PL-Raszyn: Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

2008/S 168-225920

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Usługi

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA

I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:

Gmina Raszyn, ul. Szkolna 2A, Kontakt www.bip.raszyn.pl, Do wiadomości Dorota Czajkowska, PL-05-090 Raszyn. Tel.  (48-22) 701 78 03. E-mail zam.publ@raszyn.pl. Faks  (48-22) 701 78 01.

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.

I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI:

Agencja/Urząd regionalny lub lokalny.
Ogólne usługi publiczne.
Budownictwo i obiekty komunalne.
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Wykonanie projektów budowlano - wykonawczych sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w miejscowościach położonych na terenie Gminy Raszyn.

II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług:

Usługi.
Kategoria usług: nr 12.
Główne miejsce świadczenia usług: Gmina Raszyn.

Kod NUTS: PL12A .

II.1.3) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego.

II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej:

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):

Wykonanie projektów budowlano - wykonawczych sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w mijscowościach: A Łady, Dawidy Bankowe, Falenty, Falenty Duże, Falenty Nowe - I faza; B Dawidy, Dawidy Bankowe, Janki, Sękocin Nowy, Słomin - II faza.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

74232000.

II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA):

Nie.

II.1.8) Podział na części:

Nie.

II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych:

Nie.

II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:

Łączna długość projektowanych kanałów wynosi a. I faza: ?

II.2.2) Opcje:

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:

Zakończenie: 30.11.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:

Wymagane wadium - 25 000 PLN (dwadzieścia pięć tysięcy złotych).

III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Całkowita wysokość wynagrodzenia netto i brutto określona zostanie na podstawie złożónej oferty. Płatnoś odbywać sie będzie zgodnie z zapisami umowy. Zamawiajacy zobowiazuje się do płacenia faktur w terminie 21 dni.

III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia:

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału. 1. Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych oraz nie podlega-niu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2, wraz z zaświadczeniem: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony-e nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert), b) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego (wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert/ a potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (wysta-wione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty za-ległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy, tj. w przypadku: A osób posiadających polskie obywatelstwo - dokument z Krajowego Rejestru Karnego, B osób nieposiadających polskiego obywatelstwa - zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia określonej osoby (zgodnie z art. 2 pkt. 9 Ustawy z dnia 13.6.2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP - kraj pochodzenia to państwo, którego obywatelem jest cudzoziemiec, a w przypadku cudzoziemca, którego obywatelstwa nie da się ustalić, lub który nie posiada obywatelstwa żadnego państwa - państwo, w którym stale za-mieszkuje, (wystawione nie wcześniej, niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy (składają tylko podmioty zbiorowe w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28.10.2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary), (wystawioną nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) UWAGA; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. a), b), c), e), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpo-wiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej UWADZE oraz w pkt. d), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca musi załączyć aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakre-sie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą niż 1 000 000 PLN.

III.2.3) Zdolność techniczna:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamóiwenia, Wykonawca musi załączyć: wykaz, iż posiadają odpowiednie doświadczenie, tj.: iż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed terminem złożenia ofert o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, zrealizowali (własnymi siłami) z należytą starannością min. 2 (dwa) zadania analogiczne, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez zadania analogiczne Zamawiający rozumie wykonanie projektów budowlano – wykonawczych kanalizacji sanitarnych o wartości nie mniejszej niż 1 mln PLN (bez podatku VAT), (każde poparte dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane z należytą starannością) oraz załączy wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. min.: 2 osoby posiadające uprawnienia do projektowania bez ograniczeń, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.5.2005 r. „w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie” (Dz. U. z dn. 2.6.2005 r.) w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących, zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom. Osoby posiadające uprawnienia do projektowania powinny być członkami właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego, - Projektanci i Sprawdzający dokumentację, złożą oświadczenia o sporządzeniu projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

III.2.4) Zamówienia zastrzeżone:

Nie.

III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI

III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu:

Nie.

III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi:

Nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) RODZAJ PROCEDURY

IV.1.1) Rodzaj procedury:

Otwarta.

IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału:

IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu:

IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia:

Najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:

Nie.

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

ZP-UE-3410/PN/44/2008.

IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia:

Nie.

IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne:
Podać cenę: 30,00 PLN.
Warunki i sposób płatności: Gotówka lub przelew na konto zamawiajacego.

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

8.10.2008 - 10:00.

IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom:

IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Polski.

IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:

Okres w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert).

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

Data: 8.10.2008 - 10:30.
Miejsce: Siedziba Zamawiającego: Raszyn, ul. Szkolna 2A - sala 102.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ:

Nie.

VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH:

Tak.
Odniesienie do projektów i/lub programów: Niniejsze jest przedmiotem wniosku o dofinansowanie z Funduszu Spójności.

VI.3) INFORMACJE DODATKOWE:

VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:

Urząd Zamówień Publicznych, Al. Jana Christiana Szucha 2/4, PL-00-582 Warszawa. URL: www.uzp.gov.pl Odwołanie składa sie do Prezesa Urzędu. Faks  (48-22) 458 77 00.

VI.4.2) Składanie odwołań:

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie składa sie do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia prtestu lub upływu terminu na rozstrzygnięcie protestu. Zgodnie z zapisami art. 184 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655).

VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:

VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:

28.8.2008.

 




Zamawiający, Wójt Gminy Raszyn informuje, że w prowadzonym postępowaniu wpłynęły nw. pytania dotyczące przedmiotu zamówienia:

Pytanie nr 1

W części I Instrukcji dla Wykonawców w pkt. III 3.1 znajduje się następujący zapis:

Wymogi: Dokumentacja powinna zostać sporządzona w wersji drukowanej oraz elektronicznej, umożliwiającej odtworzenie materiałów w programach ogólnie dostępnych tj. Microsoft Word, Microsoft Excel. Do zapisu obrazów, preferowanym formatem jest JPG lub inne np. PNG, TIF, PDF. Materiały przekazane Zamawiającemu na nośnikach elektronicznych powinny być w wersji umożliwiającej edycje (zmiany).

Czy wymagania te dotyczą również części rysunkowej projektów?

 

Odp. Na pyt. 1:

Wymagania dotyczące zapisów dokumentacji w formie elektronicznej  w wersji umożliwiającej zmiany nie dotyczą części rysunkowej projektów.

Obrazy (tj. mapy, profile) winny być zapisane w formacie PDF z warstwami, JPG, PNG, TIF.

 

Pytanie nr 2

W części I Instrukcji dla Wykonawców w pkt. IV Termin realizacji przedmiotu zamówienia jest zdefiniowany- Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: I faza – do 31 maja 2009 r., II faza – do 30 listopada 2009 r.

Czy podane terminy oznaczają uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę, czy termin złożenia wniosku o uzyskanie decyzji?

 

Odp. Na pyt.2:

Podane w wymaganiach terminy realizacji zamówienia: I faza – do dnia 31 maja 2009 r., II faza – do dnia 30 listopada 2009 r. są datami, w których Zamawiający powinien otrzymać prawomocne decyzje pozwolenia na budowę.

 

Pytanie nr 3

W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia- załącznik A do SIWZ w pkt. 3.3.1 napisano: Przy projektowaniu przykanalików na każdej działce należy uzgodnić z właścicielem posesji lokalizację trasy przyłącza zakończonego na wysokości granicy działki.

Czy Zamawiający ma na myśli odcinek od przewodu ulicznego do granicy nieruchomości, czy od budynku do granicy nieruchomości?

Czy należy przewidzieć studzienki rewizyjne na terenie posesji?

 

Odp. Na pyt. 3:

Przy projektowaniu przykanalików na każdej działce  należy uzgodnić z właścicielem posesji  lokalizację trasy przyłącza na odcinku od kanału w ulicy do studzienki na posesji.

W przypadku  braku zgody mieszkańca na zaprojektowanie przykanalika zakończonego studzienką , należy zaprojektować przykanalik na odcinku od kanału w ulicy do geodezyjnej granicy posesji.