Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP-3410/PN/26/2009

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655 z późn. zm.).

Data ogłoszenia

04-08-2009 r.

Przedmiot zamówienia publicznego

Zagospodarowanie terenu rynku wraz z budową fontanny w Raszynie przy ul. Szkolnej oraz pielęgnacja zieleni”.

Przedmiotem zamówienia jest  zagospodarowanie terenu rynku wraz z budową fontanny, wykonaniem  nawierzchni utwardzonej, nasadzenie zieleni wysokiej i niskiej oraz wykonanie oświetlenia i ustawienie elementów małej architektury takiej jak ławki, donice, kosze na śmiecie, osłony na drzewa

- Plac główny należy wykonać z płyt granitowych w kolorze jasno-szarym i płyt bazaltowych w kolorze czarnym lub czarnego granitu o wym. 60x60 cm. Nawierzchnia ciągów pieszych zgodnie z projektem z płyt granitowych w kolorze jasno-szarym o wym. 10x10 cm.

- Fontanna to płyta bazaltowa o kształcie nieregularnego  trapezu – rozcięta niesymetrycznie. W rozcięciu 12 dysz i oświetlenie, niecka wypełniona wodą o gł. 20-30 cm. Wokół płyty bazaltowej część niecki ogrzewana kablami grzewczymi.

- Zbiornik podziemny na wodę oraz podziemna komora sucha na urządzenia takie jak filtry, pompy itd. do obsługi fontanny w obiegu wody zamkniętej.

- W ramach inwestycji należy wykonać przyłącze wodociągowe dla potrzeb fontanny i do podlewania zieleni, kanalizację deszczową, przyłącze elektryczne.

Roboty mają zostać wykonane zgodnie z projektami wykonawczymi, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych W ramach budowy należy wyciąć wskazane w inwentaryzacji drzewa i krzewy, 

Inwestor nie wskazuje miejsca zwałki gruzu i ziemi Wykonawca przyjmuje odległości i cenę zwałki wg własnej kalkulacji. W projekcie zieleni nie uwzględniono niwelacji górki do poziomu istniejącego chodnika. Należy przewidzieć wywóz ziemi wymieszanej z gruzem, pod trawnik (poz. 1 przedmiaru budowlanego i zieleni). Należy przewidzieć nie ujętego w projekcie drogowym odwodnienia liniowego między studzienkami wzdłuż ciągu pieszo-jezdnego wraz z podłączeniem do studzienek (poz. 25 przedmiaru budowlanego i zieleni).

Gwarancja:

Minimalna gwarancja jakości na wykonany przedmiot umowy zgodnie z § 19 ust 1 wynosi 36 miesięcy (na (na wykonane roboty i zainstalowane urządzenia) i liczona będzie od dnia obustronnego podpisania protokołu odbioru końcowego robót.

Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.11.12.91-9, 45.23.13.00-8, 45.23.00.00-0, 45.31.00.00-3

      Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

     Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamówienie nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów

  Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany:

Zamawiający ustala termin wykonania robót zgodnie z § 11 ust 1 umowy na dzień 15.05.2010 r. natomiast zakończenie wykonania pielęgnacji zieleni zgodnie z § 11 ust 2 umowy na dzień 15.11.2010 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

1.       Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ze zm.).

2.       Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

3.                Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

4.  . Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

5.  Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (odpowiedzialność deliktowa)

6. Udzielą gwarancji i rękojmi na wykonane roboty oraz wbudowane materiały.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia"

Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału.

7.l/ Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo
Zamówieniach Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2 - /zał. nr 2/, wraz z zaświadczeniem:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawiony/e nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert/- /zał. nr 3/ - Załącznik Wykonawcy

b)              aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert/ a potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, /zał. nr 41- Załącznik Wykonawcy

c)               aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert/ potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, /zał. nr 5/- Załącznik Wykonawcy

d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (zgodnie z § 1 ust.1 pkt. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r.) - /zał.nr 6/ - Załącznik Wykonawcy

e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (zgodnie z §1 ust.1 pkt.5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r.)/zał. nr 6a/- Załącznik Wykonawcy

UWAGA;

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:

1)  w pkt. a), b), c), e), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

¦          nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości,

¦          nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,

¦          nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

2) w pkt. d), składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy pzp.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej UWADZE, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

7.2/ Wykaz zrealizowanych robót w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali:

