontekście wymogu ujętego w pkt. 2.1 SIWZ a dotyczącego przeprowadzenia na własny koszt konserwacji, remontów bieżących i kapitalnych urządzeń i sprzętu wydzierżawionego?

Szkolna kuchnia wyposażana była w latach 1994-95 i z tego okresu pochodzi sprzęt .

Karty gwarancyjne sprzętu znajdują się w posiadaniu obecnego dzierżawcy, prowadzącego do 20 czerwca 2008 r. stołówkę w Szkole Podstawowej w Raszynie.

7) Czy Zamawiający posiada dokument dopuszczający dzierżawione pomieszczenia do użytku od właściwego terytorialnie Powiatowego Państwowego Inspektora Sanitarnego?

Powyższe dokumenty znajdują się w Urzędzie Gminy, ul. Szkolna 2a w Raszynie.

Przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą  będą do wglądu.

8) Czy Zamawiający posiada dokument potwierdzający jakość dostarczanej do obiektu wody? (pkt. 2.1 SIWZ)

Zamawiający jest w posiadaniu dokumentu stwierdzającego przydatność wody do spożycia z wodociągu publicznego w Raszynie na podstawie badania bakteriologicznego wody w Szkole Podstawowej
w Raszynie, ul. Szkolna 2.

9) Dlaczego Zamawiający zrezygnował w SIWZ z obowiązku dostarczenia przez Oferentów dokumentów potwierdzających ich wiarygodność, a mianowicie zaświadczeń o nie zaleganiu z opłatą podatków oraz wpłat do ZUS?

Rodzaj dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od wykonawców w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określa Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.

10)  Dlaczego Zamawiający w treści SIWZ (pkt. 6.3) powołuje się na nieaktualne Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej w sprawie szczegółowych wymagań kwalifikacyjnych w zakresie podstawowych zagadnień higieny dla osób zatrudnionych przy produkcji, przechowywaniu i obrocie środkami spożywczymi, które zostało wydane na podstawie Ustawy zaświadczeń o bezpieczeństwie żywności i żywienia z grudnia 2002 r., a nie zapis art. 59 pkt. 3 Ustawy z dnia 11.08.2006, określający zasady szkolenia pracowników w zakresie GHP (,,dobrej praktyki higienicznej”)?

W punkcie 6.3. SIWZ, jest mowa o dołączeniu do oferty wykazu wykonanych robót przez Wykonawcę w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

11)  Na jakiej podstawie Zamawiający będzie dochodził roszczeń finansowych określonych w § 4 ust.1 projektu umowy, jeżeli w wykazie urządzeń i sprzętu (załącznik nr. 1.2 do SIWZ) brak jest wartości ww. urządzeń oraz sprzętu?

Wykonawca  obecnie korzystający ze sprzętu, zobowiązany jest, zgodnie z obowiązującą Umową  do zwrotu dzierżawionego sprzętu w jednakowej ilości i rodzaju.