Przebudowa skrzyżowania w ulicy Lotniczej z ulicami Sportową, Raszyńską, Stadionową w postaci ronda w Gminie Raszyn / Przebudowa ulicy Lotniczej odcinek od ulicy Szkolnej do ronda przy ulicy Sportowej w Gminie Raszyn.
+Gmina Raszyn
ul. Szkolna 2 a 05-090 Raszyn ZP-3410/PN/42/2009 Dane zamawiającego Nazwa Gmina Raszyn Adres ulica SZKOLNA 2a , Strona WWW Adres e-mail Telefon (022) 701-77-78 Dane zamówienia Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655 ze zm.). Data ogłoszenia 01-12-2009 r. Przedmiot zamówienia publicznego Przebudowa skrzyżowania w ulicy Lotniczej z ulicami Sportową, Raszyńską, Stadionową w postaci ronda w Gminie Raszyn. Przebudowa ulicy Lotniczej odcinek od ulicy Szkolnej do ronda przy ulicy Sportowej w Gminie Raszyn. w zakres robót wchodzi: Zadanie Nr 1 Przebudowa skrzyżowania w ul. Lotniczej z ulicami Sportową, Raszyńską, Stadionową w postaci ronda przy realizacji podstawowych rodzaji robót: 1. Roboty drogowe: -Rozebranie nawierzchni bitumicznej i kostki betonowej oraz chodników – 2048,00m2 -Rozebranie krawężników i obrzeży betonowych – 658,00mb -Ułożenie warstwy mrozoochronnej i odsączającej z piasku grub. 10-20cm – 4584,00m2 -Ułożenie geokompozytu wzmacniającego i filtrującego – 1915,00m2 -Podbudowa z kruszywa łamanego naturalnego grubości 15-20cm – 2669,00m2 -Podbudowa z betonu asfaltowego grub. 7cm – 1915,00 m2 -Podbudowa z betonu cementowego grub. 15cm -59,00m2 -Nawierzchnia z kostki betonowej – 979,00m2 -Nawierzchnia z kostki granitowej grub. 12cm – 37,00m2 -Nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa wiążąca i ścieralna grub. 11cm – 1915,00m2 -Krawężniki i obrzeża betonowe i kamienne - 926,00mb -Ściek przy krawężnikowy z kostki betonowej – 98,00m2 -Trawniki dywanowe – 792,00m2 -Oznakowanie poziome masą chemoutwardzalną – 174,40m2 -Oznakowanie pionowe na słupkach stalowych -61szt. -Regulacja studzienek zaworów – 19szt. 2. Roboty kanalizacyjne: -Roboty ziemne w gruncie III kategorii – 310,90m3 -Kanały z rur WIPRO średnicy 200mm -180,00mb -Studzienki rewizyjne średnicy 1200mm – 6 szt. -Studzienki ściekowe średnicy 500mm – 14 szt. 3. Przebudowa linii n.n. i oświetlenia ulicznego. -Wykopy rowów pod kable z zasypką gruntu III kat. – 54,64m3 -Układanie urządzeń energetycznych różnych – 325,00mb -Montaż słupów wraz z wysięgnikami z osprzętem – 7szt. -Demontaż linii kabli energetycznych z osprzętem – 312,00mb 4. Przebudowa sieci gazowej. -Wykopy liniowe i jamiste w gruncie III kat. – 23,85 -Montaż rurociągów z rur polietylenowych śr. 12,5mm – 28,50mb -Zawory i zasuwy śr. 125mm – 1 szt. -Próba szczelności gazociągu na ciśnienie do 0,75mPa – 28,5mb 5. Przebudowa kanalizacji teletechnicznych. -Budowa kanalizacji z rur wielootworowych – 6mb -Słup i studzienka kablowa z osprzętem – 1szt. -Wyciąganie kabli w kanalizacji – 373mb -Zawieszenie kabli naziemnych na słupach – 473mb -Montaż złączy kablowych – 15szt. -Demontaż słupów studni i linii napowietrznej – 1 szt. Zadanie Nr 2 Przebudowa ul. Lotniczej odcinek od ul. Szkolnej do ronda przy ul. Sportowej. 1. Roboty drogowe. -Rozbiórka nawierzchni bitumicznej oraz z kostki brukowej -1974,00m2 -Rozebranie krawężników i obrzeży betonowych -642,00mb -Warstwa mrozoochronna z piasku grubości 10-15cm – 2687,00m2 -Ułożenie geokompozytu – włókniny wzmacniającej -349,00m2 -Podbudowa z kruszywa łamanego grubości 15-25cm – 1672,00m2 -Podbudowa z betonu asfaltowego grubości 7cm – 1380,00m2 -Nawierzchnia z kostki betonowej – 1138,00m2 -Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego grubości 5cm -1380,00m2 -Krawężniki i obrzeża betonowe – 1108,00mb -Trawniki dywanowe – 670,00m2 -Oznakowanie pionowe farbą chemoutwardzalnych – 18,00m2 -Oznakowanie pionowe na słupach stalowych – 25szt. -Regulacja studni i zaworów – 36szt. 2. Roboty kanalizacyjne. -Roboty ziemne w gruncie III kat – 18,75m3 -Kanał z rur betonowych WIPRO średnicy 200mm -33,70mb -Studzienki rewizyjne o średnicy 1200mm – 1 szt. -Studzienki ściekowe o średnicy 500mm – 6 szt. -Demontaż studzienek ściekowych o średnicy 500mm – 5szt. Gwarancja: Wykonawca na wykonane roboty udzieli gwarancji na okres 3 lat. Na wbudowane materiały – gwarancja producenta nie mniej jednak niż 3 lata. Rodzaj zamówienia Roboty budowlane Tryb zamówienia publicznego Przetarg nieograniczony Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.33.30.00-0, 45.22.00.00-9 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamówienie nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów Termin (okres) realizacji zamówienia- wymagany: do 31.05.2010 roku Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655). 