·         nie mniej niż 2 zadania będące robotami analogicznymi do zamawianych o wartości, co najmniej 1 400 000,00 zł. (brutto) każda. Przez roboty analogiczne Zamawiający rozumie prace wykonane przez Wykonawcę w zakresie robót drogowych- (poparte dokumentami potwierdzającymi, że wskazane roboty zostały wykonane z należyta starannością)- /zał. nr 7/

·         nie mniej niż 1 zadanie / wykonane siłami własnymi lub podwykonawców przyjętych do realizacji tego zadania/ związane z budową fontanny o wartości, co najmniej 50.000,00 zł (brutto) - (poparte dokumentami potwierdzającymi, że wskazane roboty zostały wykonane z należyta starannością)- /zał. nr 7a/

7.3/ Wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą
wykonywać zamówienie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także w zakresie wykonywanych przez nie czynności, tj.: udokumentują uprawnienia budowlane osób, które będą wykonywać zamówienie:

·       min. 1 kierownika  budowy  z uprawnieniami drogowymi

·         min. 1 kierownika  robót w branży elektrycznej

·       min. 1 kierownika robót  w branży instalacyjnej w zakresie instalacje, urządzenia wod-kan

oraz aktualne zaświadczenia o członkostwie w izbie samorządu zawodowego.

Wykonawca sporządzi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia - /zał. nr 8/.

Wykonawca załączy kserokopie wymaganych uprawnień i aktualnego zaświadczenia z izby samorządu zawodowego.

Jeżeli w powyższym wykazie osób znajdują się osoby, którymi Wykonawca będzie dysponował, należy dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych osób do gotowości wykonania przedmiotowego zamówienia.

7.4/ Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w

przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców/ - /zal. nr 9/. Zamawiający zastrzega, iż min. 50% wartości robót musi być wykonana przez Wykonawcę samodzielnie.

7.5/ Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 500.000 PLN, potwierdzone informacją z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminem składania ofert – /zał. 10 / Załącznik Wykonawcy,

7.6/ Aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą  niż 1.000.000,00 zł. - /zał. nr 11/ Załącznik Wykonawcy

7.7/ Potwierdzenie wniesienia wadium w wymaganej wysokości, terminie i formie - /zał. nr 12 - Załącznik Wykonawcy/

7.8/ Kosztorysy ofertowe w wersji uproszczonej - /zał. nr 13/

Kosztorys ofertowy należy sporządzić na podstawie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, w formie uproszczonej. W kosztorysie ofertowym na pierwszej stronie należy podać dane wyjściowe do kosztorysowania (R, Z, .Kz, Kp ) oraz załączyć wykaz materiałów i sprzętu. Ceny jednostkowe netto powinny zawierać wszystkie narzuty. Załączone przedmiary robót będące załącznikiem do SIWZ nie stanowią podstawy do sporządzenia kosztorysu ofertowego, są tylko i wyłącznie materiałem pomocniczym dla wykonawcy. W przypadku zauważenia przez Wykonawcę rozbieżności w zakresie robót lub materiałów w poszczególnych projektach wykonawczych i specyfikacji. Wykonawca przed określeniem ceny ma obowiązek zwrócenia się z zapytaniem do zamawiającego w celu jednoznacznego określenia zakresu robót lub użytych materiałów, aby przyjąć prawidłowy koszt zamówienia.

UWAGA:

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia warunki określone w pkt. 6.1 i 6.2 a potwierdzone stosownymi dokumentami wymienionymi w pkt. 7.1, składa każdy z Wykonawców, dla udokumentowania spełnienia określonych warunków zamieszczonych w niniejszej SIWZ.

Warunki określone w pkt. 6.3, 6.4, 6.5, 6.6. a potwierdzone stosownymi dokumentami wymienionymi w pkt. 7.2, 7.3, 7.5, 7.6., 7.7. i 7.8 mogą być spełnione przez każdego z Wykonawców łub łącznie.

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

Maria Jasik-Sikorska,   Karolina Filipczak, Katarzyna Borzechowska

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

Poniedziałek - piątek w godz. 10.00 – 16.00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej: www.bip.raszyn.pl.

