Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-3410/PN/56/2008

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655).

Data ogłoszenia

17-11-2008 r.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Budowa świetlicy środowiskowej we wsi Rybie”  

Budowa polega na wybudowaniu świetlicy środowiskowej wraz z zagospodarowaniem całej działki. Budynek świetlicy środowiskowej jest parterowy, niepodpiwniczony, pokryty dachem kopertowym.

Budowa obejmuje także budowę nowego boiska zlokalizowanego od strony północnej działki, drogi dojazdowej do śmietnika od strony ul. Spokojnej, śmietnika, parkingu dostępnego bezpośrednio z ul. Spokojnej, budowie chodników, placów zabaw oraz ogrodzenia.W ramach budowy wykonawca zobowiązany jest do zamontowania elementów wyposażenia opisanych w przedmiarze. Jednocześnie należy wykonać ogrodzenie od strony zabudowy

Gwarancja:

Wykonawca na wykonane roboty udzieli gwarancji na okres min. 3 lat.

Na wbudowane materiały – gwarancja producenta nie mniej jednak niż 3 lata.

Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.00.00.00-7,    45.21.41.00-1

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

     Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamówienie nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów

  Termin (okres) realizacji zamówienia- wymagany:

 do 30-10-2009 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655).

2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

5. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (odpowiedzialność deliktowa).

6. Udzielą na wykonane roboty i wbudowane materiały min. 3 letniej gwarancji.

7. Wniosą wadium w wymaganym terminie, wysokości i formie.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału.

1.Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2, wraz z zaświadczeniem:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewi­dencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony-e nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert)

b)       aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego (wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert) a potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c)                aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

d)               aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w za­ kresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy, tj. w przypadku:

A osób posiadających polskie obywatelstwo - dokument z Krajowego Rejestru Karnego,  B osób nieposiadających polskiego obywatelstwa - zaświadczenie właściwego organu są­dowego lub  administracyjnego kraju pochodzenia określonej osoby (zgodnie z art. 2 pkt. 9 Ustawy z dnia 13.06.2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP - kraj po­chodzenia to państwo, którego obywatelem jest cudzoziemiec, a w przypadku cudzoziemca, którego obywatelstwa nie da się ustalić, lub który nie posiada obywatelstwa żadnego państwa - państwo, w którym stale zamieszkuje, (wystawione nie wcześniej, niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

e)    aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy (składają tylko podmioty zbiorowe w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary), (wystawioną nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) .

UWAGA;

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo­spolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. a), b), c), e), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie spo­łeczne lub zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, od­roczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miej­sce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej UWADZE oraz w pkt. d), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariu­szem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowe­go lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

2. Wykażą, iż posiadają odpowiednie doświadczenie, tj.: wykażą, iż w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali min. 2 (dwa) zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. prace wykonane przez formę w zakresie robót ogólnobudowlanych w budynkach użyteczności publicznej o wartości min. 2.000.000,00 zł brutto każde (każde poparte dokumentami potwierdzającymi, że wymienione roboty zostały wykonane z należytą starannością).

3. Wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą wykonywać zamówienie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także w zakresie wykonywanych przez nie czynności, tj. wykażą, że dysponują min.:  

·      1 osobą posiadającą uprawnienia konstrukcyjno – budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, posiadającą min. 5 letnie doświadczenie zawodowe oraz będącą  członkiem (posiadającymi wpis) na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego (pełniącą funkcję Kierownika budowy).

          1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie sieci i instalacji urządzeń elektrycznych (lub alternatywnych) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego (pełniącą funkcję Kierownika budowy)

          1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w instalacje, urządzenia wod–kan, cieplne, wentylacyjne, gazowe (lub alternatywne) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego (pełniącą funkcję Kierownika budowy).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących, zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom. Osoby posiadające uprawnienia do projektowania powinny być członkami właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego

Jeżeli w powyższym wykazie osób znajdują się osoby, którymi Wykonawca będzie dysponował, należy dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych osób do gotowości wykonania przedmiotowego zamówienia.

4. Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom (wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców)

          Zamawiający zastrzega, iż min. 50% wartości robót musi być wykonana przez Wykonawcę samodzielnie.

5. Zaświadczenie z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) potwierdzające, że Wykonawca posiada wymaganą wysokość środków finansowych lub zdolność kredytową (w treści winna być zawarta wysokość dostępnych środków) w wysokości co najmniej 500 tys. zł.

6. Aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej odpowiedzialność przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 zł.

7. Potwierdzenie wniesienia wadium w wymaganej wysokości, terminie i formie.

8. Kosztorysy ofertowe w wersji uproszczonej.

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

Maria Jasik – Sikorska,  Dorota Czajkowska

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

Poniedziałek, czwartek w godz. 11:00 – 17:00

Wtorek, środa, piątek w godz. 9:00 – 15:00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

W siedzibie zamawiającego - numer lokalu

113

Cena SIWZ

50 zł

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania ofert

09-12-2008      godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 powyżej 14 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

     Kryterium cena

   Najniższa cena

     Wadium

  30.000,00 zł (trzydzieści  tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie Zamawiającego

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

09-12-2008

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

17-11-2008

 
 

Zamawiający, Wójt Gminy Raszyn informuje, że w prowadzonym postępowaniu wpłynęły nw. pytania dotyczące przedmiotu zamówienia:

 

Pytania:

W związku z przetargiem ma budowę świetlicy środowiskowej we wsi Rybie zwracamy się z prośbą o:

  1. Przesłanie wykazu stolarki okiennej i drzwiowej
  2. Przesłanie rysunków dotyczących ,dachu ściętego cylindra” (poz. 44 przedmiar budowlany)
  3. Przesłanie rysunku napisu nad wejściem (poz. 139)
  4. Przesłanie rysunków ogrodzenia (dział 4)
  5. Wyjaśnienie pozycji 172 ,,dostawa i montaż elementów wyposażenia” prosimy podać jakie wyposażenie to kpl?
  6. Poz. 158 ,,kurtyna” prosimy o podanie bardzo szczegółowych danych np. producent, typ, wymiary?
  7. W wykazie pomieszczeń załączonym na Państwa stronie jest o wiele więcej wyposażenia niż w kst np. biurko, fotele, krzesła, parawany, podest sceniczny, szafki kuchenne, zlew, stoły, kanapa, poduchy, teatrzyk, co należy przyjąć do wyceny- czy rzeczy zawarte w kosztorysie czy także te w wykazie? Jeżeli i te z wykazu to prosimy o uzupełnienie kst.
  8. Zgodnie z załącznikiem ,,A” w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi budowa nowego boiska z nawierzchnią z trawy syntetycznej. Brak przedmiaru na te roboty.
  9. Zgodnie z załącznikiem ,,Wyposażenie pomieszczeń.doc” suma pozycji wynosi 44. W załączniku jest razem 44. Jaką przyjąć ilość szafek?
  10. Poz. 8 ,,Wyposażenie pomieszczeń.doc”- prosimy o określenie głównych parametrów sprzętu.
  11. Prosimy o udostępnienie przedmiarów i kosztorysów w zapisie Norma.aht.


Odpowiedzi:

 

Ad.1. Wykaz stolarki okiennej i drzwiowej znajduje się w części, projekt wykonawczy architektura rys AW10


Ad.2. Rysunki dotyczące ,,dachu ściętego cylindra” znajdują się w części, projekt wykonawczy architektura rys AW07A, AW04 i AW03. Dach powinien zostać wykonany zgodnie z opisem jako systemowy dach z profili aluminiowych z zestawem szybowym niskoemisyjnym z filtrem UV. Podział dachu należy zachować jak na rysunku AW03.


Ad.3. Rysunek napisu nad wejściem znajdują się w części, projekt wykonawczy architektura rys AWP04 i AWP05


Ad.4. Rysunki ogrodzenia znajdują się w części, projekt wykonawczy architektura rys AZ02

         
Ad.5. Dostawa i montaż elementów wyposażenia – 1 kpl., dotyczy poz. 140-171 przedmiaru


Ad.6. Kurtyna w systemie rozsuwania – greckim o dł.