2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego osób zdolnych do wykonania zamówienia. 4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 5. Udzielą na wykonane roboty i wbudowane materiały min. 3 letniej gwarancji i rękojmi. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków: 7. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału. 7.1/Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2 - /zał. nr 2/, wraz z zaświadczeniem: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /wystawiony/e nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert/ /zał. nr 3/ - Załącznik Wykonawcy b) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert a potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, /zał. nr 4/- Załącznik Wykonawcy c) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego /wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert/ potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, /zał. nr 5/- Załącznik Wykonawcy UWAGA: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. a), b), c), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: ¦ nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości, ¦ nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, ¦ nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej UWADZE, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 7.2/ Wykażą, iż posiadają odpowiednie doświadczenie, tj.: wykażą, iż w okresie ostatnich 5 /pięciu/ lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali min. 2 /dwa/ zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. roboty polegające na przebudowie, budowie nawierzchni drogowych wraz z budową kanalizacji deszczowej i infrastrukturą towarzyszącą o wartości minimum 1.500.000 zł brutto każda - poparte dokumentami potwierdzającymi, że wymienione roboty zostały wykonane z należytą starannością). – /zał. nr 6/ 7.3/ Wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą wykonywać zamówienie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także w zakresie wykonywanych przez nie czynności, tj. wykażą, że dysponują min.: - 2 osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń oraz będącymi członkami właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego - 1 osobą posiadającą uprawnienia sanitarne w zakresie budowy dróg i odwodnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego - min. 25 pracownikami (wykwalifikowanymi i niewykwalifikowanymi łącznie) – /zał. nr 7/ Jeżeli w powyższym wykazie osób znajdują się osoby, którymi Wykonawca będzie dysponował, należy dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych osób do gotowości wykonania przedmiotowego zamówienia. 7.4/ Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców/ - /zał. nr 8/ 7.5/ Zaświadczenie z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej /wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert/ potwierdzające, że Wykonawca posiada wymaganą wysokość środków finansowych lub zdolność kredytową /w treści winna być zawarta wysokość dostępnych środków/ w wysokości co najmniej 800.000,00 zł – /zał. nr 9/ Załącznik Wykonawcy, 7.6/ Aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej odpowiedzialność przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą niż 800.000,00 zł- /zał. nr 10/ Załącznik Wykonawcy 7.7/ Kosztorysy ofertowe w wersji uproszczonej – /zał. nr 11/ Załącznik Wykonawcy. Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami: Imię i nazwisko Karolina Filipczak, Katarzyna Borzechowska, Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu: Poniedziałek - piątek w godz. 08:00 – 14:00 Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): § w siedzibie Zamawiającego, Raszyn, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro ) ( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, § ze strony internetowej: www.bip.raszyn.pl. W siedzibie zamawiającego - numer lokalu 113 Cena SIWZ 200 zł Miejsce i termin składania ofert/wniosków Sposób składania w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a Numer lokalu Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15 Termin składania ofert 22-12-2009 godz. 10:00. Atrybuty przetargów Wartość zamówienia powyżej 14 tys. Euro Okres związania ofertą 30 dni od daty składania ofert Kryterium cena Najniższa cena Wadium 23.000,00 zł (dwadzieścia trzy tysiące złotych) Miejsce i termin otwarcia ofert Miejsce otwarcia ofert w siedzibie Zamawiającego, Raszyn, ul. Szkolna 2 a Numer lokalu 102 Data otwarcia 22-12-2009 Godzina otwarcia 10:30 Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych 01-12-2009 Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) Wójt Gminy Raszyn informuje, iż w prowadzonym postępowaniu dodaje się załącznik graficzny pn. „skan_lotnicza.tif”.
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) Wójt Gminy Raszyn informuje, iż w prowadzonym postępowaniu dodaje się poprawione załączniki graficzne pn. „skany_rondo”, „skany_rondo 2” i „skany_rondo 3”. Na podstawie art. 38 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) uprzejmie informujemy, iż wpłynęły zapytania, na które udzielamy odpowiedzi: Pytanie 1: „Czy cena za wykonanie trawników, musi uwzględniać również pielęgnację? Jeżeli tak to przez jaki okres?” Odpowiedź: Cena za wykonanie trawników musi uwzględniać pielęgnację trawników do pierwszego koszenia włącznie. Pytanie 2: „W przedmiarze drogowym tj. Modernizacja ul. Lotniczej na odc. rondo w ul. Sportowej do ul. Szkolnej w Raszynie, poz. 2.7 – obmiar wynosi 349 m2, natomiast w projekcie wykonawczym jest informacja o ułożeniu geokompozytu pod warstwę ścieralną z betonu asfaltowego ul. Lotniczej o powierzchni 1380 m2. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w podanych ilościach, podanie prawidłowego obmiaru robót?” Pytanie 3: „W przedmiarze drogowym tj. Modernizacja ul. Lotniczej na odc. rondo w ul. Sportowej do ul. Szkolnej w Raszynie, poz. 2.6 – obmiar wynosi 349 m2, natomiast w projekcie wykonawczym jest informacja o ułożeniu podsypki piaskowej pod warstwę ścieralną z betonu asfaltowego ul. Lotniczej o powierzchni 1380 m2. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w podanych ilościach, podanie prawidłowego obmiaru robót?” Odpowiedź na pyt. 2 i 3: Obowiązuje wycena jednostkowa wg. ślepego kosztorysu zaś rozliczenie kosztorysem powykonawczym. Pytanie 4: „W projekcie wykonawczym modernizacji ulicy Lotniczej na odc. rondo w ul. Sportowej do ul. Szkolnej w Gminie Raszyn brak jest rysunków dotyczących przekrojów normalnych oraz szczegółów konstrukcyjnych wykonywanych nawierzchni. Prosimy Zamawiającego Odpowiedź: Prosimy o wycenę jak podano w kosztorysie ślepym dla poszczególnych pozycji. Zamawiający załącza dodatkowy plik graficzny o nazwie: „skan_przekroje_normalne_i_szczegoly_konstrukcyjne”. Pytanie 5: „Według przedmiaru robót tj. modernizacja ulicy Lotniczej w Raszynie przejścia dla pieszych należy wyłożyć płytami betonowymi ryflowanymi 50x50x7 cm. Czy w/w płyty można zastąpić płytami betonowymi 35x35x5 cm ryflowanymi, kolor żółty tzw.inwalidkami.” Odpowiedź: Mogą być płytki tzw. inwalidki żółte 35x35x5.” Pytanie 6: „W załączonych dokumentach przetargowych na stronie internetowej brak jest oddzielnego projektu odwodnienia. W przypadku dysponowania ww. projektem przez Zamawiającego, czy będzie możliwość zamieszczenia go na stronie internetowej?” Odpowiedź: Zamawiający w dniu 8 grudnia 2009 r. zmodyfikował treść dokumentów składających się na SIWZ poprzez dodanie załącznika graficznego pn. „skan_lotnicza”.