W siedzibie zamawiającego - numer lokalu

113

Cena SIWZ

100  

 

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania ofert

25-08-2009  godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 powyżej 14 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

     Kryterium cena

   Najniższa cena

    Wadium

   25.000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie Zamawiającego

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

25-08-2009

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

04-08--2009


 

Na  podstawie  art.  38  ust.  2  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity  Dz.  U.  z  2007  r.  Nr  223,  poz.  1655  z  późn.  zm.)  uprzejmie  informujemy, 
iż wpłynęło zapytanie, na które udzielamy odpowiedzi:

 

Pytanie:

 

„Czy w związku z obszerną dokumentacją techniczną dotyczącą w/w postepowania przetargowego oraz w odniesieniu do krótkiego czasu wyznaczonego na przygotowanie oferty przychyliliby się Państwo do uprzejmej prośby o udostępnienie na stronie Zamawiającego kosztorysów nakładczych wszystkich branż w wersji programu kosztorysowego
(z rozszerzeniem ATH, ewentualnie kst)? – zazwyczaj do zdobycia u projektanta.
Z naszego doświadczenia wynika, iż znacznie usprawniłoby to wszystkim wykonawcom proces przygotowywania ofert, a Zamawiającemu ułatwiłoby kwestie związane
z porównywaniem oraz oceną ofert (…).”

 

Odpowiedź:

 

W odpowiedzi informujemy, że Zamawiający udostępni na swojej stronie internetowej kosztorysy nakładcze w wersji programu kosztorysowego z rozszerzeniem ATH. Zamawiający informuje że załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy
do sporządzenia kosztorysu ofertowego,
są tylko i wyłącznie materiałem pomocniczym dla wykonawcy.


 

Raszyn, dnia 20 sierpnia 2009 r.

ZP-3410/PN/26/2009

 

 

 

 

Informacja dla Wykonawców, którzy pobrali Specyfikację istotnych
warunków zamówienia

 

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publiczne prowadzonego w trybie przetargu
               
nieograniczonego na
„Zagospodarowanie terenu rynku wraz z budową
                fontanny w Raszynie przy ul. Szkolnej oraz pielęgnacja zieleni”.

 

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  2  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity  Dz.  U.  z  2007  r.  Nr  223,  poz.  1655  z  późn.  zm.)  uprzejmie  informujemy, 
iż wpłynęło zapytanie, na które udzielamy odpowiedzi:

 

Pytanie:

 

„(…) proszę o sprecyzowanie parametrów materiału roślinnego /wysokości roślin/”.

 

Odpowiedź:

 

W odpowiedzi informujemy o minimalnych parametrach roślin według wykazu materiału roślinnego, Projekt budowlano-wykonawczy szaty roślinnej, branża zieleń, str.  7-8

  1. lipa  wysokość 1,5 m
  2. świerk wysokość 0,6 m
  3. tawuła wysokość 0,6 m donica 2 l.
  4. irga donica 2 l.
  5. grab wysokość 1,5 m
  6. robinia wysokość 2,5 m        tawuła donica 1,5 l.
  7. irga donica 2 l.

    a.  berberys wysokość 0,3 m donica 2 l.

       b. hortensja donica 2 l.

        c.  śnieguliczka wysokość 0,6 m donica 1,5 l.

        d.  kalina wysokość 0,6 m   donica 2l.

        e.  byliny

        f.   tawułka  donica 1,5 l.

        g.  żurawka  donica 0,5 l.

        h.  bodziszek donica 0,5 l.


 

ZP-3410/PN/26/2009

 

 

 

 

Informacja dla Wykonawców, którzy pobrali Specyfikację istotnych
warunków zamówienia

 

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publiczne prowadzonego w trybie przetargu
               
nieograniczonego na
„Zagospodarowanie terenu rynku wraz z budową
                fontanny w Raszynie przy ul. Szkolnej oraz pielęgnacja zieleni”.

 

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  2  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity  Dz.  U.  z  2007  r.  Nr  223,  poz.  1655  z  późn.  zm.)  uprzejmie  informujemy, 
iż wpłynęło zapytanie, na które udzielamy odpowiedzi:

 

Pytanie:

 

„Zgodnie z art. 36 ust. 4 ustawy PZP Zamawiający może żądać od wykonawców jedynie wskazania w ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie powierzy podwykonawcom. W związku z powyższym żądanie od wykonawcy takich informacji jak nazwa, adres przewidywanego podwykonawcy oraz wartość przewidywanych prac narusza ten przepis.

 

W związku z powyższym wnosimy o wykreślenie z SIWZ i formularza oferty zapisów dotyczących wskazania nazwy, adresu podwykonawcy oraz wartości prac przewidywanych do realizacji przez podwykonawcę (tabela pn. Wykaz podmiotów – załącznik nr 9)

 

Odpowiedź:

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  4  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity  Dz.  U.  z  2007  r.  Nr  223,  poz.  1655  z  późn.  zm.)  uprzejmie  informujemy iż modyfikujemy treść załącznika nr 9 „Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom”, który otrzymuje brzmienie określone załącznikiem do niniejszego pisma.