Ad.7. Wyposażenie wchodzące w zakres przetargu zostało ujęte w pozycjach 140-171 przedmiaru


Ad.8. Boisko należy wykonać zgodnie z projektem drogowym p. 4.4.6. oraz rysunkami d 0-1, d 0-2


Ad. 9. i Ad. 10. Inwestor zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia przyjął wyposażenie tylko wyszczególnione w przedmiarze poz. 140-171 


Ad.11. Inwestor umieścił na stronie wszystkie posiadane przedmiary. Jednocześnie informujemy, że zgodnie z SIWZ p.16.1 Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie koszty realizacji zadania w oparciu o Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dokumentację projektową, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Przypominamy, że obowiązującą formą rozliczenia jest ryczałt, załączone przedmiary mają służyć Wykonawcy jako pomoc przy kalkulacji kosztów jednostkowych. Z uwagi na zapis §18 ust. 5 umowy ,,cena może ulec zmniejszeniu w przypadku zaniechania wykonania robót wskazanych przez inspektora nadzoru, a potwierdzonych protokółem konieczności”, Inwestor żąda wykonania kosztorysu ofertowego.


 

Zamawiający, Wójt Gminy Raszyn informuje, że w prowadzonym postępowaniu wpłynęły nw. pytania dotyczące przedmiotu zamówienia:

 

Pytanie:

 

                    Przedmiar robót w poz. 94,95,96,97,98,99,100,103,190 zawiera stolarkę okienną i drzwiową bez zestawienia tej stolarki. Szczegółowa specyfikacja techniczna B.13.00.00 Stolarka w punkcie 2.1 oraz projekt budowlany w punkcie 4 str. 7 do 9 określa stolarkę okienną i drzwiową-drewnianą, natomiast w punkcie 2.9 szczegółowej specyfikacji technicznej określano stolarkę okienną i drzwiową z PCV. Zamawiający w przedmiarze robót budowlanych w poz. 94,95,96,97,100 określa zestaw szybowy od zewnątrz w taki sposób, że producent nie może wycenić stolarki, ponieważ podane zestawy szybowe np. okno OZ-O1 (6+4+9+3+9+6+6)=45mm są dla producenta niezrozumiałe.

Prosimy o załączenie wykazu stolarki okiennej i drzwiowej dla całego zadania inwestycyjnego /rysunków/ tzn., z jakiego materiału, podział szyb, określić zestawy szybowe, jakie szkło i rodzaj, okucia, kolorystyka, określić parametry techniczno-użytkowe stolarki /okna, drzwi, drzwi stalowe/, wymiary stolarki, szczegółowe wymagania Zamawiającego np. nawiewniki, samozamykacze, odporność ogniowa, akustyka dla drzwi, inne.

 

Odpowiedź:

 

                      Referat Inwestycji i Remontów w odpowiedzi na pytanie Wykonawcy z dnia 03.12.08. dotyczące materiałów przetargowych na wykonanie świetlicy środowiskowej na Rybiu przy ul. Spokojnej przekazuje w załączeniu (odp_na_zapytanie_20081203.doc) odpowiedź Biura Projektów. Jednocześnie w opisie technicznym, forma architektoniczna na stronie 5, uwagi ogólne wprowadza się zapis ,,Oznaczenie zestawów szybowych np. (6+4+18+6+6)=45 mm oznacza: szyba 6mm oraz 4mm z folią pomiędzy nimi, przestrzeń powietrza 18 mm oraz szyba 6mmi 6mm z folią pomiędzy nimi”


Referat Inwestycji i Remontów uzupełniając odpowiedź na pytanie Wykonawcy z dnia 03.12.2008 dotyczące materiałów przetargowych na wykonanie świetlicy środowiskowej na Rybiu przy ul. Spokojnej przekazuje w załączeniu (odpowiedz_na_pismo_ir_mjs_1_I_2008.pdf / odpowiedz_na_pismo_ir_mjs_1_I_2008_2.pdf ) odpowiedź Biura Projektów.