05-090 Raszyn, woj. mazowieckie, pow. pruszkowski
o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
022 701 77 78 )
o uzupełnienie w/w dokumentacji, gdyż rysunki te niezbędne są do prawidłowej wyceny robót.
Na podstawie art. 38 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) uprzejmie informujemy, iż wpłynęły zapytania, na które udzielamy odpowiedzi:
Pytanie 1:
W kosztorysie ofertowym ,,odcinek I Rondo” w poz. nr 3.5 występuje ,,wykonanie warstwy wiążącej z BA 0/20 gr. 6,0 cm” natomiast w kosztorysie ofertowym ,,odcinek II” występuje tylko warstwa podbudowy z BA i ścieralna z BA a brakuje warstwy wiążącej.
Czy w kalkulacji należy uwzględnić warstwę wiążącą z BA dla odcinka II?
Proszę o podanie konstrukcji jezdni dla odcinka II.
Odpowiedź:
Dla odcinka II nie należy uwzględniać warstwy wiążącej z BA.
Konstrukcja nawierzchni obu odcinków zawarta jest w opisie technicznym do projektu.
Pytanie 2:
W kosztorysie ofertowym ,,odcinek I Rondo” w poz. 6.3 w opisie pozycji jest inna ilość znaków niż w kolumnie ilości np:
- opis: A - szt.4, ilość 13 szt.
- opis: B – szt. 6, ilość 5 szt.
- opis: C – szt. 8, ilość 12 szt.
- opis: D – szt. 0, ilość 13 szt.
Natomiast w kosztorysie ofertowym ,,odcinek II” w poz. nr 6.3 jest 26 szt. tablic znaków a poz. nr 6.2 występuje 16 szt. słupków.
Proszę o wyjaśnienie, które ilości są prawidłowe?
Pytanie 3:
„(...) zwracamy się z prosbą o sprecyzowanie ilości znaków pionowych w pozycji 6.3 kosztorysu „MODERNIZACJA ULICY LOTNICZEJ W RASZYNIE GMINA RASZYN (odcinek I Rondo)” – ilości w opisie pozycji różnią się od ilości podanych w kolumnie ilość robót.”
Odpowiedź na pyt. 2 i 3:
Na jednym słupku może być umieszczonych kilka znaków pionowych drogowych. Należy wycenić zgodnie z ilościami w kosztorysie ofertowym, oddzielnie dla odcinków.
Pytanie 4:
„W pkt. 7.3 SIWZ na w/w przetarg określają Państwo iż wykonawca musi dysponować:
- 1 osobą posiadającą uprawnienia sanitarne w zakresie budowy dróg i odwodnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego.
Z uwagi na brak tego typu uprawnień prosimy o dokładne sprecyzowanie wymaganych uprawnień sanitarnych.”
Odpowiedź:
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) informujemy iż modyfikuje się zapis pkt. 7.3 SIWZ odnośnie osoby posiadającej uprawnienia sanitarne w następujący sposób:
„(...)
- 1 osobą posiadającą uprawnienia sanitarne do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń oraz będącą członkiem właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego
(...)”.
Załączniki (20) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Maciej Stankiewicz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Maciej Stankiewicz |
Data wprowadzenia: | 2009-12-01 15:52:43 |
Opublikował: | Maciej Stankiewicz |
Data publikacji: | 2009-12-01 17:18:56 |
Ostatnia zmiana: | 2009-12-17 16:07:41 |
Ilość wyświetleń: | 3882 |